Mitä monien rakastamaa elokuvaa tai kirjaa inhoat?
Tuulen viemää. En voi sietää Scarlettia, vaikuttaa inhottavan itsekeskeiseltä.
Kommentit (139)
ja mun mielestä todella vastenmielinen leffa.
Kaikki Johnny Deppin kalpeat outoilu-roolit rasittaa, blaah.
Monien rakastamia ovat vaikka Uuno Turhapuro -elokuvat, Arto Paasilinnan romaanit, Hirvisaaret, Remekset ja Coelhot, chick lit, romanttiset komediat ja aivottomat toimintapätkät.
Viihteessä on paljon sellaista, jota Hyvällä Maulla (TM) varustettu henkilö ei katso suopeasti.
Jos pitäisi valita jotain monen rakastamaa ja kriitikoiden ylistämää, yleisesti hyväksi tunnustettua, minäkin valitsisin vanhan venäläisen kirjallisuuden. Vaikka luen paljon, se ei ole Tsehovin novelleja lukuunottamatta koskaan tarjonnut muuta kuin ikävystymistä minulle.
Ne on niin korneja, että luulin eka, että pointti on, että ne on parodiaa. Mut ei. Mä en tajua sen suosiota, jengi ostaa mitä mainoksissa käsketään ostaa?
Ja kaikki muutkin hanks-leffat. Kaikki jenkkiteinikomediat. Joo noi Coelhot on ihan skeidaa ja hävettää ne mukasivistyneet jotka niitä hehkuttavat.
Jari Tervo, en ymmärrä suosiota. Juha Vuorinen, ymmärrän vielä huonommin. Luin ehkä viisi sivua hänen kirjaansa ja meinasin oksentaa. En tosin ymmärrä Vesa-Matti Loirin tai Katri Helenan suosiotakaan. Mielestäni Vesa-Matti Loiri ei osaa laulaa. Osa Anja Snellmanin (ex Kauranen) teoksista on ihan skeidaa.
James Joyce Odysseus... ei vaan tajua eikä jaksa sitä tajunnanvirtaa.
Dickensillä on joitain kirjoja, jotka vaan ovat niin puuduttavia yksityiskohtaisuudessaan. Samoin noilla venäläisillä mestareilla (Dostojevski, Tolstoi)
Leffoista en jaksa amerikkalaisia paatoksellisia katastrofijuttuja. Independence dayt ja vastaavat. Plää-plää, ollaan me amerikkalaiset hyviä ja jaloja... Enkä noita toimintaelokuvia, joissa yksinäinen-ja-väärinymmärretty-traumatioistunut-mutta isänmaallinen-ja-jalo-sankari pelastaa-maailman... Rambot ja DIrty Harryt ja Die Hardit. Moraaliset/skonnolliset opetukset lopussa saaavt aikaan oksennusreaktion: se liian itsenäinen ja kapinallinen palautuu osaksi yhteiskuntaa/perhettä/tms, jos ei sitten satu kuolemaan (ja tietysti ymmärtää tehdä parannuksen ennen kuolemaaansa)
Matrixeista taas tykkäsin, vaikka viimeisen osan kristus-symboliikka menikin täysinn överiksi. Muutenkin yllätyksellinen mystiikka ja todellisuuden hämärtyminen kiehtoo. Esimerksiksi Pan's Labyrinth (vai mikä sen nimi oli) oli loistava ja jäi pitkäksi aikaa päähän. Forrest Gumpkin oli viihdyttävä ja erilainen.
Kenen mielestä tuo on syvällinen elokuva?
Titanic..
häät ja yhdet hautajaiset, vai mikä perkele sen nimi oli. Istuin jumissa täydessä leffateatterisalissa enkä iljennyt lähteä tallomaan sieltä pois. Keski-ikäiset akat hihkui ihan onnessaan.
Muita luokattomia kuvotuksia:
- Sinkkuelämää
- Nenäpäivä-kirja, en muista kirjailijaa, ihan uskomatonta paskaa
- Kaikki mitä Petri Tamminen "kirjoittaa"
- Kaikki örkkimaahiskeijulohikäärmepaska: TSH, Star Wars, Potterit
- Coelho, Taberman, Hellsten - lässyttävää naalinpaskaa
- Kira Poutiainen: onko tää ämmä ihan normaali?
- Outi Pakkanen: tunnen myötähäpeää. Luin puoleen väliin yhden kirjan ja hävetti ihan tolkuttomasti.
- Tom Hanks ja Jack Nicholson: esittävät joka saatanana elokuvassa itseään, ei mitään muuntautumiskykyä
- Salatut elämät, Kotikadut ja muu Suomi-skeida
- Günter Grassin Peltirumpu: vittumainen kirja, en ikinä pääse paria sivua pidemmälle
- Pulkkisen kirjat: pistää ihmettelemään, miten näin naiivia kirjallisuutta voi ollakaan?
- Kaija K: katsoin monttu auki pari minuuttia erästä keikkataltiointia, jossa teinit KIRKUI ja itki? Oliks se jotain post-modernia ironiaa?
- Inhoan Viiviä & Wagneria, oksettavan typerä
......tossa mitkä HETI tuli mieleen. Joo, olen yks vitun päivänsäde.
Twilight, kirjat ja leffat (oon sen verta uori et tunnen paljon ihmisia, jotka RAKASTAA naita)
Ma oon aina miettiny, et miten Scarlett Johansson voi olla niin iso stara. Se on huono nayttelija (aina sellanen torohuuli-maneater), ei osaa laulaa ja jotenki vaan niin arsyttava.
...niin Jessica Alba on ihan omaa luokkaansa. Enää en katso mitään, missä tämä puunaama edes vilahtaa.
Kiroileva siili eieiei! Dan Brown on kans ihan surkea.
paolo coelhon koko tuotanto, muumit, harry potter, tabermannin runot, kalevala..
Suomi-ikoni Eppu Normaali. Väkisin väännettyjä riimejä ja yliarvostettua junttimusiikkia.
Onko kukaan muu samaa mieltä?
En vihaa mitaan kirjoja tai elokuvia intohimoisesti. Tolstoita on ollut vaikea lukea, en ole oikein jaksanut. Joskus kylla pitaisi.
se salaseurasta kertova myyntihitti.
Se on ihan kauhee, mä en kestä sitä "ah, olen niin ihana ja erikoinen ja omalaatuinen pikku nainen" -meininkiä. Ainut mille vähän naurahdin oli ne puutarhatontun postikortit eri puolilta maailmaa, ja nekin oli siinä rajalla että oliko se vaan ärsyttävää tekemällä tehtyä mukaoutoa huumoria.
Taru sormusten herrasta-leffa (oon jaksanut katsoa vain sen ekan) on kuolettavan tylsä. Ne vaan kävelee jossain erämaassa kolme tuntia. Kiinnostavaa hei! Muutenkaan muhun ei oikein noi fantasiajutut uppoa.
Coelhon Alkemistin luin jokin aika sitten, engl. kielisen painoksen. Kyllä sen ihan mielellään luki, mutta en mä kyllä ymmärrä mikä siinä olisi jotenkin tosi syvällistä ja oivaltavaa. Mun mielestä se oli "ihan kiva" mutta ei yhtään sen enempää.
Mutta joo, en ymmärrä esim. Diktoniuksen Janne Kuutiosta yhtään m-i-t-ä-ä-n, vaikka se on muka suuri klassikko.