Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikä ihmiset enää pukeudu juhlavasti kastetilaisuuteen?

Vierailija
02.10.2011 |

Mulla on tuttavapiirissä ollut kolmet kastejuhlat, sellaisia joissa en ole itse ollut, mutta olen nähnyt jälkikäteen kuvia.

Mikä minut on yllättänyt on se, miten monet vieraat pukeutuvat. Siellä on jalassa farkkuja ja päällä jopa villapaitaa tms, siis ei mitään juhla-asua!

Miten joku voi mennä jonnekin kastejuhlaan ihan suunnilleen toimistovaatteissa? Ajatteleeko ihmiset, että koska se juhla on vauvan kotona, niin ihan sama miten pukeutuu.

Eikä tietenkään pikkukenkiä jalassa, vaan sukat jalassa siellä vaan.

Siitä on aikaa, kun olen itse ollut kastejuhlissa, mutta kyllä silloin kaikki vieraat olivat pukeutuneet juhlavasti, naiset ja miehet. Nyt näissä nykyjuhlissa ei näytä kellään olevan edes kravattia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan kamalaa . Ja naapurin Nico-Petterilläkään ei ollut kauluspaitaa ja slipoveria ja oli ihan samettihousut.

Kyllä anoppi ainakin on väärin pukeutunut.

Ja legginssit. Älä unohda legginsejä hyvästä provosta.

Hohhoijaa, niin väsynyt aloitus taas kerran.

Vierailija
2/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä pukeudun juhlavasti kastejuhlaan, vaikken olekaan uskovainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasten ristiäisissä oli kyllä kaikilla juhla-asut.

Vierailija
4/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin pannut ihan saman merkille. Itse olen pukeutunut omien lasten ja kummilasten ristiäisiin juhlavasti mutta olen kyllä törmännyt vierailla kaikenlaisiin asuihin. Esimerkkinä esim. aikuinen veljeni, joka tuli reisitaskuhousuissa ja jossain perusneuleessa lapseni ristäisiin (jossa muilla miehillä kyllä oli puvut).

Mutta iloinen toki olin veljeni näkemisestä ja niin aina muidenkin vieraiden, ei ne vaatteet pääasia ole. Mutta olisihan se kiva, jos juhlaa kunnioitettaisiin juhlapukeutumisella.

Vierailija
5/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta juhlavaa pukeutumista on monenlaiset asut mutta ei toki villapaita eikä farkut. Kaikilla miehillä taisi olla solmiot ja puvuntakit, naisilla oli jakkuja, mekkoja, housuja, juhlavia toppeja, hameita ja korkokenkiä/juhlakenkiä. En siis ole nähnyt elämäni varrella missään juhlissa (kastejuhla, syntymäpäiväjuhlat, häät tms.) farkkuja tai villapaitoja.

Vierailija
6/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin pyydettiin sylikummiksi, kastetilaisuus pidettiin lapsen kotona..

Oli jokseenkin kiusallinen olo kun huomasin, että olin ylipukeutunut...muulla juhlaväellä oli aika rento vaatetus..

Saman talouden rippijuhlissa taas oli kaikki suvun akat laittautuneet todella tyylikkäiksi..

Että täh...

Vierailija
7/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen ristiäisissä, kun pappi kiinnitti erityisesti huomiota siihen, että ristiäisisiin oltiin valmistauduttu asianmukaisella tavalla, ja kauniisti: valkoinen liina kastepöydällä, kukkia, kynttilät ym. koti siivottu, tarjoiluista huolehdittu jne.. Ja kaikki oli siisteissä, juhlavammissa vaatteissa. Luulin että tuo olisi täysin normaalia ja ns. niin "kuuluu" olla, mutta ilmeisesti ei näin olekaan.

Vierailija
8/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kolmet ristiäiset järjestänyt ja kolmissa ollut kummina. Kaikissa kyllä pukeuduttiin ihan hienosti. Sen sijaan olen osallistunut muutaman kerran hautajaisiin, mihin varsinkin lapsivieraita on tuotu milloin mitenkin pukeutuneena. Itse en ymmärrä farkku/lenkkarit yhdistelmää alakouluikäisillä lapsilla hautajaisissa. Jos nyt ei puku olekaan pakollinen lapsella, muutakin voisi löytyä... Tai että pieni n. viisivuotias tyttö tulee kaikkein ihanimmassa erittäin kirkkaissa väriessä olevassa rimpsumekossa. Juhlamekko kyllä, mutta häihin/ristiäisiin - ei hautajaisiin. Ihan pienellä vauvalla melkein kaikki OK, mutta vähän isommalla - eikö yhtään "tylsemmän" väristä - tai edes "rauhallisemman" väristä mekkoa olisi löytynyt?

Vierailija
9/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole turhan tarkka vieraiden pukeutumisesta, mutta kieltämättä pisti silmään yhden miesvieraan rähjäiset kesäsandaalit... Muut vaatteet oli samaa laatua.

Vierailija
10/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhla on kuitenkin pienen lapsen suurin juhla. Uskonnollinen merkitys on suuri, ja jos ei uskonnollisuudella ole itselle väliä niin onhan se valtavan iso asia kun ihminen saa nimensä!

Moukat ei osaa pukeutua, sivistyneet ja fiksut ihmiset osaa. Ja sosioekonominen asema kyllä näkyy, vähäpätöisemmissäkin tilaisuuksissa.

Vierailija
11/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en lähde omasta kokemuksesta yleistämään. Monella miesvieraalla oli vain joku neule ja farkut ja yksi naisvieras oli leggingseissä ja villasukissa. Kyse ei ollut mistään ihan teineistä edes. Itse koin olevani ylipukeutunut, varsinkin kun en ollut edes aivan läheisimpiä vieraita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi