Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaa alkaa masentuneeksi tai muuten työkyvyttömäksi!

Vierailija
02.10.2011 |

Sain postissa työeläkeotteen, josta selvisi että minä, kolmekymppinen nainen, saisin yli 2000e/kk, jos nyt jäisin työkyvttömyyseläkkeelle! Uskomatonta! Älyttömiä summia mielenterveysongelmista sun muista. Kaikkien kannattaa siis hankkia itselleen (feikki)masennus kotihoitovuosiksi, tuo pari tonnia on huomattavasti hulppeampi summa kuin kotihoidontuki...

Aina sanotaan, että talous romahtaa ja velat jää maksamatta jne. jos toinen puolisoista joutuu yhtäkkiä työkyvttömäksi. Eihän se pidä sitten lainkaan paikkaansa!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas työelämään. Ihan mahdollista tosiaan jos itse tohtisi noin tehdä. Sitä pelkää kai leimautuvansa.

Vierailija
2/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa että joku on parikymmpisenä ehtinyt keräämään itselleen jo tuommoisen eläkkeen. Sehän on vähintään kymppitonni jos eläkeikään jaksat töissä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt itse mitä puhut.

sairauksilla ei saa pilailla.

ja tosi vaikea tie on päästä eläkkeelle mielenterveydellisillä syillä, vaatii osastojaksoja joita tuskin "tervepäinen" kestää eläkerahojen toivossa.

Vierailija
4/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ehdottomasti kannattaa sairastua niin pahasti että joutuu eläkkeelle!! Kyllä elämä onkin niiiiiiiin helppoa kun on mm. krooninen keskivaikea masennus ja ahdistuneisuushäiriö! Vittu että mä nautin siitä, kun joudun puolen vuoden välein viemään Kelaan ja työkkäriin lausuntoja, pelkäämään karenssia, selittämään miksen vieläkään ole töissä tai opiskelemassa...ihan parasta!

/sarkasmi

Ps. Mun työhistorialla sitä eläkettä saataisiin alle 700€/kk.

Vierailija
5/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta.

Vierailija
6/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan normaalissa työssä, vuositulot n. 50000e. Itse vanhuuseläkettä on kertynyt alle 400e/kk verran, mutta puhuinkin TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKKEESTÄ, jossa otetaan huomioon siis oletettavat tulevaisuuden tulotkin, jotka siis jäisivät ansaitsematta. Joka tapauksessa, sitä maksettaisiin minulle tuon ihan virallisen paperin mukaan yli 2000e/kk, jos nyt vaikkapa masentuisin ja saisin lausunnon Kelalle.

Aika hurjaa että joku on parikymmpisenä ehtinyt keräämään itselleen jo tuommoisen eläkkeen. Sehän on vähintään kymppitonni jos eläkeikään jaksat töissä olla.

Vierailija
7/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja useampi osastojakso, joille pääseminen vaatii jo aikamoisia näyttelijänlahjoja tai sitten varsin vapaamuotoisia kokeiluja esim. lääkeyliannostusten kanssa. Pääset myös pilaamaan elimistösi isoilla annoksilla masennuslääkkeitä, mieluiten niillä lihottavilla. Jos kieltäydyt, niin olet hoitokielteinen ja sinut passitetaan työkkäriin.

Mutta tervemenoa vaan kokeilemaan, meneehän se aika tuossakin ja saapa joku toinen työpaikkasi.

Vierailija
8/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sinunkaltaisiasi kakaroita..! Ihanko pelkällä lausunnolla luulit eläkkeelle pääseväsi? Pffffffffffffffft...

Ensin ollaan sairaslomalla useampaan otteeseen, tämä tapahtuu lääkärin B-lausunnolla. Max. 6kk pätkiä, joiden jälkeen jaksamisesi arvioidaan uudestaan JOKA KERTA. Sitten ruvetaan miettimään kuntouttavaa työtoimintaa- hei! Miten olisi, että menisit vanhalle työpaikallesi palkattomaan harjoitteluun? Katsos kun ilman että olet työkkärin asiakas, et saa mitään tukia, edes sitä ansiosidonnaista...sairaspäiväraha on alle 600€/kk ja sitä et saa lomien jälkeen. Kun ne tulevat täyteen, joudut tuohon kuntoutusryöpytykseen ja yksikin harha-askel tarkoittaa karenssia = raha-hanat menevät 3kk kiinni.

Sitten kun olet jaksanut "leikkiä sairasta" 1-2 vuotta, saatat päästä uudelleen arvioitavaksi ja mahdollisesti lääkäri voi kirjoittaa lausunnon, jossa puoltaa sitä työkyvyttömyyseläkettä. But wait! Se on aluksi väliaikainen, vuoden kerrallaan. Sen saaminen ei ole helppoa ja vaikka oman lääkärisi lausunto olisi kunnossa, Kelan tai vakuutusyhtiön lääkäri voi estää koko eläkkeen saamisen. Sitäpaitsi kolmekymppinen ei yleensä saa pysyvää eläkettä kuin harvinaisissa tapauksissa.

No, ehkä sinä opit, jos joskut kokeilet. ;)