Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen lapsesi oli, kun hän oli ensimmäistä kertaa yötä muualla?

Vierailija
02.10.2011 |

Täällä kohta 2 v. tyttönen, josta en ole vielä halunnut olla yötä erossa. Oon miettinyt, josko raaskisin viedä hänet uutena vuonna mummulleen, että saataisiin vähän lomaa miehen kanssa.

Missä iässä teillä on aloitettu yökyläilyt ja miten on mennyt?

Eikö suositus ole, että yö per ikävuosi on sopiva aika olla vanhemmistaan erossa? Ootteko todenneet tämän käytännössä toimivaksi?

Itse en voisi kuvitellakaan, että jättäisin tyttöni kahdeksi yöksi kylään, kun yksikin yö tekee tiukkaa. Ehkä oon vähän ylisuojeleva, mutta en itsekään tykkää olla yötä poissa kotoa, niin en jotenkin osaa vaatia sitä lapseltakaan...

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mummolassa. Sitä ennenkin oli isoäitiä nähty ainakin joka kolmas päivä ja isoäiti oli lasta hoitanutkin lyhyempiä (10 min-) ja pidempiä (1h-) aikoja.

Meidän suvussa on pidetty jo ennen minun syntymääni tärkeänä, että toisaalta lapsi saa olla mahdollisimman kauan vanhempiensa kanssa, mutta toisaalta varauduttu vanhempien mahdollisiin sairaaalareissuihin yms, jotta pahan tilanteen tullessa lapset ainakin ovat tottuneet silloin tällöin vierailemaan muualla. lapsethan eivät tätä koskaan ole tajunneet, koska heidän kokemuksensa on se, että mummolat ja muut paikat ovat mukavia, ja joissakin voi saada jopa erityistä hemmottelua ja huomiota.

Vierailija
42/54 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelemattomia mammoja täällä pyörii???

LUKEKAA hyvät mammat EDES yksi lapsipsykologian oppikirja. Olisitte sen jälkeen ihan hisuukseen näistä hylkäämisistä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei siitä säännöstä pidä kiinni niin lapsi saa traumat ja suhde on ikiajoiksi pilalla.

Koskahan tuo meidän 8-vuotias alkaa oireilemaan? Pikkuveli syntyi noin 1v3kk ikäerolla ja jouduimme olemaan sairaalassa 6 vuorokautta erilaisten komplikaatioiden takia. Ja vain yhden yön olisi voinut olla erossa. Onneksi aloin heti säästämään tulevia terapiaistuntoja varten. Huoh.

Vierailija
44/54 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..koulutustasonne??? Kait siitä voi jotakin päätellä. Jos on lukeut jotakin, ehkä joskus on sattunut käteen myös lapsen kehitystä koskeva opus.

Vierailija
45/54 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelemattomia mammoja täällä pyörii???

LUKEKAA hyvät mammat EDES yksi lapsipsykologian oppikirja. Olisitte sen jälkeen ihan hisuukseen näistä hylkäämisistä..

tässä edelleen solvataan minua, joka siis jätti 10kk ikäisen 2 viikoksi hoitoon, niin haluaisin kuulla kyllä kaikki perusteet haukkumisille. Lapsi kun jäi hoitolaitokseen ja lomaa suositeltiin meille vanhemmille, toisen viikon maksoi RAY. Antaa nyt tulla vaan kaikki haukut samaan syssyyn.

Vierailija
46/54 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaana, kun itse halusi mummulle yökylään.

Vierailija
47/54 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen pari kertaa ollut kaveriyökylässä. Nyt 8-vuotias. Muuten ei ole itsekseen ollut öitä poissa.

Vierailija
48/54 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu jätti niinikään 10kk tyttönsä kahdeksi viikoksi mummoille kun lähtivät häämatkalle. Ja ihan terve lapsi on.

Vierailija
49/54 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eivät halua.

Sensijaan vanhemmista on olleet erossa yötä,koska meille on kotiin tullut mummu hoitaan kun me ollaan käyty esim festareilla ja pari kertaa parin yön matkalla jne

Yli 3 yötä ei olla oltu erossa lapsista,en osaiskaan,koska tulis mulle itselle liian iso ikävä :D Lapset varmaan rakkaan mummun kans pärjäisi ;)

Ja jatkuvasti ei laukata jossain,n.1-2krt vuodessa.

Vierailija
50/54 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meni ekaa kertaa mummolaan yhdeksi yöksi. Toinen kerta on tulossa marraskuussa kun poika on 1 v 4 kk.

Vierailija
51/54 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko traumatioitunut tuosta, toivottavasti ei. Olin silloin nuorempi ja tyhmempi eikä kyllä tullut mieleenkään että lapsi voisi siitä saada traumoja. Oli siis isovanhemmillaan yhden yön.

Vierailija
52/54 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan ennen sitä ilman vanhempaa. Toki oltiin matkusteltu paljon tai lapsi ollut vain isänsä kanssa tai vain mun.

Vierailija
53/54 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmilla (ilman meitä vanhempia) 4- ja 5-vuotiaina. Oikein hyvä ikä oli yökyläilyn aloittamiseen. Tämän jälkeen ovat olleet yökylässä mummulassa 2-3 kertaa vuodessa max. pari yötä kerrallaan.

Vierailija
54/54 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotias ei vielä ole ollut ilman vanhempiaan pois yötä kotoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi