Pomo nihkeänä kun ilmoitin, että lapsi sairas
Onko liikaa vaadittu, että pomo edes toivottelisi pikaisi paranemisia. Soittelin, että lapsi sairas ja tämä vain hymähti, että "ei kai sille sitten mitään mahda". Vituttaa.
Kommentit (37)
usein se isä pitää omaa työtään tärkeämpänä, eikä siksi halua olla poissa töistä. Ja joillakin aloilla saattaa sairaslomissa olla ensin karenssipäivä, jolta ei saa palkkaa. Myös se vaikuttaa kenellä on vakiduuni ja kuka tekee pätkätyötä.
Ja ootteko te muuten nähneet kuinka mies sairastaa.. Sehän on heti puoli jalkaa haudassa, makaa sohvalla ja odotetaan, että palvelu pelaa. Kun nainen sairastaa, niin samalla hoituu silti kotityöt, lasten ruokkiminen ja hoitaminen.
Itsellä samalainen pomo ja toki poden itsekin huonoa omaatunttoa kun lapsen kanssa kotona, mutta olen koittanut tässä opetella olla välittämättä. Jos lapsi on sairas, lapsi on sairas ja sillä selvä. Silloin ollaan kotona ja parannellaan. Empatiaa sais kyllä pomoilla olla enemmän. En kaipaa mitään sääliä, mutta sentään voisi toivotella pikaista rapanemista, mutta sehän ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Ja sitten niille, jotka vouhottavavt "miks isä ei voi hoitaa". Mweillä ainakin se tilanne, että minä saan olla kolme päivää palkallisella vapaalla ilman todistusta, mies tarvii jopa puiolesta päivästä th:n tai lääkärin todistuksen. Ei kiva mennä jonottamaan th:lle sairaan lapsen kanssa tk:een vain ja ainoastaan sen todistuksen takia kun ei sitä th:ta muuhun tarvii. tarttuu vielä siltä tk:sta muutkin pöpöt matkaan. Täsät syystä minä yleensä aloitan ne hoitamiset ja mies sitten jatkaa nos tarve vaatii, eli sen kolmen päivön jälkeen.
Kaikissa perheissä toimitaan parhaansa mukaan ja lasten parhaaksi.
Kannattaa palkata väkeä sen verran, ettei koko homma uhkaa kaatua yhden työntekijän poissaoloon. Ja meillä ainakin on niin, että ainoa mahdollinen kotiinjäävä lapsen kanssa olen minä. Kun ei se isä osaa hoitaa sitä tervettäkään lasta, ihan oikeasti.
isä osaa muka hoitaa tervettäkään lasta? Oletko hoitanut itse niin täysin että isän tehtävä oli vain katsella sivusta? Miksi hankkia lapsia miehen kanssa joka ei ole valmis hoitamaan? Kotiinjäänti EI ole aina naisen velvollisuus, aivan yhtälailla isän joustettava!! Jos ei osaa hoitaa lastaan isä niin olis aika alkaa opetella!
Kannattaa palkata väkeä sen verran, ettei koko homma uhkaa kaatua yhden työntekijän poissaoloon. Ja meillä ainakin on niin, että ainoa mahdollinen kotiinjäävä lapsen kanssa olen minä. Kun ei se isä osaa hoitaa sitä tervettäkään lasta, ihan oikeasti.
isä osaa muka hoitaa tervettäkään lasta? Oletko hoitanut itse niin täysin että isän tehtävä oli vain katsella sivusta? Miksi hankkia lapsia miehen kanssa joka ei ole valmis hoitamaan? Kotiinjäänti EI ole aina naisen velvollisuus, aivan yhtälailla isän joustettava!! Jos ei osaa hoitaa lastaan isä niin olis aika alkaa opetella!
miten se oman lapsen hoitaminen voisi sitä ollakaan? Kyllä se on oikeus, ainakin mulle. Mutta miten kukaan voi ennalta tietää, millainen vanhempi toisesta tulee? Ethän voi itsestäsikään sanoa ennen lapsia, voit vaan kuvitella ja toivoa.
...miten joku mies ei kykene hoitamaan lapsiaan. Miksi ihmeessä olette sellaisten turjakkeiden kanssa ylipäätään yhdessä?
...miten joku mies ei kykene hoitamaan lapsiaan. Miksi ihmeessä olette sellaisten turjakkeiden kanssa ylipäätään yhdessä?
elämällä on taipumus opettaa näkemään ja ymmärtämään.
fyysisten ja psyykkisten sairauksien takia.Päihdeongelma on aiheuttanut terveysongelmia(40v sitten aloittanut päihteet).Tällä hetkellä hänen täytyy opetella huolehtimaan itsestään,hän on voimaton ja tarvitsee paljon lepoa,toipuakseen vajaa kuukauden takaisesta kriittisestä tilastaan,jolloin ei ollut vielä varmuutta kuoleeko vai ei.Opeteltavana ins.diab.elämä ja kuntoutuminen jotta jaksaa kävellä,syödä,elää suht.normaalisti,voimia haettava jostain että pysyy päihteistä erossa.Hänellä ei ole yksinkertaiseti voimavaroja tällä hetkellä perheelleen.
ei kannata vetää hernettä nekkuun. Itse ilmoitan yleensä s-postilla kun olen sairas ni ei tarvi kuunnella..
Kaikkialla ei sähköposti riitä, vaan on soitettava.
ettei SAA olla kotona hoitamassa sairasta lasta. Muuten erinomainen sopimus, eli mita sita tuon takia riitauttamaan. Mina taas saan omien tyoehtojeni mukaan olla 2-5 paivaa, riippuen lapsen sairauden vakavuudesta (toki tarvitaan aina laakarintodistus). Asumme Suomen ulkopuolella. Mutta noinkin voi siis olla, mies osaa kylla hoitaa lapsia mutta ei siis saa.
Mutta itse asiaan. Mulla on naispomo jolla on myos lapsia, ja han kylla sanoo tuollaisissa tapauksissa etta "ok" tai jotain muuta ystavallista tai neutraalia: paranemisen toivotuksia en sentaan odota. Itse toisaalta sanon aina jos ilmoitan poissaolosta lapsen sairauden takia etta olen tosi pahoillani jos se aiheuttaa ongelmia, eli otan huomioon myos pomon tuntemukset asiasta. Se helpottaa hommaa puolin ja toisin.
elämällä on taipumus opettaa näkemään ja ymmärtämään.
osaa hoitaa?
Onko liikaa vaadittu, että pomo edes toivottelisi pikaisi paranemisia. Soittelin, että lapsi sairas ja tämä vain hymähti, että "ei kai sille sitten mitään mahda". Vituttaa.
Eihän esimies nyt kauhean ilahtunutkaan voi lapsesi sairastumisesta ja työntekijän poissaolosta olla! Eikä sinunkaan pitäisi lapsesi sairaudesta riemuita...
Joten mitä siinä nyt muutakaan sanomaan. Elämässä iskee välillä sairauksia, ei kai sille mitään mahda.
oman tai lapsen sairauden vuoksi toivotetaan mielestäni puhelimessa vain pikaista paranemista vaikka töissä poissaolon vuoksi olisi minkälainen paniikki. Puhelun jälkeen aletaan miettimään miten tilanteesta selvitään.
t. esimies ja äiti itsekin
heh, kaikkea sitä pitääkin lukea. Luulin, että jonkun pomo oli kieltänyt olemasta pois lapsen sairauden takia. Mutta tämä oli siis vetänyt herneen nenään, kun pomo ei ollut toivottanut pikaista paranemista.
Voi luoja.
Onko se vammainen? Siis se isä?
edellä.Kaikista isistä tai äideistä ei ole vaan lastenhoitajaksi,ei tarvitse olla vammainen! Meilläkin lasten isä ei tule toimeen yksin alle koululaisten kanssa.Hyvä kun pystyy huolehtimaan itsestään saatikka lapsistaan.Hän on kylläkin päihdeongelmainen(vaikkakin nyt raitis),hän hermostuu pienistäkin vastoinkäymisistä ja lasten kova ääninen metelöinti,riehuminen ym.saa hänen pinnansa heti loppumaan ja hän menee mököttämään huoneeseen.Mitkään kotityöt eivät häneltä luonnistu. Nyt muutoinkin terveys on todella heikoissa kantimissa niin hänelle en voisi kuvitellakkaan jättää lapsiani,koska se olisi sama kun jättäisin heitteille.En ole ap.
fyysisten ja psyykkisten sairauksien takia.Päihdeongelma on aiheuttanut terveysongelmia(40v sitten aloittanut päihteet).Tällä hetkellä hänen täytyy opetella huolehtimaan itsestään,hän on voimaton ja tarvitsee paljon lepoa,toipuakseen vajaa kuukauden takaisesta kriittisestä tilastaan,jolloin ei ollut vielä varmuutta kuoleeko vai ei.Opeteltavana ins.diab.elämä ja kuntoutuminen jotta jaksaa kävellä,syödä,elää suht.normaalisti,voimia haettava jostain että pysyy päihteistä erossa.Hänellä ei ole yksinkertaiseti voimavaroja tällä hetkellä perheelleen.
Itse on deekuillut itsensä tuohon kuntoon, turha kerätä sympatiaa ja turha sun selitellä. Miksi helvetissä sä olet röpsääs jakanut tuollaiselle juopolle ja tullut vielä raskaaksi? Ei saatana.
Tuolaliset juopot sais kuolema korjata, että ei tarvii verorahoilla sen kuntoutuksia ja lääkkeitä maksaa.
EI mitään lepoa kaipaa vaan ryhtiliikkeen elämäänsä luuseri!