Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu, jos ei ole varaa maksaakaan ravintolalaskua?

Vierailija
29.09.2011 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen. Siis jos on jo syönyt ravintolassa ja on maksun aika, muttei olekaan sitten rahaa vaikka oikeasti aluksi niin oli luullut.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä peli, jos ei maksa, niin se on varastamista ja siitä voi ilmoittaa sitten poliisille. Mutta jos olet tolkun ihminen ja ravintolan omistaja ok tyyppi, niin saatatte voida sopia, että maksat myöhemmin, mutta periaatteessa ravintolan pitäjällä ei ole velvollisuutta ryhtyä tekemään mitään maksusuunnitelmia rahattomille asiakkailleen.

Vierailija
22/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kerran noutoruokaa ja yhtäkkiä vaan unohdin pinkoodin ihan totaalisesti eikä ollut edes käteistä mukana. Sain ruuat mukaan ja kävin maksamassa laskun seuraavana päivänä, kun en ihan ekaa kertaa ollut sieltä ruokaa hakemassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ravintoloissa ole käytäntöä että maksetaan kun tilataan. Olisi KAIKILLE helpompaa sillai: ravintelin ei tarttisi jännittää saako rahansa ja asiakkaiden ei tarttis ruokailun jälkeen jännittää kestääkö laskun saamisessa tunti vai kaksi.

Vierailija
24/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ravintoloissa ole käytäntöä että maksetaan kun tilataan. Olisi KAIKILLE helpompaa sillai: ravintelin ei tarttisi jännittää saako rahansa ja asiakkaiden ei tarttis ruokailun jälkeen jännittää kestääkö laskun saamisessa tunti vai kaksi.

Tapahtunee niin harvoin, ettei ole tarvetta moiseen. 

Vierailija
25/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä baarissa joskus 20v sitten ,ja aina sillontällön jollai meni ryyppy sen verran pitkäksi ettei ollut katetta, ja joka ikinen kerta käskettiin tulla käymään kun pää selviää ja sovitaan. Ja niin tehtiin, yksikään ei jättänyt tulematta ja maksamatta,oli se sitten kerralla tai osissa.

Vierailija
26/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä,kyllä me haluttiin pitää asiakkaista kii, ja huolta, eli ei siitä suututtu, eikä asiakkaan tarvinnu hävetä mitenkään.

Vierailija
27/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranteista leukaan asti tatuoitu kokki pieksää seurueesi sairaalakuntoon. Sen verran se maksaa.

Vierailija
28/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä baarissa joskus 20v sitten ,ja aina sillontällön jollai meni ryyppy sen verran pitkäksi ettei ollut katetta, ja joka ikinen kerta käskettiin tulla käymään kun pää selviää ja sovitaan. Ja niin tehtiin, yksikään ei jättänyt tulematta ja maksamatta,oli se sitten kerralla tai osissa.

Viinan myynti velaksi on kielletty.

Vierailija
29/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin ravinteli? Kuulostaa hevostrailerin kaksoisakselilta.

Vierailija
30/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen monta kertaa syönyt ilmaiseksi ravintolassa opiskeluaikoina. Samassa raflassa ei tosin onnistu kahta kertaa. Pitää vaan tajuta häipyä ennenkun tulee maksun aika.

Itsekin syön välillä ilmaiseksi ravintoloissa. Käväsen ulkona röökillä, mutta en tule takaisin. Siinä on kyyppareilla sun muilla raflahessuilla ihmettelemistä. Heheh.

Vierailija
31/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aina ei tiedä etukäteen mitä tulee syötyä ja juotua lopulta ainakin vähän paremmissa ravintoloissa. Siinä mietitään otetaanko kuitenkin alkuruuatkin ja syömisen jälkeen voidaan innostua ottamaan vielä jälkiruoka ja kahvitkin siihen päälle sekä digestiivit. Niin ja viiniäkin tuli juotia pari lasillista yhden sijaan. 

Vierailija
32/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi kerran niin, että olin yhteen aikaan todella PA mutta halusin nähdä kaveria pitkästä aikaa joka halusi tietenkin ravintolaan syömään. Minulla oli saatuja lounasseteleitä mutta sillä hetkellä ei yhtään rahaa. Yleensä ravintoloita ei kiinnostanut, kuinka monella lounassetelillä maksoit ja olin ennenkin maksanut ravintolalounaita tms useammalla setelillä. Tiedän kyllä mitkä ovat säännöt lounasseteleissä.

Tällä kertaa ei kelvannutkaan useampi seteli ja voi luoja kuinka hävetti sanoa siinä kaverin edessä ettei ollut varaa maksaa ja että voitko maksaa :( Olin ihan paniikissa, annoin kaverille sitten loput lounassetelit mukaan kun hävetti niin hirveästi. Kaverin ilmeestä näki ettei tykännyt yhtään kun joutui maksamaan.

Tästä on jo varmaan vajaa 10 vuotta mutta hävettää edelleen.

Vierailija
33/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kollaat automaatilla, että rahaa on, sillä väliin tapahtuu joku suoraveloitus/aiempi korttimaksu ja kas maksun hetkellä rahaa ei enää olekaan.

Jos alkujaankin on noin vähän rahaa, ei silloin mennä edes ravintolaan. Kai nyt tilillä pitää olla ns. pahan päivän vara aina ja sitä ei käytetä viihteeseen.

Vierailija
34/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut ravintolassa töissä ja minulla on käynyt niin, että kortti jäi kotiin. Poikani oli ottanut korttini mukaan leikkeihin ja sieltähän se hänen leikeistään löytyi.

Ravintolassa on vuoropäällikkö saanut hoitaa asian. Joskus, harvoin, oli siitä kyse, ettei ajatellutkaan maksaa, joskus ei palkka näkynytkään tilillä jne. Niitä tapahtui harvoin, henkkareista kopio ja varmaan kaikki kävivät piikkinsä maksamassa.

Minulla kävi niin, että soitin kotiin, mieheni antoi kortin nron puhelimessa ja rahat saatiin sitä kautta.

Vierailija
35/38 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui kaupan kassalla. Henkilön kortti ei toiminut ostoksia maksaessaan. Lähti "nostamaan rahaa tuulikaapin ottomaatista". Maksoin ja pakkasin omat ostokseni, kaupan pihalla näin kun tämä korttiongelmainen hyppäsi autoonsa ja kurvasi pois, ostokset jäivät kassalle.

Vierailija
36/38 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän vuoksi sinun kurkkusi viillellään auki, ettäs tiedät.

Vierailija
37/38 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksivat karkuun.

Vierailija
38/38 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä passitetaan tuollaiset asiakkaat keittiön puolelle tiskaamaan. Tunti tiskausta vastaa 10 euroa eli siitä voi päätellä kuinka kauan joutuu tiskaamaan laskun koosta riippuen.

t. ravintolayrittäjä Töölöstä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi