Mitä tapahtuu, jos ei ole varaa maksaakaan ravintolalaskua?
Ihan mielenkiinnosta kyselen. Siis jos on jo syönyt ravintolassa ja on maksun aika, muttei olekaan sitten rahaa vaikka oikeasti aluksi niin oli luullut.
Kommentit (38)
ja otetaan henkilötiedot ylös, tai soitetaan poliisit. Riippuu varmaan omasta käytöksestä ja siitä, että onko mukana edes suurin osa rahasummasta.
Laskun päälle peritään sitten vielä muita kuluja ja pahimmassa tapauksessa voi saada petossyytteen jos teko on tahallinen.
Niin ja sanomattakin lienee on selvää ettei moisen jälkeen enää ole tervetullut "asiakas" ravintolaan.
mulle kirjoitettiin kerran taksissa lasku, kun kortilla ei muka voinut maksaa.
kollaat automaatilla, että rahaa on, sillä väliin tapahtuu joku suoraveloitus/aiempi korttimaksu ja kas maksun hetkellä rahaa ei enää olekaan.
Meille kävi kerran noin - mopolähetti toi laskun parin viikon päästä miehen työpaikalle.
tai tarkemmin sanottuna huomasin ettei mulla olekaan pankkikorttia mukana.
Olin ollut edellisiltana iltahippaloissa ja pankkikorttini oli jäänyt bilelaukun sivutaskuun.
olin ravintolassa yksin syömässä enkä voinut edes lainata kaverilta. Tosi nolo tilanne, kaikki tietysti vahtas, mut ravintolan henkilökunta suhtautui tilanteeseen tosi ymmärtäväisesti. Ottivat ajokortista tiedot ylös ja lupasin tulla maksamaan vielä saman päivän aikana.
Kun kävin maksamassa (häpeillen) ravintolan hlökunta kiitteli kovasti ja pyysivät vielä tulemaan uudestaan. En ole vielä kehdannut, vaikka tää tapahtui jo pari vuotta sitten.
Ehkä kannattaa syödä kotona jos on niin persaukinen että rahat loppuu kesken jos "onkin jotain maksuja menemättä." Huoh.
No en tiedä mutta miten mahtaa olla mahdollista että luulee että on rahaa mutta ei olekaan?
Itse olen monta kertaa syönyt ilmaiseksi ravintolassa opiskeluaikoina. Samassa raflassa ei tosin onnistu kahta kertaa. Pitää vaan tajuta häipyä ennenkun tulee maksun aika.
Maailmassa sattuu ja tapahtuu ja toi nyt on pienimmäsä päästä.
Kaikkea voi sattua. Kaupan kassalla huomasin kerran, että pankkikortti oli tippunut lompakosta laukun pohjalle. Olin ottanut lompakon vain matkaan ja kortit olivat vanhasta ja löysästä lompakosta tipahtaneet käsilaukun pohjalle.
Onneksi oli tuttu kauppa. Tavarat kotiin, hain kortin ja kävin maksamassa. Sama olisi voinut käydä ravintolassa. Sitä en tiedä, miten siellä olisi toimittu.
Mutta kerrankos ihmisille vahinkoja sattuu.
Ehkä kannattaa syödä kotona jos on niin persaukinen että rahat loppuu kesken jos "onkin jotain maksuja menemättä." Huoh.
Mun mielestä pölhösti muotoiltu aloitus. Eihän tässä ole kyse siitä että ei olisi rahaa vaan että sitä ei ole MUKANA. Ne on kaksi täysin eri asiaa.
Varmasti pystyy sopimaan maksusta jälkeenpäin kuten joku on tehnytkin.
Mä luulin että tässä oikeesti tarkoitetaan että ei ole rahaa vaikka niin luuli ja mietin että miten se voi olla mahdollista.
Eli luuli rahapussin olevan matkassa ja se ei olekaan.
Mun mielestä pölhösti muotoiltu aloitus. Eihän tässä ole kyse siitä että ei olisi rahaa vaan että sitä ei ole MUKANA. Ne on kaksi täysin eri asiaa.
Varmasti pystyy sopimaan maksusta jälkeenpäin kuten joku on tehnytkin.
Mä luulin että tässä oikeesti tarkoitetaan että ei ole rahaa vaikka niin luuli ja mietin että miten se voi olla mahdollista.
olisi ollut kortti, jolla maksaa, mutta oli joku pankkikatkos (?), joten saimme laskun mukaan. Maksoimme sen seuraavana päivänä.
Silloin joutuu valmistamaan ruuat kaikille ravintolan työntekijöille. Koettu on, mutta ei Suomessa
Mä luulin että joutuu tiskaamaan ravintolan keittiössä. Ainakin Aku Ankassa oli niin.
Kuka ídìoottı kirjoittaa, että ei ole varaa maksaaKAAN laskua?? Mitä muuta sille laskulle voisi tehdä kuin maksaa?? Voisikohan suomenkielinen lause mennä EHKÄ MAHDOLLISESTI näin: Mitä tapahtuu, jos ei olekaan varaa maksaa blaa blaablaa 😴😴
Ja totta kai soitetaan poliisi ja otetaan tiedot ylös ja blaablaablaa minkä takia vuoden 2011 aloitus täytyy nostaa? 😴
Kyllä aikuisella ihmisellä pitäisi olla useampi luottokortti ja aina myös jonkin verran käteistä mukana siltä varalta että yksi kortti ei vaikka toimi, tai jossain ei voikaan maksaa kortilla. Jos ei tälläisistä voi huolehtia niin miksi pitää päästä ravintolaan syömään?
No en tiedä mutta miten mahtaa olla mahdollista että luulee että on rahaa mutta ei olekaan?