Onko sinulla punapistekananihosääret?
Eli sellaista pientä pistettä, siinä kohdin mistä karva kasvaa. Vaikka kuorii, kuivaharjaa, vaihtaa ajoterää ja kokeilee eri karvanpoistomenetelmiäkin, silti nuo hiton pilkut ovat ja pysyvät! VIHAAN niitä, onko mitään tehtävissä? Tahdon kesäksi kauniit silosääret, joissa tasainen ihonväri! Ja sokerointi eikä epilointikaan auta :( hitto.
Kommentit (48)
Tänään just ajattelin, että on Luoja ollut mulle suopea, kun ei jaloissa kasva karvan karvaa. Olen monelta murheelta säästynyt ja laiskana ihmisenä päässyt ihan hävettävän vähällä. Tykkään lyhyistä kesämekoista ja jalat ruskettuu nätisti. Kesä on mulle helppoo aikaa. Toivon, että keksit jonkun helpottavan keinon kintuillesi ja pystyt nauttimaan kesästä iloisesti!
Tyhmä akka olet ap. Ei tulisi mieleenikään ajella sääriä, miksi ihmeessä?
Ne on karvatuppeja-tottamaar ne ärsyyntyy kun kokoajan sheivaa. Anna poiston jälkeen levätä ihon kunnolla ja sit epilaattorilla lähtee loputkin ja sileet on 4vko. Sit ihokuorinta ja rasvausta perusvoiteella/aloeveeralla. = silosääret
Mulla sama pilkkuongelma säärissä. Pakko poistaa karvat koska ovat mustia ja iho tosi vaalea. Alapäässä sama vika jos karvoja poistan ja vielä pahempi kuin säärissä. Onneks reisien karvat hentoja ja vaaleita eikä ole paljon nii ei tarvii sieltä poistaa. Mut joo ärsyttävä ongelma. Sääret ei koskaan nätin näköiset. Joko pilkulliset karvattomat tai kunnon karvat mutta ei pilkkuja.
Se on keratosis pilaris, kuten aiemmin jo koku mainitsi. Ei mitään väliä, ajeleeko sääriä vai ei, pilkut on siinä silti. Mulla ollut lapsesta asti, ja joo en tosiaan ajellut sääriäni ala-asteella 😂 Mulla niitä on reisissä myös, enkä ole reisiä todellakaan ikinä ajellut. Jos joku keksii toimivan hoidon niin kertokaa toki!
Mulla on ongelmana isot ihohuokoset ja lievästi tuota punoitusta. Aloin viime talvena (luin jostain vinkin) syömään isolla annoksella apteekin kollageenia ja Mytan rusketuskapseleita. Ihan älytön ero entiseen, iho on paksumpi ja huokoset pienentyneet huomattavasti. Iho on myös eri värinen, valkoihoisena ei nyt varsinaisesti ruskettunut mutra sellainen terveen värinen. Tähän päälle rasvaan sääriä miedolla itseruskettavalla, ja en tosiaan meinaa tunnistaa sääriä omikseni =)
Laitoin pari kerrosta itseruskettavaa voidetta kinttuihin ja punaiset pisteet eivät enää niin huuda jaloissa. Kuorin ensin ihon hyvin varsinkin polvien alueen ja levitin itseruskettavaa hyvin huolellisesti. Mielestäni jaloistani tuli hyvät, jopa yllättävän hyvät. Itseruskettava on jotain ihsn CM:stä ostettua Lorealin tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
"Itsehoito
Perus- ja kosteusvoiteista ei ole apua. Sen sijaan sarveistapit pehmentyvät ureaa eli karbamidia sisältävillä voiteilla. "
-> auttaako jos valmistaa ureavoidetta tsi? Tai raakahoitaa vaan pissalla?
Kysehän ei siis ole ajelun aiheuttamista pilkuista tai ihottumasta vaan "ihosairaudesta". Meillä perheessä lapsesta saakka.
Jostain luin myös että tuo karbamidivoide voisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
"Itsehoito
Perus- ja kosteusvoiteista ei ole apua. Sen sijaan sarveistapit pehmentyvät ureaa eli karbamidia sisältävillä voiteilla. "
Ahhahahahaa niin hauskaa. Kosmetiikan urealla ei ole mitään tekemistä virtsan kanssa.
https://www.instagram.com/p/BxfpqlQH4zC/?hl=en
Malli Iskra Lawrencekin kärsii tästä. Eipä sille kai mitään voi. Itsellänikin pilkkujalat mutta en jaksa välittää. Olen myös vähän ylipainoinen ja kalkkilaivan kapteeni eli ei jotkut pilkut tässä enää kesälookia haittaa :D.
Vierailija kirjoitti:
"Itsehoito
Itselläni myös kyseinen vika, säärien sivut ja olkavarsien takaosat ovat kesät talvet ikävän kirjavat. Ainoa minkä olen tähän huomannut auttavan on juurikin urea sisältävien voiteiden käyttäminen, esim Doven itseruskettavan käyttäminen (sisältää kyseistä ainetta) häivyttää minulla pisteet olemattomiin ja tasoittaa ihon. Ureattomilla voiteilla en ole huomannut olevan mitään vaikutusta asiaan vaikka kuinka rasvaisi. Harmi vaan, että tuo ureahomma etoo minua, joten pidän rasvailut minimissä.
Mulle tulee punaisia pisteitä epiloinnista. Mutta minulla ei ole tuota sarveistappijuttua. Puolisollani on sitä, minun pisteeni ovat erilaisia. Ja niitä tulee vain kun poistaa karvoja, ja ne lähtevät parissa päivässä pois. Puolisolla on tappinsa, vaikka ei poista karvoja.
Eli mulla on jotain ärsytystä, karvatupet ottaavat itseensä kun niistä kiskotaan karvoja.
Vierailija kirjoitti:
tiedän kyllä mistä puhut, olenkin aina ihmetellyt tuollaisia sääriä nähdessäni että mistä ihmeestä ne punaiset pilkut johtuu?
Karvatupista sanoi lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Ne on karvatuppeja-tottamaar ne ärsyyntyy kun kokoajan sheivaa. Anna poiston jälkeen levätä ihon kunnolla ja sit epilaattorilla lähtee loputkin ja sileet on 4vko. Sit ihokuorinta ja rasvausta perusvoiteella/aloeveeralla. = silosääret
Rasvaa sinä vaan aloeveralla suutasi ja ole puuttumatta asiaan, mistä sinulla ei ole mitään kokemusta. Nuo sinun ohjeesi ovat varmaan hyvät sellaiselle, jolla on normaali iho, mutta kun nyt puhutaan aivan toisenlaisesta tapauksesta.
Käytän itse ajoittain itseruskettavaa voidetta. Prismasta ostin kympillä parhaaksi toteamani Garnierin voiteen ja sillä onhelmat taittuu. Tulee tosi kevyt sävy, juuri sopiva ja häivyttää todellakin nuo kiusalliset esteettiset haitat iholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itsehoito
-> auttaako jos valmistaa ureavoidetta tsi? Tai raakahoitaa vaan pissalla?Ahhahahahaa niin hauskaa. Kosmetiikan urealla ei ole mitään tekemistä virtsan kanssa.
Virtsassa on 2-3 prosenttia ureaa ja suurin osa vettä.
Urea on vain aine, jota esiintyy virtsassa, mutta sitä ei kosmetiikan, lannoiteteollisuuden yms. tarpeisiin todellakaan valmisteta pissasta.
Jos urea ällöttää, miten sitten pissan pääraaka-aine, vesi?
"Itsehoito