Saana Parviainen alleviivaa teiniäitiyden ongelmat.
Siinä näkee, mikä henkinen kyky ja kapasiteetti on itse lapsena ottaa huomioon pienen lapsen tarpeet.
Kommentit (3)
vaikka asiallinen käsitys teiniäitiydestä täällä onkin, että itse tulin 19v raskaaksi pitkässä parisuhteessa, kävin töissä äitiyslomaan, säästin rahaa, muutin omilleen, sain lapsen, nyt olen 21 ja vielä lapsen kanssa kotona, samalla käyn lukion kurssejani loppuun ja osallistuin juuri Yo kirjoituksiin, bilettämässä käyn kerran kuussa, joistakin se on liikaa, joistakin ei, en pode huonoa omaa tuntoa:) edelleen samassa suhteessa olen lapsen isän kanssa, joka kerkesi valmistumaan ammattiin ja käymään armeijan ennen lapsen syntymää ja on nyt töissä. Raha on tiukassa, mutta mitään en muuttaisi ja suunnittelemme toista lasta ensi vuoden puolella, sillä en tunne jääneeni mistään paitsi, vaan saaneeni paljon parempaa tilalle:)
vaikka asiallinen käsitys teiniäitiydestä täällä onkin, että itse tulin 19v raskaaksi pitkässä parisuhteessa, kävin töissä äitiyslomaan, säästin rahaa, muutin omilleen, sain lapsen, nyt olen 21 ja vielä lapsen kanssa kotona, samalla käyn lukion kurssejani loppuun ja osallistuin juuri Yo kirjoituksiin, bilettämässä käyn kerran kuussa, joistakin se on liikaa, joistakin ei, en pode huonoa omaa tuntoa:) edelleen samassa suhteessa olen lapsen isän kanssa, joka kerkesi valmistumaan ammattiin ja käymään armeijan ennen lapsen syntymää ja on nyt töissä. Raha on tiukassa, mutta mitään en muuttaisi ja suunnittelemme toista lasta ensi vuoden puolella, sillä en tunne jääneeni mistään paitsi, vaan saaneeni paljon parempaa tilalle:)
ihan tosi kiva ja hankkikaa vaan se toinenkin vauva kouluttamattomaan roskaperheeseenne. Tässä kuitenkin oli aiheena nuo ongelmallisemmat tapaukset joten voit mennä muualle kiillottamaan sitä sädekehääsi.
En väitä, että kaikki teiniäidit olisivat tällaisia, poikkeuksia toki löytyy, mutta tuntemani teiniäidit ovat kaikki olleet keskenkasvuisia lapsia hoitamassa lapsia. Pelottavaa!
Eräs tuntemani teiniäiti aloitti uuden kierroksen hiukan päälle 20-vuotiaana uudessa parisuhteessa, ja sitten elämättä jäänyt teini-ikä alkoi taas kaihertaa ja mieletön biletys vähän ennen kolmikymppisiä yhdessä teini-ikäisen tyttären kanssa. Kun tytär oli koulussa, notkui äiti koulupoikien kanssa tupakkapaikalla vetämässä sielunsa kyllyydestä tupakkaa, kun pienet lapset olivat kotona isän kanssa - erohan siitäkin tuli.
Arvatkaapa, aloittiko kolmannen kierroksen vähän päälle 30-vuotiaana. Jotkut ihmiset eivät ikinä opi. Enkä käsitä, miksi jokaisen miehen kanssa on tehtailtava niitä lapsia.