Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako alakoululainen olla pois liikunnasta (on uintia) jos on kuukautiset?

Vierailija
27.09.2011 |

11v tytöllä alkoi tänään ensimmäiset kuukautiset ja tällä viikolla olisi myös uintia. Pelkää että veri valuu niin että näkee ja toisaalta itse ajattelen ettei tarvitsisi nyt ihan vielä näin nopeasti opetella tamponien käyttöäkään.

Jos vuotoa on vielä uintipäivänä niin voinko laittaa lapun että tyttö saa olla pois uinnista tämän kerran?

Vai onko taas vain lapsen pilalle hemmottelua ja erikoisoikeuksien vaatimista?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes lappua, oma ilmoitus liikunnanopettajalle riitti ja sai mennä uimisen sijaan kuntosalille. Mulla itsellä sattui menkat viisi perättäistä kertaa uinnin kanssa samaan aikaan ja sitä ei liikunnanopettaja enää uskonut, vaikka oli kyllä ihan totta. Mitäs oli laittanut uintikerrat aina vajaan kuukauden välein.

Vierailija
22/34 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset on pätevä syy olla uimatta. Meillä uimattomat tytöt istuvat uimahallin aulassa tai ovat kävelemässä sillä aikaa kun muut uivat.

Ei mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niukkoina? Itselläni ainakin oli pari ekaa kertaa vain vähän ruskeaa tuhnua.

Vierailija
24/34 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset alkaa kun paino nousee yli 50 kg rajan.

Pienempikin paino riittää kuukautisten alkamiseen. Onhan sitä aikuisiakin naisia, jotka painaa alle 50 kg ja silti niillä on kuukautiset.

Varmaan myös tiedät, että monella naisella alle 50kg ei tulis menkkoja, ellei olis hormonihoitoa. Eli yleensä... ei aina, vissi ero.

Vierailija
25/34 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niukkoina? Itselläni ainakin oli pari ekaa kertaa vain vähän ruskeaa tuhnua.

Vierailija
26/34 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkin lapun ettei tyttö ui kun on kk.

Minullakin alkoi kuukautiset vähän ennen 12 vuoden ikää olin silloin 165 cm pitkä ja painoin just 41 kg. eli en mielestäni läski. Tyttärelläni alkoi myös 12 1/2 vuoden ikäisenä, hän painoi 45 kg.

Vierailija
27/34 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempikin paino riittää kuukautisten alkamiseen. Onhan sitä aikuisiakin naisia, jotka painaa alle 50 kg ja silti niillä on kuukautiset.

Varmaan myös tiedät, että monella naisella alle 50kg ei tulis menkkoja, ellei olis hormonihoitoa. Eli yleensä... ei aina, vissi ero.

mutta epäilen, että esimerkiksi aasialaisista naisista aika moni painaa reippaasti alle 50 kg ja kai niillä nyt on kuukautiset ilman hormonihoitoja?

Vierailija
28/34 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotiaat on vielä lapsia. Oletteko nyt ihan varmoja että kakaranne on vasta 11-vuotias? Vai onko kyseessä provo?

Vierailija
29/34 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 90-luvulla sellainen käytäntö, että jos oli menkat uintivuoroilla, niin sit mentiin kuntosalille tai tehtiin jotain muuta korvaavaa liikuntaa. Ikinä ei kyllä vaadittu käyttään tamponia tai meneen suihkuun.

Vierailija
30/34 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2011 klo 10:27"]

Lapelle tulee opettaa että sovitut asiat tehdään. Onko lapsellasi muuten joku hormoniongelma kun kuukautiset alkoivat noin aikaisin? vai onko ylipaino syynä?

[/quote]

Mitä hemmettiä ei muka normaali alkamis aika?!

Ei yhtää aikasin alkanu

Vierailija
31/34 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen 50 kilon raja? Menkat alkaa useimmilla 10-13-vuotiaana ja harva painaa yli 50 kiloa siinä iässä. Itse painoin ekan kerran 50 kiloa 24-vuotiaana, ja menkat ovat olleet 13-vuotiaasta. Enkä ollut mikään luokkani pienikokoisin koulussa.

Vierailija
32/34 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2011 klo 11:10"]11-vuotiaat on vielä lapsia. Oletteko nyt ihan varmoja että kakaranne on vasta 11-vuotias? Vai onko kyseessä provo?

[/quote]Itse olin 5. luokalla kun kuukautiset alkoi. Ihan lapsi vielä.

Vierailija
33/34 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2011 klo 11:08"]

mutta epäilen, että esimerkiksi aasialaisista naisista aika moni painaa reippaasti alle 50 kg ja kai niillä nyt on kuukautiset ilman hormonihoitoja?

Minä painoin ylioppilaaksi päästessäni 49 kg, silti kuukautiset olivat siitä asti kun olin 11 v. Ja ei, eivät alkaneet niukkoina. Muistan, kun heti ensimmäisten menkkojen aikana sotkin koko sänkyni vereen. Et silleen.

Vierailija
34/34 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset saattaa alkaa aikasin mullakin alko 11v enkä ollut ylipainoinen😡

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän