Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisköhän vaihtaa tohtorin hommat maisterin hommiin?

Vierailija
27.09.2011 |

Olen siis siinä mielessä onnekas tohtori, että teen ihan koulutusta vastaavaa tutkimustyötä. Kuitenkin opiskelukavereistani kaikki maisterit tienaavat minua enemmän. Olen alkanut miettiä, että pitäisiköhän harkita töiden vaihtamista. Lähestyn kohta neljääkymppiä ja onhan sillä väliä, onko palkka loppuelämän noin 3500 eur paikkeilla (nyt) vai 4500 eur paikkeilla (opiskelukavereilla).

Hassua on, että teen noita paremmin palkattuja koulutus- ym. hommia sivutyönä eli todennäköisesti pääsisin hyvinkin noihin "rahakkaampiin" hommiin, jos vaan haluan. Toisaalta tutkimustyö kyllä kiinnostaa, mutta tuonne reilusti yli neljän tonnin palkoille pääsy vaatii jos sitten lähes professuuria, jonka saavuttaminen ei olisi realistista vuosikausiin.

Miten olette muut tohtorit ratkaisseet asioita?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen yliopistolaitos on silkkaa paskaa. Muuttakaa ulkomaille, siellä saatte kunnon palkkaa tutkimustyössä yliopistollakin. Olen itse ollut sekä Manchesterissa että Wienissä ja mies on tällä hetkellä Koblenz-Landaussa Saksassa, jossa myös asumme. Molemmilla ollut tutkimus työssä kk-palkka koko ajan 6000 euron tuntumassa, jopa silloin kun aloitimme 10 vuotta sitten oli yli 5000 euroa.

Vierailija
22/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein olette te, joiden palkka alkaa nelosella, kun ikä alkaa kakkosella?

Biologeilla, biokemisteillä jne biotieteilijöillä ei todellakaan!

Teollisuudessakaan biotohtori ansaitsee nelikymppisenä tuon 4000-5000, saattaa olla jopa alle 4000!

Mikä toimiala sulla FT, jolla palkka 6400, ja kuinka pitkä kokemus kys toimialalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten päädyitte ulkomaille? Minkä alan tohtoreita olette?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän