Nuukuustarinat hakusessa!!
Eli tutun tempaus sai miettimään että onko kitsaudella enää mitään rajaa!? Onko sinulla tuttua joka on visu ku mikä? Jaa tarinasi niin saadaan kauhistella! (omani kerron jahka pääseen koneelle naputteleen)
Kommentit (260)
Aamulla herätessä laitan miehen ennen töihinlähtöä keittämät kahvit mikroon. Seissyt siinä keittimessä pari tuntia, mut musta ihan juotavaa.
Mun isovanhemmat on tosi nuukia. Säästää kaiken ja kaikessa. just näitä perinteisiä, sadevedellä huuhdellaan vessanpyntty tms. Mutta onneksi osaavat ulkopuolisille käyttäytyä. Ja ovat olleet tosi anteliaita meille. Maksaneet ajokortit, antaneet rahaa yms. Onkin mun mielestä aivan eri että köyhäileekö sitä vain itse vaiko yrittää hyötyä muista. Jälkimmäiset ovatkin vain ikäviä ihmisiä.
Yksi kaveri oli meinannut että toiselle pitäis saada polttarit järkättyä 5e nuppi. Sama tyyppi tulee yhteisiin juttuihin oman sipsipussin kanssa, eikä koske tarjottaviin, ettei joudu maksamaan. Siis jos nyyttärimeininkiä/mökkeilyä.
on keskellä se kirkastepallukka? Vai käytättekö jotain surkeeta Pirkka pesuainetta..?
Miehen duunikaveri on niin pihi että kun lähti mökilleen niin osti 50 centin nakkipaketin... Liha on kuulemma niin kallista.
lukenut paperilehdestä, mitä ohjelmaa miltäkin kanavalta tulee. Ei siis voi selata kaukosäätimellä ja katsoa, koska kaukosäätimen paristo kuluu.
Kyllä mä ainakin katon eka lehdestä että tuleeko sieltä mitään ennenku avaan tv:n kun en viitti sit sulkee taas jos sielt ei tuu mitäänkkaan
Mun nykyinen kämppis on pihein ja ahnein tuntemani ihminen. Liika piheys on oksettavaa; tyyppi ei esimerkiksi koko yhteisasumisen aikana ole ostanut uutta käsisaippuaa eli ts. ei pese käsiään vessassa käydessään. Yök. Lisäksi oli menossa autolla yliopistolle ja tarjosi kyytiä. Perillä selvisi, että siitä olisi pitänyt maksaa. Törkeetä. Itse on kyllä aina lainaamassa ja pyytämässä millon mitäkin. Säälittävä ihminen.
Appivanhemmat tekevät aina ja kaikkialle omat eväät.
jos käyvät vaimonsa kanssa esim. kahvilla ja mies maksaa, pyytää heti kahvilakäynnin jälkeen vaimoaan antamaan rahat käteisellä tai muistuttaa, että siirrähän tililleni ne rahat :O Siis vaimon osuudesta. Jos lähtevät reissuun, pyytää puolet bensarahoista vaimoltaan. Jos vaimolla ei ole käteistä ja mies ostaa esim. rasian mansikoita, pyytää rahat takaisin vaimoltaan jne.
Minulla on työkaveri jolta joskus lainasin euron johonkin kahviin, tuo on yleistä tällä osastolla. Heti seuraavana aamuna oli käsi ojossa mykkänä pyytämässä sitä euroa. Kukaan ei lainaa häneltä enää ikinä mitään. Sama tyyppi pyytää minulta aina kyytiä sinne ja tänne eikä ikinä ole tarjonnut lanttiakaan korvaukseksi. Ja rahaa on kuulemma kuin roskaa, itse kehuskelee sillä. Voi vaimo-ja lapsiparkaa.
Ja sitten se häissä yöpyminen. Oikeesti tommonen 90 euroa yöltä saattaa olla jollekin iso raha ja meilläkin jäi tänä kesänä yhdet häät väliin kun olis pitäny olla pari yötä hotellissa. Kun sen hotelliyön lisäksi tulee kuitenkin paljon muitakin kuluja kuten häälahja ja bensatkin saattaa maksaa toista sataa, jos häät on kaukana. Että sikäli ymmärrän erittäin hyvin, jos joku ei halua maksaa hotellista mitään.
No joo, mutta kysessä kuitenkin vaimon siskon häät, eli ollaan lähisukulaisia. Siskon mies on hyväpalkkaisessa työssä, tienaa varmaan 4000-5000 egee kuussa, eli enemmän kuin minä ja mies yhteensä. Maksoimme häissä kaiken muun, ruoat, viinit jne... Ja koska sukulaisemme ovat ympäri Suomen, oli osan vieraita pakko yöpyä hääpaikalla...
häntä on kielletty kotoa lähtiessä irrottamasta pienien sähkölaitteiden (esim. kahvinkeitin ja vedenkeitin) johtoja pistorasioista, jotta "pistorasiat eivät kulu".
aina ite hiuksensa. Joskus on saattanut vähän epätasasta olla mutta äkkiä ne taas tasoittuu.
Meillä ei ole yksikään lapsista koskaan käynyt parturissa vaan leikkaan aina ite. en ymmärrä mitä pihistelyä se on. Kyllä siinä säästää mutta jos kone on kotona niin miksi lähtis muualle?
Sellainenkin asia kuin ulkonäkö on tärkeä. Mun entinen ajoi koneella päänsä epätasaiseksi siiliksi kunnes tein siitä nuukailusta lopun. Näytti joltain syöpäsairaalta nepalilaismunkilta. Sen jälkeen se saasta pidensi hiustenleikkausväliä ja näytti päältä ohentuneine hiuksineen 15-20 v. ikäistään vanhemmalta.
Itse saatan käyttää teepussin kahteen kertaan. Sammuttelen valoja huoneista joissa ei oleskella, samoin töpselit irrotan seinistä jos ei tarvitse olla.
Suosin julksista liikennettä ja ajan taloudellisesti.
Sellainenkin asia kuin ulkonäkö on tärkeä. Mun entinen ajoi koneella päänsä epätasaiseksi siiliksi kunnes tein siitä nuukailusta lopun. Näytti joltain syöpäsairaalta nepalilaismunkilta. Sen jälkeen se saasta pidensi hiustenleikkausväliä ja näytti päältä ohentuneine hiuksineen 15-20 v. ikäistään vanhemmalta.
kysyi hieman vihjaavaan sävyyn, että "oletko muuten terve?" kun mies oli juuri sillä kertaa hieman epäonnistuneesti ajellut tukkaansa :D :D
Tää ei voi olla totta :D
lukenut paperilehdestä, mitä ohjelmaa miltäkin kanavalta tulee. Ei siis voi selata kaukosäätimellä ja katsoa, koska kaukosäätimen paristo kuluu.
kerran erehtyin ko. paikassa vaihtamaan kanavaa ja siitä seurasi kauhea motkotus kun kuulemma lehti oli vieressä, josta olisi voinut katsoa mitä siltä toiselta kanavalta tulee.
"Mummi teki viiliä niin, että jätti entistä vähän purkin pohjalle ja päälle maitoa"
No eipä tuo muuta ole kuin hyvä vinkki viilistä tykkäävälle. Noin meilläkin tehtiin viiliä, ja noinhan sitä tehdään, hapattamalla maitoa. yhdestä viilipurkista saa tehtyä iham mukavan määrän viiliä ja ihan samaa tavaraa on. Ps. tulee parempaa jos käyttää punasta maitoa :)
lapsuudenkodissa välillä niin hullua menoa ettei mitään järkeä... meillä kasvatetiin kasvimaalla itse paljon vihanneksia ja lapsia oli se kymmenen kappaletta niin äiti oli niin nuuka ettei ruisleivälle saanut laittaa kuin yhen kurkkuviipaleen!! samoin teepussi piti käyttää tosi monta kertaa ja kahvia kun keitti niin teekin oli vahvempaa.. jos laittoi 12 kuppia vettä niin kahvia siihen joku 6 kuppia... oli vähän laihaa...
Mitä säästöä se on, jos pesee juoksevan veden alla esim. kahvinsuodatuspussin?
Pussi maksaa about 1-2 senttiä ja siihen lotrattu vesi ja energia ja jätevesimaksu taatusti enemmän. Tietyissä asioissa typerää "säästämistä".
Tää ei voi olla totta :D
kerran erehtyin ko. paikassa vaihtamaan kanavaa ja siitä seurasi kauhea motkotus kun kuulemma lehti oli vieressä, josta olisi voinut katsoa mitä siltä toiselta kanavalta tulee.
ja vaadin muitakin perheenjäseniä tekemään. En siksi, että patterit kuluu, vaan siksi että mä EN VOI SIETÄÄ KANAVANRÄPSIMISTÄ, se hermostuttaa mua ihan hirveästi. Juuri kun on saamaisillaan kiinni siellä käytävästi vuoropuhelusta tai tunnelmasta joku ääliö rämppää toiselle kanavalle. Ja kun sieltä tulee mainoksia, eikä näe, että mikä ohjelma on meneillään, niin sitä kanavalistaa selataan välillä kymmenkunta minuuttiakin. Ja kaiken aikaa jossain taustalla saattaisi pyöriä joku ihan oikeasti kiinnostava juttu - tai mikä tahansahan olisi kiinnostavampaa kuin se parin sekunnin räpsiminen.
Meidän perheessä pahimmassa tapauksessa vielä kanavarämpsijät kävelevät kesken rämpsimisensä jääkaapille kaukosäädin kädessään - ja joko jättävät kanavan pyörimään juuri siksi hetkeksi, että siihen tempautuu mukaan tai sitten jättävät päälle jonkun ääliö-wipe-outin ja hautovat sitä kaukosäädintä niin ettei muut saa vääntää takaisin katsottaville kanaville.
Ja ihan turhaan, kun haluamansa ohjelman tuloajan voisi myös tarkistaa lehdestä muita haittaamatta.
oli vanha saab.
Faija istui mökin terassilla ja katso ku äiti kantoi tavaroita saabin takakonttiin. Se vaati, että äiti laittaa takaluukun kiinni aina siksi aikaa kun hakee terassilta uuden kassin (matkaa ehkä 8 m) ettei auton takakonttivalo kulu.
kun luen tätä ketjua.