Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein niinkuin joku täti neuvoi, ja pääsin herkästä ihosta ja couperasta eroon

Vierailija
27.09.2011 |

Mulla on tyypillinen suomalainen iho, eli herkkä, ohut, punottava ja siihen tulee helposti couperosaa. Lisäksi suun ympärille ja leukaan, joskus myös otsaan, tulee ihomatoja ja finnejä. Kaikki mahdolliset tökötit on testattu ja kalliita rasvoja ja hoitoaineita on ostettu. Ongelma on kuitenkin käytännössä pysynyt entisellään.

Sitten luin jotain naistenlehdestä jonkin kosmetologi-tädin (vanhempi rouva siis) haastattelun. Ilmeisesti hänelle ei ollut enää tarvetta mainostaa kalliita merkkejä oman putiikkinsa myynnin lisäämiseksi, sillä hän neuvoi näin:

Hanki seuraavat aineet: hajusteeton kasvovoide, jossa ei ole mitään "teho"aineita, kuten apteekin perusvoide tai Erisanin kosteusvoide. Valitse tuotteen rasvaisuus ihosi mukaan. Itse ostin Sokokselta LV:n kosteusvoiteen, joka sopii kasvoille ja vartalolle, mahdollisimman vähän mitään erikois-aineita.

Jos iho on kovin kuiva, niin kannattaa hankkia kaksi eri hajusteetonta perusvoidetta, toinen ohuempi, toinen tuhdimpi yön ajaksi.

Lisäksi vauvan kosteuspyykeitä eli "perspyyhkeitä", kuten täti huulena heitti. Ehdoton ei kasvovesille, kuorinta-aineille ja naamioille.

Aloita viikonloppuna, jolloin ei ole menoja. Tod. näk. olet perjantai-iltana pessyt meikin pois ja voidellut ihosi kalliilla voiteilla. Älä tee MITÄÄN la-aamuna. Ei minkäänlaista pesua millään, ei mitään rasvaa. Illalla pyyhi iho vauvan kosteuspyyhkeillä. Lisää ostamaasi voidetta ja sit nukkumaan.

Su-aamuna pyyhi iho kosteuspyyhkeellä, ei vesipesua tai kasvovettä. Päälle voide. Sama toimenpide illalla.

Maanantaina taas kosteuspyyhe & voide, ja sen päälle meikki miten haluat. Täti sanoi, että liian paljon ei pidä nähdä vaivaa sen eteen, että couperosa-alueet tms. peittyvät, vaan kevyt meikkivoide ja sitten jokin peitevoide tai Joe Blascon meikkivoide, jolla tuputellaan ongelmakohtiin. EI puuteria paitsi luomiin kiinnittämään meikki, paitsi jos iho on myös rasvoittuva (kuten mulla), silloin puuteria myös otsa/nenä/leuka.

Illalla meikki poistetaan näin: ensin kosteuspyyhkeellä silmämeikki, kosteuspyyhkeen voi myös taitella ihan teräväksi, jolla saa rajaukset pois. Jos ripsari ei lähde, niin HAJUSTEETONTA silmämeikinpoistoainetta vähän.

Sitten meikin paksuudesta riippuen 1-2 kosteuspyykeellä pyyhitään meikki pois. Varovasti, ei hinkaten.

Tämän jälkeen EI kasvovesiä, erikoishoitotuotteita tms. vaan se perusvoide yöksi.

Täti lisäsi vielä, että jos ihossa on selkeitä kuivia alueita, niin niihin kannattaa laittaa Bebanthenia. Ja mallien "salaisuus" on pistää välillä Bebanthenia koko kasvojen alueelle yöksi, se rauhoittaa ihon. Näin siis siinä tapauksessa, ettei iho ole rasvoittuva, kuten esim. mulla.

Kun käy suihkussa ja saunassa ja kasvot kastuvat vedestä pakostakin, niin tämänkin jälkeen on tärkeää pyyhkiä kosteuspyyhkeellä, se tasapainottaa ja kosteuttaa ihon.

Olen nyt puoli vuotta noudattanut tätä ohjetta. Ja ihme on tapahtunut! Couperosa on hävinnyt selvästi, iho ei ole niin ohut ja herkkä eikä ala punottaa pienimmästäkin syystä. Tämän ansiosta tarvitsee käyttää vähemmän meikkivoidetta ja peitevoiteita, ja sen ansioista ihon kunto on parantunut entisestään. Jopa mustapäät ja finnit ovat vähentyneet!

Ihan mahtavaa! Olen niin tyytyväinen nyt ihooni. Ja mikä parasta, ihoa on helppo hoitaa ja kalliisiin hoitotuotteisiin ei tarvitse pistää rahoja.

(Täti sanoi vielä sen, että kuorinnat ja naamiot eivät ole välttämättömiä, mutta jos sellaisia haluaa käyttää, niin sopiva väli on joka toinen kuukausi. Itse en ole käyttänyt kertaakaan, eikä ihoni ole kärsinyt yhtään, päin vastoin!!)

Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan tätä vaihtoehtoa, jos kärsitte kuivasta / couperosaihosta ja ihonne on herkkä.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten vaan, mutten voi elää ilman vesipesun tunnetta, kokeiltu on.

Vierailija
62/65 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa aikuisten kalliita intiimipyyhkeitä kun voi käyttää vauvojen pyyhkeitä jotka ovat minihintaisia verrattuna aikuisten pyynkeisiin.  Olen käyttänyt jo vuoden ja hyviä ovat, iho pysyy hyvänä 'sielläkin', jos ei aina pese tai ole pesumahdollisuutta.

Samoin aikuisille jotka ovat jo vaipoissa ja hoidetaan kotona, ostakaa vauvojen libero -kosteuspyyhkeitä, ovat  edullisia.   Vai saadaanko ne ilmaiseksi kuten vaipatkin tk:sta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maanantain jälkeen kasvot vain rasvataam lauantaihin saakka? Lukuunottamatta saunaa ja suihkua, joiden jälkeen kasvot kyllä pyyhitään.

Vierailija
64/65 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

urpå kirjoitti:

Siis maanantain jälkeen kasvot vain rasvataam lauantaihin saakka? Lukuunottamatta saunaa ja suihkua, joiden jälkeen kasvot kyllä pyyhitään.

Pitkät piuhat.... Nyt tajusin!

Vierailija
65/65 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi edullinen mutta toimiva kuorintatuote kuivalle iholle? Otsa ja posket kaipaisivat käsittelyä. Ilman mitään muoviosia, tietysti :)