Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein niinkuin joku täti neuvoi, ja pääsin herkästä ihosta ja couperasta eroon

Vierailija
27.09.2011 |

Mulla on tyypillinen suomalainen iho, eli herkkä, ohut, punottava ja siihen tulee helposti couperosaa. Lisäksi suun ympärille ja leukaan, joskus myös otsaan, tulee ihomatoja ja finnejä. Kaikki mahdolliset tökötit on testattu ja kalliita rasvoja ja hoitoaineita on ostettu. Ongelma on kuitenkin käytännössä pysynyt entisellään.

Sitten luin jotain naistenlehdestä jonkin kosmetologi-tädin (vanhempi rouva siis) haastattelun. Ilmeisesti hänelle ei ollut enää tarvetta mainostaa kalliita merkkejä oman putiikkinsa myynnin lisäämiseksi, sillä hän neuvoi näin:

Hanki seuraavat aineet: hajusteeton kasvovoide, jossa ei ole mitään "teho"aineita, kuten apteekin perusvoide tai Erisanin kosteusvoide. Valitse tuotteen rasvaisuus ihosi mukaan. Itse ostin Sokokselta LV:n kosteusvoiteen, joka sopii kasvoille ja vartalolle, mahdollisimman vähän mitään erikois-aineita.

Jos iho on kovin kuiva, niin kannattaa hankkia kaksi eri hajusteetonta perusvoidetta, toinen ohuempi, toinen tuhdimpi yön ajaksi.

Lisäksi vauvan kosteuspyykeitä eli "perspyyhkeitä", kuten täti huulena heitti. Ehdoton ei kasvovesille, kuorinta-aineille ja naamioille.

Aloita viikonloppuna, jolloin ei ole menoja. Tod. näk. olet perjantai-iltana pessyt meikin pois ja voidellut ihosi kalliilla voiteilla. Älä tee MITÄÄN la-aamuna. Ei minkäänlaista pesua millään, ei mitään rasvaa. Illalla pyyhi iho vauvan kosteuspyyhkeillä. Lisää ostamaasi voidetta ja sit nukkumaan.

Su-aamuna pyyhi iho kosteuspyyhkeellä, ei vesipesua tai kasvovettä. Päälle voide. Sama toimenpide illalla.

Maanantaina taas kosteuspyyhe & voide, ja sen päälle meikki miten haluat. Täti sanoi, että liian paljon ei pidä nähdä vaivaa sen eteen, että couperosa-alueet tms. peittyvät, vaan kevyt meikkivoide ja sitten jokin peitevoide tai Joe Blascon meikkivoide, jolla tuputellaan ongelmakohtiin. EI puuteria paitsi luomiin kiinnittämään meikki, paitsi jos iho on myös rasvoittuva (kuten mulla), silloin puuteria myös otsa/nenä/leuka.

Illalla meikki poistetaan näin: ensin kosteuspyyhkeellä silmämeikki, kosteuspyyhkeen voi myös taitella ihan teräväksi, jolla saa rajaukset pois. Jos ripsari ei lähde, niin HAJUSTEETONTA silmämeikinpoistoainetta vähän.

Sitten meikin paksuudesta riippuen 1-2 kosteuspyykeellä pyyhitään meikki pois. Varovasti, ei hinkaten.

Tämän jälkeen EI kasvovesiä, erikoishoitotuotteita tms. vaan se perusvoide yöksi.

Täti lisäsi vielä, että jos ihossa on selkeitä kuivia alueita, niin niihin kannattaa laittaa Bebanthenia. Ja mallien "salaisuus" on pistää välillä Bebanthenia koko kasvojen alueelle yöksi, se rauhoittaa ihon. Näin siis siinä tapauksessa, ettei iho ole rasvoittuva, kuten esim. mulla.

Kun käy suihkussa ja saunassa ja kasvot kastuvat vedestä pakostakin, niin tämänkin jälkeen on tärkeää pyyhkiä kosteuspyyhkeellä, se tasapainottaa ja kosteuttaa ihon.

Olen nyt puoli vuotta noudattanut tätä ohjetta. Ja ihme on tapahtunut! Couperosa on hävinnyt selvästi, iho ei ole niin ohut ja herkkä eikä ala punottaa pienimmästäkin syystä. Tämän ansiosta tarvitsee käyttää vähemmän meikkivoidetta ja peitevoiteita, ja sen ansioista ihon kunto on parantunut entisestään. Jopa mustapäät ja finnit ovat vähentyneet!

Ihan mahtavaa! Olen niin tyytyväinen nyt ihooni. Ja mikä parasta, ihoa on helppo hoitaa ja kalliisiin hoitotuotteisiin ei tarvitse pistää rahoja.

(Täti sanoi vielä sen, että kuorinnat ja naamiot eivät ole välttämättömiä, mutta jos sellaisia haluaa käyttää, niin sopiva väli on joka toinen kuukausi. Itse en ole käyttänyt kertaakaan, eikä ihoni ole kärsinyt yhtään, päin vastoin!!)

Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan tätä vaihtoehtoa, jos kärsitte kuivasta / couperosaihosta ja ihonne on herkkä.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
42/65 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkasin kyllä, että ruokavaliolla on suurin osuus ihon kuntoon. Noi rasvathan on vaan pintaa. Todellinen terveys ja hyvinvointi tulee sisältäpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole se jolta tätä kysyttiin, mutta olen käyttänyt nyt pari kuukautta MeineBase suolaa kasvojen puhdistuksessa. Sekoitan noin teelusikallisen puhdistusgeeliin ja hieron kasvoihin. Kasvot jäävät pintakuivaksi, mutta tasoittuvat ehkä noin puolessa tunnissa. En siis käytä mitään kosteusvoiteita ja mielestäni ihoni voi nyt paremmin. Aamuisin en pese kasvojani vaan laitan suoraan meikkivoiteen.

Onko teillä muilla kokemuksia suoloista ihon hoidossa?

Vierailija
44/65 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä vauvapyyhkeet olisivat hyviä naaman putsaukseen? suosituksia? kiitos :)

Vierailija
45/65 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin että iho räjähtää käsiin, eli finnejä pukkaa tolkuttomasti. Vaan ei ole vielä tullut. Olen nyt viikon verran tätä testannut.

Katsotaan mihin johtaa, ei ainakaan vielä ole mitään negatiivista tullut eteen.

Vierailija
46/65 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/65 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2011 klo 14:11"]Mulla on tyypillinen suomalainen iho, eli herkkä, ohut, punottava ja siihen tulee helposti couperosaa. Lisäksi suun ympärille ja leukaan, joskus myös otsaan, tulee ihomatoja ja finnejä. Kaikki mahdolliset tökötit on testattu ja kalliita rasvoja ja hoitoaineita on ostettu. Ongelma on kuitenkin käytännössä pysynyt entisellään.

Sitten luin jotain naistenlehdestä jonkin kosmetologi-tädin (vanhempi rouva siis) haastattelun. Ilmeisesti hänelle ei ollut enää tarvetta mainostaa kalliita merkkejä oman putiikkinsa myynnin lisäämiseksi, sillä hän neuvoi näin:

Hanki seuraavat aineet: hajusteeton kasvovoide, jossa ei ole mitään "teho"aineita, kuten apteekin perusvoide tai Erisanin kosteusvoide. Valitse tuotteen rasvaisuus ihosi mukaan. Itse ostin Sokokselta LV:n kosteusvoiteen, joka sopii kasvoille ja vartalolle, mahdollisimman vähän mitään erikois-aineita.

Jos iho on kovin kuiva, niin kannattaa hankkia kaksi eri hajusteetonta perusvoidetta, toinen ohuempi, toinen tuhdimpi yön ajaksi.

Lisäksi vauvan kosteuspyykeitä eli "perspyyhkeitä", kuten täti huulena heitti. Ehdoton ei kasvovesille, kuorinta-aineille ja naamioille.

Aloita viikonloppuna, jolloin ei ole menoja. Tod. näk. olet perjantai-iltana pessyt meikin pois ja voidellut ihosi kalliilla voiteilla. Älä tee MITÄÄN la-aamuna. Ei minkäänlaista pesua millään, ei mitään rasvaa. Illalla pyyhi iho vauvan kosteuspyyhkeillä. Lisää ostamaasi voidetta ja sit nukkumaan.

Su-aamuna pyyhi iho kosteuspyyhkeellä, ei vesipesua tai kasvovettä. Päälle voide. Sama toimenpide illalla.

Maanantaina taas kosteuspyyhe & voide, ja sen päälle meikki miten haluat. Täti sanoi, että liian paljon ei pidä nähdä vaivaa sen eteen, että couperosa-alueet tms. peittyvät, vaan kevyt meikkivoide ja sitten jokin peitevoide tai Joe Blascon meikkivoide, jolla tuputellaan ongelmakohtiin. EI puuteria paitsi luomiin kiinnittämään meikki, paitsi jos iho on myös rasvoittuva (kuten mulla), silloin puuteria myös otsa/nenä/leuka.

Illalla meikki poistetaan näin: ensin kosteuspyyhkeellä silmämeikki, kosteuspyyhkeen voi myös taitella ihan teräväksi, jolla saa rajaukset pois. Jos ripsari ei lähde, niin HAJUSTEETONTA silmämeikinpoistoainetta vähän.

Sitten meikin paksuudesta riippuen 1-2 kosteuspyykeellä pyyhitään meikki pois. Varovasti, ei hinkaten.

Tämän jälkeen EI kasvovesiä, erikoishoitotuotteita tms. vaan se perusvoide yöksi.

Täti lisäsi vielä, että jos ihossa on selkeitä kuivia alueita, niin niihin kannattaa laittaa Bebanthenia. Ja mallien "salaisuus" on pistää välillä Bebanthenia koko kasvojen alueelle yöksi, se rauhoittaa ihon. Näin siis siinä tapauksessa, ettei iho ole rasvoittuva, kuten esim. mulla.

Kun käy suihkussa ja saunassa ja kasvot kastuvat vedestä pakostakin, niin tämänkin jälkeen on tärkeää pyyhkiä kosteuspyyhkeellä, se tasapainottaa ja kosteuttaa ihon.

Olen nyt puoli vuotta noudattanut tätä ohjetta. Ja ihme on tapahtunut! Couperosa on hävinnyt selvästi, iho ei ole niin ohut ja herkkä eikä ala punottaa pienimmästäkin syystä. Tämän ansiosta tarvitsee käyttää vähemmän meikkivoidetta ja peitevoiteita, ja sen ansioista ihon kunto on parantunut entisestään. Jopa mustapäät ja finnit ovat vähentyneet!

Ihan mahtavaa! Olen niin tyytyväinen nyt ihooni. Ja mikä parasta, ihoa on helppo hoitaa ja kalliisiin hoitotuotteisiin ei tarvitse pistää rahoja.

(Täti sanoi vielä sen, että kuorinnat ja naamiot eivät ole välttämättömiä, mutta jos sellaisia haluaa käyttää, niin sopiva väli on joka toinen kuukausi. Itse en ole käyttänyt kertaakaan, eikä ihoni ole kärsinyt yhtään, päin vastoin!!)

Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan tätä vaihtoehtoa, jos kärsitte kuivasta / couperosaihosta ja ihonne on herkkä.
[/quote]

Vierailija
48/65 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mitä ihmeellistä tässä on? Itse pesen kasvoni pumpulitupoilla, jotka kastan keitettyyn veteen, mutta kyllä se hanavesikin käy. Voitelen kasvoni jollakin hajuttomalla ja kevyellä perusvoiteella silloin kun se tuntuu tarpeelliselta. Nykyisin hyvin harvoin. Meikkejä en käytä koskaan, koska ihoni ei kestä niitä. 

Vierailija
49/65 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että mekaaninen ihonpuhdistus (meikit pois) hiertäisi ihon pintaa ja ärsyttäisi verisuonistoa? Plus mulla ei tosiaan iho puhdistu meikistä vauvanpuhd.- liinoilla. Itsellä kans couperosaa mutta eniten mulla vaikuttaa se mitä syö ja juo...

Vierailija
50/65 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iho ongelmat helpotti kun sain suoliston parempaan kuntoon. Maitohappobakteereja eikä yhtään hiivaa.

Vierailija
51/65 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paskanmarjat! Esimerkiksi rasvoittuminen ja finniongelmat ovat hormonaalisperäisiä vaivoja ja niitä et rasvaamalla tai pesemättä jättämisellä kykene nujertamaan. Ihan selvää pässinlihaa. Mitä on coupera? Oletan, että tarkoitat couperosaa, joka on ihoSAIRAUS ja edelleen, vaikka kuinka lappaisit perusrasvaa ja putsailisit vauvanpersepyyhkeellä, niin ne katkenneet verisuonet eivät siitä muuksi muutu. Laserhoito taitaa olla se ainoa parannus.

Vierailija
52/65 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on herkkä iho, finnejä ei juuri ollenkaan paitsi hormonien mukaan ja suht kuiva kesäisin, talvisin hyvin kuiva. Pesen kasvot puhdistusmaidolla vain jos olen meikannut. Silmämeikin poistan Lumenen sensitive-linjan vedenkestävän meikinpoistoaineella. Rasvana Nivean Creme, kasvoille sekä kropalle. Suihkussa vesipesu naamalle, samoin joskus aamuisin. Ei kasvovesiä.

Vierailija
53/65 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha ketju, mutta kommentoin nyt kuitenkin että jos teillä on herkkä iho, niin ei kannata ensimmäisenä ruveta vauvan peppupyyhkeillä naamaa hankaamaan. Itsellä ainakin, kun kerran hätätilanteessa jouduin puhdistamaan niillä naamani, iho reagoi kyllä armottomalla punoituksella ja kirvelyllä. Jouduin laittaamaan kortisonivoidetta koko naamalle että rauhottui. Vaikka vauvan peppuun ei mitään vastaavia reaktioita ollut koskaan tullutkaan, niin tämän jälkeen en kyllä vauvankaan peppuun niitä pyyhkeitä käyttänyt.  

Vierailija
54/65 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myöskään pese aamuisin kasvoja. Kesähelteellä satunnaisesti saatan pyyhkäistä kasvovedellä, talvella ehdottomasti en.

Uusin löytöni pintakuivuuteen on Xyliderm-geeli jonka uskon sopivan monenlaiselle iholle, mm. t-alueelle. Käytän sitä seerumin tapaan ja lisään voiteen päälle tarpeen mukaan.Omaan sekaihon joka on kuivuuteen taipuvainen.

Vierailija
55/65 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii suolahoito. Käytän ahavan kosteusvoidetta ja kuolleen meren suolaa. Joskus sekoitan kosteusvoiteeseen ihan tavallista mineraalisuolaa. Muutos oli dramaattinen, jo muutaman päivän jälkeen iho rauhoittui, punoitus ja näppylät lähti. Aluksi suola kirveli, mutta siihen tottui nopeasti. 

Vierailija
56/65 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös huolitella dekolteen alue aamuisin!

Vierailija
57/65 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jatkuva näppyläisyys ja ärtyminen lääkekuurien välillä on merkki bakteeritulehduksesta. Silloin voisi kokeilla syödä Dr Ohhira (erikois)maitohappobakteerikuurin 30 kpl/15 päivää (saa nykyisin luontaistuotekaupoista noin 30e). Nämä tehonnee kaikkiin harmillisiin (jopa super)bakteereihin, mutta niitä ei kannata syödä kuin kuuriluontoisena.

Itselläni ärtyvän ihon kuntoon vaikuttaa myös (naisen) hormonitoiminta. Suosittelen myös Frantsilan rauhoittavaa kehäkukkavoidetta, jota voi käyttää myös vauvojen iholle; imeytyy nopeasti ja sopii hyvin meikin alle. Apteekkivoiteissakin kannattaa välttää isopropyl myristatea ja -palmitatea, joiden on ihotesteissä todettu voivan aiheuttaa ihoärsytystä (itselläni esim. näitä sisältävä Aqualan L kirvelee välillä iholla).

Sekaiholle käytän välillä myös aprikoosinsiemen- tai muuta pohjakasviöljyä, mutta sekoitan vain pari tippaa johonkin muuhun voiteeseen; öljy on aika tuhtia laittaa kasvoille. Kun ärsytys on päällä, voi auttaa lisätä muutaman tipan puhdasta (noin 99%) aloe vera -geeliä kosteusvoiteeseen. Kosmetologien perusohje on, ettei tällaista ihoa saa hipelöidä turhaan.

Peitevoiteena käytän itse MAC-kakkupeitevoidetta (saa valit. toistaiseksi vain Stockmannilta), koska se ei sisällä petrolatumia/mineraaliöljyä, kuten Joe Blascon kakkupeitevoiteet. Lumenen CC-voide on itsessään aika peittävä, joskin olen välillä epävarma, ärsyttääkö se ihoa. Käytössä myös MAC:n meikkipuuteri. Jotkut kertovat mineraali(jauhe)meikkien sopivan rasvoittuvalle iholle.

Vierailija
58/65 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Couperosa on sisäsyntyinen ongelma. Ainakin mulla ja vähät välittää siitä lätkinkö mä naamaani jotakin rasvoja vai en. Ruokavaliolla saan sen välillä paremmaksi mutta en ole vielä täysin keksinyt toimivinta ruokavaliota. Sen tiedän, että kahvi, tee, mausteet, sipsit, leipä ja kaikki maitotuotteet pahentavat. Nyt yritän vähentää leipien syöntiä kokonaan sillä epäilen hiivaa ja/tai rypsiöljyä. Ainakin rypsiöljyä sisältävästä ihovoiteesta sain heti allergisen reaktion. Joten siitä mun pitää päästä kokonaan eroon kaikessa ruuassa.

Vierailija
59/65 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteko alapään/kainalo/säärikarvoja? Miten alapesu vai annetteko oman bakteerikannan hoitaa senkin?

Vierailija
60/65 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen jo useamman vuoden ollut käyttämättä mitään tehotuotteita ja välttänyt pesemistä, kosteutukseen käytän jojoba- tai aprikoosinkiviöljyä, jossa ei siis ole mitään muuta kuin sitä yhtä ainesta.

Vaan eipä auta tippaakaan nämä konstit, ainoastaan reseptilääkkeet saavat ihoni kauniiksi. Ilman lääkkeitä iho on jatkuvasti ärtynyt, kipeä, punainen, hilseilevä, rasvainen ja näppyinen. Melkein kaikki mahdolliset ongelmat yhtäaikaa. Lääkkeiden kanssa ongelmat häviää ja iho on lähes täydellinen.

Joo mulla sama.. mulla on ikävä "aikuisiän-akne" ja 22-23v söin 3kk lääkekuurin (yksityinen ihotautilääkäri) oli kyllä tyyris mut jokasen euron arvonen. Mun iho ei ikinä ennen ollu niin hyvässä kunnossa.

Nyt 2-3v myöhemmin, iho on viimiset 6kk menny vaan koko ajan huonompaa suuntaa. Varaan samalle ihotautilääkärille ajan heti kun on rahaa, ei oo mikää halpa lysti työttömälle. 80€ käynti + vajaa 100€ lääkkeet ja hinnat tuskin laskenu. Kuljen nykyään aina ilman meikkiä ja häpeen kun 24v nuoren naisen posket on ku murrosikäsel 😰

Mun akne ei oo pahimmasta päästä, mut jos yritän sitä meikillä peittää se näyttää paljon kauheemmalta ku ilman meikkiä. Mulla on vielä sekaiho et kasvot muutenki täynnä mustapäitä ja sellasia näppyjä joista ei pääs eroon muuten ku "puristamalla tyhjäks."

Meikin kans aamulla puuteroin naaman ja 2h pääst t-alue alkaa kiiltääki sielt meikin alta ku hullun mulkku..

Kyl mulla vaikuttaa huomattavast elämänlaatuun tää usein tekee mieli vetää vaan pussi päähän. Tähän vielä psoriasis päälle mikä mulla on aika pahana päänahassa/hiusrajassa ja korvissa. Tsemppiii kaikille muille jotka painii Iho-ongelmien kans.