Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko, että Jeesus on kuollut syntiesi sovitukseksi?

Vierailija
27.09.2011 |

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on tiennyt tuon itsemurhankin.

Oma tahto. Jumala antoi meille jokaiselle oman tahdon jolloin voimme itse päättää oikeasta ja väärästä ja sitten väärin valittuamme saamme anteeksi jos sitä pyydämme..

Ensinnäkin sanotaan, että jumala tietää jokaisen kuolinhetken ja kaiken siltä väliltä. No, mitäpä jos ihminen tekeekin itsemurhan, koska hänellä on vapaa tahto? Silloinhan joko ihmisen vapaa tahto ylitti jumalan kaikkitietävyyden, eikö? Jos jumala on tiennyt, että ihminen elää 100-vuotiaaksi, niin eihän silloin ihmisellä voi olla vapaata tahtoa tappaa itseään 50-vuotiaana?

Kaikki tapahtuva on ennaltamäärättyä!

Niin arvelinkin.

Vierailija
22/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tahto. Jumala antoi meille jokaiselle oman tahdon jolloin voimme itse päättää oikeasta ja väärästä ja sitten väärin valittuamme saamme anteeksi jos sitä pyydämme..

Ensinnäkin sanotaan, että jumala tietää jokaisen kuolinhetken ja kaiken siltä väliltä. No, mitäpä jos ihminen tekeekin itsemurhan, koska hänellä on vapaa tahto? Silloinhan joko ihmisen vapaa tahto ylitti jumalan kaikkitietävyyden, eikö? Jos jumala on tiennyt, että ihminen elää 100-vuotiaaksi, niin eihän silloin ihmisellä voi olla vapaata tahtoa tappaa itseään 50-vuotiaana?

Ehkä Jumala alusta asti tiesi, että tämä ihminen tekee itsemurhan 50-vuotiaana. Ehkä jopa muokkasi ihmisen elämän lyhyeksi ja tiiviiksi, opiksi esim. lapsilleen, perheelleen tai muille läheisilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on tiennyt tuon itsemurhankin. Kaikki tapahtuva on ennaltamäärättyä!

Vierailija
24/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ihminen ei totellut Jumalaa, vaan teki väärin ,niin hän laskesi syntiin eli joutui pahan pauloihin ja sen takia maailmassa tapahtuu kaikkea.

Moni kysyy, miksi Jumala sallii sitä ja tätä, jos kerran on olemassa?

Se johtuu puhtaasti siitä, että ihminen on syntinen, eikä Jumala automaattisesti suojele ihmistä. Ihmisen pitää löytää usko, jotta ymmärtäisi tämän kaiken, kasvaisi henkisesti ja hengellisesti ja pelastuisi ja pääsisi uudelleen paratiisiin, missä ei ole kipua, ei tuskaa, ei mitään pahaa vaan vain ja ainoastaan suurinta rakkautta mitä olla ja voi!:)

Vierailija
25/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihminen on kuin koira, niin ehkä ei ole siinä ennalta valitussa joukossa.

Oletteko lukeneet Raamatusta, että se portti on pieni ja ahdas, josta pääsee taivastan valtakuntaan, kun suurin osa ihmiskunnasta menee siitä suuresta kadotuksen portista.

Mammonan eli rahan ja omaisuuden palvojat ovat kadotettuja!

Vierailija
26/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lukeneet Raamatusta, että se portti on pieni ja ahdas, josta pääsee taivastan valtakuntaan, kun suurin osa ihmiskunnasta menee siitä suuresta kadotuksen portista.

Vierailija
27/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

materialistit= paha ja toisista välittävät ei materialistit= hyvä.

Lukeehan raamatussakin, että se ei voi paljoa kahta jumalaa vaan pitää valita, joko Jumala tai mammona. Näin olettaen mammona olisi= saatana.

Vierailija
28/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytänyt ja varovasti rukoillut?

t. 26 ja 31

Kertokaa nyt joku edes!

Vierailija
29/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kärsivissä, vähiten ns. menestyvissä ihmisissä, jotka kaikkia parjaavat.

Pultsareissa, mt-ongelmaisissa, narkkareissa, köyhissä on eniten niitä, jotka pääsevät taivaaseen, koska he eivät arvosta mammonaa.

Te,jotka kuvittelette olevanne hyvin menestyineitä kaikin puolin saatatte itkeä vielä joskus kovaa, jos ette muutu!

Vierailija
30/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt näin? Olenko löytämässä sen tien mitä olen kysellyt pyytänyt ja varovasti rukoillut? t. 26 ja 31 Kertokaa nyt joku edes!

Jos noin.

Vierailija
31/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt näin? Olenko löytämässä sen tien mitä olen kysellyt pyytänyt ja varovasti rukoillut? t. 26 ja 31 Kertokaa nyt joku edes!

Jos noin.

lue raamattua, katso tv7:skaa ja kuuntele radio deitä!

Sinun pitää luoda henkilökohtainen suhde Jeesukseen pelastuaksesi. Moni ulkultainen kirkossakävijä joutuu kadotukseen, koska ei elä niinkuin Jeesus opettaa.ELi uskon täytyy näkyä elämän kaikissa teoissa ja sanoissa, jotta se olisi elävää. Jotkut luulevat, että voi elää miten vaan, kunhan käy kirkossa tai peräti sanoo vaan kuuluvansa kirkkoon. Ei se sitä ole ollenkaan.

Vierailija
32/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus tokin on aikoinaan elänyt, ja toimii pohjana tuolle vuosisatojen mukana uudellleen ja uudelleen muokatulle tarinakokoelmalle.

Ja toisaalta, miksi pitäisi uskoa? Jos se Jeesus on kerran anyway kuollut "meidän kaikkien syntien puolesta" ja "ottaa kaikki luokseen" niin eikos se taivaspaikka ole ihan sillä sitten kuitattu - uskoi tai ei, oli syntinen tai ei jne..?

Katolisella kirkkonäkökulmalla on edes vähän munaa ton asian suhteen kun sitä automaattista kuolemanjälkeistä autuutta ei irtoa ennen kiirastulta eli ne omatkin teot pannaan vähän syyniin... :)

Vierailija
33/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen ihmisellä ei ole vapaata tahtoa.

Ihmisen vapaa tahto ja kaikkitietävä jumala sulkevat toisensa pois. Mutta eiväthän hihhulit sitä voi ymmärtää.

Vierailija
34/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluasin olla kunnon uskovainen, mutta ei jumala minua halua. olen ihan feikki uskovainen talla hetkella. rukoilen, kayn kirkossa, mutta heratys ei ole tullut.. vaikka kuin haluaisin.

Vierailija
35/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen ihmisellä ei ole vapaata tahtoa.

Ihmisen vapaa tahto ja kaikkitietävä jumala sulkevat toisensa pois. Mutta eiväthän hihhulit sitä voi ymmärtää.

Tai siis, ihmisellähän on vapaa tahto, mutta se joka rakastaa Jumalaa haluaa valita rakkauden! Ja silloin rakkaus näkyy hänen kaikissa teoissaan ja valinnoissaan.

Mitä siis tarkoitat?

Vierailija
36/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon ja haluasin uskoa haluasin olla kunnon uskovainen, mutta ei jumala minua halua. olen ihan feikki uskovainen talla hetkella. rukoilen, kayn kirkossa, mutta heratys ei ole tullut.. vaikka kuin haluaisin.

Katso TV7:n ohjelmia ja kuuntele radio Deitä!

Vierailija
37/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala on kaikkitietävä, ja tietää ihmisen syntymän ja kuoleman hetken, niin sehän tarkoittaa että ihminen ei voi itse päättää esim. itsemurhasta. Jos voisi, niin silloinhan Jumala ei etukäteen tietäisikään ihmisen kuoleman hetkeä.

Oliko tarpeeksi rautalangasta väännetty?

Vierailija
38/50 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile AIDOSTI Jeesusta tulemaan sydämeesi asumaan, niin Jeesus tulee aivan varmasti!

uskon ja haluasin uskoa haluasin olla kunnon uskovainen, mutta ei jumala minua halua. olen ihan feikki uskovainen talla hetkella. rukoilen, kayn kirkossa, mutta heratys ei ole tullut.. vaikka kuin haluaisin.

Katso TV7:n ohjelmia ja kuuntele radio Deitä!

Joukkosuggestiossa on voimaa kuin pienessä kylässä.

Vierailija
39/50 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala on kaikkitietävä, ja tietää ihmisen syntymän ja kuoleman hetken, niin sehän tarkoittaa että ihminen ei voi itse päättää esim. itsemurhasta. Jos voisi, niin silloinhan Jumala ei etukäteen tietäisikään ihmisen kuoleman hetkeä. Oliko tarpeeksi rautalangasta väännetty?

Koska Jumala tietää menneen. nykyisen ja tulevan. Jumala ei ole ajasta riippuvainen. Ihminen, joka on ennalta kutsuttu Jumalan luo, pääsee sinne, jos on uskonut Jeesukseen aidosti.

Vierailija
40/50 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkosuggestiossa on voimaa kuin pienessä kylässä.

Kun ollaan joukossa, on suurempi kynnys alkaa epäilemään (eli käyttämään järkeä). Yksin ihminen uskaltaa ajatellakin, joukossa mennään joukon mukana.