Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

June-babies, ***KESÄKUU 2012***

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varovaisesti ilmoittautuisi mukaan.. Jos vaan osaisi käyttää tätä vastus-hommaa oikein.. :D

la näyttäisi olevan 12.6 mutta kierto oli niin sekaisin että ei voi olla ihan varma päivästä. :D

Meille on tulossa kuudes ihanuus perheeseen!!

Miulla on kolme vilkasta miehenalkua (-00,-01,-04) edellisestä liitosta ja yksi poika (-07) ja tyttö (-09) nykyisen mieheni kanssa. Mieheni on ottanut isot pojat itselleen niin en edes osaa enää meitä laskea uusioperheeksi. :D

Tämä odotus jotenkin yllätti miutkin vaikka luulin tietäväni jo kroppani/raskauteni kuin omat taskuni. Kaikki oireet oli/on mutta silti jaksoin epäillä että kuvittelen kaiken kun se kierto oli niin sekaisin. Kolmen vahvan testin jälkeen voi kai jo olla aikas varma että tämä on totta.

Oireita täälläkin pukkaa vaikka muille jaettavaksi! Turvotusta aivan kamalasti ja kroppakin näyttää tietävän että mihin suuntaan turvota kun nyt jo kauhea pallero edessä eikä tuo pienene hetkeksikkään!! Illalla olen vain kahta pahempi pallero! :DDD

Kuvotus on ympärivuorokautista ja rinnat kauhean kipeät, kasvoi kuppikoolla kahdessa päivässä!! Puhumattakaan itku- ja raivarikohtauksista joita tulee melkein päivittäin. Pari päivää on myös kärsitty aivan järkyttävistä kasvukivuista. Illalla tahtonu pystyä enää kävelemään.. hui että.. :/

Meillä on takana kaksi keskenmenoa takavuosina joista toinen oli kaksosraskaus. Siinä toinen meni kesken ja toinen on nyt meidän perheen keskimmäinen.. siksi aina koittanut mahdollisimman pitkään pimittää ilmoitusta että ei tarvi ikäviä uutisia kertoa myöhemmin. :(

Salailu tosin vaan joka kerta näyttää vaikeutuvan juurikin tuon turpoamisen takia.. Ei taida kauaa mennä kun kaikki taas arvaa. :D

Neuvolaan en ole vielä uskaltanut soittaa mutta jospa maanantaina tohtisi ottaa sinnekkin päin yhteyttä. ;D

-Mamis-

Vierailija
62/89 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Paljon ongelmia on ollut aiemmin, edellinen raskaus, vuosi sitten päättyi leikkaussaliin ja minuuteista oli kiinni oma henkiinjääminen. Nytkään ei ihan selvillä vesillä olla mutta lyhyesti taustana: kolmatta lasta odotan, kaksi pientä koululaista meillä jo on, joista esikoinen erityislapsi.

Laskettuaika on vielä täysi ?

Kuukautisista laskettuna kesäkuun alussa mutta oikeasti tulee olemaan joskus puolenkuun, jopa juhannuksen paikkeilla jos...

Negatiivisia kotitestejä ehdin tehdä muutaman. 7.10. sitten verikkoe paljasti jymyuutisen johon en ollenkaan ollut varautunut.

Verikokeita on tehty useampia, jotta nähtiin Hcg:n lähteneen reippaaseen nousuun. Tehoseurannassa äitipolilla siis olen ainakin nyt alkuun. Viime tiistaina ei ultrassa vielä näkynyt kuin paksuuntunut kohdun limakalvo, keskiviikkona tarkastetaan uudelleen.

Ensimmäinen neuvola on vasta 25.11.

Vaikka oireita onkin, suhtaudun silti varauksella tähän raskauteen, jotten pettyisi aivan kamalasti.

Pienen toivonkipinän olen kuitenkin antanut jo syttyä.

OHHOH! Viesti tulikin läpi, käyttäjässä kai ollut vikaa kun edelliset kerrat epäonnistuivat...

Jatkan vielä: Repimiskivut oli viikko sitten aivan kamalat, käveleminen oli tuskaa, nyt nekin on lakanneet tai muuttuneet kokonaisvaltaisemmaksi"kuukautis" jomotukseksi. Nännit on järjettömän arat ja kroppa maitohapoilla, maha turpoaa iltaa kohti, välillä. Omituisinta on etten voi siihen nähden ollenkaan pahoin mitä aikaisemmin (olen oksentanut ensimmäiset 4kk ja ollut tiputuksessa). Ruokaa ei tee mieli mutta syön pakolla, ellotus iskee taatusti jos en syö (näin tapahtuu normaalioloissakin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lueskella kaikkien kuulumisia :)

Kesäkääryle, nyt vaan päivä kerrallaan ja syksystä nauttien! :)

Onko kukaan miettiny mammajoogaan menemistä? Kellään vinkkejä missä päin Helsinkiä / Vantaata ois kursseja ilta-aikaan, tai sunnuntaisin?

Mieli tekis kovasti ilmottautua (vaikka en koskaan joogaa ole harrastanut) kun on kuullut että selkäkivut on vähentyny siellä käydessä :)

Vierailija
64/89 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa neuvolan ilmoitustaulut läpi. :) Sieltä mä ainakin bongasin mammajoogan.

Vierailija
65/89 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei pysty ku omaan napaan. Sorry. Ihan järkyttävä olo. Poikien odotusaikana ei minkäänlaista pahoinvointia. Tytöstä oksensin kerran tai kaksi päivällä. Nyt kolmatta päivää illalla ihan järkky olo. Yritin halailla pönttöäkin, mut oksu ei tuu...vaikka tuntuu kokoajan. Oon vähän yhdistänyt tätä syömisen jälkeen tapahtuvaksi. Kaksi pikkuista leipää ei vielä pahaa oloa tee, mut jos syö ihan ruokaa niin sit hetki ja se alkaa. Alanko siis syömislakkoon?? Toisaalta ajattelen, että ihanaa, mitä enemmän oireita sen vähemmän keskenmenoriskiä mutta...you know.! Tosin taitaa täällä joillain muilla olla vielä kamalampi olo, täydet sympatiat siitä!

Ja huh, alkoi jo 8. viikko. Toisaalta aika lentää ja toisaalta taas mateleeeeee....kun odottaa että riskiviikot olis takana..

Hyvää ensiviikkoa kaikille!!!

Äiti1983 ja Topi 7+0

Vierailija
66/89 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Yksi onnellinen esikoisen odottaja haluaisi ilmoittautua mukaan :) Viikonloppuna testailtu haamuista plussaan ja nyt taidan jo uskoa olevani raskaana :) Nyt vasta rv 4+2 ja laskureiden mukaan laskettu aika 22.6.2012. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja onnea kaikille muillekin plussanneille!

Vierailija
67/89 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas ja kiva kun on uusia tullut lisää :)

Mua on vain väsyttänyt ja väsyttänyt. Työssä on stressaavia juttuja ja muutenkin tuntuu olevan kauheasti ylimääräistä tehtävää ja järkättävää. Jopa öisin olen valvonut ja murehtinut, vaikka ennen olen nukkunut aina hyvin. Oireet ovat minulla pysyneet samoina alusta asti eli tissit turvoksissa ja kipeinä, outo maku suussa, pikkuisen öklötystä koko ajan mutta ei pahoinvointia (vielä). Kaiken onnen ja ilon keskellä kuitenkin pelkään koko ajan, että tämä loppuukin. Kuluisi nyt vaan aika nopeasti!!!

Pahoinvoiville toivotan parempaa vointia...

t. Aku-Iines 5+3

Vierailija
68/89 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoittaista paniikkia ilmassa! Missä mun kaikki K U N N O N oireet on???

Tautinen väsymys? Oksentelu?

Miksei ole jo keskiviikko ja ultra? Olisi pikkuhiljaa kiva saada tietoa lasketusta ajasta.

Ahdistaa! Mulla on aivan liikaa aikaa pyöritellä asioita mielessäni ja "kytätä oireita"!!!

Olen toista viikkoa lomalla, edes työasiat ei siis vie ajatuksia nyt toisaalle.

Ruoka ei maistu, edelleen väkisin yritän jotain pientä saada syötyä. Lauantaina olin nälkäisenä(jatkuvasti) huonovointinen mutta olo korjaantui hetkellisesti heti kun söin. Appelsiineja on mennyt monta kiloa... ainut mikä tuntuu menevän alas. Mitä te muut olette syöneet tai himoitsette?

Eilen maalla ollessa tuli rehkittyä niin, että illalla koski selkää aivan tautisesti, onneksi jyväpussi on toistaiseksi auttanut. Ellotuskin iski illalla ja mies nauroi, kun appelsiinien jälkeen olo ei helpottunutkaan vaan mätin jäisiä punaviinimarjoja suoraan sormin rasiasta. Olivat ihanan happamia, aamuun asti voinkin mainiosti.

t. Kesäkääryle

Vierailija
69/89 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mentiin tänään lääkärille, ollut jo hetken sellanen fiilis, että kaikki ei oo kunnossa. Oikeaanhan se osui. Nyt sitten joudun menemään viikon päästä tyhjennykseen, kun tuulimuna ei ole itsestään tullut pois. Paska fiilis, tätä kerkesi kuitenkin jo toivoa hetken aikaa. Inhottavinta on, että pitää viikon verran odotella, että pääsee tyjennykseen.

Vierailija
70/89 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alko niukka verinen vuoto... itkettää ja pelottaa.. :(( Mitenhän tässä käy.

-Dandy-

71/89 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tuolla Ryhmissä on perustettuna suljettu ryhmä Kesäkuun 2012 odottajille. Meitä jäseneksi hakeneita on vasta muutama ja sinne olisi kiva saada aktiivista keskustelua. Minusta suljetussa ryhmässä on mukavampi keskustella kuin täällä avoimella puolella. Kannustan teitä kaikkia hakemaan jäsenyyttä ryhmään.

Vierailija
72/89 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan turhaan vainoharhainen..

Oireita ei ole nyt ollut kahteen päivään.. Ainoana vain ihan vähän vaan kipeet nännit... Vuotoa ei ole.

On tullut myös kamala pelko keskenmenosta? Onko muilla samoja huolia? Mietin että pitäiskö varata ensi viikolle varhaisultra, jotta saisi mielenrauhan..

Tänään siis 6+0..

Nimimerkillä vainoharhainen ensiodottaja ;)

Vierailija
73/89 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi äskettäin plussannut, la on vähän laskurista riippuen siinä juhannuksen tiennoilla. Ennestään meillä on -03 ja -06 syntyneet pojat ja olisi ihana saada vielä tällainen iltatähtönen! Sama km pelko täälläkin on, yksi sellainen vuonna 05. Oireita on kylläkin, mutta ei vielä mitenkään kovin voimakkaita, mutta joo, pahoinvointi ailahtelee, hirveä nälkä mukamas koko ajan, iltaisin palelee, välillä hiottaakin, lämmöt koholla. Vatsaa ei kovin paljoa kipristele, jota vähän ihmettelen ja pelkäänkin... Toivotaan meille kaikille parasta!

Vierailija
74/89 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää, että kohdallasi kävi noin, ja että joudut vielä tyhjennykseen ja joudut vielä ODOTTAMAAN sitä. Toivottavasti edes käynnistyisi itsellään... Elän mukana, ja voimia toivotan, tuo on todella raskasta aikaa. :´(

Samoin voimia dandylle, tuo epätieto on kamalaa. Toisaalta niukka vuoto ei vielä mitään välttämättä tarkoita, mutta eipä se helpota yhtään. Et taida voida tehdä muuta kuin odottaa tulevaa. Et ole yksin kokemuksiesi kanssa, toivotan jaksamista tulevaan aikaan. Ja tietysti toivon kaiken olevan kunnossa!

Itsellä ~viikon verran oli non-stop JÄRKYTTÄVÄ olo KOKO AJAN. Nukuttua ei saanut etomisen takia kuin tunnin-parin pätkiä, yötä päivää koitin jatkuvasti syödä jotain, ja yhtä lailla usein ykäsin tavarat pihalle. Jatkuvasti maistui oksennus suussa, eikä se varsinaisesti oloa parantanut :/ Väsymys ja nuutumus oli ihan kauheeta. Nyt pari päivää ollut helpompaa. Välillä edottaa, mutta se on sellasta kestettävää, ja oon koittanut nyt vähän empiiristä tutkimusta tehdä aiheesta. Ehkä pienen yhteyden oon löytänyt kovin hiilihydraattipitoiseen ravintoon ja pahaan kuvotukseen. Nyt oonkin koittanut katkoa pastan ja perunan määrää, ja leipääkin. Enemmän sit keittokinkkua, hedelmiä, vihanneksia, pieninä annoksina... ja ainakin nyt ollaan ihan hyvin tolpillaan. Oispa kestävämpi oivallus tämä, helpottuis elämä! Joku kysyi noista mieliteoista, ja mulla ne on kirsikkatomaatit! Voisin syödä niitä melkein miten paljon vaan, parempia kuin sipsit ja karkit ikinä ollut! Lähetään ylihuomenna ulkomaille, ja harkitsen uskaltasinko jemmata kirsikkatomaattilootia matkalaukkuun.... :)

Olon paraneminen ei yksiselitteisesti oo vaan hyvä asia. Monet kommentoi tuota samaa, ja itellä pyörii päässä myös ajatus siitä, mitä oireiden väheneminen voi tarkottaa... Mutta päivä kerrallaan, viikko kerrallaan.

Huomenna pääsen varhaisultraan... odotan sitä niin malttamattomana, varsinkin kun tuo ellotus on vähän helpottanut. Toivottavasti kaikki on kunnossa, ois upeeta jos kuuluis syke, tai ylipäänsä näkyis jotain...

Syysterveisin,

Helinä ja Tiuku 7+3

Vierailija
75/89 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt kuitenkin sitten tänne eksyä, eli viime perjantaina testi näytti plussaa ja pienten pohdiskelujen jälkeen epäilys olisi n.5-7vko, ensimmäinen ultra 8.11 jolloin varmistuu tarkemmin, kesäkuulle LA joka tapauksessa menee(12-26?). Eli toinen lapsi olisi tuloillaan (ensimmäinen 08/2008) nyt n. 7kk -tulee jos on tullakseen "yrittämisen" tuloksena...:)

Ja itsehän olen 24v, aloitin elokuussa lähihoitaja-opinnot ja nyt taitaa tulla välivuosi. Pikkuneitokainen toivoo kovasti pikkuveljeä, saa kattua kuinka käy.

Vierailija
76/89 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tsempit dandylle!

Noista oireista sen verran että mulla ei ole mitään oireita. Alkuun juili mahassa mutta sekin jäi. En siis vois päätellä olevani raskaana. Ainoastaan se että menkat ei oo tullu ja sitten koko ajan vahvenevat halpistestit sanoo että olen raskaana :). Mutta viime raskaudessa pahoinvointi alkoi vasta rv 6(tai rv 7, kun mulle meni viimeksi LA aika viikolla eteäpäin lasketusta, ni en ole ihan varma viikosta...) jälkeen. Nyt on vasta rv 5+2 menossa. Mä en aijo mennä varhaisultraan. odottelen kiltisti np-ultraan asti.

Vierailija
77/89 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään tulokset verikokeista ja raskaushormoonin määrä oli reilut 9500.. Kätilö sanoi, että on mahdillista raskauden olevan vielä niin alussa, että sielä ei näy mitään, myöskään mitään vuotoa ei ole ollut. Tuntuis kyllä uskomattomalta, että sieltä jotain löytyisi, kun plussasta on jo kaksi viikkoa. Kuulemma raskaustestit voi näyttää positiivisen tuloksen HYVIN varhaisessa vaiheessa.

Eli nyt pitää olla viikko sitten epätietoisessa tilanteessa, todella ahdistavaa. Ja tietysti toivo heräsi, että kaikki olisikin kunnossa! Pääsen ultraan ensi viikon maanantaina, silloin pitäisi näkyä jo jotain, jos on näkyäkseen.

Silloin onneksi ollaan taas viisaampia (ja toivottavasti onnellisempia)

Pahoittelen omanapaisuutta.

Vierailija
78/89 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuossa googlaeilin tuulimunasta ja raskaushormooni voi nousta ihan normaalisti ja korkeallekkin. Eli pienikin toivo tässä nyt kyllä hiipu. :(

Vierailija
79/89 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kaikille,teitähän onkin täällä jo paljon! Täällä odotellaan pirpanaa kahden prinsessan seuraksi. Positiivisen raskaustestin tein 1.10 ja yhden nettilaskurin mukaan la olis 1.6, toisen 3.6 :D

Olen 24-vuotias, tyttäreni 03/2008 ja 08/2010 :)

Innoissaan ollaan miehen kanssa odotuksesta,muttei vielä olla uskallettu kenellekään kertoa...

ennen viimeisten menkkojen alkua minulla oli nimittäin vahvoja raskaus"oireita" mm.tosi arat rinnat. Menkat sitten kuitenkin alkoi

(kera 5cm "klöntin") ja testi näytti muutaman päivän kuluttua plussaa. Eli varhainen keskenmeno oli :(

Mutta toivon sormet ja varpaat ristissä että nyt menisi kaikki hyvin! Ainakin aikaajoin erittäinkin häiritsevää kuvotusta on tuntunut ja nälkä on KOKO AJAN!! Onko muilla?? Tuntuu että pitää syödä tunnin-parin välein tai maha kurisee ja tulee huono olo. Menkkamaista jomotusta on usein, esim. nyt :) Eka neuvola on 26.10

Mites ne viikot laskettiinkaan? :O

-Bambiina ja Öttiäinen

Vierailija
80/89 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla myös on nälkä koko ajan! Yhtenä päivänä oli pakko syödä jopa 3 lämmintä ateriaa ja välipalat päälle, siis minun, joka ei välttämättä syö yhtään lämmintä ateriaa tai korkeintaan yhden päivässä. Ja nyt sitten on alkannut tämä kauan odotettu pahoinvointi. Työpöydällä pidän supersalmiakkeja, joita imeskelemällä saan tuota huonoaoloa vähän pidettyä aisoissa. Ja kyllä tuolla alavatsassakin selvästi jotain tapahtuu, toivottavasti oikeita asioita! Ja väsymys on ihan kamalaa, jos voisin, kävisin nyt nukkumaan, mutta vähän hankalaa täällä töissä :) Ja palelee... Eli ihan mahtavat oireet!

Uskomatonta, miten nämä oireet voi unohtaa, vaikka olen ollut kolme kertaa raskaana (tosin se yksi päättyi k.menoon)... Koskeeko teitä muita ristiselkään tai niveliin? Muistelen, että näin on ollut mulla muissakin raskauksissa, jotain hormonaalista kai sitten.

Tsempit Anskulle ja muille, joilla ongelmia!!!!