June-babies, ***KESÄKUU 2012***
Kommentit (89)
Tänään tein testin, koska ihmettelin miksei mua potuta ihan hirveesti kuten yleensä ennen menkkoja. Netistä tilattu tusinatesti antoi haalean plussan ja hainkin sitten claer bluen ja sain 1-2 viikkoa raskaan :).
Mulla on puolitoista vuotias poika ja toisen annettiin tulla jos on tullakseen. Nettilaskuri antoi la 17.06.2012.
Hyviä oloja kaikille!
Täältä löytyy myös yksi iloinen odottaja! Toista lasta odottelen ja viikkoja nyt 5+5 ja la raskauskiekon mukaan olisi 4.6.2012 Ikää itselläni 27v. ja esikois-tyttöni syntyi 01/07. Miehelleni tämä on ensimmäinen odotus.
Testin tein kun menkat oli viikon myöhässä, mutta aika pienin odotuksin, sillä edelliset menkat alkoivat viikon liian myöhään. Oireita on tähän mennessä ollut juuri nuo vihlonnat alavatsassa ylös noustessa ja vatsan turvotus mitä muutama muukin sanoi kokevansa. Pahoinvointia ei ole ollut, mutta sitä ei tosin ollut ensimmäiselläkään kerralla.
-M-
Tervetuloa mukaan jälleen uusille! =)
Tinkerbell: mulla on nyt just sellainen turvonnu ja pinkee olo mitä kuvailit tuossa aiemmin...ja oikeelle alas vatsaan vihloo vähän väliä...kannoin raksalla muurauskiviä aika lailla ja sen jälkeen tuli olo, että nyt ois ehkä ihan hyvä pysähtyä.
Mulla on tarve käydä vähän väliä vessassa ja aina katsoa ettei oo punasta paperissa =( tosi paska fiilis...mut yritän keskittyä ajattelemaan positiivisesti.
Tsemppiä kaikille ensi viikkoon!
Äiti1983 rv 6+0
Tervetuloa uusille! Kiva nähdä että meitä on täällä jo useampi, toivottavasti tuolta kesäkuisista vielä ainakin joku hyppää kyytiin.
Niin se taas viikonnloppu meni ja uusi viikko on edessä.
Mulla oli viikonloppuna kovia menkkakipuja, voi että mä pelkään keskenmenoa vieläkin vaikka kivut väistyi, eikä vuotoa ole enää tullut!
Suruakin riitti viikonloppuun: rakas mummini nukkui pois 95-vuotiaana, meillä on hautajaiset edessä, on vaan niin ikävä MUMMIA!
Uusia oireitani: kamala turvotus (masu kun jalkapallo) lievä äklötys varsinkin aamuisin, ei vielä varsinaista pahoinvointia, ainainen pissahätä ja tuo palelu vaan jatkuu!! Rinnoissa vain ajoittaista nipistelyä.
Varhaisultraan on vielä pitkä aika, kuinka tässä saisi ajan kulumaan!
Äiti: älä nyt liikaa rasita itseäsi, tiedän sama täällä tarkastelen ettei vaan verta ala valumaan, miksei vaan osaa ottaa rennosti?? joka raskaudessa sama juttu!
Mutta oikein ihanaa viikkoa kaikille!
t. Enisa rv 4+5
Niin sitä ollaan taas maanantaissa, ja itse pyörähdin jo 7.viikolle. Ens viikolla ultraan. Ihanata :) Tervetuloa myös uusille kesäkuun unelmille, mukavaa kun joukko kasvaa.
Äiti: Koitahan tosiaan kuulostella omaa oloa, ja ota rauhallisesti sillon kun siltä tuntuu! Mulla turvotus oli ohimenevää (kesti ~3 päivää), mutta tosi epämukavaa. Mutta niin se vaan meni ohi, eikä se sitten sen vaarallisempaa ollutkaan! Mä myös säikähdin sellasia vihlaisuja mitä alko ilmaantumaan, ja mitä ei aiemmin ollut. Yks yö myös heräsin polttavaan kipuun ihan alavatsassa: sitä kesti viitisen minuuttia, ja ohi meni. Tuo yöllinen kohtaus oli ihan yksittäinen, ja vihlonnatkin on jäänyt pois. Noitten jälkeen oon ite ehkä vähän rauhottunut, vaikka takaraivossa pelko lymyileekin. Koita tosiaan keskittyä niihin mukaviin asioihin ja ajatuksiin, vaikka ei se aina onnistukaan. Totuus kuitenkin on se, että jos kesken menee, niin se menee, eikä sitä omilla toimilla aiheuteta (noin yleistäen). Sitä ei pysty tietämään etukäteen, ja aika näyttää. Mua ainakin helpottaa tuollanen fatalistinen lähtökohta :) Vaikeita viikkoja, ja pitkiä! Jokainen päivä on aina yhen eteenpäin! Tsemiä päiviin, ja iloista mieltä!
Mitäs mulle... Kuvotus vaivaa liki 24/7. Käsilaukussa löytyy koko arsenaali, banaaneista suolakekseihin, ja mieli muuttuu hetkessä. Tänään työpaikan ruokalan salaattipöydässä huomasin suolakurkkuja. Ihanaa! Otin 3 viipaletta, ja eka oli parasta ikinä! Toinen olikin jo vaikee, ja kolmannen jouduin jättämään :) Yöllä joudun käymään syömässä, ja päivä on kellotettu tarkasti 1-2h jaksoihin, väleissä pakko syödä jotain. Oon huomannut miten tärkeetä on lämpimät, normaalit ruuat, niitten avulla selviän 2, jopa 3 tuntia. Vielä en oo oksentanut kertaakaan, mutta se ilo on varmaan ihan päivästä kiinni.
Väsy on vähän helpottanut, vaikka uni illalla tuleekin kevyesti kympiltä :) Rinnat on aika kipeet, samassa koossa vaan mennään edelleen (harmi :D ).
Iloisia syystuulia kaikille kesäkuuta odottajille!
- Helinä 6+2 :)
Heippa kaikille!
Ihan uutena tulen tänne kirjoittelemaan ja jakamaan tätä iloista jännitystä muiden odottavien kanssa :)
1.6.2012 olis arviolta laskettu aika ja nyt mennään 6+3 ja kova toive, ettei mitään ikävää sattuisi.
Tämä on ensimmäinen raskauteni ja ihka ensimmäiset plussaukset!!
Testin tein viime tiistaina ja lauantaina piti kokeilla vielä uudestaan ;)
Vähän taustoja;
Itselläni on 7v yritystä takana ja lapsettomuus hoitojakin olen joutunut käymään läpi entisen mieheni kanssa, jolla laiskat siittiöt olivat ongelma.
Itselläni oli hieman pienemmät munarakkulat kun normaalit, mutta ei suurempaa estettä raskaudelle.
Tuli siinä ajettua samalla avioliittokin karille.
Nykyisen ukkelin kanssa ei yritetty lasta,mutta jätettiin tietoisesti ehkäisy pois ja päätettiin, että jos on lapsi tullakseen niin tulkoon.
Olin niin varma, etten eläissäni tulis raskaaksi ilman apuja.
Sen takia tämä kaikki tuntuu vielä niin epätodelliselta, mutta ihanalta :)
Huomenna neukkariin ja sit kun jaksais vielä odottaa ensimmäiseen ultraan ;)
Olen ristinnyt maha-asukin sissiksi kun tuntuu olevan hyvin vahva olento, tulevan äidin hölmöilyistä huolimatta :D
Ihanaa odotusta kaikille ja ONNEA!
Ohoh, onnistuin jo tuplaten hehkuttamaan onneani! Pahoittelen siis tätä muokkausta ja yritän keskittyä hieman paremmin seuraavalla kerralla ;)
Hei vaan kaikille, uusille ja kuumeiluketjuista tutuille plussanneille!!! Tämän höpöttäjän LA olisi 2.6. ja onnellinen pahaoloinen toisen odottaja ei miiiiilllllääään jaksaisi odottaa sinne asti!
Vähän taustaa, ollaan molemmat 36v ja tämä on toinen odotus, meillä on esikoinen syntynyt 04/10. Molemmat lapset on saatettu alkuun IVF-hoidolla, vaikka mitään erityistä syytä lapsettomuuteen ei olekaan löytynyt. Ensimmäistä yritettiin "itse" pari vuotta ja sitten edettiin hoidoissa kevyemmistä näihin maljahedelmöityksiin. Toisen kanssa mentiinkin sitten "suoraan huipulle" ja kolmas pistossarja tuotti plussauksen. Me siis tiedetään tuo LA tämän vuoksi ihan tarkalleen.
Toivottavasti te muut säästyisitte tältä tämän syksyn vitsaukselta, aivan kaamean yskän tuovalta flunssalta. Olen ollut potilaana ja saikulla jo kohta viikon, eikä loppu häämötä. Raskauden takia kun ei oikein voi kunnolla lääkitäkään... Eilen sain sitten keuhkoputkentulehdukseen penisilliinikuurin ja vähän hengitystä helpottavaa astmalääkettä, josko väjän auttaisi.
Paha olo vaivaa erityisesti aamulla yön limoja yskiessä ja taas illalla menon rauhoittuessa. Jotain syötävää myös täällä muutaman tunnin välein niin pysyy olo parempana : )
Varhaisultra on varattu 19.10. ja tänään soittelen neuvolaan. Kumpa tämä aika vaan ei matelisi!
Mukavaa päivää kaikille, vähän tuli omanapainen viesti näin alkuun, mutta tästä parannetaan : )
Höpöttäjä75
LA 2.6.2012 eli menossa on 6+3 (jos laskin oikein...)
Tervetuloa mukaan Pieniä ihmeitä kera "sissin" =) sekä sydämmellisesti tervetuloa plussauskamuni Höpöttäjä75!!!
Tinkerbell: Kiitos sanoistasi, ja tottahan tuo kaikki on. Ja elämässä muutenkin, turha toisaalta murehtia sellaista mille ei mitään voi saatika sellaista mitä ei ole tapahtunut!!
Enisa: Pahoittelut mummin poismenon johdosta. Voin vain kuvitella kuinka ikävä on. Itselläni kun vielä on kaikki isovanhemmat elossa...mutta jo hyvin vanhoja...
ON: Kovasti turvottaa edelleen. Hemmetti, joudun kohta ostamaan jo mammahousut jotta pystyn töissä istumaan koko päivän. Tuskaa!!! Menettekö te yksityiselle ultraan, jotka olette menossa varhaiseen?? Mä yritin pyytää pelkoultraan kun edellisestä siihen pääsin keskenmenojen takia...mut ei. Sairaanhoitopiiri säästää, eikä kuulemma tee edes ultrauksia raskauden keston määrittelemiseksi, jos se on epäselvää...!
Ja nyt väsyttää. Väsyttää ihan tajuttoman tolkuttomasti. Huoh...kaksi nuorinta lastakin on ängennyt meidän sänkyyn viimeisen viikon ajan joka yö niin ei saa edes nukuttua kunnolla, siihen tämä raskausväsymys ja rakennushommat päälle niin joo, näytän oikeesti haamulta =( puolikuolleelta kalpealta akalta. Ainut väriläiskä naamassa on siniset silmäpussit! =D
Mutta jaksamiste teille ja meille =) toivottavasti saadaan vielä paljon kavereita mukaan!!!
Äiti1983 rv 6+2
Plussasin viime viikon lopulla ja nyt ei päässä mitään muuta pyörikään kuin ihana odotus :D Ikää minulla 39v.
Ennestään meillä on neljä lasta (1999,2001,2003,2006) ja odotan nyt iltatähteämme. Puolisen vuotta tuli odotettua plussatulosta ja nyt varovaisen toiveikkaana, että kaikki menisi hyvin.
Oireina ei vielä muuta kuin rintojen arkuus ja alavatsan jomotus/vihlonta. Alkuraskauden ultraan aion mennä parin viikon kuluttua tarkistamaan, onko masussa asukki (yksi tuulimunaraskaus ollut v.2000).
Tässä mukaan ilmoittautuneet, laskettuine aikoineen. Tarkennellaan niitä sitten kun ollaan neuvoloissa käyty tarkentamassa ajat virallisilla laskureilla =)
Pieniä ihmeitä* LA 1.6.2012
Höpöttäjä75 LA 2.6.2012
Tinkerbell LA 2.6.2012
Yazzo LA 3.6.2012
Äiti1983 LA 3.6.2012
mirenna LA 4.6.2012
ansku LA 10.6.2012
HelmiEevert LA 10.6.2012
Umpsi LA 11.6.2012
Enisa84 LA 13.6.2012
dandy LA 15.6.2012
Tombliboo LA 17.6.2012
Olikohan tässä kaikki?? Ja tiedot suunnilleen oikein tai ainakin sinnepäin?? =)
Lauantaina tehty testi joka näytti plussaa, pakko oli hakee vielä toinen testi apteekista.. Ja kyllä se sunnuntai aamunakin plussaa näytti :)
Netin laskurilla katsottu että LA ois 12.6.2011.
Eka neuvola aika ois 24.10.2011 :)
Vielä ei oikein tajuakkaan että koko homma voi olla totta. Toisesta kierrosta tärppäs. Viime viikolla olin varma että menkat alkaa kun tuntu menkkamaisia kipuja ja oli ns. tuhru vuotoa. Sunnuntaista asti ollut ällö olo, ja nyt vielä kivasti flunssa tuli päälle.
Nyt ei auta kun toivoo että kaikki menee hyvin :)
Lisäilen sinut listaan kun päivittelen seuraavan kerran...tämä sivusto kun ei päästänyt mua viestiä muokkaamaan taas tällä kertaa...
Äiti1983
Tänään vierähti sitten 2h neuvolassa kuuntelemassa kaikenmaailman asiota odotukseen liittyen :)
LA siirtyi tämän hetkisten tietojen perusteella 31.5 ja ekaan ultraan päästään sissin kanssa 14.11(en malta odottaa;))
viikkoja ois 6+5 takana ja joka torstai saa sitten juhlia viikkojen täyttymistä.
Oli kyllä pää niin tyhjä kun sieltä tuli pois, aikoja miljoonan eri paikkaan ja siitähän alkoi kalenterin uudelleen järjestäminen. Nyt on neuvola-aikaa, lääkäriaikaa ja hammaslääkäriinkin pitäis sujahtaa jossain välissä :)
Kahvi ja viili saa yökkäilemään, mutta onneksi en ole vielä joutunut "norjaa" puhumaan ;D
Mites teillä muilla vointi on tällä hetkellä?
Ja mitä mielitekoja on tullut jos on tullut?
Odottaminen on ihanaa, mut 12 viikkoa sais täyttyä, että vois vähän paremmin rentoutua.
Pelko ja stressi on päällimäisenä aina kun mahaa pikkaisenkin nipistää :P
Vielä paljon onnea ja haleja kaikille odottajille!!
viimekerralla teki niitä kanssa mieli alkuaikoina.
Vatsan turvotus senkun jatkuu, ummetus vaivaa(!!), välillä tiuhaan alavatsakipuja (tosin nyt parin päivän aikana tainneet loppua), väsyttää paljon. Kahvia tullut ennen plussausta juotua paljonkin, vaan nyt ei kykene kuin harvakseltaan juoda, haju välillä tekee niin pahaa. Kuten rasvasen ruuan käry. Erikoisempia mielitekoja ei ole vielä tullut. Eilen kävin kirpparilla ja tottakai mun piti saada malttamattomana jo ostaa pari "neutraalin" väristä vaatetta esikoiselle. Odotus muuttui paljon konkreettisemmaksi.. :)
Varailin myös eilen neuvola-aikaa ja sain kahden viikon päähän sovittua. Minäkin kirpparilla sorruin ostelemaan kassillisen pieniä neutraaleja vaatteita, vaikka vaatteita tulee säkkikaupalla siskoltani heti kun tieto raskaudesta "julkistetaan"... Oli vaan ihan pakko :) Meillä on siis suvussa/kaveripiirissä kierrätetty kaikki lastenvaatteet ja tarvikkeet minun vauva-ajoistani alkaen ja ensimmäisen lapseni kohdalla en ostanut ensimmäisen vuoden aikana vaatteita hänelle ollenkaan. Tämän jälkeen on kirppareita tullut kierrettyä ja nyt kummasti löytyi masuvauvalle vaatteita moninkertainen määrä mitä tuolle esikoiselle! Nyt kyllä pitää kiertää kirpparit kaukaa ainakin siihen saakka kun saan olemassa olevat vaatteet käytyä läpi. ;)
Hei te jotka menette yksityiselle ultraan, olettehan vertailleet hintoja? esikoisen kohdalla rakenneultraa varaillessani järkytyin hintahaitarin suuruudesta. halvimman maksaessa n.50e ja kalleimman yli 100e. (kyse normaalista rakenneultrasta, ei 3D) Silloisessa asuinkunnassani ei tarjottu kuin alkuraskauden ultra neuvolassa ja halusin rakenneultrassa varmistaa kaiken olevan ok. Minulle tuli halvemmaksi matkustaa junalla vanhempieni luo 300km:n päähän kyläilemään ja ultrattavaksi, kuin käydä omalla asuinpaikkakunnalla.
Erittäin väsynyt ja paleleva,
mirenna rv 6+1
Raskaus on laskelmieni mukaan vaiheessa 4+5. Eli aivan alussa! Laskettu aika 15.6. tällä tietoa.
Ja edellisestä synnytyksestä lähes 16 vuotta... Tuntuu kyllä aivan ensikertalaiselta. Silloin aikoinaan ei ollut nettiä eikä mitään, mutta olipahan neuvolasta saatu joku opas, ja Vauva-lehtikin tilattiin :D Nyt on hassua, kun tietoa löytyy enemmän kuin tarvitsee.
Olen aivan innoissani, enkä malttaisi minäkään olla mainostamatta tätä koko maailmalle! Mutta jos nyt vielä vähän aikaa malttaisi.
Kun kaikki muut on saanu neuvolan ihan parin viikon päähän nii ite saan odottaa sinne 14.11 :(( masentavaa : D Itellä tähän asti oireina on tissien kipeys, AIVAN JÄRKYTTÄVÄÄ! kun nännitkin on niiiiin kipeät : D ja tissit on yhtäkkiä ottanu kokoakin.. (mies tykkää), menkkamaiset juilinnat ja ah niin ihana kuvotus... rv 4+5
Tervetuloa mukaan Enisa ja dandy, ja onnea iloisista uutisista!
Piti ruveta kirjottamaan, kun symppailen kovasti Äiti83:n keskenmenopelkoja, ite märehdin samaa eilisillan... Eilen oli jotenkin poikkeuksellisen vaikee fiilis, ällötti ja oli sellanen turvonnut pinkee olo, ja kun remppahommien jälkeen lysähdin sohvalle, tuli mieleen, et tällasta oloohan se oli viimeks ennen kun meno kesken: turvotusta ja olemisen vaikeutta. Sitä sit murehdin, mut tänä aamuna kun heräs, niin onneks tuttu kuvotus on ollut seurana siitä lähtien :) Eiköhän niitä hormoneja siis vieläkin virtaile... :)
Myöskin toivon ja odotan kovasti tuota marraskuun loppupuolta, että saa huokaista helpotuksesta! Ja tietysti, että saa alkaa jakamaan iloista uutista lähipiiriin... Välietappeina itellä on tosiaan varhaisultra 19.10. (vajaa 2 viikkoo!) ja eka neuvola 4.11. Neuvolassahan ne eivät mitään pysty varmistamaan, mutta onhan se kiva päästä käymään... Kävin jo hammaslääkärissäkin :) Nolla reikää, sanoi hammaslääkäritäti!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
- Helinä 5+6