Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vakavalta kuullostaa tällainen? (alkoholiriippuvuudesta asiaa)

Vierailija
26.09.2011 |

Meillä on tullu vähän tavaksi ottaa n. joka toinen ilta viiniä, juomme noin pullon illassa puoliksi miehen kanssa, joskus emme juo edes kokonaista pulloa. Nyt päätin että vähennän juomistani, eilen en ottanut ollenkaan, en ota tänäänkään, mutta nyt jo suunnittelen että huomenna sitten ruoan kanssa avataan pullo.

Olenko alkoholisti vaiko sellaiseksi luisumassa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikasta huonolta bisnekseltä kuulostaa.

On se jännä, miten lasi viiniä on sivistynyttä, mutta yksi kalja on heti rappiota.

Vierailija
22/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lopettanut sen takia viinan juonnin lähes tyystin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta annan sellaisen silti. Nyt kannattaa viettää n.2 kk täysin tipaton kausi, jonka aikana pohdit perusteellisesti suhdettasi alkoholiin ja tutkailet mitä tuntemuksia ilman oleminen sinussa herättää. Asiat näyttäytyvät selkeämpinä, kun ei ole ihan päivän päässä se seuraava juomahetki. Jos ajatus siitä, että olisit 2 kk ilman alkoholia, ahdistaa...olet jo tosi kusessa.

Lopeta joksikin aikaa kokonaan ja katso, miltä tuntuu. Itse olen käyttänyt yleensä tosi vähän alkoholia, mutta kesällä otin lähes joka päivä yhden siiderin. Sekin tuntui MINULLE paljolta, joten päätin kokeilla olla ilman. Hupsis, nyt on mennyt jo kohta 2 kk enkä ole ottanut kotona lasillistakaan. Työpaikan iltatilaisuudessa viikko sitten otin yhden siiderin ja lasin viiniä.

Koska olen hyvin pystynyt olemaan näin, en usko että alkoholi itsessään on minulle ongelma. Kesällä siiderin lipittämisestä tuli lähinnä tapa. Mutta miksi riskeeraisi turhaan ja jatkaisi tuollaisia tapoja, kun niitä voi hyvissä ajoin muuttaakin? Kukaan ei vahingoitu siitä, että on ilman alkoholia tai hyvin vähäisellä käytöllä. Runsaan käytön riskit me kaikki taas tiedämme.

Vierailija
24/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta joksikin aikaa kokonaan ja katso, miltä tuntuu. Itse olen käyttänyt yleensä tosi vähän alkoholia, mutta kesällä otin lähes joka päivä yhden siiderin. Sekin tuntui MINULLE paljolta, joten päätin kokeilla olla ilman. Hupsis, nyt on mennyt jo kohta 2 kk enkä ole ottanut kotona lasillistakaan. Työpaikan iltatilaisuudessa viikko sitten otin yhden siiderin ja lasin viiniä.

Koska olen hyvin pystynyt olemaan näin, en usko että alkoholi itsessään on minulle ongelma. Kesällä siiderin lipittämisestä tuli lähinnä tapa. Mutta miksi riskeeraisi turhaan ja jatkaisi tuollaisia tapoja, kun niitä voi hyvissä ajoin muuttaakin? Kukaan ei vahingoitu siitä, että on ilman alkoholia tai hyvin vähäisellä käytöllä. Runsaan käytön riskit me kaikki taas tiedämme.

Enkä mä ole koskaan ymmärtänyt miksi etelä- ja keski-Euroopan juomatavat olisivat malliesimerkkejä. No ok, sillä ei örvelletä kaduilla samalla tavalla kuin täällä pe tai la iltana kl 20 jälkeen. Ilmeisesti ihmisten pitää hakea jotain vertaistukea jostakin.

Vaihda ap jaffaan.

Vierailija
25/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla voi mennä myös parikin kuukautta ilman tippaakaan alkoholia. Ei siinä sen kummempaa. Välillä on taas kiva ottaa. En ymmärrä ,miksi joku yrittää tehdä mulle alkoholiongelmaa. Mut eihän se mun ongelma ole vaan muiden :D

mutta annan sellaisen silti. Nyt kannattaa viettää n.2 kk täysin tipaton kausi, jonka aikana pohdit perusteellisesti suhdettasi alkoholiin ja tutkailet mitä tuntemuksia ilman oleminen sinussa herättää. Asiat näyttäytyvät selkeämpinä, kun ei ole ihan päivän päässä se seuraava juomahetki. Jos ajatus siitä, että olisit 2 kk ilman alkoholia, ahdistaa...olet jo tosi kusessa.

Vierailija
26/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ,miksi joku yrittää tehdä mulle alkoholiongelmaa.

Katso peiliin.

Vierailija
27/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mää ruuvaisin korkin kiinni ja antaisin olla siinä asennossa toistaiseksi.

Mihin sinä sitä viinin litkua tarvitset?

Kuin kala polkupyörää.

Vierailija
28/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistelen, että naisella 13 annosta/vk (vai olikohan 11) on kohtuukäytön raja. Miehellä 15.

1 viinipullo on n. 6 annosta.

Jos juotte puoliksi, ja esim. 4 pv:nä viikossa, niin sulle tulee n. 12 annosta. Eli kohtuukäytön rajoilla.

Ei kuitenkaan vielä suurkulutusta. (Naisen rajaa en muista, miehellä 25.)

Eli hyvä että tajuat asian jo nyt ihan ajoissa, ihan hyvä ideaa on varmasti vähentää, tuo käyttö kun tuppaa ajan kanssa lisääntymään. Kun vähän vähennät nyt, ei pääse ongelmia kehittymäänkään.

Vierailija
29/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:tä itseään mietityttää asia. Jos tuntuu että juot aika paljon ja usein, on hyvä vähentää juomista. Myös se kertoo riittävästi että jos pystyy olemaan juomatta ne viinit, ei ole koukussa. Mutta varmaahan se on, että mieli tekee ja kovasti jos normaalisti noin usein juo useamman lasillisen.

Vierailija
30/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi Suomessa on niin paljon sellaisia, jotka juovat perjantaisin ja lauantaisin itsensä pöydän alle. Koska on näitä äitejä, joiden mielestä usein juominen on pahasta.

Siis ei juoda usein, vaan vedetään mieluummin ne perseet kerran viikossa...

Meillä mieluummin juodaan sitä viiniä 3-4 iltana viikossa, yhteensä 2 pulloa viikossa miehen kanssa. En voisi kuvitellakaan, että juotaisiin vain yhtenä iltana ne kaksi pulloa - siitä tulisi paha olo ja krapula. Mieluummin juon sen verran, että ei aamulla tunnu missään. Mutta kukin tyylillään.

Usein vaan nämä jotka "eivät juo" sitten ovat niitä, jotka vetävät perseet kerran viikossa. Kiitos ei.

Vierailija
31/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi Suomessa on niin paljon sellaisia, jotka juovat perjantaisin ja lauantaisin itsensä pöydän alle. Koska on näitä äitejä, joiden mielestä usein juominen on pahasta.

Siis ei juoda usein, vaan vedetään mieluummin ne perseet kerran viikossa...

Meillä mieluummin juodaan sitä viiniä 3-4 iltana viikossa, yhteensä 2 pulloa viikossa miehen kanssa. En voisi kuvitellakaan, että juotaisiin vain yhtenä iltana ne kaksi pulloa - siitä tulisi paha olo ja krapula. Mieluummin juon sen verran, että ei aamulla tunnu missään. Mutta kukin tyylillään.

Usein vaan nämä jotka "eivät juo" sitten ovat niitä, jotka vetävät perseet kerran viikossa. Kiitos ei.

Vaikea uskoa, että ihmiset jotka vetävät perseitä 1-2 krt/vko, olisivat täällä jeesustelemassa etteivät juo. Päinvastoin, he olisivat täällä sinun laillasi raivokkaana puolustamassa omaa juomistaan jotta ongelmaa ei tarvitsisi nähdä.

Huom. en väitä, että juuri sinulla olisi ongelma. Sen mielestäni määrittää mitä suurimmassa määrin asenne: tuntuuko ap:sta siltä, että hän ei pysty olemaan ilman alkoholia?

Vierailija
32/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juo viikolla enkä viikonloppuna. Juon vain satunnaisesti juhlissa ym, enkä koskaan humalaan. Ja kaltaisiani on kuule paljon!

Vierailija
33/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vähennä.

Olen ainakin itse päätellyt niin, että en tahdo juomiseni menevän vahingosa överiksi jolloin vaihtoehtona on täysraittius. Siksi pitäydyn siinä puolessa pullossa kerran (eritysitapauksisa kaksi kertaa) viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi