Onko ihan hullua pitää tällaiset häät?
Jotenkin vain tässä vuosien mittaan olen täysin kyllästynyt häihin. Inhoan kaikkea sitä hössöttämistä ja stressaamista asiasta, oikein ahdistaa, kun pitäisi ajatellakin jotain juhlien järjestämistä, karkkien väsäämistä ja väkisin väsättyjä leikkejä.
Emme kuulu kirkkoon edes kumpikaan, joten kirkkohäitäkään ei olisi tulossa. Toisaalta taas maistraatissa vihkiminen ahdistaa! Jossain kolkossa huoneessa...
Viime aikoina olen alkanut ajattelemaan, että miksi se pitäisi olla niin virallinen juhla? Haluaisin todella pienet häät eli esim. vain vanhemmat, sisarukset ja pari kaveria.
Pidättekö aivan hulluna ideaa, että meidät vihittäisiin mökillämme kesällä, pukukoodina normaalit hellemekot, ruokailuna ihanat kesäkeittiön antimet itse tehtynä, vähän juhlallisemmin tietysti. Vieraita maksimissaan 20.
Syömistä, juomista, uimista, saunomista, veneilyä, pelailua ym. rentoa yhdessä oloa...
Vai pitäisitkö tätä aivan junttina? Joka tapauksessa siis olisi pienet häät, ja jotenkin tuntuisi niin tyhmältä mennä kolkosti maistraatissa naimisiin ja sitten istuskella 20 hengen kesken jossain ravintolassa ja kuunnella väkisin väännettyjä puheita :D
T: Erilainen morsian
Kommentit (34)
Viime juhannus lusittiin kirkonpenkissä, pirtinpenkillä puheita kuunnellen ja noutopöydästä haettiin ne perinteiset suomalaiset "herkut". Seuraavissa tavallisissa häissä olen "sairaana"...
Meillä oli talvihäät,mutta aikalailla samankaltaisella periaatteella :) Meitä oli n.20 henkeä ja olimme ystävän mökillä, joka oli meillä "lainassa", on n.15km kaupungista ja me jäimme sinne sitten viettämään "hääyötä" kun muut lähtivät kotiin (oli tuttavan bussikyyti järkätty).
Piha-alueella oli jätkänkynttilöitä ja sisällä (on aika iso mökki) kynttilöitä. Me tarjottiin lohikeittoa ja rieskaa (ei ollut allergisia heh) ja valkosuklaa-puolukkakakkua. Ihan itse tehtyä kaikki.
Ainoa järkätty ohjelma oli kun katsottiin 10min koostettu video lomalta jossa tavattiin n.10 vuotta sitten.
Jutustelua,taustamusiikkia ja mukavaa aikaa :)
Me päätettiin mennä naimisiin marraskuussa, joka vuoden ikävin kuukausi ja isänpäivää lukuunottamatta juhlaton kuukausi. Kyytijänä toimi tilataksi (vieraita oli vain 6), meillä oli intiimi juhlapaikka, ruuan tarjoili kaupungin paras ravintola. Taksilla ajeltiin tuttuja paikkoja, kakkua ja kahviakin tarjoiltiin ulkona iltapimeässä kynttilämeren keskellä. Yöllä vielä tanssittiin tanssipaikassa. Vieraille ei kerrottu etukäteen muuta, kuin että tulisivat todistajiksi maistraattiin...
Marraskuussa on mukava viettää jossain muualla hääpäivää;) Eikä "pilattu" kenenkään juhannusta.
Vietettiin viikonloppu vuokratulla mökillä järven rannassa, pelattiin, uitiin, saunottiin, grillattiin ja löhöttiin verkkareissa. Pidettiin ihana viikonloppu lähimpien kanssa.
Meillä vihkiminen kyllä tapahtui lähteissä maistraatissa, eikä kellaan ollut edes niitä kesämekkoja vaan normi mökkivaatteet. Oli aivan ihanaa. Meillä oli mökillä siis vanhemmat, sisarukset perheineen ja pari läheisintä kaveria.
Tuo mökillä vihkiminen kuulostaa vielä kivemmalta ajatukselta jos vaan onnistuu.
totta kai pidätte juuri sellaiset häät kuin itse haluatte :) mutta eikö sinua jää vaivaamaan että olisit halunnut "hienommat" häät?
Meillä on aikalailla samanlainen tilanne kuin teillä, minä olen yrittänyt miehelle ehdotella vastaavanlasia pieniä häitä mutta ei hän vain suostu. Haluaa kuulemma mennä "ihan kunnolla naimisiin jos kerta mennään" :)...
No js sinusta naimisiinmeno on niin pikkujuttu että se (ja yhteinen loppuelämä) on kiva virallistaa siinä saunomisen ja pelailun ohessa, niin miksipä ei. Varmaan joskus aikanaan eron voi saattaa voimaan samalla tavalla rennosti, sen enempiä sitä arjesta erottamatta.
suostuisin naimisiinkaan ;-)
Vaikka maksais miljoonan häistä, pukeutuisi isoimpaan kermakakkuun minkä löytää, leikkisi ne kaikki samat kuluneet leikit, kuin kaikki muutkin ja pönöttäisi enemmän kuin kukaan ikinä - eroaminen ei ole häistä kiinni vaan ihan jostain muusta.
Kaikki joilla on ollut hienoimmat häät meidän tuttavapiirissä on jo tokalla kierroksella ja viettäneet toiset yhtä pompöösit häät, jotka on jo vähän hassut, kun nippanappa on saatu ekat häät maksettua ja eropapereiden muste on tuskin kuivaa.
Jokainen saa mennä naimisiin ihan miten haluaa.
Muistan jonkun pitäneen juuri tuollaiset. Vieraita kehotettiin ottamaan hyvät kengät, koska vihkiminen tapahtui rantakalliolla mökillä.
Et ole erilainen, ihan vain omanlainen :)
Teidän hääsuunnitelmat kuulostaa siinä mielessä aika tutulle, että ovat lähes identtiset meidän häihin! :) Niistä tosin aikaa jo kohta 10 vuotta ja sillä erotuksella, että meillä oli kyllä juhlavaatteet ja vierailla myös ja eväät oli meille tuotu ravintolasta. Ja meillä oli sellainen yllätysmomentti mukana, että vihkiminen oli yllätys, eli kun vanhempamme tulivat paikalle (veneellä, enoni avusti järjestelyissä, luulivat menevänsä läheiseen ravintolaan syömään, sillä verukkeella olin saanut heille siistimmät vaatteet päälle.) niin muut menivät jo ylös, mutta isäni jäi "katsomaan enoni jotain juttua" saunakamariin, jossa minä siis odotin ja pyysin, josko isi saattelisi minut pihamaalle. :)
Todella ihanat ja ikimuistoiset juhlat olivat, edelleen niitä kaikki mukanaolleet suurella lämmöllä muistelevat. :) Ja jopa vihkijä juhli kanssamme neljään yöllä! :D
Minusta kannattaa ehdottomasti tehdä omista juhlista omien näköiset, "pönötyshäätkin" siis voivat toisten tapauksessa olla juuri nappivalinta, enkä sitä sen kummemmin käy arvostelemaan!
Koko naimisiinmeno on hullu idea. Sitten kun teidän suhteenne loppuu, niin joutuu maksamaan jostain eropapereista jne. Turha homma.
Mentiin mökin rantakalliolla naimisiin, aurinko paistoi ja meri kimmelsi, päivä ja häät olivat aivan upeat! Siitä vaan, älä välitä joidenkin idarien typeristä kommenteista :)
Olemme itsekin pohtineet jotain saman kaltaista :)
mukavaa vaihtelua perinteisille :)
Tuosta siviilivihkijästä sen verran, että vihkiminen virka-ajan ulkopuolella ja muualla kuin maistraatin tiloissa maksaa 200€ + vihkijän matkakulut. Kannattaa ajoissa alkaa kyselemään maistraateista ja käräjäoikeuksista että varmasti saa vihkijän haluamalleen päivällä (ja löytää myöskin sellaisen kuka sinne mökille suostuu lähtemään)