Cerazette ja RUNSAS vuoto
Aloitin Cerazette minipillerit n. kaksi viikkoa sitten.
Toisella viikolla alkoi menkat (imetän vielä) ja vuoto on ollut siitä asti TODELLA runsasta.
Cerazetten tuoteselosteessa lukee, että voi tulla tiputtelua, epäsäännöllisyyttä ja _niukkaa_ kuukautisvuotoa, tai kuukautiset voi jäädä kokonaan pois.
Mutta mitäs tämä nyt sitten on?!
Joudun käyttämään yösidettä myös päivällä ja vaihtovälikin on tiuhempi kuin normi-menkkojen aikaan...
Jatkanko vielä pillereiden syömistä, vai pitäiskö lopettaa (jo) kesken ensimmäisen laatan..?
Kommentit (11)
ja vuoto on siis kestänyt runsaana jo viikon, sitä ennen hieman jo tuhruttelua...
-ap-
Itselläni oli sama juttu, eli runsasta vuotoa tuli viikkokausia kerrallaan. Ihan yösidettä en joutunut käyttämään, mutta kyse ei tosiaan ollut mistään tiputtelusta. Menee todennäköisesti ainakin osittain ohi ajan myötä.
Itsellänikin meinasi usko ja kärsivällisyys loppua kun vuoti koko ajan.
Mutta puolen vuoden jälkeen vuoto loppui kokonaan. Tai no ei kokonaan, on mulla yhdet minimenkat ollut vuoden sisään.
Kroppa vaan vaatii sen sopeutumisajan. Yleensä kestää noin 5 kk.
mulla ei oo käytössä minipillerit vaan ehkäsykapseli (missä sama hormoni kuin minipillereissä) ja oon vuotanut nyt pian 6kk lähes taukoamatta enemmän tai vähemmän.. Taidan pian poistattaa kun ei näytä tasoittuvan yhtään.
Mulla ei taida hemoglobiini kestää kyllä mitään useamman kuukauden vuotomaratoonia.. Hermoista puhumattakaan! :D
Mutta täytyy nyt vielä antaa ajan siis kulua!
Kiitos vastauksistanne!
Mulle juuri "määrättiin" Cerazette, mutta en ole sitä vielä apteekista edes hakenut. Onko tuo vuoto kovinkin yleistä vai miten? Mietinkin jo, että miten nuo vuodot ja "menkat" tulee menemään, kun itsekin vielä imetän eikä menkat ole vielä palautuneet.
Mulle juuri "määrättiin" Cerazette, mutta en ole sitä vielä apteekista edes hakenut. Onko tuo vuoto kovinkin yleistä vai miten? Mietinkin jo, että miten nuo vuodot ja "menkat" tulee menemään, kun itsekin vielä imetän eikä menkat ole vielä palautuneet.
...tulipa vaan mieleen että siihen se ehkäisyteho sitten taitaakin perustua, että nainen kun vuotaa verta koko ajan, niin ei sitten juuri himot heräile... [no niin tää oli nyt tällanen vaan, ei tarvi provosoitua jos harrastaa itse seksiä myös menkkojen aikaan eikä ymmärrä miksi joku muu sitä ei tee]
kuukautiset mullakaan ko. pillerillä ihan runsasta vuotoa oli. Mutta siskollani kuulema on jäänyt pois. Vaihdoin takaisin tavallisiini kun saatoin eli imetysajan loputtua.
Mulla minipillerit käytössä jo toinen kuukautiset tulit yhdet oli normi ja toiset runsaat
Minipillerit on samantyyppistä hormoonia kun hormoonikierukassa (esim. Mirena).
Minulla gyne kehoitti ensin koittamaan minipillereillä, että sopiiko kierukka (minulle ei sovi hormooniehkäisy kovin hyvin).
Eli hormoonikierukkakin voi aiheuttaa muutaman kuukauden tiputteluvuodon.:/
itse mietin samaa! kohta 2vkoa oon näitä syönyt ja vuoto alkoi heti ensimmäisestä pilleristä. Eka viikko oli täyttä helvettiä kuukautiskipujen kanssa kunnes ne loppuivat mut entistä verisemmäksi muuttui! nyt yösiteitä menee useita päivässä ja päässä heikottaa. Maaliskuussa olisi tarkoitus vaihtaa h-kierukkaan!!!!! toivottavasti nyt loppuisi!
miten sulle loppujen lopuksi kävi? lopetitko itse vai lääkärin ohjeesta yms??