Salon kaupunki on lisännyt päivähoitolaskulle tällaisen tiedon:
Päivähoidosta Salon kaupungille aiheutuvat asiakaskohtaiset kustannukset vuoden 2010 tilinpäätöksen mukaan:
Päiväkotihoito: 945€/kk
Perhepäivähoito: 900 €/kk
Ryhmäperhepäivähoito: 1327 €/kk
WTF, miksi ihmeessä tuo tieto on laskulla? Pitäiskö olla huono omatunto tai jotain?
Kommentit (32)
Vaikkapa bussilipussa voisi aina kanssa lukea vastaava informaatio ;-).
jos bussilipussa lukisi vastaava informaatio.Oma kotikuntani tukee jokaista bussilippua melko isosti. Matkustaja maksaa vain murto-osan lipun hinnasta itse. Silti jotkut mummot vinkuu siitä kuinka 'vaunujen kanssa saavat matkustaa ilmaiseksi ja me muut joudutaan maksamaan itse ihan koko matka'. Yrittävät sitten luoda omia sääntöjä, esim. istumapaikkoja saa käyttää vain maksavat asiakkaat =)
Mä en ainakaan ikinä istunut "oikeassa penkissä" kun olin vaunujen tai rattaiden kanssa. Jos oltiin ainoat vaunut bussissa, saatoin istua niillä käännettävillä istuimilla, mutta en ikinä olisi jättänyt lasta yksin rattaisiin ja istunut itse penkillä.
se nyt on fakta.
Kuntaliitos toi kymmeniä, ellei satoja, työntekijöitä joille palkka juoksee mutta mitään ei tarvitse tehdä ja irtisanomissuoja on päällä.
Suomi on niiiiiiin lapsivastainen
Saisi levitä toi tapa koko Suomeen.
Saisi levitä toi tapa koko Suomeen.
Aika monet todistelee, ettei koskaan ole mitään yhteiskunnalta saanut, päivähoidostakin maksetaa. Todellisuudessa hekin ovat saajia kun todellista hintaa katsotaan. (Ja lisäksi käyttävät autoteitä, katuvalaistusta, kirjastoa, koulua, saavat lapsilisää jne.)
Musta toi on ihan hyvä, näkeepähän ihmiset, mitä hoito oikeasti maksaa.
onpahan nyt vaan tiedoksi, mitä se oikeasti maksaa. Ja ettei kaupunki päivähoidolla ns. tiliä tee.
Ensireaktioni oli sama kuin sinulla - eli WTF. Ärsytti aikansa, kunnes totuin vaan olemaan välittämättä tuosta informaation palasesta.
Kyllä, tiedän että päivähoito maksaa enemmän kuin mitä siitä maksamme. Vaan eipä missään muussakaan lue samalla tavalla. Vaikkapa bussilipussa voisi aina kanssa lukea vastaava informaatio ;-).
Hyvähän se on mainostaa, että maksaa 900e kun hoitaja maksaa kiinteistöverot ja kaikki remontit itse.
Halpaa tosiaan kunnalle.
Tätä nykyä kotona olevasta vaimosta (kuten ei miehestäkään sen puoleen) ei saa mitään verohelpotuksia.
Toki tuloraja tuntuu erilaiselta riippuen siitä onko sen ylä- vai alarajoilla. Tätä nykyähän ylimpään maksuluokkaan sijoittuvat liki kaikki perheet, joissa on kaksi työssäkäyvää ihmistä.