Hassunhauska lääkärikäynti
Pitääpä nyt täälläkin kertoa, kuinka ihminen saadaan täysin hämilleen.
Kärsin usein toistuvista poskiontelontulehduksista ja hakeuduin taas lääkäriin, kun oireet alkoivat olla aikamoiset. Sain ajan lääkärille, jolla en ennen ole käynyt ja nimestä päätellen odotettavissa oli ulkomaalaistaustainen lääkäri. Eipä siinä mitään, eiköhän tuo hommansa osaa. Kysessä ei siis ollut kunnallinen terveyshuolto vaan yksityinen työterveysasema.
Vastaanotolle päästyäni lääkäri istutti mut tuolille, keskusteltiin ihan asiallisesti tupakoinnista, hammaslääkärikäynneistä ja allergioista. Tämän jälkeen mittasi verenpaineen ja mittauksen aikana kirjoitti diagnoosiksi poskiontelontulehduksen. Kolme päivää sairaslomaa, antibioottikuuri ja pikaista paranemista.
Olin niin hölmistynyt, etten osannut sanoa enää yhtään mitään ja kipitin äkkiä käytävään, kun naurattikin jo ihan pirusti. Myöhemmin jäin sitten miettimään, että eihän tämä nyt ihan oikein mennyt. Palautetta olen jo laittanut eteenpäin ja asiaan on luvattu puuttua.
Nyt on kuuri lopuillaan, mutta helpotusta ei vielä ole havaittavissa. Nyt sitten mietin, että oliskohan syytä mennä "oikealle" lääkärille ja miten kohteliaasti kieltäydyn, jos mulle tarjotaan aikaa tälle samalle tohtorille.
tulee niin selkeät oireet että ei voi erehtyä. Ei tarvitse ultrata, riittää että laittaa pään alaspäin.
Aika usein on ultrattu poskiontelot kyllä käynnin yhteydessä mutta ei aina.
Musta vaikuttaa että lääkäri on pikemminkin hakenut noilla keskusteluilla syytä sille miksi ap kärsii toistuvista poskiontelontulehduksista (tupakointi, hammashygienia jne.) eikä ole oireet kuultuaan etteikö kyseessä olisi juuri tälläkin kerralla tulehdus ja määrännyt tähän tulehdukseen antibiotit. Hyvähän se kai olisi yrittää selvittää syy tuolle kierteelle eikä aina vaan hoitaa sitä tulhedusta vähäksi aikaa pois?