Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on kaikki aina niin helppoa, edes vauva-aika ei ollut rankkaa ollenkaan.

Vierailija
25.09.2011 |

Nukkui 3vk ikäsestä lähtien lähestulkoon kaikki yöt ja pitkiä unia, tutista luopuminen kävi kädenkäänteessä oppii kaikki asiat tuosta vaan, vaipattomaksi oppi yhtäkkiä vaan. Odotan joka aamu että voi kunpa poikamme jo heräisi. :)

Saanko olla iloinen vai pitääkö "oota vaan kun..." :D:D

Tätä olen nyt kuullut nämä ekat vuodet eikä vieläkään ole nämä manaukset toteutuneet. ;)

Saanko olla ylpeä itsestäni että olen myös ehkä pikkuisen hyvä ja onnistunut äiti? ;)

Vai onko kaikki vain köh köh aina tuuria että on helppo, kiltti ja kohtelias lapsi? ;)

Välillä tuntuu että olemme täydellinen perhe, ulkoisesti ja sisäisesti. :) Kaikki on niin hyvin.

Onnellisuuskohtauksia!!! :D

Kommentit (173)

Vierailija
121/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos olisit itse kokenut, niin olisit ollut paljon rakastavampi, paljon sivistyneempi ja paljon myötäelävämpi. paitsi tietysti siinä tapauksessa että olet jollain lailla syyllinen vauvasi kuolemaan. Oletko huumeäiti, alkoholisti tms?

että et olisi maininnut aiemmin, jos vauvasi olisi kuollut. vai oletko itse sittenkin ollut se äiti, joka on hylännyt "koliikkivauvansa"?

Se kommentti ei ollut ohikulkevan mielestä syyllistävä. Laittoi vain asiat mittasuhteisiin. Jos se luit syyllistävänä, niin se on vain sinun päässäsi.

Sanokaas nyt lyhyesti mitä olen sanonut josta noin pahasti olette suuttunut?

En esimerkiksi missään vaiheessa sanonut että koliikkilasten vanhemmat ovat huonoja, keksitte sen päästänne.

Olen itsekin menettänyt pienen vauvani, joten en todellakaan kuuntele mitään syyllistäviä kommentteja muiden menetyksistä. Pahoittelin jo tätäkin, toki se on hirveää, mutta ei minun vika.

En halunnut keskustella asiasta enkä halua vieläkään. En halua ajatella asiaa taas koko yötä. Ehkä siksi se kommentti iski päin kasvoja, joten siinäpä ehkä syy.

Vierailija
122/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa sen verran voin vastata, että siis omien vanhempieni luota uusien vanhempien luokse. Olin tosi pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos olisit itse kokenut, niin olisit ollut paljon rakastavampi, paljon sivistyneempi ja paljon myötäelävämpi. paitsi tietysti siinä tapauksessa että olet jollain lailla syyllinen vauvasi kuolemaan. Oletko huumeäiti, alkoholisti tms?

että et olisi maininnut aiemmin, jos vauvasi olisi kuollut. vai oletko itse sittenkin ollut se äiti, joka on hylännyt "koliikkivauvansa"?

Se kommentti ei ollut ohikulkevan mielestä syyllistävä. Laittoi vain asiat mittasuhteisiin. Jos se luit syyllistävänä, niin se on vain sinun päässäsi.

Sanokaas nyt lyhyesti mitä olen sanonut josta noin pahasti olette suuttunut?

En esimerkiksi missään vaiheessa sanonut että koliikkilasten vanhemmat ovat huonoja, keksitte sen päästänne.

Olen itsekin menettänyt pienen vauvani, joten en todellakaan kuuntele mitään syyllistäviä kommentteja muiden menetyksistä. Pahoittelin jo tätäkin, toki se on hirveää, mutta ei minun vika.

En halunnut keskustella asiasta enkä halua vieläkään. En halua ajatella asiaa taas koko yötä. Ehkä siksi se kommentti iski päin kasvoja, joten siinäpä ehkä syy.

Kiitos tästä lämpimästä kommentista, te kun olette niin lämpimiä ja ymmärtäväisiä.

Vierailija
124/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi takia toivon, että menet pitkäkestoiseen terapiaan. ja pysyt siellä, vaikka terapeuttisi vaikuttaisi ääliöltä. narsistit nimittäin vaihtavat monesti terapeuttia kuin sukkia. Heti kun tulee vaikea tilanne, niin terapeutissahan se vika. Jos aiot kasvattaa lapsestasi onnellisen, niin sinun on tehtävä itsellesi jotain. Jos et huomaa todellakaan omissa kommenteissasi mitään ilkeää, niin lapsesi tulee kärsimään aivan takuulla.

voisi todella olla onnellista. Jos olisit onnellinen, niin ymmärtäisit, miten saatat kommenteillasi loukata. Ja todella onnelliset osaavat olla empaattisia. todella onnelliset osaavat ottaa osaa toisen suruun, vaikka suru olisi ilmaistu miten. Toisista sanot, että ovat ilkeitä (vaikka puhuvat vain todistettuja faktoja), mutta omaa ilkeyttäsi et huomaa.

No mutta mitä niin ilkeää väitin että ansaitsen nyt nuo haukut? Jäin nyt ihmettelemään. Kertokaa nyt niin voin parantaa tapani, kun en itse näköjään sitä näe. :(

Vierailija
125/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jollakin vielä jotain? Jos ei niin voisin mennä nukkumaan.

Vierailija
126/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi takia toivon, että menet pitkäkestoiseen terapiaan. ja pysyt siellä, vaikka terapeuttisi vaikuttaisi ääliöltä. narsistit nimittäin vaihtavat monesti terapeuttia kuin sukkia. Heti kun tulee vaikea tilanne, niin terapeutissahan se vika. Jos aiot kasvattaa lapsestasi onnellisen, niin sinun on tehtävä itsellesi jotain. Jos et huomaa todellakaan omissa kommenteissasi mitään ilkeää, niin lapsesi tulee kärsimään aivan takuulla.

voisi todella olla onnellista. Jos olisit onnellinen, niin ymmärtäisit, miten saatat kommenteillasi loukata. Ja todella onnelliset osaavat olla empaattisia. todella onnelliset osaavat ottaa osaa toisen suruun, vaikka suru olisi ilmaistu miten. Toisista sanot, että ovat ilkeitä (vaikka puhuvat vain todistettuja faktoja), mutta omaa ilkeyttäsi et huomaa.

No mutta mitä niin ilkeää väitin että ansaitsen nyt nuo haukut? Jäin nyt ihmettelemään. Kertokaa nyt niin voin parantaa tapani, kun en itse näköjään sitä näe. :(

No kerro nyt herranisä ne ilkeät asiat mitä sanoin?

Se ei ehkä ollut kauniisti sanottu sille joka oli lapsensa menettänyt, mutta eipä sekään ollut minulle. Oliko jokin muu kohta? Kerro nyt?

Vierailija
127/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan suolisto on kehittynyt tarpeeksi. Jos joku puhuu sen jälkeen koliista, niin aika hassua olisi.

No jaa sen verran voin vastata, että siis omien vanhempieni luota uusien vanhempien luokse. Olin tosi pieni.

Vierailija
128/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan suolisto on kehittynyt tarpeeksi. Jos joku puhuu sen jälkeen koliista, niin aika hassua olisi.

No kysyttiin niin vastasin... :)

Vierailija
129/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että ihmiset pitävät minua erittäin lämpimänä ja empaattisena ihmisenä, ovat monet sanoneetkin sitä parhaimmaksi puolekseni. :) Ja positiivisuuden. Vaikea uskoa että olisin niin huono ihminen ja äiti kuin te sanotte. :)

Vierailija
130/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeilet helpolla elämälläsi. Luulet, että lapsesi kehitys on erityisesti sinun ansiotasi. Ja se koliikki. Sanot haastavan äidin lapselle, että näiden pitäisi hankkia ammattilaisen opastusta.

Lapsensa menettänyt ei ollut ilkeä sinulle. Osoitti vain, ettei monet vaivat ole vanhemmuudesta kiinni. Sinä olit hänelle ilkeä, Sinä! Kiitit vain niitä, jotka ihastelivat elämääsi. Kutsuit muita marisijoiksi!

Ylipäätänsä koko provo. Provoileminen on sinänsä ilkeää, vastaukset miten joillekin kirjoitit, sanavalintasi: kitistä, raivota, riehua, marista...

Sinäsnä taustasi valossa osaa tätä lukea. Syyllistätä omien hylkäämiskokemustesi takia toisiä äitejä. Itsetuntosi on niin heikko, että tarvitset muita suitsuttamaan omaa elämääsi. et kestä kritiikkiä tai toisten murheita. Koska sinua ei ole varhaislapsuudessa tuettu, niin olet kykenemätön tukemaan, koska et ole saanut empatiaa, niin olet kykenemätön empatiaan.

Narsistilla on monesti sinun taustasi. Vauvana ja lapsena ei ole tullut kuulluksi tai ymmärretyksi. narsistilla on tämän takia huono itsetunto, vaikka nopeasti katsottuna näyttääkin vahvalta. Vaatii ihailua ja olemaan samaa mieltä! Ei osaa olla empaattinen. Ei osaa myötäelää. Jos kuulee kritiikkiä tai itselleen epäedullista, niin yrittää väännellä toisen sanoja. Manipuloi. Jos joku on erimieltä, niin syrjäyttää tämän.

Vierailija
131/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että ihmiset pitävät minua erittäin lämpimänä ja empaattisena ihmisenä, ovat monet sanoneetkin sitä parhaimmaksi puolekseni. :) Ja positiivisuuden. Vaikea uskoa että olisin niin huono ihminen ja äiti kuin te sanotte. :)

nuo luonteenpiirteet ei vaan välittynyt sun teksteitä, niinkun yhtään. Oliks tää muuten provo vai ei? Ja eikö sun pitänyt mennä nukkumaan jo muutama tunti sitten?

Vierailija
132/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloitko? Vaaditko täydellistä samaamieltä olemistä? Ylistätö itseäsi? Syyllistätkö kooliikkivauvojen vanhempia oman taustasi tähden? Osaatko ottaa osaa toisen suruun? Käytätkö sanoja kuten marista, jos jollakulla ei mene hyvin? Keksitkö tarinoita, joihin sitten provoat?

Vierailija
133/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, pienin kiitos kuului minulle ja suurin lapselle, sanoin jo että osa on tuuria ja oltaisiin ihan yhtä hyvin voitu saada koliikkilapsi, luetteko oikeasti valikoiden niitä kommentteja että saatte tietynlaisen kuvan jonka halusitte? sairasta.

Hakeutukaa ihan itse sinne hoitoon jotka minulle sitä tuputitte. :D

Vierailija
134/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemminhan se oli jokin ap:n kaveri (ammattilainen, mutta minkä sortin?) joka oli hänelle kertonut faktana, että koliikki voi olla huonon vanhemmuuden seurausta. Nyt taas ap on otettu huostaan lapsena "koliikin" takia. Ap on hirveän onnellinen ja viettää helppoa elämää, mutta on menettänyt vauvansa. (Mitenkähän nämä saa liitettyä yhteen???)

Eli provo jatkuu.

nuo luonteenpiirteet ei vaan välittynyt sun teksteitä, niinkun yhtään. Oliks tää muuten provo vai ei? Ja eikö sun pitänyt mennä nukkumaan jo muutama tunti sitten?

Vierailija
135/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt lyhykäisyydessään.

-En väitä että koliikki johtuu huonosta äidistä, vaan on myös niitä tapauksia jossa "koliikki" johtuu huonista kotioloista. Ja siis pieni osa!

-Tempperamenttiset lapset ovat tempperamenttisiä, eikä johdu huonoista vanhemmista, jotkut lapset taas oireilevat näin.

-Suurin kiitos kuuluu lapselle ja sille että sattuu olemaan helppo, pienin minulle, mutta pieni osa myös siitä että olen ja mieheni on tannut turvallisen kasvuympäristön hänelle.

-Olen iloinen kun kaikki on mennyt hyvin.

Tässä se mitä mieltä olen, jos joku sai toisen kuvan niin olen pahoillani, ehkä olen kirjoittanut väärällä tavalla tai joku on ymmärtänyt minut väärin, samapa se kenen vika, mutta tässä on se mikä on minun mielipiteeni.

Joten jos joku vielä haluaa vääntää niin mieluiten näistä oikaistuista sanoistani. Eli tätä minä todella tarkoitin.

Vierailija
136/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastannut, että milloin hän on ollut ilkeä.

Vierailija
137/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemminhan se oli jokin ap:n kaveri (ammattilainen, mutta minkä sortin?) joka oli hänelle kertonut faktana, että koliikki voi olla huonon vanhemmuuden seurausta. Nyt taas ap on otettu huostaan lapsena "koliikin" takia. Ap on hirveän onnellinen ja viettää helppoa elämää, mutta on menettänyt vauvansa. (Mitenkähän nämä saa liitettyä yhteen???)

Eli provo jatkuu.

Siis kirjoittamani on kyllä totta, tiesin vain ettei onnestaan yleensä ole sopivaa kirjoittaa mutta päätin pienenä provona sen kuitenkin kertoa ja katsoa miten ihmiset ottaa asian. Tässä tulos.

Vierailija
138/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastannut, että milloin hän on ollut ilkeä.

Täh? Mitä mun pitää nyt alkaa kiittelemään?

Joka viestin perään vai? Kiitän sitten ihan kaikkia ettei ole eppaa kun lähden. :)

Vierailija
139/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huom

Vierailija
140/173 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt lyhykäisyydessään.

-En väitä että koliikki johtuu huonosta äidistä, vaan on myös niitä tapauksia jossa "koliikki" johtuu huonista kotioloista. Ja siis pieni osa!

-Tempperamenttiset lapset ovat tempperamenttisiä, eikä johdu huonoista vanhemmista, jotkut lapset taas oireilevat näin.

-Suurin kiitos kuuluu lapselle ja sille että sattuu olemaan helppo, pienin minulle, mutta pieni osa myös siitä että olen ja mieheni on tannut turvallisen kasvuympäristön hänelle.

-Olen iloinen kun kaikki on mennyt hyvin.

Tässä se mitä mieltä olen, jos joku sai toisen kuvan niin olen pahoillani, ehkä olen kirjoittanut väärällä tavalla tai joku on ymmärtänyt minut väärin, samapa se kenen vika, mutta tässä on se mikä on minun mielipiteeni.

Joten jos joku vielä haluaa vääntää niin mieluiten näistä oikaistuista sanoistani. Eli tätä minä todella tarkoitin.

!!!siis tämä huom :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi