Mies valehtelee pienistä asioista
Tilanteeni on tämä että mieheni on jäänyt kiinni melkein vuosi sitten parista isommasta valheesta.. Nykyään mieheni valehtelee minulle ihan pienestäkin asioista ja mitättömistä!! Suuremman niistä tekee vain se, kun mies yrittää valehdella eikä voi kertoa totuutta. Tämä tuntuu pahalta ja siltä että luottamus, jota ei kuitenkaan paljoa ole on alkanut horjua näiden pienten asioiden takia.
Olen kertonut miehelleni että se satutti kun hän valehteli niistä isommista asioista, mutta kyllä tämäkin satuttaa kun koko ajan jää kiinni joistai pikkuvalheista. Miten saisin mieheni ymmärtämään että hän voi kyllä sanoa asiat suoraan ja että valehtelu ja salailu tekee niistä paljon isompia mitä ne oikeesti ovat?? (olen siis sanonut asian ihan suoraan hänelle jo..)
Kommentit (5)
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä nyt 11 vuotta ja luottamus on suunnilleen kohdallaan. Sanoin suunnilleen, koska hän oli (ja ei kai siitä koskaan täysin parane) patologinen valehtelija.
Hän valehteli yhdestä isommasta asiasta suhteen alkuvaiheessa, sitten jäi kiinni keskisuurista asioista. Ja kun tämän huomasin, aloin tarkkailla pienempiäkin asioita. Hän siis valehteli ihan mitättömistä jutuista, aivan tarpeettomasti.
Sitten pistin stopin sille. Otin tauon suhteestamme, en kestänyt sitä enää. Laitoin kovat panokset. Iso kriisi ja tauko, kunnes totesimme että voimme jatkaa.
Hän ei ole viime vuosina enää jäänyt kiinni mistään valheesta eikä minulla ole syytä olettaakaan että hän valehtelisi. Mutta silti en koskaan voi häneen täysin luottaa. En koskaan. Mutta riittävällä tasolla luotan ja sen kanssa pystyn elämään.
Elämä patologisen valehtelijan kanssa on kammottavaa ja mieti pystytkö sitä jatkamaan. Ainakin asia pitää nyt räjäyttää pöydälle. Tsemppiä.
Valehtelee, ettei polta valkka haistan tupakan ihan selvästi. Ei minua haittaa se, että polttaa silloin tällöin vaan se, että valehtelee päin naamaa. Lisäksi valehtelee joskus muistakin pienistä asioista ja ei tajua, että mä nään sen läpi. Satuttaa!
Ainakin vähän helpottaa tilannetta jos toinen osa puoli on elämässä ja asioista ylipäätään leppoisa eikä tiukka nipo. Kyllä muakin joskus ahdistaa sanoa vaikka, että vedin saunaillassa 18 kaljaa kun tietää vastapuolen kommentti voi olla, että fakin dorka ja hirveetä mulkoilua, pitääkö sitä niin paljon. (siis vähemmällä pääsee jos sanoisi, että otin 6-pakin :D) tämä siis vain esimerkkinä, varmaan ymmärrätte.
Minulla on samalainen lähisukulainen (ei oma mies mutta lähisukua oleva ihminen). Hän valehtelee koko ajan lähes kaikesta. Siis ihan asioista, joista ei tarvitsisi valehdella :/. Toki sitten myös isommista...Joudun nykyisin laittamaan kertomansa jutut toisesta korvasta ulos. Olisi kyllä raskasta, jos hän olisi oma mieheni :(, joten saat kyllä sympatiani ap! En jaksa uskoa, että nämä patologiset valehtelijat pääsevät tavoistaan eroon :/.
sitten hän käänteli asioita että OLENKO SANONUT NIIN?EN
jätin sen paskan.
Valehtelee sukulaisilleenkin.
En tiedä mikä vaivaa.
Sillä on asiat ihan solmussa.
mut eipä oo enää mun murheeni:)
helpompaa on ku jätin:)