Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eivät kaikki äidit ole poissa töistä lapsen sairastaessa

Vierailija
25.09.2011 |

Aina hoetaan, miten pienten lasten äiti on huono työntekijä, koska on jatkuvasti poissa lasten sairastaessa. Nämä tilanteethan voidaan järjestellä monella tavalla. Itse en ole ollut kertaakaan töistä poissa lapsen tai oman sairauden vuoksi, ja minulla on neljä lasta. Lapset ja työt on saatu hoidettua, koska minulla on hyvä mies, tukiverkkoa ja organisointikykyä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikkasi nimi niin me kaikki äidit tai äidiksi haluavat osaamme olla hakeutumatta teille töihin.

Ja te saatte olla rauhassa.

Vierailija
42/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syystä että lasten isää ei paljon lasten elämä kiinnosta. Joten kun joku kolmesta sairastaa olen se automaattisesti minä joka jää kotiin. Toki olemme eroperhe, mutta kannattaa aina muistaa että elämäntilanteita on erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän hienoa, että ainakin itse olet pysynyt terveenä, ettei tarvi olla pois töistä. Mutta en ymmärrä tuotakaan ajatusmaailmaa, ettei voi sairasta lastaan jäädä hoitamaan. Kyllä se lapsi varmasti kaipaa juuri sitä äidin(isän) syliä ja hellyyttä, kun on sairas. Oletko tullut ajatelleeksi, että oikeus jäädä hoitamaan sairastunutta lasta ei ole aina ollut itsestäänselvyys. Miksi sitä ei saisi käyttää ja ajatella lapsensa parasta. Eivät ne lapset ikuisesti ole pieniä. Itse en kyllä ole sairasta lastani koskaan jättänyt toisten hoidettavaksi. Ehdit varmasti vielä elämäsi aikana päteä työelämässä aivan tarpeeksi.

Vierailija
44/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän hienoa, että ainakin itse olet pysynyt terveenä, ettei tarvi olla pois töistä. Mutta en ymmärrä tuotakaan ajatusmaailmaa, ettei voi sairasta lastaan jäädä hoitamaan. Kyllä se lapsi varmasti kaipaa juuri sitä äidin(isän) syliä ja hellyyttä, kun on sairas. Oletko tullut ajatelleeksi, että oikeus jäädä hoitamaan sairastunutta lasta ei ole aina ollut itsestäänselvyys. Miksi sitä ei saisi käyttää ja ajatella lapsensa parasta. Eivät ne lapset ikuisesti ole pieniä. Itse en kyllä ole sairasta lastani koskaan jättänyt toisten hoidettavaksi. Ehdit varmasti vielä elämäsi aikana päteä työelämässä aivan tarpeeksi.

koskaan palkata sijaista, jos olen töistä pois. Sen vuoksi, ei hyödytä olla pois töistä, koska joudun heti töihin palattuani tekemään viikossa ne tunnit sisään. Jos olen vaikkapa 2 päivää lasta hoitamassa, töihin palattuani teen muutaman päivän ajan 10-12 tunnin päiviä, että saan hommat tehtyä. En todellakaan voi sitten joskus "elämäni aikana" niitä töitä tehdä.

Onneksi on isoäiti jonka voi soittaa sairaan lapsen luo. Vielä ei ole kertaakaan tarvinnut jäädä kotiin sairaan lapsen luokse. Lapset 4 ja 2.

Vierailija
45/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten olemme miehen kanssa olleet noin 50-50 poissa lasten ollessa sairaita.

Työt ovat kyllä siitä huolimatta hoituneet, koska molemmilla on ns. itsenäisiä asiantuntijatehtäviä.

Minä olen kuitenkin ennen kaikkea äiti, mieheni myös ennen kaikkea isä, ja se tarkoittaa sitä, että pieniä lapsia ei jätetä vieraamman hoitajan kanssa esim. kuumeisena tai vatsataudissa. Eri asia sitten kun ollaan jo toipilasvaiheessa, mutta kunnolla kipeä lapsi tarvitsee kyllä ihan oman vanhemman paikalle.

Olen myös ollut parisen kertaa lapsen kanssa sairaalassa töissä olo aikana. Peräti yli "4 päivää palkallista sairaslomaa" päivät.

Me olemme molemmat miehen kanssa työpaikollamme arvostettuja työntekijöitä, ihan hyvin edenneitäkin. Emme onneksi ole töissä firmoissa, joissa työntekijän perhe koettaisiin suureksi taakaksi.

Vierailija
46/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan palkata sijaista, jos olen töistä pois. Sen vuoksi, ei hyödytä olla pois töistä, koska joudun heti töihin palattuani tekemään viikossa ne tunnit sisään. Jos olen vaikkapa 2 päivää lasta hoitamassa, töihin palattuani teen muutaman päivän ajan 10-12 tunnin päiviä, että saan hommat tehtyä. En todellakaan voi sitten joskus "elämäni aikana" niitä töitä tehdä. Onneksi on isoäiti jonka voi soittaa sairaan lapsen luo. Vielä ei ole kertaakaan tarvinnut jäädä kotiin sairaan lapsen luokse. Lapset 4 ja 2.

Mulle ei siis palkata sijaista, jos olen poissa. Eikä miehellekään. Mummoa en ikinä kutsuisi hoitamaan esim. vatsatautista lasta, ei mummon kuulu vatsatautia saada. Meillä on siis sairastelut hoidettu pääasiassa itse. Enkä tosiaan raaskisi kunnolla sairasta lasta jättää mummollekaan.

t. 46

Vierailija
47/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas tunne ketään pikkulasten äitiä, kenellä iän puolesta olis vanhemmat jo eläkkeellä. Edellinen sukupolvi on tehnyt lapsensa parikymppisinä ja meidän sukupolvi kolmekymppisinä. Siinä pääsee isovanhemmat eläkkeelle vasta kun lapsenlapset on yläkouluikäisiä.

Vierailija
48/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kumman duuni on tärkeämpi jää kotiin hoitamaan sairasta lasta = mies, johtavassa asemassa.

Minä = assari, pakko mennä töihin. Mä en vaan voi olla poissa, tai voisin ja pian olisin entinen työntekijä. Mun tehtävä on hoitaa asiat sitä mukaa kun ne tulee eteen ja ne on hoidettava HETI, ei niitä voi siirtää.

Jos olen päivänkin lomalla, mulle palkataan sijainen.

Vierailija
49/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin todella tuodaan lapsia ihan liikaa niin, että vaipasta löytyy sulamaton suppo kun taaperoa aletaan kuivittamaan.

Toinen, mitä ihmettelen. Mikä ihmeen stereotypia. Itse olen neljän lapsen äiti ja olen ollut muistaakseni 3 päivää pois töistä lasten takia. Lapset ovat lukiossa ja yläasteella nyt.

Totean vielä, että tunnen myös tosielämässä paljon äitejä, jotka eivät ole paljon tai lainkaan poissa lasten sairastelun vuoksi.

Vierailija
50/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on toki se, että suuret ikäluokat jäivät nuorena eläkkeelle. Esim hoitoalta suuret ikäluokat pääsivät eläkkeelle 57 vuotiaana. Heidän jälkeensä pääsee hoitajat eläkkeelle 65 vuotiaana.

Minun tutuista harvalla on ollut isovanhemmat eläkkeellä. Moni heistä teki lapsensa 25-30 vuotiaina ja meidän ikäluokka saman ikäisinä.

Vain teiniäideillä isovanhemmat on vielä työelämässä... Minunkaan lasteni kavereista ei enää kellään.

Vierailija
51/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te juuri osaltanne tuette sitä, että joku paheksuu sairaan lapsen kanssa kotiin jäävää ihmistä (oli hän sitten isä tai äiti)?

Totta kai pitää voida jäädä kotiin kun lapsi on sairas. Ikävä kyllä osa lapsista tosiaan sairastaa, osa enemmän, osa vähemmän. Jo sairastelu itsessään on ikävää, vielä ikävämpää se on, jos pitää vielä lisäksi kärsiä huonosta omastatunnosta ja mahdollisesti siihen päälle myös työkavereiden kuittailusta.

Lapsellakin pitää olla oikeus sairastaa rauhassa. Oksennustauti tulee kun tulee. Korvatulehdus iskee kun on iskeäkseen.

Ylipäänsä ylpeily aiheesta "meidän perheessä ei sairasteta oikeastaan yhtään" on melkoisen tarpeetonta siinä kohtaa kun toisen ihmisen perheessä sairastetaan.

Vierailija
52/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan he opiskelivat ensin ja sitten me opiskeltiin.

Eli kun äitini oli 31-vuotias, kun minä synnyin ja minä samanikäinen kun sain esikoisen ja viisi vuotta vanhempi kun esikoinen aloitti eskarin ja molemmat vanhemmat olivat palanneet töihin, äitini oli jo eläkkeellä...

Miehen vanhemmat taas vain jäivät aikaisin eläkkeelle. Anoppi oli 21-vuotias saadessaan esikoisensa.

Vierailija
53/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska arvostamme eläkeläismummon terveyttä. Ei mummon, vanhan ihmisen, tarvitse saada jokaista nuhakuumetta ja vatsatautia, joka kiertää.

Sairasta lasta hoitaessa kun sairaus usein tarttuu.

Mummoa pyydetään avuksi siinä kohtaa, kun tauti on jo voitettu ja ollaan kotona sitä yhtä kuumetonta jne päivää.

Vierailija
54/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te juuri osaltanne tuette sitä, että joku paheksuu sairaan lapsen kanssa kotiin jäävää ihmistä (oli hän sitten isä tai äiti)?

Totta kai pitää voida jäädä kotiin kun lapsi on sairas. Ikävä kyllä osa lapsista tosiaan sairastaa, osa enemmän, osa vähemmän. Jo sairastelu itsessään on ikävää, vielä ikävämpää se on, jos pitää vielä lisäksi kärsiä huonosta omastatunnosta ja mahdollisesti siihen päälle myös työkavereiden kuittailusta.

Lapsellakin pitää olla oikeus sairastaa rauhassa. Oksennustauti tulee kun tulee. Korvatulehdus iskee kun on iskeäkseen.

Ylipäänsä ylpeily aiheesta "meidän perheessä ei sairasteta oikeastaan yhtään" on melkoisen tarpeetonta siinä kohtaa kun toisen ihmisen perheessä sairastetaan.

Eri perheissä on kovin erilaiset tilanteet.

Esim. meillä on tasan yhdet isovanhemmat, toiset (miehen vanhemmat) kuolivat jo 80/90 -luvuilla. Omat vanhempani ovat kahdeksankymppisiä ja asuvat viiden tunnin ajomatkan päässä. Muuta sukuakaan ei ole käytettävissä, enkä kiireisiä lapsiperhe-ystäviäni kehtaisi edes pyytää tinkimään omasta työstään, jotta minun ei tarvitse.

Sitä paitsi: lapsi haluaa kipeänä mieluiten oman vanhemman hoivaajakseen. Jos ei halua, on aika isoja ongelmia perheen tunnesiteissä.

Vierailija
55/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut valjastaa elämääni eläkkeellä sairaiden lasten hoitoon ja sitten siihen, että itse oksentelen kaikki mahataudit yms.

Koska arvostamme eläkeläismummon terveyttä. Ei mummon, vanhan ihmisen, tarvitse saada jokaista nuhakuumetta ja vatsatautia, joka kiertää.

Sairasta lasta hoitaessa kun sairaus usein tarttuu.

Mummoa pyydetään avuksi siinä kohtaa, kun tauti on jo voitettu ja ollaan kotona sitä yhtä kuumetonta jne päivää.

Vierailija
56/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin eskarilainen, ollut muutamaa parempaa päivää lukuun ottamatta koko ajan kipeä. Yskää nuhaa, korvatulehdusta jne.

Ei auta vaikka pitäisi 2 viikkoa kotona tervehtymässä, koska saa heti uuden taudin kun joku ryhmässä vähänkin aivastaa. Näin on ollut hänellä aina.

Yhden vuoden oli kotona ennen eskaria, silloin oli suht terve, mutta lapsiryhmissä - ei tervettä päivää koskaan.

Meillä alkoi flunssa kolme päivää koulunalun jälkeen, nyt olin taas viime viikon kotona flunssaisen kuopuksen kanssa.

Eikä tää ole harvinaisuus ollenkaan, sama tahti on eskarissa kaikilla perheillä.

Vierailija
57/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin aloittaessaan (olivat tuolloin 3v ja 4.5v) ja lisäksi tartuttivat meillekin mm sen syksyn rajun enterorokon. Eli poissaoloja kertyi paljon molemmille vanhemmille, vaikka käytimme myös mieheni firman kautta mahdollista sairaan lapsen hoitoapua.

Mieheni esimies kommentoi miehelleni: " Eikö latsen äiti voisi joskus jäädä kotiin...." Tietämättä lainkaan kuínka paljon minä olin ollut poissa.

Vierailija
58/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi: lapsi haluaa kipeänä mieluiten oman vanhemman hoivaajakseen. Jos ei halua, on aika isoja ongelmia perheen tunnesiteissä.

Vierailija
59/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sinun mielipiteesi on: onko äiti huono työntekijä kun on lapsien sairastuessa pois töistä?

Vierailija
60/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sinun mielipiteesi on: onko äiti huono työntekijä kun on lapsien sairastuessa pois töistä?

Ap ilmeisestikin tarkoitti ettei kaikkien lapset ole AINA kipeinä toisin kuin yleensä oletetaan. Ja sitä, että myös isä voi hoitaa sairasta lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi