Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eivät kaikki äidit ole poissa töistä lapsen sairastaessa

Vierailija
25.09.2011 |

Aina hoetaan, miten pienten lasten äiti on huono työntekijä, koska on jatkuvasti poissa lasten sairastaessa. Nämä tilanteethan voidaan järjestellä monella tavalla. Itse en ole ollut kertaakaan töistä poissa lapsen tai oman sairauden vuoksi, ja minulla on neljä lasta. Lapset ja työt on saatu hoidettua, koska minulla on hyvä mies, tukiverkkoa ja organisointikykyä.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. :)

Vierailija
22/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ja olin viime talvena ensimmäisen kerran pois päivän lapsen sairauden vuoksi. Esimieheni hämmästeli, että "vihdoinkin! Luulin, ettei teillä jo sairasteta ollenkaan!". Tuo siis huumorilla, sillä esimieheni on 4 lapsen isä, jossa korvakierteitä on kuulemma ollut. No, meillä lapsi on kyllä sairastanut, mutta kun mies tekee vuorotyötä, sairastelut ovat sattuneet miehen arkivapaille (jolloin siis isä kotona) tai viikonlopuille (jolloin minä kotona) ja lisäksi ne pahimmat flunssat (tai influenssat) viime ja toissa talvina minun talvilomaviikoilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli vakityössä. Nyt on yrittäjä, eikä ole koskaan pois. Minä olen kääntäjä, teen kotona töitä, joten käytännössä teen sitten yölläkin töitä, kun lapsi on sairaana kotona...

Vierailija
24/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti pistää työn etusijalle oman lapsen sairastaessa?

äiti tai isä tuo enemmän lohtua.

ap:lla on arvot sekaisin!!

Vierailija
25/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin sellainen jonka on elätettävä neljä lasta...

Vierailija
26/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummola-apu, ja miehellä on onneksi vuorotyö + että hän jää tarvittaessa hoitamaan. Itsellä on sellainen työ, että tilapäistä sijaista päiväksi kahdeksi ei saa, ja on ruuhkahuippuja, joissa ei voi olla poissa, kun ei ole muita, jotka hoitaisi homman kotiin. Työ on vähän erikoislaatuista ja osin julkista. Joskus on ollut pakko tulla itse sairaana käymään töissä, työnantaja maksaa taksin kotiin.

Multa kysyttiin töihin tullessa, että miten järjestät lastenhoidon, esikoiseni oli silloin 8 kk vanha. Ei kai sitä saisi kysyä, mutta tällaisessa työssä mielestäni parempi työnantajaltakin kysyä suoraan, lastenhoito kun rullaa enempi naisten harteilla. Faktahan se on. Kovasti ilahtuivat, kun kerroin puolisoni jäävän vanhempain- ja hoitovapaalle, jos saan paikan.

Vierailija
27/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni et ole kumonnut mitään stereotypiaa, harva kai ajattelee, että kaikki pienet lapset sairastavat jatkuvasti. Ainakaan omassa lähipiirissäni ei ole yhtäkään perhettä missä lapset olisivat koko ajan sairaana.

Toisekseen hieman kyllä naurattaa tuo maininta, että sinulla on hyvä mies. Niin meillä monilla muillakin on. Meilläkin poissaolot on jaettu aika tasan, meilläkin on siis osattu organisoida ;)

Tukiverkkoja on, mummo kotona, mutta suoraan sanottuna ajattelen, että sairaan lapsen paikka on kotona. Mummoa on käytetty avuksi joskus hätätapauksessa.

Päiväkodit on täynnä sairaita lapsia ja työpaikat täynnä flunssaisia räkiviä aikuisia näin syys- ja talviaikaan. Pääsevät sitten aikuisetkin kehumaan, että eivät ole koskaan olleet sairauden vuoksi pois kun ovat aina sairaana töissä. Se on väärin meitä muita kohtaan!

Vierailija
28/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi flunssa kolme päivää koulunalun jälkeen, nyt olin taas viime viikon kotona flunssaisen kuopuksen kanssa.

Eikä tää ole harvinaisuus ollenkaan, sama tahti on eskarissa kaikilla perheillä.

Vierailija
29/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin sanoa harvinaisuus olet. Meidän työpaikalla ( 150 naista alle 20 miestä ) voi laskea yhden käden sormin naiset, joitten miehet jäävät kotiin.

Yhden kanssa piti mennä vähän pidemmällekin kun mies oli työttömänä kotona mutta nainen halusi silti jäädä kotiin kun ei se mies mitään osaa tehdä.

Olen töissä 8 ihmisen tiimissä ja meillä on 1 kolmen lapsen äiti, kaikki alle kouluikäisiä, ei ollut koko viime keväänä 2 vkona putkeen töissä, aina joku lapsista oli kipeänä, ainakin sen yhden päivän. Äiti ei ollut minään, kertaakaan ei ollut pahoillaan, ikinä ei mitenkään asiaa korvannut, koska hänellä on oikeus olla töistä poissa. Mutta kovasti valitti joka kerta jos joku hänen asioista oli jäänyt hoitamatta. Voin sanoa että tollanen asenne syö.

No, kesällä alkoi yt.t ja oli hyvin helppo arvata kuka sai ensimmäisenä lähteä.

Ja kukaan ei ole pitänyt häneen mitään yhteyttä, eikä pidä.

Vierailija
30/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pohditaan, että kenen perheessä mies voi auttaa. Siis lasten hoitaminen on automaattisesti naisen tehtävä ja jotkut miehet joskus auttavat vaimojaan siinä. Niinkö?

Meillä myös puolitetaan. Eihän sekään olisi reilua, että pelkästään mies olisi kotona. Toisaalta meillä ehkä on enemmän se mies, koska voi tehdä töitään myös etänä

Vierailija
31/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on muuten esimiehilläkin kasvun paikka. Mun esimies on mies ja hän näyttää mallia siinä, että jää välillä lasten kanssa kotiin. Meillä tosin työt on sellaisia, että usein on helpompi vähän tehdä niitä kuin olla kokonaan tavoittamattomissa. Jos siis vaan kykenee lasten sairauksilta. Pienethän usein kuumeisina nukkuvat päivisin, niin saa siinä puhelimeen vastattua.

Mä olen kanssa aika harvoin lasten sairauksien vuoksi kotona. Miehen on helpompi jäädä, mulla on vaan niin paljon asiakaspalavereita, että joutuu tekemään triplaten töitä, että saa ne järjestettyä. Toki joskus pitää vaan peruuttaa.

Toipilaspäivinä tai muuten vähän toistaitoisina käytetään kodinavuxia. Näillä järjestelyillä meidän ei tarvitse oikeastaan viedä nenä valuvana ikinä päivähoitoon.

Raskausajat on taas mulle olleet vaikeita ja viikkokaupalla sairaslomaa.

Vierailija
32/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on aina tullut hoitamaan sairastunutta.

Vierailija
33/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siitä niin karmaisevia kokemuksia, ettei mitään rajaa.

Vierailija
34/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla sairastelevia lapsia hoitamaan? Vai ovatko nämä isovanhemmat halveksimianne työttömiä yhteiskunnan loisia?

Vierailija
35/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti olisin voinut olla itsekkäämpi ja jäädä kotiin, mutta kun mies pystyi tekemään töitä etänä, niin hän jäi kotiin.

Vierailija
36/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti pistää työn etusijalle oman lapsen sairastaessa?

äiti tai isä tuo enemmän lohtua.

ap:lla on arvot sekaisin!!

Mieheni ja äitini osaavat hoitaa sairastuneita lapsiamme yhtä hyvin kuin minä. Teen pakolliset työt työpaikalla, palaan kotiin ja teen osuuteni sekä lastenhoidosta että ne jäljelle jääneet työt. Arvoni ovat erittäin kohdallaan. Lasten vuoksi olen myös ollut riittävän pitkään kotona, jotta he ovat olleet valmiita hoitoon, kun sinne on viety. Samoin mieheni on ollut pätkiä koti-isänä.

Vierailija
37/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totean vielä, että tunnen myös tosielämässä paljon äitejä, jotka eivät ole paljon tai lainkaan poissa lasten sairastelun vuoksi.

Vierailija
38/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain teiniäideillä isovanhemmat on vielä työelämässä... Minunkaan lasteni kavereista ei enää kellään.

Vierailija
39/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi flunssa kolme päivää koulunalun jälkeen, nyt olin taas viime viikon kotona flunssaisen kuopuksen kanssa. Eikä tää ole harvinaisuus ollenkaan, sama tahti on eskarissa kaikilla perheillä.

Miedän lapset ei juuri sairaspäiviä ole nähneet.

Esikoinenkin jo 16v ja sormilla laskettavissa hänenkin sairastamisensa.

Vierailija
40/60 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mitä kirjoitin koskee vain omien lasteni luokkia eli käytännössä noin sataa lasta näin lähiotoksella...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän