Hui, miten vähissä vaatteissa lapset ovat ulkona!
t-paidalla, ohkasilla housuilla, kesä croksit jalassa ja lippis päässä.
Ei tietoakaan takeista, lenkkareista saatika hatuista, jotka suojaisivat edes me pienet korvat tuulelta.
Ja tämä Vantaalla hetki sitten. Ulkona +13.
Kommentit (38)
huppari auki päällä. Ei kylmä itsellänikään tänään ollut. Ja helsingissä tämä.
kun aurinko paistoi.
Mutta nyt illalla klo 17. Ei tuolla minusta enää ole t-paita keli.
-ap-
Taitaa tuo kylmänsieto olla eri ihmisillä hieman erilainen.
upouusissa korttelin kalleimmissa välikausihaalareissa : (
näkyy parhaiten tyyliin toiset vetelee t-paidassa ja toiset toppatakissa.
Rattaissa / vaunuissa näkyy alle vuodenkin ikäisiä lapsia ilman päähinettä, vaikka syystuuli on välillä tosi kylmÄ!
Ei pieni lapsi itse päätä "sietokyvystään"!!!
Rattaissa / vaunuissa näkyy alle vuodenkin ikäisiä lapsia ilman päähinettä, vaikka syystuuli on välillä tosi kylmÄ!
Ei pieni lapsi itse päätä "sietokyvystään"!!!
Asutaan Oulussa ja jo kuukauden varmaan on ollu kaikki välikausitamineet päällä. Me ollaan nyt vasta alettu käyttämään esim. syyspipoa, ollaan kai myöhäsiä.
eli on aina hiki päässä, jos on ulkona vastaavissa vaatteissa kuin vuotta nuorempi siskonsa (molemmat jo koululaisia). Poika siis ulkoilee kevyemmissä vaatteissa, eikä siitä huolimatta palele. On sellainen "ikiliikkuja" eli ei juurikaan seisoskele paikallaan ulkona. Eikä ole tippaakaan ylipainoinen, vaan hoikka, silti ei palele helposti.
puistoissa ja ostareilla aika paljon. Minulla on jo kylmä tällä säällä. Ei +15 ole syyskuussa sama kuin heinäkuussa, nyt on jo kalseampaa kuitenkin, maa on jäähtynyt, auringonpaiste ei lämmitä samalla tavalla jne. Puen taaperolle pipon, hanskat ja välikausihaalarin, vauvalla on jo viikon verran ollut käytössä vanha, ohut talvihaalari.
Pipoko olisi muka tuonne pitänyt laittaa? Ymmärrän pitkähihaisen paidan ja sukat mutta että pipo päähän... Siellä on ihan oikeasti vielä 15 astetta lämmintä.
vauvalla on jo viikon verran ollut käytössä vanha, ohut talvihaalari.
No tässä taas hyvä esimerkki ylipukemisesta, jota minun mielestäni nimenomaan vauvojen kohdalla harrastetaan paljon. Ihan yhtä paha vauvoille on se liika kuumuus kuin kylmyyskin. Ei se puuttellinen lämmönsäätelykyky myöskään auta silloin kun on liian kuuma. Siinä mm. yksi syy miksi alle vuoden ikäiselle ei varsinaista saunomista suositella. Aina vauhkotaan siitä kylmästä mutta ei kuumuskaan ole hyväksi vauvalle.
No tässä taas hyvä esimerkki ylipukemisesta, jota minun mielestäni nimenomaan vauvojen kohdalla harrastetaan paljon. Ihan yhtä paha vauvoille on se liika kuumuus kuin kylmyyskin. Ei se puuttellinen lämmönsäätelykyky myöskään auta silloin kun on liian kuuma. Siinä mm. yksi syy miksi alle vuoden ikäiselle ei varsinaista saunomista suositella. Aina vauhkotaan siitä kylmästä mutta ei kuumuskaan ole hyväksi vauvalle.
Uusien tutkimusten mukaan lapsille pitäisi pukea yksi välikerrasto enemmän, kuin yleensä tehdään. Varsinkin pienimmät lapset eivät osaa kertoa kylmä/kuuma -tilaansa
NISKASTA on hyvä tunnustella,onko lapsella liikaa/sopivasti/liian vähän päällä
Uusien tutkimusten mukaan lapsille pitäisi pukea yksi välikerrasto enemmän, kuin yleensä tehdään. Varsinkin pienimmät lapset eivät osaa kertoa kylmä/kuuma -tilaansa
NISKASTA on hyvä tunnustella,onko lapsella liikaa/sopivasti/liian vähän päällä
Ja välillä hikoilee jopa ohuessa veluurihaalarissa. Max olen laittanut pakkauksen vanuhaalarin oikein kylminä päivinä, jos ei ole vaunuissa.
sopivan lämpöinen ja hyväntuulinen, ei ollenkaan hikinen, kun olen nyt tuon viikon verran pukenut talvihaalariin. Kyseessä on siis usealla lapsella ollut, monta kertaa pesty talvihaalari. Uusi muhkeaa haalari olisi tietysti vielä liian kuuma. Mutta tämä vanha on juuri sopiva. En tosiaan ymmärrä, miten jotkut tarkenevat vielä t-paidalla! Haluaisin itsekin jo pipon päähän, mutta sitä en ole ihan vielä viitsinyt laittaa.
t. se joku edell nro
Mulla (ja lapsella) menee niin, että keväällä kykitään tosi pitkään lämpimissä vaatteissa, ja syksyllä taas mahdollisimman pitkään kevyissä vaatteissa :) Eli keväällä palelemme enemmän kuin syksyllä. Mistähän se johtuu?
näkyy parhaiten tyyliin toiset vetelee t-paidassa ja toiset toppatakissa.
Lapsilla oli pitkät housut, sukat ja tennarit, T-paita ja pitkähihainen trikoopaita. Pipot laitoin, mutta lähtivät nopeasti päästä. Tämä Lapin Läänissa ja saman verran lämmintä oli, eli 13-14. Aurinko paistaa.
Pipo my ass...
Itsekin laitan esim sukat vasta pakkaselle...
Eli keväällä palelemme enemmän kuin syksyllä. Mistähän se johtuu?
legginsit, t-paita ja huppari päällään. Sukat ja crocsit on. Ei täällä ainakaan Helsingissä kylmä ole.