Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hui, miten vähissä vaatteissa lapset ovat ulkona!

Vierailija
25.09.2011 |

t-paidalla, ohkasilla housuilla, kesä croksit jalassa ja lippis päässä.

Ei tietoakaan takeista, lenkkareista saatika hatuista, jotka suojaisivat edes me pienet korvat tuulelta.

Ja tämä Vantaalla hetki sitten. Ulkona +13.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

legginsit, t-paita ja huppari päällään. Sukat ja crocsit on. Ei täällä ainakaan Helsingissä kylmä ole.

Vierailija
2/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huppari auki päällä. Ei kylmä itsellänikään tänään ollut. Ja helsingissä tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aurinko paistoi.

Mutta nyt illalla klo 17. Ei tuolla minusta enää ole t-paita keli.

-ap-

Vierailija
4/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tuo kylmänsieto olla eri ihmisillä hieman erilainen.

Vierailija
5/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

upouusissa korttelin kalleimmissa välikausihaalareissa : (

Vierailija
6/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyy parhaiten tyyliin toiset vetelee t-paidassa ja toiset toppatakissa.

Vierailija
7/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaissa / vaunuissa näkyy alle vuodenkin ikäisiä lapsia ilman päähinettä, vaikka syystuuli on välillä tosi kylmÄ!

Ei pieni lapsi itse päätä "sietokyvystään"!!!

Vierailija
8/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaissa / vaunuissa näkyy alle vuodenkin ikäisiä lapsia ilman päähinettä, vaikka syystuuli on välillä tosi kylmÄ!

Ei pieni lapsi itse päätä "sietokyvystään"!!!

Vierailija
9/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Oulussa ja jo kuukauden varmaan on ollu kaikki välikausitamineet päällä. Me ollaan nyt vasta alettu käyttämään esim. syyspipoa, ollaan kai myöhäsiä.

Vierailija
10/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on aina hiki päässä, jos on ulkona vastaavissa vaatteissa kuin vuotta nuorempi siskonsa (molemmat jo koululaisia). Poika siis ulkoilee kevyemmissä vaatteissa, eikä siitä huolimatta palele. On sellainen "ikiliikkuja" eli ei juurikaan seisoskele paikallaan ulkona. Eikä ole tippaakaan ylipainoinen, vaan hoikka, silti ei palele helposti.

Vierailija
11/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puistoissa ja ostareilla aika paljon. Minulla on jo kylmä tällä säällä. Ei +15 ole syyskuussa sama kuin heinäkuussa, nyt on jo kalseampaa kuitenkin, maa on jäähtynyt, auringonpaiste ei lämmitä samalla tavalla jne. Puen taaperolle pipon, hanskat ja välikausihaalarin, vauvalla on jo viikon verran ollut käytössä vanha, ohut talvihaalari.

Vierailija
12/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipoko olisi muka tuonne pitänyt laittaa? Ymmärrän pitkähihaisen paidan ja sukat mutta että pipo päähän... Siellä on ihan oikeasti vielä 15 astetta lämmintä.

Vierailija
13/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalla on jo viikon verran ollut käytössä vanha, ohut talvihaalari.

No tässä taas hyvä esimerkki ylipukemisesta, jota minun mielestäni nimenomaan vauvojen kohdalla harrastetaan paljon. Ihan yhtä paha vauvoille on se liika kuumuus kuin kylmyyskin. Ei se puuttellinen lämmönsäätelykyky myöskään auta silloin kun on liian kuuma. Siinä mm. yksi syy miksi alle vuoden ikäiselle ei varsinaista saunomista suositella. Aina vauhkotaan siitä kylmästä mutta ei kuumuskaan ole hyväksi vauvalle.

Vierailija
14/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä taas hyvä esimerkki ylipukemisesta, jota minun mielestäni nimenomaan vauvojen kohdalla harrastetaan paljon. Ihan yhtä paha vauvoille on se liika kuumuus kuin kylmyyskin. Ei se puuttellinen lämmönsäätelykyky myöskään auta silloin kun on liian kuuma. Siinä mm. yksi syy miksi alle vuoden ikäiselle ei varsinaista saunomista suositella. Aina vauhkotaan siitä kylmästä mutta ei kuumuskaan ole hyväksi vauvalle.

Uusien tutkimusten mukaan lapsille pitäisi pukea yksi välikerrasto enemmän, kuin yleensä tehdään. Varsinkin pienimmät lapset eivät osaa kertoa kylmä/kuuma -tilaansa

NISKASTA on hyvä tunnustella,onko lapsella liikaa/sopivasti/liian vähän päällä

Vierailija
15/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusien tutkimusten mukaan lapsille pitäisi pukea yksi välikerrasto enemmän, kuin yleensä tehdään. Varsinkin pienimmät lapset eivät osaa kertoa kylmä/kuuma -tilaansa

NISKASTA on hyvä tunnustella,onko lapsella liikaa/sopivasti/liian vähän päällä

Ja välillä hikoilee jopa ohuessa veluurihaalarissa. Max olen laittanut pakkauksen vanuhaalarin oikein kylminä päivinä, jos ei ole vaunuissa.

Vierailija
16/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivan lämpöinen ja hyväntuulinen, ei ollenkaan hikinen, kun olen nyt tuon viikon verran pukenut talvihaalariin. Kyseessä on siis usealla lapsella ollut, monta kertaa pesty talvihaalari. Uusi muhkeaa haalari olisi tietysti vielä liian kuuma. Mutta tämä vanha on juuri sopiva. En tosiaan ymmärrä, miten jotkut tarkenevat vielä t-paidalla! Haluaisin itsekin jo pipon päähän, mutta sitä en ole ihan vielä viitsinyt laittaa.

t. se joku edell nro

Vierailija
17/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla (ja lapsella) menee niin, että keväällä kykitään tosi pitkään lämpimissä vaatteissa, ja syksyllä taas mahdollisimman pitkään kevyissä vaatteissa :) Eli keväällä palelemme enemmän kuin syksyllä. Mistähän se johtuu?

näkyy parhaiten tyyliin toiset vetelee t-paidassa ja toiset toppatakissa.

Vierailija
18/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla oli pitkät housut, sukat ja tennarit, T-paita ja pitkähihainen trikoopaita. Pipot laitoin, mutta lähtivät nopeasti päästä. Tämä Lapin Läänissa ja saman verran lämmintä oli, eli 13-14. Aurinko paistaa.

Vierailija
19/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo my ass...

Itsekin laitan esim sukat vasta pakkaselle...

Vierailija
20/38 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli keväällä palelemme enemmän kuin syksyllä. Mistähän se johtuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä