Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-v tuli kotiin ja oli juonut. MItä tekisit?

Vierailija
25.09.2011 |

Nyt se 15 v teini sitten kotiutui. Tai kotiutui siis kello 23, täsmälleen kotiintuloaikaan. OLi ihan ok, mutta silmät punoittivat, joten ratsasin laukun, josta löytyi joku lonkero tms. tölkki. Kivenkovaan väitti ,että ei ole hänen vaan jonkun kaverin (kerran jäänyt jo kiinni, kun kotoa löytyi lonkeroita ja silloinkin jonkun kaverin) Pyysin lopulta henkäisemään ja haistuin. Ei epäilystäkään: juonut oli.

Mitä tehdä: jäi kiinni alkoholista ja valehtelusta (en tiedä kumpi pahempaa). Kotiarestia vai ei. Kotiaresti puolaisi minusta paikkansa, mutta kasvattaako uhmaa ja seuraavalla kerralla jää sitten tulematta kotiin. Äh,kun tämä vanhemmuus on vaikeaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei kuitenkaan mene mikään enää aivoihin...

Vierailija
2/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkihan ne kokeilee mut pääasia et ymmärtää et ei sitä voi joka weekend jatkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen selviää ja toinen jäähtyy hieman

Vierailija
4/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes hiiltynyt, olen jo epäillyt tätä jonkin aikaa ja odottanut, koska käry käy. En vain tiedä mitä tehdä nyt

Vierailija
5/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy miksi juo, kenen kanssa?

Kuinka usein?

Tiedät, ettet voi arestilla estää sitä. Rahan antamisen voit lopettaa tai vaatia häneltä kuitteja ostoksistaan.

Korosta tytöllesi, että et ole vihainen siitä että hän joi, vaan siitä että hän valehteli. Kerro ettet hyväksy juomista, mutta jos tyttö sitä aikoo tehdä, mielummin olet siitä itse tietoinen, eikös? Mielummin nuori reilusti ilmoittaa että missä on ja mahdollisten ongelmien ilmaantuessa kertoo siitä itse!

Voitat näin nuoren luottamuksen puolellesi, ja näin nuori kertoo tekemisistään vapaammin. Voit myös nukkua öisin kun tiedät ettei nuori juo Sinun rahoillasi.

Vierailija
6/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyse TYTÖSTÄ???

Vierailija
7/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyse TYTÖSTÄ???

Minä. Anteeksi mokani!

Vierailija
8/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyse TYTÖSTÄ???

Minä. Anteeksi mokani!

Nähtävästi tuo oli tekstissäni se pointti, hyvä että keskityit olennaiseen! :)

Vierailija
9/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisisa tapauksissa on aina tärkeintä että vanhemmat tietäsi tarkkaan missä lapsi milloinkin on ja tuntee kavereiden vanhemmat ja vähän niiden tausta..lapset osaa kyllä valehdella..(minna sanoo että on sannan luona yötä ja sanna sanoo olevan minan luona) jos kukaan ei tarkista asiaa ovat luultavasti heikin luona.eli siis kun tietää nuorten piirit pystyy seuraamaan..ja siis auktoriteetti..mun vanhemmat ainakin osasi pitää kuria sen verran hyvin että en uskaltanut rikkoa vakavampia kieltoja. ei käynyt ees mielessä..sitetn kun muutin kotoa pois tein omia valintoja kun koinkin itseni kypsemmäksi alkoholin läträämisen kanssa yms..kyllä sitä pitäs jaksaa odottaa ja kunnoittaa kotia ja vanhempia ja sen sääntöjä..saa kuitenkin ilmaiseksi siellä asua ja ruokaakin annetaan..lapset vois tulla hieman vastaan puolitiehen

Vierailija
10/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet voittavasi kotiarestilla?

Vierailija
11/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö vai poika, miten oli liikenteessä jne...

Vierailija
12/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itselleni näin alkuun tulisi mieleen, että jonkun aikaa teini saisi aikaistetun kotiintuloajan.

En lähtisi oletuksesta, että sitten ei tule kotiin ollenkaan... Jos niin kävisi, niin sitten otetaan vielä raskaamman kautta yhteen.

Selityksenä tuolle aikastetulle kotiintuloajalle on, että luottamus on kärsinyt. Hiljaa mielessäni pisteitä kuitenkin antaisin siitä, että on ollut tolkuissaan, ja siksi en tekisi aiheesta suurta draamaa.

Vierailija
13/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole omillekaan sanonu. Juovat aikansa ja se on sitten siinä. Se kielletty hedelmä houkuttaa.

Itekin olen vetäny ku korsteeni viinaa alkaen 14 v ja sillon mun nuoruudessa se oli Koskenkorvaa. Pari lonkeroa ei kyllä maata kaada.

Vierailija
14/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naura hänelle ja kiusaa kaikella mahdollisella tavalla.

Vierailija
15/15 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ensin, miten huolissaan olet ja miten ylpeä olet ollut hänestä tähän asti, että kaveripaine ei ole saanut häntä tekemään tyhmyyksiä. Ymmärrä kuitenkin myös hänen tilannettaan. On rankkaa olla se ainoa juomaton, ei noin nuoren itsetunto sitä vielä kestä. Jos on oikeasti juonut vain vähän, siitä ei pidä nostaa meteliä vaan siitä, että valehteli. Osoita hänelle, että myös sinä olet luottamuksen arvoinen.

Sopikaa säännöt. Jos lapsesi ei käytä alkoholia, hän voi olla pidempään ulkona. Jos käyttää, tiukennat menomahdollisuuksia ja kotona pitää olla aiemmin. Kerro, että kysymys on tässäkin luottamuksesta. Jos juo, tekee vaarallisiakin asioita etkä silloin voi luottaa.

En ymmärrä näitä, joiden mielestä ei pidä sanoa mitään ja että juovat aikansa, jotta alkoholista ei tule kiellettyä hedelmää. Se on jo kielletty hedelmä. Se on kielletty alaikäisiltä ja kaikki tietävät sen. Sitä ei myydä alaikäisille ja poliisi tekee lastensuojeluilmoituksen, jos löytää alaikäisiä juomasta. Nuoret tietävät tämän. Eivät he uhmaa vain vanhempia vaan yhteiskuntaa ja rajoja.

Vanhempi, joka ei mitenkään puutu tai keskustele asiasta, hylkää lapsen yksin asian kanssa. Moni kokeilee kaveripaineen takia ja ajautuu sitä kautta pahaan tapaan. Vanhempien tuki voisi katkaista tuon kierteen. Kyse on kuitenkin vielä lapsesta. Ei aikuisesta. Aikuisen tehtävä on tukea, tarjota vaihtoehtoja ja kertoa oma kantansa asiaan. Aikuisen tehtävä on asettaa rajat. Eikö edes Karoliina Kestin tapaus saa näitä vapaan kasvatuksen kannattajia havahtumaan?

Vai onko teistä vanhemmuus sitä, että ristitään kädet kyynärpäitä myöten ja toivotaan parasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän