Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on laittanut itseensä ja omiin harrastuksiinsa useamman tonnin viime kuukausien aikana

Vierailija
24.09.2011 |

samaan aikaan avaamattomien laskujen pino sen kun kasvaa :( Olen jo monta vuotta hoitanut meidän perheen pakolliset maksut: lainat, vakuutukset, sähkö, vesi, jäte, päivähoito jne jne. Ei tarvi ainakaan niistä olla huolissaan.

Mutta ihmetyttää miehen itsekkyys ja leväperäisyys. Aina sillä on raha poltellut taskussa, nuorempana en tätä heti tajunnut. Sitten kun mies onnistui sotkemaan meidän yhteiset rahakuviot, otin ne kaikki hoitaakseni. Minä muutuin, mutta mies ei.

Aina se tosin jostain rahaa kaivelee, ehkä sillä jotenkin on ne asiat sitten hanskassa... Mutta miten se voi nähdä oikeudekseen ostaa itselleen harrastusvälineitä vimpan päälle, kun samaan aikaan minun kaikki rahani lapsilisiä myöten menevät pakollisiin maksuihin? Itse kuljen risoissa kengissä, minulla ei ole edes syystakkia vaan käytän sadetakkia tai villatakkia, olen lopettanut kaikki harrastukseni, lehtien tilaukset jne...

Mies tietää, että minulla ei ole rahaa, tietää että olen lopettanut harrastukset niiden käytyä liian kalliiksi. Huokailee yhdessä rahojen vähyyttä, mutta silti kuluttaa edelleen yli varojensa, ruokakauppaankin saa hassattua puolet enemmän rahaa kuin minä.

Meneehän tämä elämä näinkin, mutta en ymmärrä miestä. Miten se voi olla tuollainen, miksei se muutu pakon edessäkään??

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä paljon, jos sinä maksat nuo alussa luettelemasi maksut?

Minunkin mieheni on huono maksamaan laskuja ajallaan. Meillä oli aluksi laskujen maksaminen jaettu, mutta oli kyllästyttävää, kun postilaatikosta tipahteli koko ajan muistutusmaksuja. Sanoin sitten, että maksan kaikki laskut ja mies siirtää joka kuukausi mulle puolet niistä. Minunkin mieheni tilipäivä vaihtelee, mutta silloin kun se on, niin mies laittaa tarvittavat rahat. Hyvin toimii.

Vierailija
22/23 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä ehdotuksia, mutta minä en ole valmis toteuttamaan niitä. En halua alkaa riitelemään, koska sanallisesti en koskaan pärjää riidoissa. En myöskään halua sotkeutua mieheni raha-asioihin. Hänellä on omat velkansa ja hoitakoon sen sopan miten lystää, mulla menee vain yöunet ja tulee rytmihäiriöitä.

Minä kuitenkin ajattelen parisuhteen sellaiseksi, että siinä myös kaksi aikuista saa itse olla millaisia ovat. En siis halua sanella, mitkä on mun mielestä järkeviä kauppaostoksia tai mitä lasketaan yhteisiin menoihin. Miksi just minä saisin sen päättää, miehellä on toinen näkemys.

Haluaisin, että mies muuttuu ilman että mun täytyy huutaa. Ei se ehkä muutu... No, ehkä tässä selvitään ja olen jo ajatellut, että jossain vaiheessa kun mulle alkaa jäädä vähän rahaa käteen, alan säästellä itseäni varten. Jos siinä vaiheessa kun lapset lähtee, tuntuu vieläkin vaikeammalta, niin ei olisi iso kynnys taloudellisesti siirtyä kokonaan omilleen.

Tiedän, että tämä minun toimintatapani on myös ihan perseestä. Jätin aikoinani parhaan kaverini juuri tällä tavalla, odottelin että hän itse tajuaisi muuttua ja valmistelin samalla selustaani. Kun ei muutosta tullut, jätin hänet. Kaveri ei ymmärtänyt yhtään, miksi. En vaan koskaan osannut sanoa asioita niin, että hän olisi ymmärtänyt, hävisin aina riidat silloinkin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäät olla kynnysmattona niin ok.