Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!
Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.
Kommentit (1781)
[/quote]
Onneksi on Hanna, joka ei muutu, jolle ei tunnu tapahtuvan mitään liian mahtavaa ja joka avoimesti bloggaa todella arkaluonteisetkin asiat, erosta ja seksistä lähtein.Jolla ei ole liian kalliita vaatteita, ei liian hienoa asuntoa, ei liian hyvää parisuhdetta, ei liikaa mitään, vaan jolta aika paljon puuttuu kaikkea. Niinku avmamma.
[/quote]
Itse ajattelen että lastenvaatekirppiksen avaaminen on aivan mahtavaa, olen jopa pikkuisen kade ; ) Hannan päteminen ei liity hienoihin vaatteisiin vaan siihen, että osaa oikeasti kirjoittaa, on hauska ja kova tekemään : )
Jollain tasolla on tietysti huvittavaa, että blogiuransa alussa jarna halveksi kaikkea mistä nyt kirjoittaa, silloin oli retrokausi meneillään, mutta hänkin varmaan sai inspiraatiota muista blogeista ja alkoi ostaa kalliimpia merkkejä, onhan hän itsekin myöntänyt makunsa muuttuneen, se hänelle suotakoon.
En ymmärrä tämän ketjun jeesustelua ollenkaan. Ehkä menee överiksi joillain se vaatteiden ostelu, mutta se tuskin on paheista vaarallisimpia kenellekään, vai mitä.
Yksi juttu näiden viimeisimpien kirjoitusten jälkeen mietityttää. Bloggaajat syyttävät arvostelijoitaan uteliaiksi ilkeilijöiksi, joilla ei ole omaa elämää. Mitä tämä teidän google analyticsin avulla lukijoidenne kyttääminen ja ip-osoitteiden kanssa salapoliseeraus sitten on, jos ei no life -touhua? Mulla esim. on firefoxissa Facebook auki, meili, päivän lehdet ja av, joskus nettipankki. Explorerilla selailelen blogeja, kun jostain syystä sillä pelittää siihen paremmin. Näyttääkö google analytics teille nuo kaikki sivut mitä mulla on kerralla auki kahdella eri selaimella vai mitä ihmettä? :D Olenko nyt päässyt johonkin tilastoonne/mustalle listallenne tyyliin: "Ahaa, tuo Facebookia käyttävä, Sampopankkilainen, joka lukee Turun Sanomia, käyttää G-mailia ja hengaa av:lla KÄY MINUN BLOGISSANI..." Mitä ihmettä nuo tiedot teille antavat? Eikö suosituimmilla blogeilla ole ihan pirusti lukijoita. Käytättekö paljonkin aikaa, heidän googleanalyseeraukseen? Alkaa kyllä tulla sellainen fiilis, että täällä olisi diagnoosia vailla niin itse bloggaajat, kuin heidän lukijansa :D Utelee :)
kun on äitiyslomalla, esikoinen tarhassa, vauvan vaatteet ja kamppeet sekä koti muutenkin kunnossa, niin eipä siinä muuta tekemistä ole kuin stalkkailla blogin lukijakuntaan kuuluvia perikateellisia ja psyykkisesti häiriintyneitä naispoloja, vaikka ihan vaan sen oman kehän kirkastamiseksi ;D
No joo, oikeesti vois lähtee vaikka lenkille ja pitää itsestään vähän parempaa huolta. Ja lenkillä en tarkoita ostoskierrosta Stockalla, Kampissa tai Bulevardilla...
Onneksi on Hanna, joka ei muutu, jolle ei tunnu tapahtuvan mitään liian mahtavaa ja joka avoimesti bloggaa todella arkaluonteisetkin asiat, erosta ja seksistä lähtein.Jolla ei ole liian kalliita vaatteita, ei liian hienoa asuntoa, ei liian hyvää parisuhdetta, ei liikaa mitään, vaan jolta aika paljon puuttuu kaikkea. Niinku avmamma.
Itse ajattelen että lastenvaatekirppiksen avaaminen on aivan mahtavaa, olen jopa pikkuisen kade ; ) Hannan päteminen ei liity hienoihin vaatteisiin vaan siihen, että osaa oikeasti kirjoittaa, on hauska ja kova tekemään : )
Jollain tasolla on tietysti huvittavaa, että blogiuransa alussa jarna halveksi kaikkea mistä nyt kirjoittaa, silloin oli retrokausi meneillään, mutta hänkin varmaan sai inspiraatiota muista blogeista ja alkoi ostaa kalliimpia merkkejä, onhan hän itsekin myöntänyt makunsa muuttuneen, se hänelle suotakoon.
En ymmärrä tämän ketjun jeesustelua ollenkaan. Ehkä menee överiksi joillain se vaatteiden ostelu, mutta se tuskin on paheista vaarallisimpia kenellekään, vai mitä.
On hienoa avata kirppis ja hienoa opiskella ja hienoa tehdä työtä. Useimmat eivät puhu omista töistään ollenkaan blogeissa, siinä mielessä on vaikeaa arvottaa sen parusteella. Emme tiedä ollenkaan mitä suurin osa tekee töikseenja kuinka tärkeää tai hohdokasta se on. Kirppiksen avaaminen on nyt tosi julkista aj ymmärtäähän sen, sillä kävijät tulevat suurimmaksi osaksi blogistaniasta sinne. Suoraa mainontaa.
Minusta on myös jeesustelua väittää ettei ihminen voisi olla aidosti kkiinnostunut kasvisruuasta, erilaisista vaatteista ja tyyleistä ym. mistä Jarna nyt kirjoittaakaan. Minusta hän on muuttunut blogin aikana, koska on blogannut jo monta vuotta. Ei hän ole ainut jolla on mennyt retrohuuma ohi.
Jos joku haikailee vanhan perään, varmasti on uudenkin tyylin ystäviä.
Eikö avmamma muutu? Onko hänen vaatemakusna ja lempiruokansa aina ja iankaikkisesti sama? Jos ne muuttuvat, onko hän teennäinen esittäjä, joka oikeesti tykkää siitä mistä tykkäsi ennen, mutta nyt vaan esttää parempaa kuin on?
Minusta Hanna kirjoitta ihan todella huonosti. Paljon paremmin kirjoittaa esim. parjattu Jarna.
Minäkin pidän blogistaan juuri tuon takia että on ns.normaali.
Kirjoitusvirheet eivät minusta yhtään haittaa jos ne kuuluvat kirjoitustyyliin.
tosin minäkin olen tehnyt sitä, ihan vaan hämätäkseni=)
Mutta minä vaan pelkään että nämä blogit vielä kostautuu kirjoittailleen. Miettikää nyt murrosikäistä koulukiusattua, jonka luokkatoverit kaivavat kaikki tiedot kiusataakseen lisää. meillä poikaa kiusattu ja kiusaajat kaivoivat netistä isän ammatin, pojan harrastustietoja jne. Ja näitä sitten leviteltiin ja niistä väännettiin vitsiä. No mikä olisi parempaa lähdemateriaalia kiusaamiselle kuin vauvakuvat, kaikki siaraskertomukset, lempi pehmolelut jne. Asiat jotka ovat sinänsä ihan vaarattomia ja äidin mielestä hellyyttäviä. Mutta eivät ehkä kuitenkaan nuoren itsensä
Jo nyt monet työnantajat onkivat facebook profiilit tietoonsa, ja ne vaikuttavat työnsaannissa. On esimerkiksi kerrottu työnantajista jotka eivät palkkaa ihmistä joka kiroilee profiilissaan. No kohta näitä blogitietoja kaivavat niin työnantajat kuin vakuutusyhtiötkin. Naisen jolla lapsena on ollut pahoja ihottumia ja allergioita voi olla vaikea saada omalle syntymättömälle lapselleen vakuutusta. Taipumus näihinkin sairauksiin periytyy.
Uskallan väittää että näitä blogeja pidetään esittelytarkoituksissa. On kiva jakaa vaateostoja niiden kanssa joilla samanlaiset intressit, jakaa vinkkejä, saada ihailua. Kun leikkipuistossa kukaan ei kiinnitä huomiota siihen minkä merkkiset vaatteet kenelläkin on päällä. Kalliit ostokset menevät hukkaan.
Samoin uskalletaan tehdä "virheostoksia" ei harkita tilauksia ym. niin tarkkaan kun tiedetääne ttä vaatteet saa myytyä eteenpäin innokkaiden bloginlukijoiden avulla. Välillä joutuu hieraisemaan silmiä kun katsoo mitä käytetyistä vaatteista oikein pydetään. Pahimmat tässä ovat kyllä tuo tyylisuuntausket ja Minean uudet vaatteet. Niin ja Prinsessan aarteet(jolla ei meinaa tulla huutonetin kohteisiin edes huutoja)
En väitä olevani blogisteille kateellinen, elämässä vaan muut intressit. Mutta varmasti osa lukijoita voi olla kateellisiakin. olen minäkin kommentoinut johonkin blogiin asiasta josta taas blogisti myönsi olevansa minulle kateellinen.
"Kirppiksen avaaminen on nyt tosi julkista aj ymmärtäähän sen, sillä kävijät tulevat suurimmaksi osaksi blogistaniasta sinne. Suoraa mainontaa."
Mä kuulun Facebookissa Piilo-kirppiksen Ryhmään ja kyselyn mukaan suurin osa kävijöistä tuli facen kautta!
Mainontaa pitääkin olla,eihän mikään bisnes ilman pyörikkään. :D
Nettimaailmassa kuohuu, blogistit vaihtavat nimiään ja säätyjään, on tää ihmeellistä :D
Arvatkaapa onko yllätys, nyt se Onnen päivätkin lopettaaa. Kyllähän sen heti arvasi kun tässä ketjussa joku alkoi arvostella sitä vahinko-juttua.
Mä olen suuri blogien ystävä, mutta nyt tuli mieleen että sama vaikka koko blogistania tyhjenisi. Varmaan jokaisen blogin saisi lopetettua, joku pienikin arvosteleva lause, niin sieltähän se lopettamispäätös tulee (muistaakseni) alle vuorokauden.
Viisaita ovat ne bloggarit jotka jo alusta lähtien miettivät negajulkisuus asiat omassa päässään ja sen kuinka paljon itsestään paljastavat. Mutta onkohan noista sittenkään kukaan sitä miettinyt
blogistien välistä.
Miksi ketään muuta niin paljon kiinnostaisi olla kateellinen?
Mjutta näillä blogisteilla on kilpailua, paljonko väkeä blogia lukee ja moniko osallistuu arvontaan, paljonko tulee positiivista palautetta jnejne. Kenellä kauneimmat lahjat tarhatädeille. Sitten kun on vakilujila ja ollut siinä ihanaaihanaa-kommenttisakissa, niin ei vaan VOI sitten laittaa kirjautuneena negatiivista palautetta. Joku asia alkaa ärsyttää ->tehdään aloitus vaikka av:lle. Tai jos ei ole itse aloitusta tehty niin vähintäänkin tullaan kommentoimaan. Tekee hyvää avautua edes jonnekin :)
t. yksi blogisteista. Katsokaahan nyt niilla analyticseillanne kuka olen.
Miksi te olette niin peloissanne siitä, että paljastutte bloggaajille tilastojen kautta? Jos kerran esitätte vain asiallista ja kaikille bloggaajille kuuluvaa kritiikkiä. Eikös sen sitten voi tehdä ihan jopa nimellään? Saati että täällä ihan paniikissa kyselee, että eihän nyt vain oma osoite voi paljastua?! :DDDDDDD
Ei tuolta pysty mitään yhdistämään keneenkään. Ihan yleistä tilastointia. Ei pysty päättelemään, mikä viesti on mistäkin osoitteesta.
Ja liittymättä tuohon googlen softaan mitenkään: IP:n pystyy selvittämään kävijöistä kyllä, mulla on sellainen erilainen valmis juttu omalla kotisivulla ja kyllä sen tuonne blogiinkin pystyisi liittämään, koska se on ihan vain html:ää. Mutta entäs sitten? Ei siitä IP:stä pysty mitään päättelemään, kuka on kyseessä. Tietenkin, jos sivuilla on vain yksi kävijä ja on tullut kommentti, niin voi varmasti päätellä, että se on tullut tuosta tietystä osoitteesta, mutta mitä sitten? Ei siinä kotiosoitetta lue. Ja se on ihan laillista tietää kävijän IP-osoite, mutta sen yhdistäminen kotiosoitteeseen on laitonta (ja tavalliselle tallaajalle mahdotonta) ja vaatii virkavallan lupia ja apua.
Ja sitten nämä tiedot, että mistä on tultu sivuille. Ne tulee muodossa www.vauva.fi tai www.facebook.com eikä muodossa www.facebook.com/ihkusöpöomatunnukseni tai
http://www.vauva.fi/keskustelut/vastaa/viesti/1234567.
Älkää siis hätäilkö :).
T: Insinööri
Nettimaailmassa kuohuu, blogistit vaihtavat nimiään ja säätyjään, on tää ihmeellistä :D
missä blogeissa??? Täytyykin lähteä tästä surffailemaan blogistaniaan :D
Musta on huvittavaa että aina kun kuohuu ja joku "isompi" blogi sulkee niin tulee tälläisiä pieni tuntemattomia vapaamatkustajia jotka postaa kerran vuodessa ja sitten voi lopettaa draaman kanssa,huoh...
vaikuttaa mainiolta tyypiltä. Mua ei haittaa kielioppivireet tekstissä, sillä hänen kirjoituksensa ovat aitoja ja persoonallisia. Kirppiksen avaaminen oli ihan kuningasidea, olisivatpa kaikki kotimammat yhtä aikaansaapia ja luovia!
Hienoa, että Hanna on osannut kääntää blogitouhunsa voitokseen ja jopa työkseen.
Minusta Hanna kirjoitta ihan todella huonosti. Paljon paremmin kirjoittaa esim. parjattu Jarna.
Lyyli on bloginsa sulkenut, miksi ihmeessä.
Tässä ketjussa Jarnalle tulee eniten sitä paskaa niskaa, mutta hän sen kun jatkaa. Hyvä :)
Jarna antaa persoonansa ja elämänsä aika vapaasti suodattamatta pulppuilla blogin kautta pintaan, niin tottahan se ärsyttää monia, mutta onhan se myös blogin suola.
Enpä tiedä tulisinko tosi elämässä keiden blogistien kanssa oikeasti juttuun, mutta se ei vaikuta blogin lukemiseeni.
Minä komnmentoin joskus blogeihin nimimerkillä, joskus anona, ja olen kyllä tajunnut että blogistit ehkä tietävät kuka se ano on, mutta "kaikki" muut lukijatpa ei tiedä! Ja tokikaan en sano mitään ilkeää, mutta aina ei ole sitä nimmaria kiva liittää silti mukaan.
ja sitä kuvaa jonka antaa itsestään blogissa. Kun valmistuttuaan hakee töitä niin tuleva työnantajakin lukee varmasti ainakin otteita blogista. Ja minun on pakko sanoa että en kyllä rekrytoijana palkkaisi tuollaista ihmistä. Kun en häntä tuntisi vaan ainoa haastattelun ja cv:n ulkopuolinen kuva tulisi tuolta blogistaja se ei ole kovin mairitteleva.
Ihminen voi oiekasti olla ihan viehättävä ja älykäskin, mutta tuo blogi antaa hänestä hyvin yksinkertaisen kuvan.
Lyyli on bloginsa sulkenut, miksi ihmeessä.
Tässä ketjussa Jarnalle tulee eniten sitä paskaa niskaa, mutta hän sen kun jatkaa. Hyvä :)
Jarna antaa persoonansa ja elämänsä aika vapaasti suodattamatta pulppuilla blogin kautta pintaan, niin tottahan se ärsyttää monia, mutta onhan se myös blogin suola.
Enpä tiedä tulisinko tosi elämässä keiden blogistien kanssa oikeasti juttuun, mutta se ei vaikuta blogin lukemiseeni.
Minä komnmentoin joskus blogeihin nimimerkillä, joskus anona, ja olen kyllä tajunnut että blogistit ehkä tietävät kuka se ano on, mutta "kaikki" muut lukijatpa ei tiedä! Ja tokikaan en sano mitään ilkeää, mutta aina ei ole sitä nimmaria kiva liittää silti mukaan.
mutta kun blogissa on kuvia vain lapsista, kerrotaan lasten asioita ja lapset poseeraavat äidin blogiin. Persoonallisuus ei muuten haittaa yhtään. Silti järjen käyttö ja oikeudenmukainen toiminta on toivottavaa, kun on muidenkin persoonat pelissä kuin oma.
Ihan oikeasti pisti se aforismi miettimään. Kiitos J! Ja todella hyvä biisi muuten siihen postattu myös!
Aurinkoista mieltä kaikille!
Ei kyse ole siitä mitä blogistilla on tai ei ole. Itse pidän monista erilaisista blogeista. Hannan blogista, minityylista, ananasta, Poikien äidin Mian blogista, Inkan (Ninan) blogista. Itse en varsinaisesti samaistu heistä kehenkään. Minulla on oma elämäni ja minusta on mukava lukea muiden elämästä. Jonkin näköinen aitois on kuitenkin vaatimuksena.