Juoksemista harrastavat: mitä välineitä sulla on?
kunnon juoksupuku? sykemittari? gps? pidätkö juoksupäiväkirjaa?
Kommentit (11)
Lippis on hyvä, mulla Niken Dawnbreak, muistaakseni - lippa suojaa hyvin sateelta ja auringolta.
Juoksusukkia, juoksupaitoja, teknisiä alusasuja, talveksi juoksuhanskat ja Rukan pipo. Erityistä juoksupukua ei ole, vaan käytän kesällä sortseja tai vaellushousuja, sellaisia lyhennettävälahkeisia, ja talvella tavallisia tuulipuvun housuja.
En tavoittele kunnon kohottamista vaan juoksen kaloreiden kuluttamisen ja etenkin mielialavaikutusten takia, siksi en ole hankkinut sykemittaria, vaikka olen vähän harkinnut. Sama gps:n kanssa: mitä väliä, juokseeko metrin sinne tai tänne, jos rasittuu sopivasti ja tulee mahtava olo jälkeenpäin.
Siis kunnon kengät ovat tärkeimmät. Mä ostan uudet kengät kerran vuodessa. Ja hyvät sporttiliivit ovat seuraavaksi tärkeimmät. Ja sitten kunnon juoksusukat. Sitten innostuksen mukaan vaatteita ja muuta sälää. Mulla on kahdet pitkät trikoot, kahdet lyhyet, muutamia paitoja sekä liivi ja takki. Kesällä pidän laseja ja kevyttä lippistä, talvella pipoa ja hauskoja. Satunnaisesti käytän sykemittaria. Vähemmällä pärjää hyvin, mulle on vaan vuosien saatossa kerääntynyt kaikenlaista. Lisäksi juoksen melkoisen paljon.
kengät on myös, lenkkarit.
Vaatetus sit sään mukaan. Ei mitään erityisteknisiä vaatteita.
juoksujutut kuten muunkin urheilun kirjaan heiaheiaan, motivoivampaa sillai kuin omat merkinnät :)
asuna juoksutrikoot ja tekninen yläosa (t-paita, mahd. liivi tai juoksutakki). Sykemittari on aina käytössä, samoin Sports Tracker kännykässä, jonka avulla seuraan juoksuintoa ja suorituskyvyn kehittymistä (erittäin palkitsevaa!). Musaa kuuntelen myös kännykän kautta.
Kesällä kuumilla keleillä oli juomavyö.
Talvella taas aivan ehdoton kenkä on Icebugin nastalenkkari, jolla pysyy pystyssä liukkaillakin ja pystyy juoksemaan rennosti.
Varusteina vain urheilurintaliivit, juoksutrikoot ja juoksutakki. Kenkinä Adidas Chillit. Juoksen maastossa enkä muutenkaan ymmärrä kauhean tuettuja lenkkareita. Olen enemmän tätä "barefoot" -koulukuntaa.
Varusteina vain urheilurintaliivit, juoksutrikoot ja juoksutakki. Kenkinä Adidas Chillit. Juoksen maastossa enkä muutenkaan ymmärrä kauhean tuettuja lenkkareita. Olen enemmän tätä "barefoot" -koulukuntaa.
asuna juoksutrikoot ja tekninen yläosa (t-paita, mahd. liivi tai juoksutakki). Sykemittari on aina käytössä, samoin Sports Tracker kännykässä, jonka avulla seuraan juoksuintoa ja suorituskyvyn kehittymistä (erittäin palkitsevaa!). Musaa kuuntelen myös kännykän kautta.
Kesällä kuumilla keleillä oli juomavyö.
Talvella taas aivan ehdoton kenkä on Icebugin nastalenkkari, jolla pysyy pystyssä liukkaillakin ja pystyy juoksemaan rennosti.
Jokunen marketin tekninen paita.
Hyvät urheilurintsikat ovat ostoslistalla.
Lenkkareissa, joissa ei ollut tuentoja, tulivat jalat niin kipeiksi, ettei voinut varata painoa. Uusilla juostu 2 kk ja jalat kestävät hyvin.
Mä en jostain syystä jaksa roplata gps:n tai puhelimen kanssa. Tai musiikin kanssa. Aina loppuu akku tai gps ei löydä signaalia ja sitten pitää taas roplata. Yäk. Musiikkikaan ei huvita, koska haluan kuulla mitä mun ympärillä tapahtuu.
Ehkä joskus olisi kiva seurata tarkemmin matkan pituutta tms. mutta oman kehityksen mä tunnen muutenkin. Kevyttä päiväkirjaa olen pitänyt syömisistä yms. joskus valmistautuessani maratonille.
Mulla on tosi tuetut kengät, en selviäisi ilman. Olen kyllä koittanut. On ylipäätään ihme, että edes juoksen. Jos on kevyt eikä ole mitään ongelmia, niin sitten kevyet kengät voi olla hyvät. Kenkien valintaan kannattaa uhrata vähän aikaa, ja ehkä vähän rahaakin.
eli kunnon juoksutrikoot ja -paidat sekä hyvät lenkkarit. Kännykässä Endomondo sport tracker -ohjelma, jolla seuraan juoksureittejä, kilometrejä, nopeutta. Sykemittarikin on, mutta sen käytöstä olen melkein kokonaan luopunut.