Vaatehelvetti
Onko muilla hankaluuksia ostaa vaatteita itselleen? Lähes kolmekymppisenä yhden lapsen äitinä olen todennut sen olevan täysin mahdotonta ja vaatekaappini onkin täynnä vain vapaa-ajan viettoon soveltuvaa vaatetusta. En koe "muotia" minulle sopivaksi ja siksi vaatekaupoissa laahustaminen tuottaa harmaita hiuksia, puhumattakaan sovituskopissa ähisemisestä ja toinen toistaan typerimpien/epäsopivien vaatteiden päälle kiskomisesta. Taidan tarvita jotain personal shopperia???
Kommentit (10)
En osaa ostaa mitään! Kaupat on täynnä surkeanlaatuisia trikoorättejä, suoraan jostain 80-luvulta. Laadukkaammissa kaupoissa onkin sitten enemmän rouvamalleja, enkä koe vielä olevani sen ikäinen. jos löydän vaikka kivat housut, ne ei takuulla käy muodoilleni (vyötärön ja lantion ero yli 30 cm). Minulla on eniten joten Espritin ja Puman sporttikudetta :(
vain Espritiltä, siellä on mulle sopivia sekä arki- että vähän hienompia asuja.
Paitsi että mulla kolme lasta ja kolmen raskauden "muovaama" keho =) Olen työssä, jossa pitäisi olla siistit vaatteet eli suorat housut ja kauluspaita, välillä hame+jakku. Medän arki on niin kiireistä että en edes tiedä mikä on muotia, mutta töissä pitäisi näyttää järkevältä (olen tosi ison firman pääkonttorissa).
Menen aina Stockmannille, siletä löytyy vaatetta kun jaksaa sovitella. Ongelmana vaan on, että housut on vyötäröstä kireitä, samoin kauluspaidat tissin ekohdalta. Ja sit kun löytää jotain niin ne on tosi kalliita =(
vain Espritiltä, siellä on mulle sopivia sekä arki- että vähän hienompia asuja.
vaikka ne on vaan c:t niin silti kiristää. En halua ostaa kaksi numeroa liian isoa paitaa ihan vaan siksi että rinnat mahtuisivat, kun vaate on selvästikin tarkoitettu rinnattomalle ja sitten roikkuisi päälläni rumasti.
paitapuseroita, liivejä ym. Mistä löytäisin kivoja vapaa-ajan vaatteita, farkkuja ei tekisi mieli aina päällensä vetää?
Inhoan vaatteiden ostamista. Olen lanteikas ja kapeavyötäröinen ja sopivia vaatteita niukalti. Usein en tykkää edes vaatteiden väreistä, beigeä ja mustaaa aina vaan. Tarvitsen kans henk.koht ostelijan!
Vapaa-ajan vaatteita on. Siis erilaisia farkkuja ja capreja + löysiä trikoopaitoja, toppeja, tunikoita ja huppareita.
Töihin en ole löytänyt oikein mitään uutta. Yksi hyvinistuva mekko tuli ostettua Tampereen kierroksella.
Olisin halunnut löytää jonkun lyhyehkön (=ei tunika) paidan jota voisi käyttää ilman jakkua suorien housujen kanssa. Ei löytynyt yhtään paitaa jota edes voisi ajatella. Eipä kyllä löytynyt suoria housujakaan, mutta niitä on kaapissa.
kaapista löytyy kyllä. Ja housu puoli onkin sitten farkkua/sporttisempaa capria jne. Ongelmana koen sen, että suurin osa vaatteista tuntuu jotenkin teineiltä (?) ja kaupassa härpäkkeet on niin ihmeellisiä, ettei niitä edes halua sovittaa. Eikä esim. espritin laatu ole mielestäni juuri sen kestävämpää kuin vaikkapa henkkamaukan. Lindexillä ja kappahalissa tulee käytyä hipelöimässä, mutta en ole niistäkään oikein mitään viimeaikoina ostanut. Stokkan vaatteet onkin sitten jo niin kalliita, etten raaski ostaa. Olisi joskus mukavaa ihmisten ilmoille lähtiessä laittaa päällensä jotain muutakin kuin yksivärinen t-paita ja farkut. Ja sitten ne kaikenmaailman "asusteet". Täh! Ei mulla oo yhtään silmää sellasille...
Ap
tai mikä nyt sit on vastaava palvelu? Kukaan koskaan kokeillut? Mitä maksaa ja sisältää?
Ap
Mä ostan enimmäkseen yksinkertaisia perusvaatteita, liehukkeet, useimmat printit, röyhelöt ja härpäkkeet jäävät kauppaan.