Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me päätimme vaurastua! Sen alku tapahtuu nyt.

Vierailija
23.09.2011 |

Peruimme jouluksi suunnitellun ulkomaanmatkan. Se raha ja kaikki muukin mitenkään liikenevä raha sijoitetaan tämän talven ja tulevan kevään ajan osakkeisiin. Valitsemme hyviä yhtiöitä, joiden talous kunnossa ja jotka maksavat hyvin osinkoja mutta joiden osakearvo on laskenut täysin naurettaviin lukemiin.

Tavoitteena on sijoittaa tänä aikana 20000 euroa. Kaiken todennäköisyyden mukaan se on viiiden vuoden kuluttua vähintään 100000 euron potti.

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hop!

Vierailija
22/159 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

potin saanut vain 3X, vuosien aikana vielä.

Pankissa tähän kuluisi kymmenen vuotta, eikä saisi edes osinkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostit helsingin pörssistä v. 2000 hajautetun salkun olet vieläkin miinuksella noin 40%

Ja jos myit lamavuosina tehdyn salkun

Niin rahaa on jotta paskalle ei taivu. Ja jos ostit 2003 takaisin ja myit 2007 pois niin sitten sitä hilloa vasta onkin. Elikkä osta pohjilta, ja myy huipulla.

Vierailija
24/159 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rikastuminen siis van rikkaiden hommaa vai mitä tästä tulisi päätellä?

Enemmän tai vähemmän koko ajan. Tänä aikana olen ostanut 10 000 erään lääkefirman osaketta edellisen 10 000 lisäksi, ja aion ostaa näillä omistusasunnon seuraavan viiden vuoden aikana.

Vierailija
25/159 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena on sijoittaa tänä aikana 20000 euroa. Kaiken todennäköisyyden mukaan se on viiiden vuoden kuluttua vähintään 100000 euron potti.

Jos sijoituksenne tuotto on todellakin tuota luokkaa, eli potti VIISINkertaistuu VIIDESSÄ vuodessa, ihmettelenkin, miksi tyydytte pennosiin? Lainaa pankista niin paljon kuin teidän spekseillä heltiää ja kaikki rahat tuottamaan puhdasta voittoa. Teidän vinkeillähän miljoona on viiden vuoden kuluttua viisi miljoonaa? Hyvästi köyhät päivät!

Vuosi on nyt takanapäin ja olette ilmeisesti saaneet pottinne kasvamaan huikeisiin sfääreihin. Ap, olisi mukavaa kuulla, missä mennään. Mihin sijoititte vuonnna 2011 ja mikä on pottinne nyt? Ostitteko Talvivaaraa vai Nokiaa?

Vierailija
26/159 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruimme jouluksi suunnitellun ulkomaanmatkan. Se raha ja kaikki muukin mitenkään liikenevä raha sijoitetaan tämän talven ja tulevan kevään ajan osakkeisiin. Valitsemme hyviä yhtiöitä, joiden talous kunnossa ja jotka maksavat hyvin osinkoja mutta joiden osakearvo on laskenut täysin naurettaviin lukemiin.

muutatte pohjanmaalle ja laitatte kettutarhan pystyyn :D ?

Vierailija
27/159 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoinen salkkunne nyt on ap? Aikaa aloituksesta on kulunut jonkin verran, ja velkavipuakin jossain vaiheessa (muistaakseni) käytitte? Kiinnostaisi kovasti tietää. Oletteko ostaneet muita kuin Suomi-osakkeita?

Sorry jos vastaukset kysymyksiini löytyvät ketjusta, juuri nyt en jaksa kahlata sitä kokonaan läpi...

Vierailija
28/159 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten menee?

Olisi mukava kuulla miten vaurastuminen etenee...

Vierailija
29/159 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Ap, mikä tilanne?

Vierailija
30/159 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki täällä huhuilevat ap:tä, mutta eipä hän vastaa. Me muut voimme vain arvailla syytä ap:n vaitonaisuuteen...

Vierailija
31/159 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2011 klo 13:46"]

ja koska osakkeet ovat alhaalla. Mutta minua pelottaa, että euro kaatuu tai se devalvoidaan tai jotain. Kun koko systeemi romahtaa, ei kellään ole mitään.

[/quote]

Täytyy muistaa, että valittaa saa aina jos haluaa omaa surkeuttaan. Se ei pelaa joka pelkää. Oikea tai paras hetki on ostaa laman aikana mahdollisimman paljon, koska silloin kun noususuhdanne alkaa, alkaa myös se rahan kotiutuminen. Nyt on halpaa ostaa kun ollaan pohjalla monen osakeyhtiön kannalta katsottuna, mutta nousu koittaa jossakin vaiheessa eikä siihen mene enää kovin pitkää, johan tässä ollaan kärvistelty muutama vuosi. Kannattaa laittaa nyt ne pelimerkit pöytään jos se on mahdollista muuten, sillä sitten kaduttaa kun miettii jäljestä päin, että olisinpa silloin ostanut.... Niin niin, eli osakekaupoille hopi hopi!

Vierailija
32/159 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta aloituksen jälkeen olisi mielenkiintoista kuulla, onko se raha poikinut ja kuinka hyvin? Veikkaan itse vähintään jonkinmoista henkistä konkurssia kuten avioeroa tmv.

Vierailija
33/159 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 20:34"]

Pari vuotta aloituksen jälkeen olisi mielenkiintoista kuulla, onko se raha poikinut ja kuinka hyvin? Veikkaan itse vähintään jonkinmoista henkistä konkurssia kuten avioeroa tmv.

[/quote]

Edustat sistä tyypillistä kateellista ihmistä, et uskalla itse edes yrittää mutta jos joku, varsinkin sinun tuttusi sattuu laittamaan rahaa osakkeisiin, olet kateellisena paikalla. Ensimmäiseksi tyrmäät onnistumisen mahdollisuuden ja varsinkin jos sijoitus ei olekaan tuottanut, niin siitäkös iloitset! Niinhän mä sanoin että siinä käy, ihan oikein sille blaa blaaa. Auta armias jos sijoitus tuottaisikin hyvin tulosta, kyllä sua varmaan vituttais ja keksisit kaikenlaisia juoruja onnistujasta, sillä eihän sun henkinen kanttisi kestä sitä, että joku uskalsi yrittää ja onnistui, voi että kun se korpeaa sun mieltäsi!

Sähän voit tehdä sitä paskaa duuniasi ihan niin kuin ennenkin, olla yrittämättä mitään kummempaa, tyydyt vaan siihen tuttuun ja turvalliseen. Jotku haluaa enemmän ja ovat valmiita tekemään uhrauksia sen eteen, enkä tarkoita edes pelkästään sijoittamista vaan elämää yleensä!

Vierailija
34/159 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkällä ajalla osakkeet keskimäärin kallistuu enemmän kuin

esim. mitä obligaatioista saa. toki myös yleensä lamavuosina

on parempia ostohetkiä kuin nousukautena, esim. 10-20 vuoden

tähtäimellä

Vierailija
35/159 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2011 klo 13:46"]

ja koska osakkeet ovat alhaalla. Mutta minua pelottaa, että euro kaatuu tai se devalvoidaan tai jotain. Kun koko systeemi romahtaa, ei kellään ole mitään.

[/quote]

Täytyy muistaa, että valittaa saa aina jos haluaa omaa surkeuttaan. Se ei pelaa joka pelkää. Oikea tai paras hetki on ostaa laman aikana mahdollisimman paljon, koska silloin kun noususuhdanne alkaa, alkaa myös se rahan kotiutuminen. Nyt on halpaa ostaa kun ollaan pohjalla monen osakeyhtiön kannalta katsottuna, mutta nousu koittaa jossakin vaiheessa eikä siihen mene enää kovin pitkää, johan tässä ollaan kärvistelty muutama vuosi. Kannattaa laittaa nyt ne pelimerkit pöytään jos se on mahdollista muuten, sillä sitten kaduttaa kun miettii jäljestä päin, että olisinpa silloin ostanut.... Niin niin, eli osakekaupoille hopi hopi!

[/quote]

Mistä sinä tiedät, että nyt ollaan pohjalla?

Vierailija
36/159 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan se pohja olla vieläkin syvemmällä, mutta aika lähellä ollaan joka tapauksessa. Ei tarvitse olla mikään talouden asiantuntija kun sen tiedostaa, maailmanlaajuisesti rämmitään syvällä tällä hetkellä. Johan se on moneen kertaan eri asiantuntijoiden suusta sanottu eri medioissa ja tiedotusvälineissä. Jonkun yhtiön pohja on vaan syvemmällä kuin jonkun toisen, se ei kuitenkaan muuta sitä kokonais-syvyyttä.

Vierailija
37/159 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:44"]

Saattaahan se pohja olla vieläkin syvemmällä, mutta aika lähellä ollaan joka tapauksessa. Ei tarvitse olla mikään talouden asiantuntija kun sen tiedostaa, maailmanlaajuisesti rämmitään syvällä tällä hetkellä. Johan se on moneen kertaan eri asiantuntijoiden suusta sanottu eri medioissa ja tiedotusvälineissä. Jonkun yhtiön pohja on vaan syvemmällä kuin jonkun toisen, se ei kuitenkaan muuta sitä kokonais-syvyyttä.

[/quote]

Niin no, S&P, Nasdaq ja Dow Jones ovat kaikki tehneet ATH:t tässä hiljan, että...

Indeksit, ovat nousseet vuoden 2013 alusta seuraavasti

Dow Jones Index +21%

Nasdaq Comp +33,51%

Helsinki +22,43%

Tukholma +18,07%

Frankfurt +20,08%

Tokio +50,56 (year to date)

jne...

Vierailija
38/159 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäistä ei ole näkynyt nyt kommentoimaan, mutta mä voin kertoa mun tilanteen, jos jotain kiinnostaa.

Katselin, että olen itse kirjoittanut tähän ketjuun about vuosi sitten ja silloin minun osakesalkkuni on ollut about +-0, mutta olen saanut yli 4% osinkotuoton keväällä.

Nyt katselin sitten omia osake- ja rahastosijoituksia, niin mulla on nyt salkku noin 19% voitolla. Kirjoittelinkin joskus aikaisemmin, että voisi saada 10% tuottoa osakkeista keskimäärin ja joku piti sitä aika epärealistisena, mutta ei tuo minusta mitenkään epärealistiselta nyt näytä, kun katsoo tätäkin tilannetta, toki huomisesta ei kukaan tiedä, mutta ihan rauhallisin mielin katson sittenkin, jos kurssit sukeltaa.

Vierailija
39/159 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="04.12.2013 klo 22:22"]

Alkuperäistä ei ole näkynyt nyt kommentoimaan, mutta mä voin kertoa mun tilanteen, jos jotain kiinnostaa.

Katselin, että olen itse kirjoittanut tähän ketjuun about vuosi sitten ja silloin minun osakesalkkuni on ollut about +-0, mutta olen saanut yli 4% osinkotuoton keväällä.

Nyt katselin sitten omia osake- ja rahastosijoituksia, niin mulla on nyt salkku noin 19% voitolla. Kirjoittelinkin joskus aikaisemmin, että voisi saada 10% tuottoa osakkeista keskimäärin ja joku piti sitä aika epärealistisena, mutta ei tuo minusta mitenkään epärealistiselta nyt näytä, kun katsoo tätäkin tilannetta, toki huomisesta ei kukaan tiedä, mutta ihan rauhallisin mielin katson sittenkin, jos kurssit sukeltaa.

[/quote]

Mitä osakkeita sinulla on?

Vierailija
40/159 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeita on tosi montaa eri sorttia, mut suurimmat omistukset ovat varmaan seuraavissa:

Nokia, Sampo, UPM, Wal-Mart, Procter & Gamble,TeliaSonera, AstraZeneca, Elisa, Kemira, Kesko, H&M, Axfood, Coca-Cola, Orion ja Fortum.

Lisäksi on siis muitakin osakkeita ja sitten rahastoja. Kun laskin tuota tuottoa nyt, niin en ottanut mukaan osakkeiden osinkoja tältä vuodelta, kun taas rahastoissa tulleet osingot on maksettu sinne sisään. Kokonaistuotto olisi oikeastaan tältä vuodelta siis hivenen isompi kuin tuo 19%, kun ottaisi nuo osingot mukaan, noin 21%.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän