Kivittäkää mut. Jätin 5v:n isoveljensä 8v seuraan 20min.
Veljekset jäivät kattelemaan piirrettyjä sohvalle kun mä lähdin lenkille. Ei vaan enää happi kulkenut kun lapset sairastaneet monta päivää ja mies työmatkalla. Oli pakko saada raitista ilmaa ja en vielä viittinyt ottaa niitä ulos, kun on eka kuumeeton päivä.
Kyllä helpotti ja molemmat oli hengissä kun tulin kotiin. Kännykkä oli tietty mukana.
Kommentit (9)
Mutta eiköhän joku "en jätä lapsia minuutiksikaan yksin ennen 18 ikävuotta" -mamma hoida sen kivittämisen vielä tälle illalle.
Olet aivan hyvä äiti :) Itsekin olen jättänyt 4v lapsen 7v ja 8v isosisarten hoiviin, kun olen kipaissut esim. lähikaupassa tai postissa. Ovat olleet jopa puoli tuntia päineen ja ei mitään ongelmia. Laitan yleensä mieluisen lastenohjelman pyörimään ja sitä lapset on tyytyväisenä sen lyhyen ajan katselleet. En ole ottanut tästä mitään huonoa omaatuntoa, kun tiedän että lapsemme ovat aina hyvin hoidettu ja rakastettu, mistään heitteillejätöstä ei taatusti ole kyse.
Joo, kyllähän sitä muistaa kuinka ite meni 4-5vanhana naapurin kakaroiden kanssa pitkin metsiä eikä ollut vanhempia mailla eikä halmeilla. Tosin maalla asuttiin.
Mutta jotenkin sitä pitää omiaan niin pieninä vaikkei tosiaan mitään avuttomia rääpäleitä olekkaan vaan oikein omatoimisia ja reippaita miehen alkuja. Tästä se varmaan alkaa, pienin askelin.
Nyt on virtaa lähteä tekemään pannukakkua!
Heipat! T:Ap
Eläpä huoli, sade alkaa kyllä vielä :) Eipä se aiheesta riipu, aina ropisee ;)
Mukavaa illanjatkoa
Ollu 4-5-vuotiaasta yksi pihalla.Keskenää olosta ei kokemusta vielä kun nuorin niin pieni vielä.
Eläpä huoli, sade alkaa kyllä vielä :) Eipä se aiheesta riipu, aina ropisee ;)
Mukavaa illanjatkoa
en oo täällä enää sitä sadetta ottamassa vastaan, kun mieskin tulee iltamyöhällä kotiin, niin mieluummin keskityn siihen ;)
T.Ap
6v9kk ikäisen kotiin n 40 minuutiksi. Oli pakko käydä hoitamassa yksi asia ja tämä pikkukoululainen oli sairaspäivällä kotona.
Mua jännitti kyllä ehkä enemmän kuin lasta... (joka katsoi tyynesti dvd:tä sillä aikaa)
yhteensä melkein puoli tuntia kattomassa lastenohjelmia (tai noh, 2v ei ehkä kauheesti keskittynyt...) En mä tosin ollut kun tossa takapihalla haravoimassa, mutta... En mä silti varsinaisesti nähnyt mitä ne tekee. Isommat riitelyt kyllä kuulee uloskin ;D
Jep - about tuossa iässä meilläkin alettiin harjoitella hetken yksin olemista. Justiin joku 10-20 minuuttia on hyvä aika.
Esikoinen pyytämällä pyysi sitä yksinjättöä viisivuotiaana, menin sitten vähän pihalle ja näin. Kakkonen suostui moiseen hetkeksi vasta joskus tokaluokalla.