Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin miesystävälle, että hylätyn katsastuksen jälkeen on kuukausi aikaa korjata auto

Vierailija
22.09.2011 |

Tai no joo, intin. Ja mies intti, että ei ole.

Lopulta hän sanoi, että "ok, sulla on, mutta että hänen autossaan on eri tavalla. Rekisteriotteessa on viimeinen päivämäärä, ja siihen mennessä pitää tulla leima.

Siis jos käytät viikkoa ennen, eikä mene läpi, sulla on viikko ajoaikaa."

Minä tiedän tämän kyllä paremmin kuin sinä"

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaiskatsastuksessa hylätty ajoneuvo on jälkitarkastettava samalla katsastustoimipaikalla 1 kk kuluessa katsastuksesta. Jos ajoneuvo esitetään katsastukseen jollakin toisella katsastustoimipaikalla tai jos jälkitarkastusaika (1 kk) on kulunut umpeen, katsastus on suoritettava kokonaan uudestaan.

Vierailija
2/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30.9. ja käytät sitä leimalla 28.9. niin korjausaikaa on 2 päivää eli 30.9.asti, jos saat ajaa sillä ja tuli korjauskehotus/uudelleen näyttö, jos suoraan ajokieltoon niin sitten saat ajaa kun olet korjannut ja käyttänyt uudestaan katsastuskonttorilla. Jos ajoaikaa on 30.9. asti ja olet käyttänyt sitä kantsastuksessa 1.6. niin saat ajaa sillä 1.8.asti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30.9. ja käytät sitä leimalla 28.9. niin korjausaikaa on 2 päivää eli 30.9.asti, jos saat ajaa sillä ja tuli korjauskehotus/uudelleen näyttö, jos suoraan ajokieltoon niin sitten saat ajaa kun olet korjannut ja käyttänyt uudestaan katsastuskonttorilla. Jos ajoaikaa on 30.9. asti ja olet käyttänyt sitä kantsastuksessa 1.6. niin saat ajaa sillä 1.8.asti

Vierailija
4/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen oikeassa.

Vierailija
5/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Suosittelen päivittämään tiedot AKE:n sivuilta.

Vierailija
6/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tän oikein revit?

Vierailija
7/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen oikeassa.

Ja Aken sivuilla väärää titoa?

Vierailija
8/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]ap, 2 ja 4 värässä[/b]

Kolmonen oikeassa.

Itse olet väärässä:

"Määräaikaiskatsastuksessa hylätty ajoneuvo on jälkitarkastettava samalla katsastustoimipaikalla 1 kk kuluessa katsastuksesta. Jos ajoneuvo esitetään katsastukseen jollakin toisella katsastustoimipaikalla tai jos jälkitarkastusaika (1 kk) on kulunut umpeen, katsastus on suoritettava kokonaan uudestaan."

Vierailija
9/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]ap, 2 ja 4 värässä[/b]

Kolmonen oikeassa.

Itse olet väärässä:

"Määräaikaiskatsastuksessa hylätty ajoneuvo on jälkitarkastettava samalla katsastustoimipaikalla 1 kk kuluessa katsastuksesta. Jos ajoneuvo esitetään katsastukseen jollakin toisella katsastustoimipaikalla tai jos jälkitarkastusaika (1 kk) on kulunut umpeen, katsastus on suoritettava kokonaan uudestaan."

Vierailija
10/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaiskatsastuksessa hylkääminen, jälkitarkastus ja käyttökielto

Määräaikaiskatsastuksessa hylätyn ajoneuvon jälkitarkastus voidaan suorittaa vain samalla katsastustoimipaikalla 1 kk:n kuluessa katsastuksesta. Jos ajoneuvo esitetään katsastukseen jollakin toisella katsastustoimipaikalla tai jos jälkitarkastusaika on kulunut umpeen, katsastus on suoritettava kokonaan uudestaan.

Jälkitarkastusaika (1kk) määräytyy määräaikoja koskevien säännösten mukaisesti. Jos ajoneuvo on esitetty määräaikaiskatsastukseen esimerkiksi 28.2., sen jälkitarkastusaika päättyy 28.3.

Ajoneuvoa ei saa käyttää liikenteessä (käyttökielto), jos sitä ei ole sille kuuluvana katsastusaikana esitetty katsastettavaksi tai ajoneuvo on katsastuksessa määrätty ajokieltoon.

Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään 2 kk:n ajan katsastuksessa hylkäämisen jälkeen, mikäli katsastus on tehty ajoneuvon katsastusaikana. Ajoaikaa on kuitenkin aina katsastusajan päättymiseen asti, mikäli kahden kuukauden ajoaika päättyy aikaisemmin kuin ajoneuvon katsastusaika eikä ajoneuvoa ole määrätty ajokieltoon. Katsastuksessa todetut viat ja puutteet on kuitenkin korjattava mahdollisimman pian.

Jos ajoneuvo varsinaisen katsastusajan jälkeen hylätään määräaikaiskatsastuksessa tai jälkitarkastuksessa, 2 kk:n aika lasketaan viimeisestä varsinaisena katsastusaikana

tehdystä määräaikaiskatsastuksesta tai jälkitarkastuksesta lähtien.

Mikäli katsastus aloitetaan vasta varsinaisen katsastusajan päätyttyä, katsastuksessa hylättyä ajoneuvoa saa käyttää liikenteessä vain sen kuljettamiseksi joko katsastajan

luvalla korjattavaksi tai viat korjattuna sille varattuna aikana katsastukseen. Tällaisessa tapauksessa ajoneuvolla ei ole 2 kuukauden ajoaikaa hylätyn katsastuksen jälkeen.

Vierailija
11/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. vastaa, no niinhän minä kirjoitinkin!!

Jos viet auton leimalle 1.6. ja siinä on ajoaikaa 30.9. asti ja ja hylky tulee, niin sillä todellakaan ei koko kesää ajella vaan kuukauden päästä näyttöön.

Vierailija
12/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Määräaikaiskatsastuksessa hylkääminen, jälkitarkastus ja käyttökielto

Määräaikaiskatsastuksessa hylätyn ajoneuvon jälkitarkastus voidaan suorittaa vain samalla katsastustoimipaikalla 1 kk:n kuluessa katsastuksesta. Jos ajoneuvo esitetään katsastukseen jollakin toisella katsastustoimipaikalla tai jos jälkitarkastusaika on kulunut umpeen, katsastus on suoritettava kokonaan uudestaan.

Jälkitarkastusaika (1kk) määräytyy määräaikoja koskevien säännösten mukaisesti. Jos ajoneuvo on esitetty määräaikaiskatsastukseen esimerkiksi 28.2., sen jälkitarkastusaika päättyy 28.3.

Ajoneuvoa ei saa käyttää liikenteessä (käyttökielto), jos sitä ei ole sille kuuluvana katsastusaikana esitetty katsastettavaksi tai ajoneuvo on katsastuksessa määrätty ajokieltoon.

Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään 2 kk:n ajan katsastuksessa hylkäämisen jälkeen, mikäli katsastus on tehty ajoneuvon katsastusaikana. Ajoaikaa on kuitenkin aina katsastusajan päättymiseen asti, mikäli kahden kuukauden ajoaika päättyy aikaisemmin kuin ajoneuvon katsastusaika eikä ajoneuvoa ole määrätty ajokieltoon. Katsastuksessa todetut viat ja puutteet on kuitenkin korjattava mahdollisimman pian.

Jos ajoneuvo varsinaisen katsastusajan jälkeen hylätään määräaikaiskatsastuksessa tai jälkitarkastuksessa, 2 kk:n aika lasketaan viimeisestä varsinaisena katsastusaikana

tehdystä määräaikaiskatsastuksesta tai jälkitarkastuksesta lähtien.

Mikäli katsastus aloitetaan vasta varsinaisen katsastusajan päätyttyä, katsastuksessa hylättyä ajoneuvoa saa käyttää liikenteessä vain sen kuljettamiseksi joko katsastajan

luvalla korjattavaksi tai viat korjattuna sille varattuna aikana katsastukseen. Tällaisessa tapauksessa ajoneuvolla ei ole 2 kuukauden ajoaikaa hylätyn katsastuksen jälkeen."

http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Katsastus+ja+yksit…

Mä olen aina katsastanut viime tingassa, ja aina on ollut kuukausi aikaa, paitsi kerran, kun katsastin myöhässä..

Viestini pointti oli nyt siinä, että miesystävä ei vaan voi koskaan uskoa mitään mitä mä sanon. Eikä suostu asiaa tarkistamaan.

Nyt oli hyvä toi viimeinen veto, että hänen autossaan on eri säännöt kuin mun autossa.

Prkl sillä ollut auto varmaan 30 vuotta, mutta aina on sitten käyttänyt vähintään kuukautta ennen.

Nyt se sitten odottaa varmaan, että katsastuksessa se totuus mullekin selviää.

Vähän sama asia, kuin että jos mä alan miettiä toimiiko palovaroitin, että vilkkuuko siinä valo, kun ei jaksa kokeilla keskellä yötä mökillä, jossa ei koko ajan oleskella, niin se alkaa inttää, että ei siinä vilku mikään valo.

Sitten päästään siihen, että ainakaan hänen varottimessaan ei vilku. Ja kun mä yritän sanoa, että olen ennenki nähnyt, että sun varottimessa vilkkuu, että katoppa nyt vaan tuohon kattoon pari minuuttia, niin (maataan siinä alla) ei vahingossakaan voi katsoa.

Kyllähän mäkin kaikkea tyhmää möläytän, mutta en mä noin pirun itsepäisesti ala kantaani puolustaa.

Mun pitäisi varmasti alkaa vahingoniloisesti nauraa, kuten hänkin mun möläytyksille.

Vierailija
13/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. vastaa, no niinhän minä kirjoitinkin!!

Jos viet auton leimalle 1.6. ja siinä on ajoaikaa 30.9. asti ja ja hylky tulee, niin sillä todellakaan ei koko kesää ajella vaan kuukauden päästä näyttöön.

Niin olen tehnyt aina miten kirjoitin ja ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
14/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajoaikaa on kuitenkin aina katsastusajan päättymiseen asti, mikäli kahden kuukauden ajoaika päättyy aikaisemmin kuin ajoneuvon katsastusaika, eikä ajoneuvoa ole määrätty ajokieltoon. Ajoneuvossa todetut hylkäämisen aiheuttaneet viat ja puutteellisuudet tulee kuitenkin korjata mahdollisimman pian, jos ajoneuvoa käytetään liikenteessä."

http://www.ake.fi/Ake/index.aspx?ID=334

ap

Vierailija
15/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuaikoina en jaksanut inttää, vaan annoin olla. Vuosien myötä asia alkoi ärsyttää ja hain aina netistä perusteet kannalleni.

Mies saattoi väittää ihan älyttömiä asioita, esim. jonkin liikennemerkin tarkoituksesta jne. Usein teki tuon vielä nolatakseen minut kun paikalla oli muita.

Vierailija
16/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuaikoina en jaksanut inttää, vaan annoin olla. Vuosien myötä asia alkoi ärsyttää ja hain aina netistä perusteet kannalleni.

Mies saattoi väittää ihan älyttömiä asioita, esim. jonkin liikennemerkin tarkoituksesta jne. Usein teki tuon vielä nolatakseen minut kun paikalla oli muita.

Vierailija
17/45 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh pitääks auto mukamas katsastaakin?

Vierailija
18/45 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies alkaa väittelemään asioisat mitkä miehen tulis tietää nii nsillon on kyllä aika vaihtaa miest äjos nainen onkin oikeassa.

Vierailija
19/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, vastauksista päätellen tää on kovin yleistä miehillä:) Mä kun luulin, että kaikille muille tää on selvää pässinlihaa.

Mutta joo, vaikka tälle yrittää kuin netissä linkata (juttelemme gtalkilla usein) niin eihän se mene katsomaan, ja tosiaan, loppujen lopuksi luulen että hän edelleen on sitä mieltä, että hänen autossaan on eri sääntö kuin minun tai että olen vain väärässä. Aivan, vastauksista päätellen tää on kovin yleistä miehillä:) Mä kun luulin, että kaikille muille tää on selvää pässinlihaa.

Mutta joo, vaikka tälle yrittää kuin netissä linkata (juttelemme gtalkilla usein) niin eihän se mene katsomaan, ja tosiaan, loppujen lopuksi luulen että hän edelleen on sitä mieltä, että hänen autossaan on eri sääntö kuin minun tai että olen vain väärässä.

Mun autossani siis on katsastus tulossa, ja hänen mukaansa mulle jää viikko aikaa korjata viat.

Vierailija
20/45 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko sinä nyt ihan oikeasti, että jos et korjaa vikaa, josta se hylky tuli, saat kerta toisensa jälkeen autollesi kuukauden ajoaikaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi