Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv 22 ja +16kg

Vierailija
22.09.2011 |

Nyt masentaa. Kävin tuossa äsken vaa'alla ja +16 kiloa oli tullut raskautta edeltäneeseen painoon. BMI ennen raskautta 21.

RV 17 asti kärsin kamalasta pahoinvoinnista, jonka usein syöminen piti hallinnassa edes joten kuten. Nyt pahoinvointi iskee vain verensokerin laskiessa. En syö herkkuja (karkkia, jäätelöä yms.) kuin kerran viikossa. Silloinkin vain vähän. Välipaloja joudun syömään, jotta pysyn toimintakykyisenä esikoisen kanssa.

Ahdistaa, mistä tätä painoa vaan tulee??? Esikoisesta tuli +23 kiloa, jotka oli kaikki poissa ja enemmän puolen vuoden kuluttua synnytyksestä ilman laihdutteluja.

Olen tänä aamuna syönyt aamupalan, kaksi leipäpalasta ja kupin kahvia, seitsemän aikaan. Nyt nälkä taas kurnii vatsassa, mutta taidan silti lähteä esikoisen kanssa ulos syömättä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään käynyt niin, että ekasta tuli paljon kiloja ja lähti nopeaan ja sitten tokasta tuli kyllä kiloja, mutta minnekään eivät lähteneet synnytyksen jälkeen?

Vierailija
2/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole nyt ihan rauhassa. Kyllä ne kilot aina katoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota ometa tai maustamatonta jogurttia tai viiliä.

3 h välein voi syödä, kun pidät annokset kohtuullisina.

Vierailija
4/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta sanoivat viimeksi, että ei pidä murehtia sitä painoa. Silloin +13, joskus reilu kuukausi sitten. Mutta kyllähän tää huolestuttaa, ei esikoisesta ollut tähän mennessä tullut näin paljon kiloja.

Silloin tosin pystyin liikkumaan enemmän, nyt supistelee ikävästi jos reippaammin kävelee.

Syön aivan samalla lailla kuin ennen raskautta, pari välipalaa päivässä on tullut lisää, kun muuten tulee huono olo. Välipala on tyyliin yksi leipä (en käytä leikkeleitä) juustoviipaleella. Miksi paino sitten nousee niin hurjaa vauhtia, en ymmärrä!

Turhauttaa.

Vierailija
5/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös viikolla 22 ja lisäkiloja noin 12. Olen kyllä syönytkin alusta asti kuin hevonen, myös herkutellut ja liikunta on ollut liian vähäistä, joten tunnustan kaikki synnit. Harmittaa silti. Viimeksi tuli 20 kg ja sain ne kanssa kaikki pois, joten yritän olla murehtimatta. Ja syömättä liikaa, mutta se onkin jo vaikeampaa... Tsemppiä, tulee mitä tulee, kyllä sen sitten saa pois!

Vierailija
6/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota hedelmiä ja marjoja myös välipalaksi? Marjoissa olis kuitujakin hyvin.

Ja oletko kokeillut pyöräilyä? Jollain sukulaisella vois olla kuntopyörä varastossa. Minulla onnistui pyöräily hyvin aika loppuun asti vaikka kävely ei onnistunutkaan. Siinä ei tule tärähdyksiä eikä aiheuttanut liitoskipuja.

Vierailija
7/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, mutta turhauttaa kaikki "mulle oli tullut tuossa vaiheessa vaan 3kg, kyllä ne syömällä tulee ne kilot" -ihmiset kun kyllähän terve järkikin sanoo, että ei ihminen liho kiloa per viikko, vaikka alkais syömään pullan päivässä normiruokien lisäksi! Tai vaikka kaksi pullaa päivässä! Eikös sitä tarttee 7000 extrakaloria, että lihoo kilon?

Olis joo helppoa, jos raskausaikana olisin "elämäni kunnossa", niin kuin jotkut. Ja pahoinvointi tms. ei vaivaisi.

Ap

Vierailija
8/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiselta VAIN 25 kg.

Nyt lähtöpainoa oli 15 kg enemmän... arvaa pelottaako!!

Vierailija
9/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut pyöräilyä. Mulla menee illat kouluhommien parissa, kun olis tarkoitus saada opinnot kasaan ennen lapsen syntymää. Ainoa liikunta, jota saan on esikoisen kanssa ulkoilu. Ja hän on alle 2v., joten liikunta ei ole kovin runsasta. Lähinnä rattailla mennään muutaman kilometrin matkoja.

Hedelmiä syön kyllä (lähinnä omenia), mutta ne ei pidä kauaa nälkää loitolla. Pitää varmaan alkaa syömään kananmunia tms. proteiinipitoista, jos se auttais.

Vierailija
10/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos söisit ihan raskausdiabetes-dieetillä?

Mutta oletko varma, että paino on syötyä ruokaa vai voiko olla kyse turvotuksesta? Jos olet kovin turvoksissa, niin siitä kyllä pitäisi mennä lääkäriin. Se voi olla oire jostain vakavasta.

Vierailija
11/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuota liikuntaa vaikeuttaa sekin, että mulla on keskiraskauden "vaivana" alhainen verenpaine, jonka vuoksi huimaa tosi helposti. Olen huomannut, että kun tulee suurempi rasitus, niin sitten huimaa vielä enemmän.

Toki lisääntyineillä kiloilla on vaikutusta asiaan, on ihan eri asia raahata 70 kiloista kehoa, kuin alle 55 kiloista...

Sokerirasitus tehtiin edellisessä raskaudessa ja kaikki arvot oli hyvät.

Vierailija
12/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos söisit ihan raskausdiabetes-dieetillä?

Mutta oletko varma, että paino on syötyä ruokaa vai voiko olla kyse turvotuksesta? Jos olet kovin turvoksissa, niin siitä kyllä pitäisi mennä lääkäriin. Se voi olla oire jostain vakavasta.

Iltaa kohden on helposti vähän turvotusta, muttta ei muuten mielestäni. Vaihtelee päivästä toiseen.

Ja mitä tuohon radi-ruokavalioon tulee, niin kun sitä suositusta katsoin, niin syön aika pitkälti sen mukaan. Puuron sijaan tosin usein leipää, sillä en aamulla saa puuroa alas. Myöskään aterioilla en syö yleensä leipää ruoan lisäksi.

Ap

Vierailija
13/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt hyvä ihminen syömättä lähde ulkoilemaan. Siitä vaan tulee paha olo. Koita syödä 2-3 tunnin välein jotain, niin verensokeri pysyy tasaisempana. Syö runsaasti hedelmiä ja kasviksia, niitä on helppo ottaa mukaan uloskin, jos nälkä yllättää siellä. Oletko miettinyt, olisiko painon kohoamisen syynä turvotus? Siihen ei taida syömisen laiminlyöntia auttaa.

Vierailija
14/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, taidan kuitenkin ottaa vaikka omenan. Tuli vaan niin turhautunut olo tuosta painosta...

Esikoisen jälkeen laihduin imettämisen takia alipainon rajoille ekan vuoden aikana. Jotenkin pitäis nyt saada omaan päähän, että ehkä mun keho vaan toimii näin, kerää vararavintoa sitä imetystä varten. Kun tosiaan ei tarvinnut niitä kiloja laihdutella pois vaan ne lähti rytisemällä.

Ja kiitos siitä, ettei tullut yhtään "mitäs läski porsas syöt" -viestiä, niin kuin välillä näillä palstoilla tuppaa tulemaan.

Ap