Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi tervehtii aina ensin aikuista ihmistä!

Vierailija
22.09.2011 |

Sitten kyllä vastaan, en muuten tervehdi!!!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mahtaa olla ap:n tarkoittaman lapsen ikä, kun kerran itsekin on vasta 19v (jos muistan oikein). Pitääkö minun 11-vuotiaani tervehtiä sinua ensin, muuten et puhu lapselleni mitään?

19v neuvoja ei ole AP - mistä sait sellaisen kuvan? Mahdollisesti APn huonosta kirjoitusasusta?

Ja mielestäni lapsesi tulisi tervehtiä minua ensin - mutta jos hän ei sitä tee, en todellakaan vedä hernettä nenääni. Hieman hämilläni kuitenkin olen..

Kannattaa opettaa ne lapset käyttäytymään!

Vierailija
2/42 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kakaralta kuulostat. Elämä opettaa sinuakin, eikä käytösoppaat..

Mikähän mahtaa olla ap:n tarkoittaman lapsen ikä, kun kerran itsekin on vasta 19v (jos muistan oikein). Pitääkö minun 11-vuotiaani tervehtiä sinua ensin, muuten et puhu lapselleni mitään?

19v neuvoja ei ole AP - mistä sait sellaisen kuvan? Mahdollisesti APn huonosta kirjoitusasusta?

Ja mielestäni lapsesi tulisi tervehtiä minua ensin - mutta jos hän ei sitä tee, en todellakaan vedä hernettä nenääni. Hieman hämilläni kuitenkin olen..

Kannattaa opettaa ne lapset käyttäytymään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kakaralta kuulostat. Elämä opettaa sinuakin, eikä käytösoppaat..

Vai että elämä opettaa.. oletkohan itse muita kouluja käynyt kuin sen kuuluisan "Elämän Koulun"

Vierailija
4/42 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä ympärillä nakee miten elämä opettaa. Etenkin nämä suomalaiset miehet suurimmaksi osaksi valtavan juntteja ja huonokäytöksisiä!

Ja mitä näistä pojista tuleekaan tai paremminkin mitä ovat jo. Mars ammattikouluihin katsomaan välkälle tai syömään sinne oppilasravintolaan. Kyllä tarpeeksi näkee miten elämä niitäkin on opettanut! Ei niin mitään käytöstapoja ja se kielenkäyttö! Mahtaa olla hyvät työnsaanti mahdollisuudet kun se elämä on jo opettanut kakkosluokkalaiseksi!!

Vierailija
5/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen tervehtii ensin.

Vierailija
6/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisia esim. naapureita ja kylänmiehiä. Nylkyisin ei sitten meikäläistä kukaan tämän talon lapsista (paitsi yksi erityisen sosiaalinen)tervehdi, möllöttäen tuijottavat vain. Olenkin miettinyt, onko tapa muuttunut ja opetetaanko lapsille nykyisin, että aikuisen pitää tervehtiä ensin.

Tällaisen ohjeen löysin äsken:

-alemmassa asemassa oleva tervehtii ylempäänsä

ensin ja nuorempi tervehtii ensin vanhempaa ja mies tervehtii naista

Onko siis nykyisten lasten ja nuorten tervehtimättömyys vain sitä hyvän kasvatuksen puutetta.

Vierailija
7/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ylemmässä asemassa oleva tervehtii alemmassa asemassa olevaa ensin, näin osoittaen että häntä saa tervehtiä

ja vanhempi nuorempaa samasta syystä

ja minusta nainen tervehtii miestä ensin koska näin nainen antaa miehelle luvan tervehtiä häntä

Vierailija
8/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kirjoista opita ja ne osataan vaikka unissa. Jos on jotain ongelmia tällaisissa asioissa niin se sitten kyllä johtuu jostakin... on tuuliajolla omista sosiaalisista ympyröistään, sanoisin.

Sama koskee sitä kuka menee ensin ovesta. Ensin menee arvokkain ja muut perässä. Nuorempi antaa vanhemman mennä ensin. Joskus nykyään ihmiset jäävät keikkumaan jonnekin ovelle kun eivät "haista" asioiden "oikeaa laitaa". Tämäkin menee yleensä ihan vaistolla, ei kukaan jää miettimään, että kuka menee ovesta ensimmäisenä sisälle. Joskus olen joutunut ongelmiin, kun olen yrittänyt antaa jonkun toisen mennä ensin. Sitten ne rupeavat vielä kinaamaan siinä ovella, että kuka nyt tästä ekana menee. Eivät tiedä mihin kuuluvat, vaikka olisivat professeroita. (Educated fools???)

Vierailija
9/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siksi aikuisen on tervehdittävä ensin, lapsella ei ole lupaa ottaa kontaktia ensimmäisenä.

Vierailija
10/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhempi/ylempiarvoisempi tervehtii eli ottaa kontaktia ensin. Eli vanhempi päättää itse ketä ja milloin tervehtii. Sen sijaan nuorempi/alempiarvoisempi esitellään ensin vanhemmalle/ylempiarvoiselle. Tässä on lapsemme Nico ja Irmeli, herra ja rouva suurpääjohtaja. Nico ja Irmeli, tässä on... Onko se esittäytyminen sitten eri asia kuin tervehtiminen, voihan se olla. Eli että vanhempi tervehtii ensin, mutta nuoremman pitäisi ensin kertoa kuka on, tai jotankin näin.

Vierailija
11/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämähän toimii vain jos uskoo että on ylempi- tai alempiarvoisia ihmisiä...minä tervehdin vain tuttuja ihmisiä...

Vierailija
12/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hymyillään ja sanotaan moi ihan yhtä aikaa. Vaikka toinen oliskin amiksen käynyt ja toinen lukion : )

Vierailija
13/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämähän toimii vain jos uskoo että on ylempi- tai alempiarvoisia ihmisiä...minä tervehdin vain tuttuja ihmisiä...

Vierailija
14/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka voi tervehtiä ketä?

Vierailija
15/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan siellä nauruun kuoltaisiin, jos jotain tuollaista rupeaisin horisemaan.

missä te oikein elätte, 1800-luvun kahden kerroksen väkeä Englannissako?

Vierailija
16/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro. 12 on työelämässä eikä siltikään usko että ihmiset ovat ylempi- tai alempiarvoisia vaan samanarvoisia huolimatta siitä missä asemassa ovat työelämässä...

Vierailija
17/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtiminen

Tervehtiminen:

- alemmassa asemassa oleva tervehtii ylempäänsä

ensin, nuorempi tervehtii ensin vanhempaa ja mies naista

- vanhempi ja arvokkaampi määrää, pysähdytäänkö

kättelemään tai vaihtamaan sana

- käden ojentaminen tervehdittäessä, esim.

esiteltäessä, on siis vanhemman, arvokkaamman tai naisen asia.

http://www.compuline.fi/ComDocs/Suomi/uushlp/html/fin-1i26.htm

Eli nuorempi tervehtii vanhempaa, mutta vanhempi päättää kätelläänkö

Vierailija
18/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro. 12 on työelämässä eikä siltikään usko että ihmiset ovat ylempi- tai alempiarvoisia vaan samanarvoisia huolimatta siitä missä asemassa ovat työelämässä...

moikkaamaan jotain käytävällä vastaantulevia hallituksen puheenjohtajia tai suursijoittajia, joiden kuvan olet nähnyt firman esitteessä, ihan samalla tavalla kuin työkavereita esimerkiksi. Tai jos vaikka presidentti tai Ruotsin kruununprintsessa tulee vierailulle työpaikallesi, et odottaisi että vieras mahdollisesti tulee sinun luo, vaan menisit itse esittäytymään ensin?

En minäkään usko että on eriarvoisia ihmisiä siinä mielessä, että jos siellä firmassa vaikka syttyisi tulipalo, niin esimiesten pitäisi päästä ensimmäisenä ulos ja siivoojat saisi jäädä viimeiseksi. Ja minusta asia on eri, jos tavataan joka päivä käytävällä ja ollaan tuttuja, eli on siis esittäydytty aiemmin.

Vierailija
19/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nuorempi ottaa ensin kohteliaasti kontaktia, kuten katsoo silmiin, nyökkää, hymyilee ja/tai sanoo hyvää päivää, ja vanhempi voi sitten päättää murahtaako jotain vastaukseksi, vai jääkö oikein keskustelemaan.

Ehkä nykyään jo helposti se hyvän päivän toivotus tuntuu jotenkin häiritsemiseltä?

Vierailija
20/42 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro. 12 tunnen kaikki työkaverini ja esimieheni myöskin ja todellakin tervehdin kaikkia aamulla kun töihin tulen...tuntemattomia en tervehdi laisinkaan...