Siis millaisilla naisilla on aikaa pelata tietokonepelejä?
Joka tuutista kerrotaan, että tietokonepeilen pelaajista on nykyään lähes puolet naisia ja on line -pelaajista jo yli puolet. Viimeksi tänään aamu-tv:ssä yhden firman naispuolinen tj kertoi tämänsuuntaisia.
Millaiset naiset näitä pelejä pelaavat? Koululaiset, opiskelijat, perheettömät sinkut..? Itse en perheenäitinä voisi kuvitellakaan käyttäväni vähäistä vapaa-aikaani pelaamiseen. Eikä ajanpuutteesta voi syyttää av:lla roikkumistakaan. Käyn täällä vain 10 min. kerrallaan, ja siinä ajassa ei mitään pelailla.
Kommentit (44)
Tämä on siis ihan kiinni siitä, että miten vapaa-aikansa haluaa käyttää!
Joka tuutista kerrotaan, että tietokonepeilen pelaajista on nykyään lähes puolet naisia ja on line -pelaajista jo yli puolet. Viimeksi tänään aamu-tv:ssä yhden firman naispuolinen tj kertoi tämänsuuntaisia. Millaiset naiset näitä pelejä pelaavat? Koululaiset, opiskelijat, perheettömät sinkut..? Itse en perheenäitinä voisi kuvitellakaan käyttäväni vähäistä vapaa-aikaani pelaamiseen. Eikä ajanpuutteesta voi syyttää av:lla roikkumistakaan. Käyn täällä vain 10 min. kerrallaan, ja siinä ajassa ei mitään pelailla.
Mutta minun isoäitini pelasi aika paljon pasianssia. Nykyisin kai pasianssia ei pelaa juuri kukaan, mutta sensijaan tilalle ovat tulleet nuo pelit.
ja mieheni tekee vuorotyötä, pelaamme molemmat wowia ja muita pelejä. Hoidamme kotityöt ja minä kouluhommat iltapäivällä joten illalla on aikaa pelata. Emme katso tv:tä koskaan ja uutiset luemme netistä tai lehdestä. Eli mielestäni aika tavis pariskunta olemme, television katselun sijasta istumme vain koneella.
vaihdoin konsolipelit kännykkäpeleihin, kun vauva tuli. Ne eivät useimmiten kestä yhtä kauaa, mutta tyydyttävän silti pelaamisentarvetta. Monesta parin minuutin pelistä tulee kuukaudessa monta tuntia. Ja sen lyhyitä sessioita voi pelata vaikka julkisissa tai missä vain välissä muutenkin. Ei kaikki pelaa tietokoneella tunteja kerrallaan.
ap ihmettelet naisten pelaamista? Samalla ajalla he kai pelaavat kuin miehetkin?
on tosiaan ap:lla vähän päivitettävää pelien suhteen. Kymmenessä minuutissa pelaa tosiaan jo vaikka mitä. Vaikka just jotain kännypeliä.
Ja jos ap ei käytä vähäistä vapaataan pelaamiseen, niin onko ihme, että joku muu käyttää? Aika monikin muu, kuten aloituksesta käy ilmi.
oon työssäkäyvä, yhden 3-v:n äiti. Pelaan miehen kanssa yhdessä muutamana iltana viikossa kun lapsi nukkuu, ehkä tunnin kerrallaan. Olemme pelanneet monta seikkailupeliä läpi näin. Välillä pelaan käsikonsolipelejä, joita pelaan yksin siis ei miehen kanssa yhdessä, näitä pelaan esim. illalla tai viikonloppuna kun mies leikkii lapsen kanssa, ennen nukahtamista, bussissa matkalla töihin.
On mulla 2x viikossa harrastuskin ja kavereitten kanssa menoja silloin tällöin, mutta en kyllä ole kovin innostunut esim. sisustuksesta, käsitöistä, nikkaroinnista eikä meillä kovin siistiäkään ole.
Joka tuutista kerrotaan, että tietokonepeilen pelaajista on nykyään lähes puolet naisia ja on line -pelaajista jo yli puolet. Viimeksi tänään aamu-tv:ssä yhden firman naispuolinen tj kertoi tämänsuuntaisia.
Millaiset naiset näitä pelejä pelaavat? Koululaiset, opiskelijat, perheettömät sinkut..? Itse en perheenäitinä voisi kuvitellakaan käyttäväni vähäistä vapaa-aikaani pelaamiseen. Eikä ajanpuutteesta voi syyttää av:lla roikkumistakaan. Käyn täällä vain 10 min. kerrallaan, ja siinä ajassa ei mitään pelailla.
pelaan bussissa. On melkein tunti tällaista luppoaikaa päivässä. En tykkää kutomisesta ym.
esimerkiksi FB:ssä Farmvilleä tai Treasure Isleä.
Käyn täällä vain 10 min. kerrallaan, ja siinä ajassa ei mitään pelailla.
Sillä vain miehet saavat olla poikia ja aina vähän keskenkasvuisia sekä leikkisiä.
Naisten kuuluu olla kyökissä tahi lapsia paimentamassa, sekä muuta naiselle kuuluvaa HYÖDYLLISTÄ ja tarpeellista tekemässä. Se on naisen osa.
T: progamer äiskämammanen
Sillä vain miehet saavat olla poikia ja aina vähän keskenkasvuisia sekä leikkisiä.
Naisten kuuluu olla kyökissä tahi lapsia paimentamassa, sekä muuta naiselle kuuluvaa HYÖDYLLISTÄ ja tarpeellista tekemässä. Se on naisen osa.
Mutta nytkin olet itse av:lla, tuossa keskenkasvuisten ja leikkisien temmellyskentällä.
välillä pelailemaan, meillä neljä lasta. Pelaan silloin, kun lapset nukkuu. Joskus pelataan lasten kanssa yhdessäkin. Mutta meillä ei katsella koskaan iltaisin telkkaria. Joskus jotain leffaa. Itse pelaan silloin, kun siltä tuntuu. En todellakaan joka päivä, joskus menee kuukausiakin, etten ehdi. Mutta eiköhän se ole jokaisen mielenkiinnon kohteesta kiinni, että mitä kukakin tykkää tehdä.
ja mies tryöreissussa. Nuorempana pelasin paljonkin Nintendolla, nykyään vain joskus. Lasten kanssa pelaan joskus sadepäivinä, mutta lautapelit ovat meillä yhtä kovassa käytössä.
Ja olen siis 35v, normaali perheenäiti :)
mutta ehkä joku käyttää vaikka sen ajan mitä itse katson telkkaria pelaamiseen. Kyllä mulla on kahden pienen lapsen työssäkäyvänä äitinä myös aikaa katsoa telkkaria, lukea, saunoa tai mitä nyt ikinä haluan tehdä iltaisin.
Yksinkertaista.
ja minulla on aikaa oikein mainiosti siihen. Lapset on aikuisia ja nuoremmat koulussa. Teen vuorotyötä. Töissä pelaan yövuoroissa korttipelejä tms. facebookin pelejä. Päivävuoroissa ei ole työaikana aikaa pelata, eikä lupakaan.
On minulla aikaa lukea kirjojakin pelaamisen lisäksi. Kotityöt on nykyisin niin helppoja ja koneellistettuja, että niihin ei saa montaa tovia aikaa päivässä kulumaan. Lisäksi niitä on jakamassa mies ja 3 kotona asuvaa lastakin.
Kunnon perheenäiti ei missään tapauksessa voi pullanleivonnaltaan moiseen ryhtyä.
Ja jos ap ei voi kuvitellakaan moista, niin eihän kukaan muu edes kehtaa myösntää:)
ja mies tryöreissussa. Nuorempana pelasin paljonkin Nintendolla, nykyään vain joskus. Lasten kanssa pelaan joskus sadepäivinä, mutta lautapelit ovat meillä yhtä kovassa käytössä.
Ja olen siis 35v, normaali perheenäiti :)
En pysty nukkumaan pitkään aikaan ruutuun tuijottamisen jälkeen. Siinä löytyi itselleni ainakin yksi syy. Ok, kaikkia ei ruutu valvota:)
ap
mutta ehkä joku käyttää vaikka sen ajan mitä itse katson telkkaria pelaamiseen. Kyllä mulla on kahden pienen lapsen työssäkäyvänä äitinä myös aikaa katsoa telkkaria, lukea, saunoa tai mitä nyt ikinä haluan tehdä iltaisin.
Katson telkkaria ehkä tunnin illassa ja usein silloinkin teen muuta samalla. Jos ajan vaihtaisi pelaamiseen, niin olisihan sitä aikaa. Mutta siinä samalla ei tankata tiskikonetta tai viikata pyykkiä.
ap
täällä:)
Nuorena työttömänä 90-luvulla pelasin paljonkin, päivien pelisessioita, mutta enää ei niin kiinnosta. Lasten kanssa pelaan joskus esim. seikkailupelejä, koska he tarvitsevat apua tehtävien ratkaisuissa ja suomennan myös, koska pelit ovat englanninkielisiä.