Siis millaisilla naisilla on aikaa pelata tietokonepelejä?
Joka tuutista kerrotaan, että tietokonepeilen pelaajista on nykyään lähes puolet naisia ja on line -pelaajista jo yli puolet. Viimeksi tänään aamu-tv:ssä yhden firman naispuolinen tj kertoi tämänsuuntaisia.
Millaiset naiset näitä pelejä pelaavat? Koululaiset, opiskelijat, perheettömät sinkut..? Itse en perheenäitinä voisi kuvitellakaan käyttäväni vähäistä vapaa-aikaani pelaamiseen. Eikä ajanpuutteesta voi syyttää av:lla roikkumistakaan. Käyn täällä vain 10 min. kerrallaan, ja siinä ajassa ei mitään pelailla.
Kommentit (44)
Pelasin world of warcraftia ainakin 10 tuntia viikossa vielä tuossa pari vuotta sitten (nyt on vauva ja se kyllä vähän rajoittaa!). Ei tehnyt tiukkaakaan. Mutta en katsonutkaan televisiota koskaan, joskus dvd:ltä leffoja.
Neljän äiti vieläpäs ja hyvin ehtii silloin tällöin. Nimen omaan iltaisin.
Ehdin myös lenkkeillä, leipoa, sienestää, marjastaa, ommella jne.
Meitä on moneksi ja mä tykkään peleistä, ei aiheuta mulle mitään suurempaa riippuvuutta. Kuten ei vaikkapa sienestyskään.
ja minulla on aikaa oikein mainiosti siihen. Lapset on aikuisia ja nuoremmat koulussa. Teen vuorotyötä. Töissä pelaan yövuoroissa korttipelejä tms. facebookin pelejä. Päivävuoroissa ei ole työaikana aikaa pelata, eikä lupakaan.
On minulla aikaa lukea kirjojakin pelaamisen lisäksi. Kotityöt on nykyisin niin helppoja ja koneellistettuja, että niihin ei saa montaa tovia aikaa päivässä kulumaan. Lisäksi niitä on jakamassa mies ja 3 kotona asuvaa lastakin.
Elämäsi on niin erilaista verrattuna omaani, että nyt ajan tajuta. Töissä ei tosiaan voi aika saa pelata, ei edes mahdollista. Vapaa-aikana opiskelen ja remontoin. Lapset vielä pieniä ja teettävät kotitöitä enemmän kuin tekevät. Tätä juuri tarkoitin, kun kysyin, että ketkä pelaavat.
ap
Pelasin world of warcraftia ainakin 10 tuntia viikossa vielä tuossa pari vuotta sitten (nyt on vauva ja se kyllä vähän rajoittaa!). Ei tehnyt tiukkaakaan. Mutta en katsonutkaan televisiota koskaan, joskus dvd:ltä leffoja.
Olen kahden lapsen kotiäiti ja hyvin riittää aikaa pelaamiseen. Välillä pelailen päivälläkin tyyliin pari tuntia, riippuen miehen työvuorosta.
Illalla kun lapset ovat nukkumassa, saattaa vierähtää viisikin tuntia pelaillessa.
ja minulla on aikaa oikein mainiosti siihen. Lapset on aikuisia ja nuoremmat koulussa. Teen vuorotyötä. Töissä pelaan yövuoroissa korttipelejä tms. facebookin pelejä. Päivävuoroissa ei ole työaikana aikaa pelata, eikä lupakaan.
On minulla aikaa lukea kirjojakin pelaamisen lisäksi. Kotityöt on nykyisin niin helppoja ja koneellistettuja, että niihin ei saa montaa tovia aikaa päivässä kulumaan. Lisäksi niitä on jakamassa mies ja 3 kotona asuvaa lastakin.
Elämäsi on niin erilaista verrattuna omaani, että nyt ajan tajuta. Töissä ei tosiaan voi aika saa pelata, ei edes mahdollista. Vapaa-aikana opiskelen ja remontoin. Lapset vielä pieniä ja teettävät kotitöitä enemmän kuin tekevät. Tätä juuri tarkoitin, kun kysyin, että ketkä pelaavat.
ap
on joskus aikaa hakata jotain peliä ;)
ap
Olen kahden lapsen kotiäiti ja hyvin riittää aikaa pelaamiseen. Välillä pelailen päivälläkin tyyliin pari tuntia, riippuen miehen työvuorosta.
Illalla kun lapset ovat nukkumassa, saattaa vierähtää viisikin tuntia pelaillessa.
Ajattelin, että pelaaminen olisi jotain aivot narikkaan -touhua kuten vaikka komediasarjan katsominen tv:stä tai hömppäkirjallisuuden lukeminen, mutta viiden tunnin peli ei enää ole sitä, enemmänin harrastus.
ap
Kaikki höpöhöpö sarjat ja sitten niiden välissä pelataan vaikkapa Facen typeriä pelejä.
Tunnen paremmin yhden tälläisen naisen joka pelaa aina, loput ajat katsoo televisiota. Tämä näkyy kotona sitten oikein hyvin! Kaikki kotityöt tekemättä.... siis lainkaan vähättelemättä
Lehdenluku aamuisin, vähän netissä surffailua, pelaamista muutaman kerran viikossa, tv:tä tunti päivässä, pari kirjaa viikossa. Jos pelaaminen olisi tärkeämpää, vähentäisin tietysti muuta. Lapseton olen. Työltä, harrastuksilta, unelta, parisuhteen hoidolta ja kotitöiltä jää joka arkipäivä muutama tunti aikaa ja viikonloppuisin melkein koko päivä.
Tuntemani naispelaajat ovat koululaisten äitejä tai lapsettomia. Pari pienen vauvan äitiäkin on.
kotiäitinä saatan pelata ajoittain paljonkin. Ja siinä kymmenessä minuutissa ehtii ainakin noita FB:n pelejä pelata vaikka useampaakin!
Koska vauva on pieni ja välillä hyvin herkkäuninen, pelaan monesti päiväuniaikoina. Toisaalta joskus myös luen kirjaa tai katson tv:tä ja joskus jopa viikkaan pyykit tai täytän pesukoneen päikkäreiden aikana. Yleisesti kuitenkin teen kotitöitä silloin kun vauva on hereillä, sillä hän tykkää seurata äitin hääräämistä ja on sillätapaa kyllä erittäin helppo vauva viihdyttää :D
Pelailen kyllä pikaisia irtiottoja netin pienissä ilmaispeleissä, mutta pleikkarin pelaamiseen en tällä hetkellä pysty. Pleikkaan tai WOW:iin haluaa uppoutua kunnolla, jopa tunteja, ja ilman keskeytyksiä. Nyt on elämä niin kiireistä että sitä aikaa ei ole edes kerran viikossa. Odotan että pienin kasvaa, niin voin taas palata kunnon pelien maailmaan.
ymmärrä niitä, jotka ehtivät katsoa telkkua jopa tunnin joka päivä. Mä käytän aikani toisin. Ja en siis myöskään pelaa
Ai niin, mutta voiskohan joku olla erilainen kuin mä
Illalla kun lapset ovat nukkumassa, saattaa vierähtää viisikin tuntia pelaillessa.Ajattelin, että pelaaminen olisi jotain aivot narikkaan -touhua kuten vaikka komediasarjan katsominen tv:stä tai hömppäkirjallisuuden lukeminen, mutta viiden tunnin peli ei enää ole sitä, enemmänin harrastus.
ap
Pelaaminen ei kuitenkaan ole jokapäiväistä. Välillä saattaa mennä kuukausikin, etten pelaile ja vastaavasti kun taas innostun, kaksi viikkoa keskitytään pelaamiseen. Riippu vähän pelistäkin, jaksaako keskittyä (kaikki pelit ovat ihan ns. kunnon tietokonepelejä eli en pelaile sim. Facebookissa).
Televisiota en tosiaan pahemmin katsele, kun ei oikein tule mitään mieleistä katseltavaa. Uutisetkin luen netistä.
Muina harrastuksina löytyy mm. lukeminen ja kirjoittaminen.
En ymmärrä, miksi joku tuhlaisi ainutkertaista elämäänsä tuijottamalla vaikka urheilua tai tosi-tv:tä. En itse viitsi olla edes fb:ssä. Sitä paitsi suurin osa naisista ei ole sellaisessa elämäntilanteessa, että olisi jatkuvaa hoitoa vaativia lapsia kotona.
Pelaaminen on harrastus, jota voi tehdä kotona lasten nukkumaanmentyä. Vähemmän passiivista kuin tv:n katselu.
Pelailen kyllä pikaisia irtiottoja netin pienissä ilmaispeleissä, mutta pleikkarin pelaamiseen en tällä hetkellä pysty. Pleikkaan tai WOW:iin haluaa uppoutua kunnolla, jopa tunteja, ja ilman keskeytyksiä. Nyt on elämä niin kiireistä että sitä aikaa ei ole edes kerran viikossa. Odotan että pienin kasvaa, niin voin taas palata kunnon pelien maailmaan.
Ennen pelailin pleikkarilla iltaisin, kun lapset olivat menneet nukkumaan. Sitten alettiin rakentaa omakotitaloa ja ei ollut enää aikaa pelailla. Nyt odotan, että päästään rakennuskiireistä niin voin viimein jatkaa sitä kesken jäänyttä Tomb Raideria...
t. 2 lapsen äiti 35 v.
En ymmärrä, miksi joku tuhlaisi ainutkertaista elämäänsä tuijottamalla vaikka urheilua tai tosi-tv:tä.
Onneksi voi käyttää sen ainutkertaisensa nerokkaasti ja hyödyllisesti av-palstan korkeatasoisissa keskusteluissa.
takana leikkaus, eikä mitään järkevää pysty tekemään. Pelikone.fi on mukavaa viihdykettä.
sitten kunnolla keksin Facebookin. Ennen ihmettelin, mitä siellä oikein tehdään ja kun pyysin kaikki siellä olevat vanhat luokkakaverit kaveriksi niin johan selvisi. Siellähän pelataan. Ainakin nää farmville-tyyliset pelit on sellaisi, että 5 min kerrallaan muutaman tunnin välein riitää vallan mainiosti. Mies joskus kysykin, et onko se jokin tamagotsi mikä sulla siellä on kun pitää määräseltään olla kylvämässä ja syöttämässä ja puimassa.
Meillä vauva mönkii olkkarissa ja mulla on läppäri pöydällä.
Kun en tunne ketään.
ap