Siis vanhan miehen ei tarvitse vaimonsa arkkua kantaa
Kommentit (24)
No mitä jos kysytte seurakunnasta? Jotenkin huvittavaa kun kukaan ei ole edes kuollut vielä.
niin tuomio on tullut hoitohenkilökunnalta jo pariin otteeseen. Lääkitykset on ajettu alas puoli vuotta sitte jne. Enää hoidetaan kipuja ja kilpirauhaslääke menee. Minun mielestä ei ole ollenkaan hullua puhua ja selvitellä näitä asioita etukäteen. Ei polteta, koska hautapaikka on jo valmiina.
Eikä täällä pohjoisessa päin vissiin vielä ole niin yleistä. Mutta eiköhän pikkuhiljaa yleisty.
hautaan kuin arkutkin. Meillä esim isovanhempani ovat samassa "haudassa" toinen arkussa ja toinen uurnassa. Vaari kun ei halunnut "maron syömäksi"
hautaan kuin arkutkin. Meillä esim isovanhempani ovat samassa "haudassa" toinen arkussa ja toinen uurnassa. Vaari kun ei halunnut "maron syömäksi"
koska ei halua että hauta kaivetaan niin isosti auki.
Mutta tämä anoppi & miehen suku on niin "vanhanaikaista" ja itsepäistä väkeä, että anoppia ei uurnata, enkä usko, että naiset kantaa vaikka hautaustoimisto tai seurakunta sanois mitä... Tähän tulokseen tulin ko asiaa vähän ajattelin. Kun ei kantanut silloin 100 v sitten niin ei kanna nytkään. Mitä siitä sukulaisetkin ajattelisivat jne.
90-luvun alussa kun olin kantamassa lähisukulaista, oli vielä suht harvinaista että nainen kantoi. Nyttemmin jo varsin yleistä. Eikä siinä edes kummoisia voimia tarvita, itsekin olin hento 50-kiloinen tuolloin.