Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen penaali jäi ma vikan tunnin jälk hänen pulpetilleen, laitoin opettajalle

Vierailija
21.09.2011 |

viestiä Wilmaan ja reppuvihkoon ettei penaalia löytynytkään seur aamuna pulpetilta/sta, mihin lie mystisesti siitä hävinnyt ennenkuin lapsen koulu ti-aamuna 09 alkoi, toinen luokan ryhmä oli paikalla klo8-9.

Opettaja ei ole kommentoinut Wilmaan mitään, ei sanonut lapselle mitään tänään koko päivänä eikä mylskään raapustanut mitään reppuvihkoon tänään vastaukseksi vaikka lapsi ojensi sen hänelle ja hän luki sen samantien.

On nyt vähän tyhmä olo, uudehko penaali jossa kaikki koulunkäyntitarpeet, uudehkot nekin, sisällä ja kaikki nimikoituna myös.

olisin odottanut että hän vastaa jotain joko vihkoon tai Wilmaan tai sanoo lapselle tai puhuu luokalle että onko muut nähneet tai joku kenties piilottanut sen.

Tai siivoja siirtänyt johonkin..

Mutta ei, hiljaisuus vastassa.

Mites etenisit?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille muutamille jotka näitte tässä asiassa sen pointin ja valon sen sijaan että olisitte alkaneet puhumaan ihan asian vierestä ja jopa kantamaan vanhoja palstatraumojanne :D jotakuta kohtaan tähänkin ketjuun.

Eittämättä on usein tuntunut siltä ettei täällä ihan täyspäisiä normimoraalilla-ja jäjellä varustettuja naisia/äitejä edes pyöri..

Jos ei opettaja vaivaudu asiaan reagoimaan niin ilm sinne koululle on itse mentävä ja otettava vaikka palkatonta vapaata siksi ajaksi tms.

Tässä kusee sekin että vanhempainillassa viimeksi painotettiin kaiken mahdollisen nimikoimista ja sitten kun nimikoi jopa penaalin ja tavarat siellä sisällä niin siltikin ne häviävät:/

ap

Vierailija
42/61 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei itse hukannut penaaliaan vaan hän jätti sen OMALLE pulpetilleen!!

ap

lapsi itse voi etsiä ja kysellä hukkaamaansa tavaraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin uutta viestiä. Jos siihenkään opettaja ei reagoi, soittaisin koululle. Kyllähän asiasta pitää saada kysäistä. Opettajalla voi kuitenkin olla asiasta eri näkemys kuin lapsellasi, eli varaudu siihen...

Luokissa tosiaankin voi olla tunteja myös muilla oppilailla tai siinä voi olla toimintaa iltaisin ja sen vuoksi oppilaita kehoitetaan laittamaan kaikki tavaransa pulpettiin. Aina oppilaiden joukosta löytyy myös näitä "älypäitä", joita toisten omaisuus vetää puoleensa. Senkin vuoksi asiat on selvitettävä. Tosin näinhän on jo voitu tehdä.

Vierailija
44/61 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleeni, että jospa se opettaja ei siksi vastaa heti, koska hän yrittää vähän tiedustella asioista siellä koulun päässä, esim. siivoojalta.

Ottaen huomioon, että opettajat ovat kiireistä porukkaa, eivätkä kadonneet penaalit varmaankaan ole heidän päiväohjelmansa ykkössijalla, niin vastaus saattaa hyvinkin kestää muutaan päivän, kenties jopa koko tämän viikon - ja nythän on kuitenkin vasta keskiviikkoilta. Toivottavasti tuo penaali nyt kuitenkin ilmestyisi esiin jostain ja toivottavasti opettajakin ottaisi yhteyttä asian tiimoilta. Pieni asia aikuisen silmissä kun voi olla suuri lapsen näkökulmasta katsottuna.

Vierailija
45/61 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei itse hukannut penaaliaan vaan hän jätti sen OMALLE pulpetilleen!! ap

Miksi lapsi ei itse kysynyt tiistaina sitä penaalia???? Ei se ole lapsen syy, tietenkään, että se penaali hävisi, mutta istuiko siis vaan itku kurkussa koko päivän sen penaalin takia siellä mykkänä ja sitten illalla sanoi sinule että mun penaali hävisi. Onko siis jotenkin todella arka lapsi vai miksi ei itse selvittänyt asiaa yhtään ensin. Edes maininnut opettajalle itse?

Näin me ollaan erilaisia ihmisiä, en ikinä laittaisi edes ekaluokkalaisen reissariin jotain penaalikyselyä vaan sanoisin että kerro opelle että se on kadonnut ja selvittäkää asiaa koulussa. Tällaiset tilanteet ovat juuri sellaisia, joissa lapsi oppii helppojen asioiden kautta selvittämään ongelmia.

Vierailija
46/61 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tuossa reissareitten joka-aamuisessa keräämisessä on opettajan taholta kuulema juurikin se idea että hän katsoo ne läpi esim välituntien aikana tai kun oppilat tekee tehtäviään ja raapustaa niihin vastineensa jos tarvis on.

Esim tässä tapauksessa olisi riittänyt vain se pieni reagointi tyyliin "ok, otan asian luokassa puheeksi", "kysyn siivoojalta" tms mutta eipä ollut vihkossa mitään.

Sama systeemi Wilmassa eli katsoo sen päivittäin väh siksi jotta näkee onko kenestäkään lapsesta poissaoloilmoitusta eikä se siihenkään kommentoiminen vie kuin sen muutaman sekunnin ja napautus.

Lapsen silmissä tämä nimenomaan onkin iso asia ja ihan ilman minun ihmettelyä, oli nimittäin kutakuinkin eka asia jota lapsi minulle koulusta tultuaan ihmetteli eli se kun opettaja ei sanonut eikä kirjoittanut reissariin mitään "vaikka luki sen viestisi heti kun vihkon annoin" lainatakseni muksun sanoja.

ap

Tuli mieleeni, että jospa se opettaja ei siksi vastaa heti, koska hän yrittää vähän tiedustella asioista siellä koulun päässä, esim. siivoojalta.

Ottaen huomioon, että opettajat ovat kiireistä porukkaa, eivätkä kadonneet penaalit varmaankaan ole heidän päiväohjelmansa ykkössijalla, niin vastaus saattaa hyvinkin kestää muutaan päivän, kenties jopa koko tämän viikon - ja nythän on kuitenkin vasta keskiviikkoilta. Toivottavasti tuo penaali nyt kuitenkin ilmestyisi esiin jostain ja toivottavasti opettajakin ottaisi yhteyttä asian tiimoilta. Pieni asia aikuisen silmissä kun voi olla suuri lapsen näkökulmasta katsottuna.

Vierailija
47/61 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sanoi heti eilenaamulla asian havaittuaan opettajalle että penaali on kadonnut pulpettipaikalta eikä hänellä siksi ole kynää, kumia, viivoitinta, terotinta ym nyt mukana.

ap

Miksi lapsi ei itse kysynyt tiistaina sitä penaalia???? Ei se ole lapsen syy, tietenkään, että se penaali hävisi, mutta istuiko siis vaan itku kurkussa koko päivän sen penaalin takia siellä mykkänä ja sitten illalla sanoi sinule että mun penaali hävisi. Onko siis jotenkin todella arka lapsi vai miksi ei itse selvittänyt asiaa yhtään ensin. Edes maininnut opettajalle itse?

Näin me ollaan erilaisia ihmisiä, en ikinä laittaisi edes ekaluokkalaisen reissariin jotain penaalikyselyä vaan sanoisin että kerro opelle että se on kadonnut ja selvittäkää asiaa koulussa. Tällaiset tilanteet ovat juuri sellaisia, joissa lapsi oppii helppojen asioiden kautta selvittämään ongelmia.

Vierailija
48/61 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 6 lk tyttökin vasta koetti keksiä jotain niin läpinäkyvää valhetta sanomiseksi opettajalle, kun unohti läksykirjan kouluun ja ei siis tehnyt jotain tehtävää, että alkoi nauratttamaan. Kerroin sitten arvon neropäälle, että elä hyvä ihminen vaan nolaa itseesi tuollaisella valheella, kyllä se vaan on reilumpaa myöntää virhe ja sillä selvä. Tajus kyllä sitten mokansa :)

Lapsi sanoi heti eilenaamulla asian havaittuaan opettajalle että penaali on kadonnut pulpettipaikalta eikä hänellä siksi ole kynää, kumia, viivoitinta, terotinta ym nyt mukana.

ap

Vierailija
49/61 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sanoi heti eilenaamulla asian havaittuaan opettajalle että penaali on kadonnut pulpettipaikalta eikä hänellä siksi ole kynää, kumia, viivoitinta, terotinta ym nyt mukana. ap

Miksi lapsi ei itse kysynyt tiistaina sitä penaalia???? Ei se ole lapsen syy, tietenkään, että se penaali hävisi, mutta istuiko siis vaan itku kurkussa koko päivän sen penaalin takia siellä mykkänä ja sitten illalla sanoi sinule että mun penaali hävisi. Onko siis jotenkin todella arka lapsi vai miksi ei itse selvittänyt asiaa yhtään ensin. Edes maininnut opettajalle itse? Näin me ollaan erilaisia ihmisiä, en ikinä laittaisi edes ekaluokkalaisen reissariin jotain penaalikyselyä vaan sanoisin että kerro opelle että se on kadonnut ja selvittäkää asiaa koulussa. Tällaiset tilanteet ovat juuri sellaisia, joissa lapsi oppii helppojen asioiden kautta selvittämään ongelmia.

Tämä ei ole käynyt ilmi avauksestasi vaan sen mukaan "lapsi ojensi reissarin opelle ja ope luki viestin heti" - syntyy todella kuva mykkänä reissaria ojentavasta lapsesta.

Mulla on kolme koululaista ja aina silloin tällöin on ihan oppikirjojakin kateissa. Vaikka opettaja sanoo että katsokaas pulpettiin onko xx:n kirja eksynyt sinne ei se ole aina löytynyt vaan vasta seuraavan kerran kun pulpettia siivotaan. Open sanojen mukaan näillä tavaroilla on taipumus jostain putkahtaa esiin.Eli odottele nyt rauhassa ainakin viikko...

Eikö teillä saa koulusta tarvikkeita? Meillä on koulussa systeemi, että sieltä saa koulutyössä tarvittaavat välineet joita säilytetään pulpetissa eikä niitä saa tuoda kotiin vaan sinne hankitaan omat. Sain ainakin tekstistäsi sen kuvan että olette itse hankkineet tarvikkeet kun menetys noin kirvelee.

Vierailija
50/61 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin 1 lyijykynän ja kumin.

Ja nekin vasta äskettäin ja ne oli penaalissa myös.

Eikä se rahallinen menetys tässä nyt ole se mikä "painaa".

ap

Vierailija
51/61 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n lukuisista viesteistä ja huomannut että on parempi ettei sano mitään tai sitten miettii rehtorin kanssa viekö asiaa eteenpäin

Vierailija
52/61 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi toisessa ketjussa, että penaali löytyi tytön jumppatavaroista. Se ei kuitenkaan ollut hänen pointtinsa, vaan se, että hän syytti opettajaa valehtelusta. Opettaja oli vastannut viestiin ja sanonut, että penaali on opettajan pöydällä. Oli ilmeisesti jonkun toisen penaali.

Vierailija
53/61 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytäisikö joku tuon toisen ketjun? Itse en pikaisella selaamisella sitä löytänyt.

Kuinka yllättävää, että ope tässä oli kuitenkin syyllinen...

Vierailija
56/61 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittajat eivät muuttele yksityiskohtia? Et kai tosissasi usko, että näitä penaalimammoja on enemmän kuin yksi?

Vierailija
57/61 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tuossa reissareitten joka-aamuisessa keräämisessä on opettajan taholta kuulema juurikin se idea että hän katsoo ne läpi esim välituntien aikana tai kun oppilat tekee tehtäviään ja raapustaa niihin vastineensa jos tarvis on.

Esim tässä tapauksessa olisi riittänyt vain se pieni reagointi tyyliin "ok, otan asian luokassa puheeksi", "kysyn siivoojalta" tms mutta eipä ollut vihkossa mitään.

Sama systeemi Wilmassa eli katsoo sen päivittäin väh siksi jotta näkee onko kenestäkään lapsesta poissaoloilmoitusta eikä se siihenkään kommentoiminen vie kuin sen muutaman sekunnin ja napautus.

Lapsen silmissä tämä nimenomaan onkin iso asia ja ihan ilman minun ihmettelyä, oli nimittäin kutakuinkin eka asia jota lapsi minulle koulusta tultuaan ihmetteli eli se kun opettaja ei sanonut eikä kirjoittanut reissariin mitään "vaikka luki sen viestisi heti kun vihkon annoin" lainatakseni muksun sanoja.

ap

no tuollainen hiljaisuus opettajan taholta vaikuttaa kyllä vähän kummalliselta. Ehkä hänellä on jostain syystä ajatukset aivan muualla (henk.koht. elämässä kenties menossa jotain, mistäs sen tietää). Toivottavasti lapsesi penaali kuitenkin löytyy. Kuten jo sanottua, niin hänelle tuo tosiaan on iso juttu, vaikkei aikuinen välttämättä sellaista hoksaisikaan ajatella.

Minusta on hienoa, ettet jätä lastasi ihan yksin asian kanssa painiskelemaan, sillä vaikka penaalia ei löytyisikään, niin lapsesi sentään saa tunteen, että hänet ollaan kotona otettu vakavasti eikä sysätty syrjään "aikuisten tärkeiden asioiden" tieltä. Arvostan asennettasi, koska olen itse ollut aikoinaan lapsi, jolle ei vastaavanlaista "kotiasennetta" suotu, vaan kaikesta piti selvitä itse reippaasti ja mielellään vielä aurinkoinen ilme naamalla..

t. Sama

Vierailija
58/61 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tuntuu, etteivät vanhemmat ymmärrä, että opettajilla on muutakin tehtävää kuin etsiä kadonneita tavaroita. Jos siihen hommaan ryhtyy, muuta ei ehdi tehdä.

Kun olin sijaisena ala-asteella, pelästyin vietävästi, kun opettajanhuoneen oveen hakattiin nyrkillä. Avasin oven ja siellä oli raivoisa äiti, joka huusi, että tämän on loputtava. Pojalta oli taas kadonnut sukka jumppatunnin jälkeen. Hän kieltäytyi lähtemästä pois, ennen kuin minä etsin sen hänelle. Tämä ei ollut suinkaan ainoa kerta, kun joku tuli huutamaan tavaroista. Viihdyin lasten kanssa, mutta tällaiset vanhemmat auttoivat minua hakeutumaan toiselle alalla.

Vierailija
59/61 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsen penaali on hukkunut johonkin ihan muualle. Ja lapsi nyt vain hädissään sanoo ettei opettaja edes kysynyt luokalta, kun ei oikeasti edes näyttänyt reissuvihkoa.

Vierailija
60/61 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsen penaali on hukkunut johonkin ihan muualle. Ja lapsi nyt vain hädissään sanoo ettei opettaja edes kysynyt luokalta, kun ei oikeasti edes näyttänyt reissuvihkoa.

Laita viestiä Wilmaan uudestaan, jos noin kovasti mieltä painaa. Itse ottaisin lapseni kanssa asian vielä puheeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme