Millä ilveellä saan ostettua syötävän avokadon??????
Nyt kihahti avokadojen kanssa. Siis en tajua. Rakastan avokadoja, mutta nyt olen ostanut perätysten tasan 10 avokadoa joista kaikki (!) ovat olleet syömäkelvottomia!!
Viime talvena tällaista ongelmaa ei ollut ikinä. Onko nyt joku ihme aika että avokadot ovat joko ihan ylikypsiä, paskanruskeita sisältä ja käyneitä tai sitten joko niin kovia ettei lusikalla saati puukollakaan saa niistä palastakaan?
Olen ostanut vihreitä, niiden pitäisi olla raakoja ja ruskeitakin, joissa on riski että ovat ylikypsiä. juuri eilen ajattelin että hitto vie, ostan vielä yhden ja valkkasin välillä ruskean, mutta aika kovan ja eihän tuostakaan saanut palastakaan kaivettua, vaikka väri oli jo ruskea. Olen tunnustellut kärjestä että olisi vähän pehmeä, mutta kun avaan, niin aivan ruskea ja pilalle mennyt on. Olen ostanut eri kaupoista, toiset pusseissa joissa on useaa eri väriastetta, ja viimeksi esim 6 kpl:n pussissa oli yksi syömäkelpoinen, muuta meni bioon... ja nyt olen ostanut siis 10 yksittäistä ja kaikki joutaneet roskiin. Mikä vialla???
Kommentit (28)
Nyt avokadot ovat alkaneet haista homeelle. Sama juttu sekä lidlin ja skaupan avoissa. Etelä-Afrikan avot ovat mielestäni parhaita, mutta nyt niitä tämä homeinen löyhkä.
Nyppäätte sen pienen "kantapalan" irti ja katsotte minkä värinen avokado on siitä pienestä reiästä. Jos on keltainen, niin silloin avokado on ihan kypsä. Jos vihreä, niin raaka ja jos ruskea niin ylikypsä. Yleensä joutuu kuitenkin odottamaan niiden kypsymistä muutaman päivän. Mitä pienempi kilohinta sitä huonompia ne on :/
Nyppää irti se avokadon kapeassa päässä oleva tulppa. Jos sen alla väri on vihreä, se on raaka. Jos ruskea niin mätä. Keltainen väri rupukökkwrön alla on juuri passelin kypsä!
Vierailija kirjoitti:
Nyppäätte sen pienen "kantapalan" irti ja katsotte minkä värinen avokado on siitä pienestä reiästä. Jos on keltainen, niin silloin avokado on ihan kypsä. Jos vihreä, niin raaka ja jos ruskea niin ylikypsä. Yleensä joutuu kuitenkin odottamaan niiden kypsymistä muutaman päivän. Mitä pienempi kilohinta sitä huonompia ne on :/
Sitten porukka nyppii niitä kantoja irti ja jättää hyllyyn mätänemään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten porukka nyppii niitä kantoja irti ja jättää hyllyyn mätänemään :)
Tokihan ne mätänee, ellei niitä kukaan osta :D
Mulle tuli 20 vuotta sitten yks ukko läksyttämään että puristelen avokadoa väärin. Se pitää ottaa kämmenelle ja painaa hellästi. Liekö menevät sitten siitä piloille kun te kaikki av-mammat puristelette ja runttaatte kaupoissa avokadoja läpi :)
Minä ostan yleensä s-ryhmän kaupoista verkkopussin, harvoin on olut huonoja mukana.
Irtomyynnissä on ready-to-eat avokadoja mutta hinta on 6,9-8€ kilo:( En ymmärrä mitä iloa on myydä raakoja avokadoja??
Mulla sama juttu! Ennen olin suorastaan velho tuossa puristelussa, nyt tuntuu kyvyt kaikonneen. Eniten ottaa kuitenkin päähän nuo " syöntikypsät" kivikovat avocadot. Siis mitä järkeä maksaa tuplahintaa kun ovat kivikovvia. Räyh :-)