Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni heittää puolipitoiset vaatteet pyykkikoriin vain siksi

Vierailija
20.09.2011 |

että ne ovat hiukan rutussa tms epäsiistin näköisiä?

Minä en jaksa taitella niitä enää siististi ja laittaa johonkin jemmaan vaan aina pyykkikoriin ja silityksen kautta kaappiin. Etenkin lapsrn vaatteet.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sain vastauksen siihen, mistä ihmeestä teille kertyy pyykkiä pari koneellista joka ikinen päivä. Aivan järjetöntä veden ja energian tuhlausta ainoastaan siitä syystä, ettei jakseta katsella puolipitoisia vaatteita tuolin karmilla.

Järjestäkää niille vapaa hylly kaappiin tai lipastonlaatikko niin ei tarvi katsella. Säästyy teiltäkin työmäärä.

O tempora! O mores!

Vierailija
2/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lasten vaatteet menee aina pyykkiin yhden päivän/ yhden käytön jälkeen, en edes katso niitä. Omat menee pyykkipäivänä pyykkiin riippumatta siitä minkä verran on käytetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin vähän vaatteita, ettei koneellisia saisi muuten riittävän täyteen. Osa pesussa on aina puolipitoisia.

Vierailija
4/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli amerikkalaiseen tapaan kaikki pestään samantien.

Vierailija
5/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erillinen kori puolipitoisille, miehellä on oma kasansa. Toisataiseksi toimii näin.

Sieltä niitä löytyy.

En silitä juuri mitään vaatteita, ainostaan ne, jotka todella tarvitsevat silitystä.

Luulisi hommaa suuremmaksi, jos vaatteen pesee, kuivaa ja silittää, kuin että sen siivoaa suorilta kaappiin. Poissa silmistä, poissa mielestä taitaa olla itsellä syynä, siksi pistän pyykkikorin sijaan muuhun koriin.

Vierailija
6/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli amerikkalaiseen tapaan kaikki pestään samantien.

Maapallo kiittää.

Vierailija
7/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vaatteet menevät joka ilta pesukoppaan, samoin omamme, jos kotona ollaan. Työvaatteita pidetään töissä 2-3 päivää (siis alusvaatteet ja sukat joka ilta pesukoppaan).

Musta ihan normaalia, en halua haista (mulla on valitettavasti tosi tarkka hajuaisti). Ällöttää lasten "haisevat" kaverit, ilmeisesti muilla käytetään hajullisia pesuaineita ummehtuneen tuoksun peittämiseksi.

Vierailija
8/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruttaako lapsi ne vaatekaapissa? Laittaisin kyllä lapselle ruttuiset vaatteet päälle, seuraavassa pesussa siliää...

Vierailija
9/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vaatteet menevät joka ilta pesukoppaan, samoin omamme, jos kotona ollaan. Työvaatteita pidetään töissä 2-3 päivää (siis alusvaatteet ja sukat joka ilta pesukoppaan).

Musta ihan normaalia, en halua haista (mulla on valitettavasti tosi tarkka hajuaisti). Ällöttää lasten "haisevat" kaverit, ilmeisesti muilla käytetään hajullisia pesuaineita ummehtuneen tuoksun peittämiseksi.

Vierailija
10/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallisia arkivaatteita koskaan. Siinähän ne siliää kun pesee ja laittaa nätisti kuivumaan ja sitten kaappiin. Ihan asia erikseen on tietenkin hienommat paidat ja juhlavaatteet ym mutta silitysrauta on kyllä meillä melkosen turha kapistus, mitä nyt jos verhoja vaihdan on enemmän rauta käytössä.

Omat ja miehen vaatteet menee pyykkiin vain pyykkipäivänä, ei minusta oo järkeä pestä yhden käyttökerran jälkeen, kuluttaa luontoa ja lompakkoa ja lisää turhaa työtä. Tosin miinuksena makkarissa lojuu aina kasa vaatteita, joita vielä tulee käytettyä. Pitäis keksiä joku järkevä systeemi niille vielä, mutta mitä turhia, nakkaan vaatteet piiloon kun tulee vieraita..! Ja ei meillä kyllä vaatteet haise yhden päivän jälkeen muutakuin kesähelteillä tai kovan työn jälkeen.

Vierailija
11/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itseltä enkä lapsilta. Aivan hullua touhua, eihän vaatteille käy yleensä mitään, jos niitä pitää vaikka yhden työpäivän. Sitten kun on likaisia niin menee pyykkiin tai jos ei likaa näykään mutta on ollut päällä useamman kerran.

Ja juu: en haise. Lasten vaatteet menee tietysti nopeaakin likaiseksi, mutta ei läheskään aina päivässä.

Aivan tolkutonta veden ja energian kulutusta pestä käytännössä puhtaita vaatteita. Muuttakaa tapanne. Mua huvittaa ajatus, että päivän päällä ollutta paitaa ei voisi laittaa takaisin vaatekaappiin: tarttuuko niistä jotain myrkyllistä muihin vaatteisiin :D

Eri asia, jos hikoilee paljon tms. silloin tietty pitää pestä heti.

Vierailija
12/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Mua huvittaa ajatus, että päivän päällä ollutta paitaa ei voisi laittaa takaisin vaatekaappiin: tarttuuko niistä jotain myrkyllistä muihin vaatteisiin :D

ketä kaikkia pultsareita niillä penkeillä onkaan istunut yrjöilemässä ja paskomassa housuihinsa, millä päivän mittaan istuu. Sitten sinne puhtaiden sekaan vaan, eikä kaapissa ole enää mitään puhdasta, ja hajutkaan eivät ole kovin raikkaat..

Vierailija
13/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan omia työpaitojani aika usein pesukoneen höyrykäsittelyn jälkeen takaisin henkarille odottamaan seuraavaa käyttöä. Siliävät ja raikastuvat. En siis pese joka kierroksella.

Miehen paidat pääsääntöisesti pestään, että lähtee kaulukset puhtaaksi.

Lasten vaatteet vähän vaihtelevasti, melko usein perukoneeseen päivän jälkeen.

Farkkuja käytän useamman kerra, tosin niihinkin tepsii tuop vajaan 20 minuutin höyrykäsittely hyvin. Ja on mainio esim suorille housuille.

Vierailija
14/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Mua huvittaa ajatus, että päivän päällä ollutta paitaa ei voisi laittaa takaisin vaatekaappiin: tarttuuko niistä jotain myrkyllistä muihin vaatteisiin :D

ketä kaikkia pultsareita niillä penkeillä onkaan istunut yrjöilemässä ja paskomassa housuihinsa, millä päivän mittaan istuu. Sitten sinne puhtaiden sekaan vaan, eikä kaapissa ole enää mitään puhdasta, ja hajutkaan eivät ole kovin raikkaat..

Teltassa Tampereen Kuninkaankadulla?!?

Vierailija
15/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole mitään puolikuntoisia vaatteita!

Samaa paitaa pidetään kaks-kolme päivää putkeen ja sitten pyykkikoppaan. Tietty, jos likaantuu, niin sitten illalla koppaan.

Housuja pidetään viikonkin putkeen ja sitten koppaan, elleivät likaannu aikaisemmin.

Sukat ja alkkarit menee aina illalla pyykkiin.

Vierailija
16/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teillä ole? Missä sä asut? Kait meillä täällä maallakin on "röllimetsiä" vähän joka kulmalla.

Hyi oikeasti, mä en halua edes mennä yhden tyypin kyytiin enää, kun oli kyytsännyt kännäilevää kaveriaan, ja siellä se oli paskat housussa takapenkillä istunut jonkun 50 kilometriä :DD

Vierailija
17/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sekä mieheni että lapseni laittavat pyykkiin kaiken mitä eivät viitsi katsoa ovatko ne likaisia vai eivät. Heitä ei kiinnosta, koska mä olen ainoa joka pyykkihuoltoa tekee.

t. kokopäivätyössä oleva äiti

Vierailija
18/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teillä ole? Missä sä asut? Kait meillä täällä maallakin on "röllimetsiä" vähän joka kulmalla.

Hyi oikeasti, mä en halua edes mennä yhden tyypin kyytiin enää, kun oli kyytsännyt kännäilevää kaveriaan, ja siellä se oli paskat housussa takapenkillä istunut jonkun 50 kilometriä :DD

iik,

sä siis niin saleen kuolisit ku alkaisit kelaa mitä kaikkiä ötököitä on sängyssä ja kotonas ja jopa siis ripsien juuressa!

Vierailija
19/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole mitään puolikuntoisia vaatteita!

Samaa paitaa pidetään kaks-kolme päivää putkeen ja sitten pyykkikoppaan. Tietty, jos likaantuu, niin sitten illalla koppaan.

Housuja pidetään viikonkin putkeen ja sitten koppaan, elleivät likaannu aikaisemmin.

Sukat ja alkkarit menee aina illalla pyykkiin.

se paita, jota voi käyttää kolme päivää putkeen on ensimmäisen ja toisen päivän jälkeen "puolipitoinen". Puolikuntoisista ei ollut puhe.

Pikkulapsiperheessä vaatteet tuppaavat likaantumaan niin, ettei puolipitoisia yleensä jää. Paitsi miehellä on jatkuvasti noi 50 eri puolipitoista vaatekappaletta missä sattuu lojumassa, itselläni joskus paita tai pari...

Vierailija
20/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ainakin sitten haistaisiin, jos ei joka päivä peseydytä tai ollaan likaissa vaatteissa. JA käytän mieluummin hajuvettä, kuin hajullista pesuainetta.

Ehkä te vain haisette?

Lasten vaatteet menevät joka ilta pesukoppaan, samoin omamme, jos kotona ollaan. Työvaatteita pidetään töissä 2-3 päivää (siis alusvaatteet ja sukat joka ilta pesukoppaan). Musta ihan normaalia, en halua haista (mulla on valitettavasti tosi tarkka hajuaisti). Ällöttää lasten "haisevat" kaverit, ilmeisesti muilla käytetään hajullisia pesuaineita ummehtuneen tuoksun peittämiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi