Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikko väliä ultraäänissä, LA siirtyi viikolla eteenpäin? Eikö sikiö kasva? (kuvat uä:nistä!)

Vierailija
01.08.2011 |

Eli eka kuva otettu 6 päivää sitten, toinen tänään... Ekassa sikiö vastas 10+6 ja toisessa 10+5, eli toisinsanoen tasan viikko ois la siirtyny.

Aloin sit miettii et miksi noin iso heitto? Tää tän päivänen lääkäri (lääkärit on eri ultrissa siis erit, vaikka molemmat yksityisiä) totes et uus viikkomäärä täsmää kuukautisiinkin paremmin. Mutta eikö sikiö ole viikossa kasvanut, kun ekassa ultrassa pituutta oli 39,5mm ja tän päiväsessä 40,60mm?! :o Vai onko huonosti mitattu eka ultra? Mun mielestä kuva ainakin ekas ultras selvempi ku toises...

Tässä vielä kuvat:

Tämän päiväinen ultra

http://aijaa.com/v.php?i=005978404613.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=009418404614.jpg

Viikon takainen

http://aijaa.com/v.php?i=007488404615.jpg

Alko vaan huolestuttaa vaikka sydän löi normaalisti ja sikiö liikkui vilkkaasti! :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa kertoa miksi kasvua ei ole tapahtunut?

Vierailija
2/16 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi matikkapääni puolesta. Katsotaanpa selviänkö varmennelaskusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat anteeksi mut eipä toi milli silti hirveesti lohduta... =/ ap

Vierailija
4/16 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon epätietoisuuden tunteen - itse epäilin kaikkea mahdollista odotusaikanani. Minulla laskettu aika heittelehti odotusaikana jipa kuukaudella, aona vähän eri suuntiin. Syynä ainaskin mulla oli se, että minulla oli vielä yhdet kuukautiset ollessani jo raskaana, joten siksi nuo lasketut ajat heittelehtivät.

Vierailija
5/16 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ekassa ultrassa jotain häikkää? Ei sit lääkäri osannut selittää kokoeroa?

Vierailija
6/16 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on ollut iso ero kahden eri lääkärin mittauksissa eikä ollut mitään vialla.

Vierailija
7/16 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitteissa ja mittaajissa on eroa ja noin pienessä pienikin heitto todella näkyy. Jos sydän lyö niin eiköhän kaikki ole ihan hyvin.

Vierailija
8/16 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon välein ultrassa. Minulle sanottiin, että ei ole hyväksi mitata kovin usein alkiota/sikiötä, juuri mittausvirheiden vuoksi. Minusta alkio on kuitenkin kehittynyt enemmän jo sikiön näköiseksi.

Vierailija
9/16 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli edellisessä raskaudessa viikot heittelivät jatkuvasti ja itselläni oli tunne, että jokin on nyt vialla. Välillä oli kaksi viikkoa jäljessä ja lopuksi taisi olla puolitoista, sitten myöhemmin niitähän ei enää muuteltukaan. Kaikki sanoivat, että kaikki on vauvalla kunnossa, että ei voi aina luottaa menkoista laskemiseen. Np-ultrassa vain katsoivat turvotuksen. Silloin huomasin itse, että sydämessä tulee välillä hidastuksia, mutta kätilö sanoi siitäkin, että normaalia. Vauveli oli todella vilkas ja liikkui paljon. Mutta kun rakenneultra oli, eipä löytynyt vauvaltamme pitkiä luita ja edelleen sydän löi epätasaisesti. Keuhkot olivat täynnä nestettä. Niimpä pikkuisemme syntyi kuolleena viikolla 24+jtkn. istukka oli kolme kertaa pienempi kuin mitä olisi pitäny ja pikkuisemme kaksi kertaa pienempi kuin vastaavilla viikoilla olisi itänyt olla. Mitään diagnoosia emme saaneet, kuulemma joku oma mutaatio.

Nyt olen uudelleen raskaana ja minua tutkitaan todella tarkasti. En halua enää ikinä kokea samaa, enkä myöskään toivo samaa muillekkaan. Kannattaa vaatia tutkimuksia jos vähänkin huolettaa.

Vierailija
10/16 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvun siinä 16 vk. ( en muista tarkalleen )Lääkärit kokoontui ja kolme oli abortin kannalla ja yksi ei. Kädetkin luokiteltiin vammaisiksi!

Loppujen lopuksi aborttia ei tehty kun tuleva äiti vaan itki.

Tänään poika 7 kk ja TÄYSIN terve! Todella aktiivinen, hyväntuulinen, voimakkaan tuntuinen, kasvaa hyvin ja on kaunis lapsi. Kädet on kehittynyt hyvin ja tarttuminen normaalia.

Että silleen!!!!!!!!En sano muuta etten sano rumasti!!

Vierailija
11/16 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatusvirhe itsellä (t. edellinen). Joo, olet oikeassa.

Kauhean tarkka tuo lasketun ajan määrittäminen vauvan koosta ei kuitenkaan ole, ja muuttuu sitä epätarkemmaksi mitä pidemmällä raskaudessa ollaan. Se kun on kuitenkin paras keinomme niin sitä käytetään, vaikka tiedetään ettei se mitään jumalan sanaa tulokseksi tuota (ja mittaajissa on eroa).

Vierailija
12/16 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tässä jälkimmäisessä kuvassahan vauva on selkeesti koko pituudeltaan, pää-peppu. Ensimmäisissä kuvissahan lapsi on ihan sykkyrällä, muutama milli lisää ja jo viikotki ihan erit:)

Ei hätää ap!:)

Vierailija
13/16 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhemmässä ultrassa perän määrittely lisäksi epämääräisempi kuin ekassa. Eiköhän kaikki ole kunnossa. Minulle sanottiin että viidenkin päivän heitto suuntaan jos toiseen on alkuraskauden ultrassa ihan tavallinen. Jos siis eka ultrasi näytti +3 päivää ja toinen -3 päivää niin siinähän tuo viikko jo tulee.

Ihanat kuvat, tulee vauvakuume!

Vierailija
14/16 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuukautisesi olleet säännölliset ennen raskautta, kuinka pitkä kierto sinulla on??

Uä:n tarkoituksena on tarkistaa raskauden kesto ja mitata sitä nt:tä.

Vauva on tosiaan noilla viikoilla hyvin pieni ja pienikin mittavirhe muuttaa paljon raskauden kestoa. Koskaan ne ei ole 100 varmoja vaan suuntaa antavia. Se että sinulle on tehty viikon päästä uusi ultra, on siihen joku syy. Ilm. nt:tä oli vaikea mitata?? Myös vauvat ovat eri kokoisia. Sanoivatko he sinulle että vauva kasvaa normaalisti? Jos näin niin ei pitäisi olla huolta. Onko sinulle tulossa vielä kontrolleja?

10 viikkoisen crl mitta on noin 31mm ja 11 viikkoisen 41mm. Valitettavasti juuri sydänmen sykkeen lisäksi ei juuri muuta voida vielä tuon ikäisestä lapsesta tietää. Jos sinulla huoli vauvasta, mene istukkabiopsiaan tai lapsivesipunktioon, se on kromosomi tutkimus ja vastaus on 100% oikea.

Vierailija
15/16 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alussa ja lopussakin(itellä vauvan paino heitti samanpäivän mittaajilla jopa 200g).

hyvä kun sydän lyö, kyllä se kasvaa.

Vierailija
16/16 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noissa kuvissa, joten se voi selvittää mittavirheen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän