Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, kämppä täysin räjähtänyt, järkevät ihmiset auttakaa!

Vierailija
20.09.2011 |

Meidän huusholli on kuin räjähdyksen jäljiltä. Yleensä se on suht siistissä kunnossa, mut nyt kesäloman jälkeen kaikki on luisunut käsistä. Varsinkin, kun vanhempi poika joutui olemaan sairaalassa jonkin aikaa ja systeemit meni vähäksi aikaa uusiksi.

Mut ongelma: Mä havahduin tänään, että tää 3h+keittiöhän on ihan sikolätti! Sotku on kertynyt pikkuhiljaa, ja välillä oon vähän raivannut isompia kasoja ja sitten oon rikkaimurilla imuroinut paikkoja ja kirjaimellisesti lakaissut roskia mattojen alle. Ja esim. jos on tullut vieraita, niin olen heittänyt kaikki vaate- yms. kasat vain vaatekaappeihin ihan sattumanvaraisessa järjestyksessä, nyt niistä ei löydä enää mitään.

Päätin, että nyt tää huusholli puhdistuu, mut tämä on niin järkyttävässä kunnossa, etten tiennyt mistäa aloittaa! Lysähdin vain sohvalle ja melkein itku pääsi, kun ei ole kämppä koskaan ollut näin karsea.

Mistä mä nyt oikein aloitan? Tässä kaikki sotkut lueteltuna:

Keittiön ja ruokanurkan lattia on ihan täynnä murusia ja tahroja. Tasoille on kasautunut sekä likaisia että puhtaita astioita sekä keittöön kuulumatonta tavaraa. Ruoantähteitä ja likaa on tasoilla, varsinkin muropakettien yms. takana. Kaappien ovet rasvatahroissa, jääkaappi aivan hirveässä kunnossa, samoin mikro ja myös lieden päällys sekä tiskialtaat. Ison kahvinkeittimen taakse on tungettu katseilta piiloon ties mitä, kuten kyniä, leluja, lääkkeitä, astioita, tyhjiä pestyjä hillopurkkeja. Kahvin- ja vedenkeitin päältä ihan likaiset. Keittiön pöytä on TÄYNNÄ mm. lasten muovailuvahatöitä, joita ei saa hävittää, kaksi isoa kasaa "tärkeitä" papereita kuten laskuja ja Kelalta tulleita kirjeitä ja miehen papereita, myös Aku Ankkoja ja muistiinpanovälineitä, lasten kyniä. Pöydän alla on oikea ruokavuori. Ruokanurkkauksessa on lehtiteline ja sen vieressä arkku, johon on kertynyt monen viikon lehdet, näköjään yksi peli, pari palloa, pakkausvälineitä Huuto.netiä varten, kasseja, joista pitää purkaa tavarat postitettavaksi Huutonet-ostajille, pahvilaatikoita yms.

Olohuone: Pölyä, ruoanmuruja nurkissa ja sohvan edustalla. Yhdessä nurkassa nojatuolin takana on mun lankavarasto, jossa on lankoja isoissa rottinkikoreissa ihan miten sattuu, huovutusvillat tunkee yli, samoin keskeneräiset neuletyöt. Kaksi lipastoa ovat pöyn peitossa, niiden päällä on pölyisiä koriste-esineitä, valokuvia, kynttilänjalkoja, cd-ja dvd-levypinoja Toisen nojatuolin päällä on kasa lajittelematonta puhdasta pyykkiä. Televisiotason päällä on lasten dvd:itä ihan järkyttävä määrä, varmaan kaikki mitä meillä on, ja osa levyistä on irralllaan ilman kuoria. Olkkarin pöydällä on leluja, kirjoja, lehtiä, harja, näköjään mun rasia, jossa on pinnejä ja hiuslenksuja, lapsen vesipullo ja askarteluja. Olkkarin kirjahylly on kauhean näköinen, kun kirjojen päälle on tungettu joitain askartelutöitä, piirustuksia, ompelu- ja neuleohjeita ja ties mitä muuta.

Eteinen: kaikki kesä- ja talvikengät lojuu vaatehyllyn edessä. Oveton vaatehylly on ihan sekainen, erityisesti hattuhylly ihan toivottomassa kunnossa. Lattia täynnä pikkukiviä.

Makuuhuone: sänky petaamatta, päiväpeitto jossain kasassa, ehkä yhden vaatekasan alla. Nojatuolin ja entisen ompelupöydän päällä sekalainen pino puhtaita vaatteita, ja pari pinoa likaisia vaatteita. Sänky petaamatta, likaiset vuodevaatteet. Yöpöydillä jotain roinaa. Nurkkiin on kasattu Huuto.netiä varten lasten vanhoja vaatteita kauppakasseihin, samoin ompelukankaita ja muuta ompelusälää on muovikasseissa, jotka lojuu makuuhuoneen nurkissa tai ompelupöydän alla/päällä. Tauluja ja julisteita on tungettu nurkkiin ja työpöydän ja lipaston väliin. Lipaston päällä on kolme meikkikassia, jotka on täynnä lääkkeitä, meikkejä yms. Työpöydän päällä on isoja paperipinoja ja pieniä rottinkikoreja, joissa on ompelutarvikkeita, kyniä sekalaisessa järjestyksessä. Taaimmaisen vaatekaapin ovea ei saa edes auki, kun se on täynnä muovikasseja, joissa on vaatteita ja kankaita. Lisäksi työpöydän jalkatilaan on tungettu vähäiselle käytölle jääneitä vilttejä ja tyynyjä. Vaatekaapit ovat ihan sekaisessa järjestyksessä.

Lastenhuone: Tämä onkin yllättäen siistein huone koko kämpässä, koska en halua lasten joutuvan nukkumaan paskaisissa sängyissä tai leikkivän likaisella lattialla. Tämä on ainoa huone, jota olen siivonnut säännöllisesti. Lelutkin ovat kohtuullisessa järjestyksessä eivätkä pitkin lattiaa.

Kylppäri: Kylppärimatot likaiset, nurkissa pölyä, kuivausrummun päällä sekalaisia vaatteita, joista ei tiedä, ovatko ne puhtaita vai likaisia. Kylppäri on yllättävän siisti, sillä mua oksettaa likainen pönttö ja lavuaari, ja niitä olen jynssännyt koko ajan. Mut suihkukaapin seinät ovat ihan vesi- ja sampoo- jäämissä, samoin suihkunurkkauksen pohja on ihan likainen reunoista ja nyt siihen on vielä valunut kuivamaan pistetyistä pikahuuhdelluista kuravaatteita ruskeaa vettä. Sauna on ok kunnossa.

Parvekkeesta en edes viitsi sanoa mitään, tai ikkunoista, jotka on pesty viime vuoden keväänä.

Mistä helkutista mä aloitan tän paskapesäkkeen siivoamisen, tuli aivan uusavuton olo ja tämän raivaamiseenhan menee vaikka kuinka monta päivää!!! Ja siis siivoaminen on ihan tyystin minun vastuulla, miehen silmä ei edes havaitse näitä pinoja ja kasoja ja kaikkea likaa, imuroi kyllä jos käsken, mutta ei tajua tavaroiden lajittelusta tai keittiön putsaamisesta mitään.

(Sen vielä voin sanoa, että meillä on asunto poikkeuksellisen täynnä tavaraa, koska asunto on alun perin ollut miehen, joka rakastaa jemmata kaikkea hankkimaansa eikä suostu luopumaan mistään. Siistissäkin kunnossa asunnon kaikki säilytystila on ollut äärimmilleen täynnä. Ja meidän kellarikomero on niin täynnä, että hyvä kun ovi menee kiinni. Se on ihan hyvässä järjestyksessä, koska raivasimme sen keväällä ja heitimme puolet varmaan pois ja saimme sinne asunnosta tavaraa tilalle, mut se on niin täynnä, ettei sinne mahdu mitään.)

Mistä te nyt aloittaisitte, mä olen ihan jäätynyt enkä osaa kuin voivotella ja istua sohvalla. Älkääkä sanoko, että ala siivota äläkä roiku palstalla, tiedän sen itsekin, mut kun en osaa edes päättää, mistä aloittaisin.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti eka kerta kun luen ketjua ilman negatiivista palautetta. Asia sinällään sekä voimaannuttava että samalla vähän ahdistava. Mäkin infoa tavaramäärää ja sekasotkua mutta en ihan aina halua pistää kaikkea kierrätykseen... Tsemppiä kaikille roinan kanssa taisteleville!

Vierailija
22/45 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diggaan sua ap!

Meilläkin on hamstrausongelmaa, lähinnä itselläni, mutta ei ihan noin pahaa. Silti meinaa välillä epätoivo iskeä huushollin kanssa, varsinkin sen jälkeen, jos on käynyt kylässä jossain siistissä kodissa.

n39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasen missä on kellari ja ullakko minne kaiken sen rojun voi kipata. Pahvilaatikoissa jotka on teipattu kiinni ja teippauspäivämäärä päällä.

Sitten kun ne on kymmenen vuotta ollut siellä ullakolla eikä niitä ole kertaakaan avattu eikä kaivattu ne voi hyvällä mielellä kantaa avaamatta roskiin ja sitten voitte muuttaa takaisin kolmioon.

Vierailija
24/45 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huone kerrallaan neuvon mä.aloita keittiöstä.Ja kaikki turha paska roskiin!!!Kerran vkoon siivous ja joka pvä tavarat paikoilleen illalla.Jos muksut ei auta tai ukkos,kiristä jollain.

Vierailija
25/45 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä siivoa huone kerrallaan ainakaan ennen kuin saat yleisen järjestyksen aikaiseksi.

Tee tyyliin, petaat pedin ja kaavit samalla vaatemytyt mukaan ja viet ne pyykkikoriin, lataat samalla pyykkikoneen. Kodarista otat vaikka puhdasta pyykkiä kasan ja viet kaappiin. Taas otat mukaan samalla jotakin jonka viet paikalleen ja sieltä taas otat mukaan jonkun joka on väärässä paikassa. Näin ikäänkuin vahingossa järkkäät joka huonetta, etkä kävele turhaan.

Kun asunto on jotensakin järjestyksessä alat siivoamaan joko huone kerrallaan tai siivoat kaikkia huoneita yhtäaikaa, pyyhit pölyt järjestelmälliseti jokaisesta huoneesat, imuroit, luutuat, mutta älä kajoa vielä kaappeihin.

Kun olet saanut asunnon siivottua, otat vaikka kaapin per päivä työn alle.

Muistathan että likaisilla välineillä (ja vedellä) ei saa puhdasta aikaan.

Vierailija
26/45 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä meen tältä istumalta siivoamaan tyytären vaatekaapin. Nyt.

Vierailija
27/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asunto ollut jo vuosia tuossa kunnossa, ihana kuulla, kun joku muukaan ei jaksa siivota! Otapa kunnon siivooja tekemään kunnon siivouksen kämppään, niin pääset vähemmällä surulla.

Vierailija
28/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä kulmasta alat laittaa tavaroita paikoilleen ja kun saat pinnan tyhjäksi, niin rätillä puhtaaksi. Älä pompi paikasta toiseen, vaan siivoat yhten paikan kerrallaan. Viimeiseksi peset ne vessat ja suihkun ja painut urakan jälkeen suihkuun. Tosin jos et yhdessä päivässä saa valmiiksi, niin älä ota paniikkia. Jätät hommat siihen ja jatkat heti huomenna.

Vierailija
29/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista huoneista ja vie ne pois. Hoida tiskit. Epämäääräiset vaatemytyt kylppäriin ja kone pyörimään. Olohuoneen voisit sitten siivota ensin, tai keittiön, kummassa tulee vietettyä enemmän aikaa. Sitten vaan jatkoa, huone kerrallaan. Tsemppiä!

Sama urakka olisi mulla edessä, miestä ei ole, nuorimmainen osaa vasta sotkea :) ja isommalla olisi muutakin puuhaa kuin mun kanssa siivoaminen. Noo, kahden viikon päästä tulee pari vapaa päivää, taidan silloin aloittaa.

Vierailija
30/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele olevasi tositv-ohjelmassa. Sinut on laitettu sotkuiseen asuntoon ja kamerat kuvaavat miten tehokkaasti suoriudut. Jokaiselle kilpailijalle (muut on ihan kamalia av-ämmiä) on annettu kaamea kämppä siivottavaksi. Ohjelman tuomarit arvioivat ja selostavat työsi edetessä "huomaa tehokas ote ja looginen etenemistyyli vauu!" "Muut kilpailijat ne vasta raapii päätään mutta tällä on kyllä homma hanskassa jeah!" Ha ha, ja sitten sinä voitat ja saat palkinnoksi 10 000 euroa... suomen kansa kohisee ihanuuttasi.

joo mulla on vähän tylsä elämä..

Olen myös tositeevee sarjassa joskus ruokaa laittaessani.

Vierailija
31/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin astiat koneeseen ja kone pyörimään. Sitten loput likaiset kasalle tiskipöydälle. Sen jälkeen paperit pinoon sinne arkun päälle (tms. mistä mainitsit). Sitten pöydiltä kamat kaappeihin ja laatikoihin (älä piittaa kaappien siisteydestä) ja alat pöytien putsaamisen: siivoat murut lattialle ja kostutat tasot kunnolla niin että likatahrat irtoaa.

Sitten jos jaksat niin olkkariin: raivaat kamat paikoilleen ja imuroit, pyyhit pölyt. Illalla kun katsot telkkaria, voit alkaa taitella vaatteita pinoihin.

Viimeiseksi illalla menet suihkuun ja siivoat ennen sitä kylppärin.

Älä lankea setvimään papereita ja pikkukamoja, vaan kasaa ne johonkin laatikoihin ja käyt ne läpi sitten kun on muuten suht siistiä. Nyt isot linjat kuntoon! Ja perhe mukaan touhuun. Tsemppiä!

Vierailija
32/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tätini saa asuntonsa juuri tuollaiseen kuntoon nopeastikin, ja olen maksua vastaan käynyt sen siivoamassa, sillä olen uskoakseni hyvä organisoimaan. Aloita sillä, että luot yleissilmäyksen asuntoon ja kerään kaikki selvät roskat isoon jätesäkkiin. Ja toiseen kassiin pistät paperin tai pahvinkeräykseen menevät, ja kolmanteen lasinkeräykseen menevät pullot ja purnukat. Vie ne saman tien roskiin tilaa viemästä.

Kerää lattiapinnoilta kaikki ylimääräinen pois, imuroi lattiat ja matot, vie matot ulos, pese lattiat.

Tämän jälkeen ota yksi huone täsmäiskun kohteeksi. Ehkä teidän kohdallanne keittiö? Ota taas jätesäkki esiin ja heitä kaikki roskat roskiin, vie keittiöön kuulumattomat tavarat sinne huoneeseen / tilaan jonne ne kuuluvat (vielä ei tartte ruveta järjestämään, keskity keittiöön). Katso, mitä tavaroita voisit siirtää laskutasoilta kaappeihin. Jos kaapit ovat täynnä tavaraa, niin älä vielä ala järjestää niitä, keskity yleisilmeeseen. Siirrä jäljelle jääneet tavarat toiselle laskutilalle ja pese tyhjä laskutila kunnolla. Etene tällä tavoin kaikkien pintojen kohdalla. Pyyhi kaappien ovet, jääkaapin ovet ulkoa päin, samoin mikrot ja muut kodinkoneet ja erityisesti hella ja tiskialtaat ja tiskialtaan ympäristö erityisen hyvin hinkkaamalla. Sitten järjestele tavarat paikoilleen.

Jos asunto on kovin likainen, niin tässäkin menee jo yksi päivä, varsinkin jos sun pitää hakea lapset hoidosta ja alkaa tehdä ruokaa. Mut tällä pääset alkuun. Etene tällä tavoin huone kerrallaan, unohda ne sekaiset kaapit, koska niiden järjestäminen kannattaa jättää viimeiseksi.

Ja tärkeintä: mieti, mistä olette valmiita LUOPUMAAN ja kylmästi kierrätykseen / roskiin vaan. Miettikää myös, miten saisitte lisää säilytystilaa esim. ylimääräisellä kaapistolla tai lipastolla.

Tässä nyt alkuun muutama vinkki :) Aloita, vain siten mahdoton käy mahdolliseksi :)

Vierailija
33/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin astiat koneeseen ja kone pyörimään. Sitten loput likaiset kasalle tiskipöydälle. Sen jälkeen paperit pinoon sinne arkun päälle (tms. mistä mainitsit). Sitten pöydiltä kamat kaappeihin ja laatikoihin (älä piittaa kaappien siisteydestä) ja alat pöytien putsaamisen: siivoat murut lattialle ja kostutat tasot kunnolla niin että likatahrat irtoaa.

Sitten jos jaksat niin olkkariin: raivaat kamat paikoilleen ja imuroit, pyyhit pölyt. Illalla kun katsot telkkaria, voit alkaa taitella vaatteita pinoihin.

Viimeiseksi illalla menet suihkuun ja siivoat ennen sitä kylppärin.

Älä lankea setvimään papereita ja pikkukamoja, vaan kasaa ne johonkin laatikoihin ja käyt ne läpi sitten kun on muuten suht siistiä. Nyt isot linjat kuntoon! Ja perhe mukaan touhuun. Tsemppiä!

Ja lattia pestä!

Vierailija
34/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosta itsellesi tuo kirjoittamasi lista ja laita vaikka jääkaapin oveen. Sitten varaa joka ilta esim tunti-kaksi tuntia, niin paljon kuin nyt voit käyttää, puolikin tuntia jo ok, jonkun asian hoitamiseen, ja keskity vain siihen. Viivaa yli sitä mukaan kun asia hoidettu.

Jos lastenhuone jo kunnossa niin sitten ehdottaisin kriittisimmäksi joko teidän makuuhuonettanne - on itsellä parempi olo kun ympäristö siisti - tai keittiön raivaamista.

Asia kerrallaan. Sivustolta Flylady.com voi löytyä lisää siisteyden ylläpito- ja siivousvinkkejä mutta sielläkin muistaakseni painotetaan tuota alue kerrallaan-juttua, mikä minusta ihan fiksu. Liian usein siivotessa koettaa tehdä kaiken kerralla ja sitten vaan vittuuntuu ja uupuu.

Vierailija
35/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos jo nyt näistä hyvistä neuvoista! Lisääkin otetaan tietysti vastaan. Tosi järkeviä vinkkejä tulikin heti nopeasti, kiitos. Tiesin, että tältä palstalta saa aina avun!

Taidankin mennä tästä keittiöön siivoamaan ja ilmoitan sit myöhemmin, mitä sain aikaiseksi. Ja tuo tosi-tv-juttu oli hyvä, sopii mun huumoriin oikein hyvin :)

Kiitos!

Vierailija
36/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo energia, jonka saat noin hienoon ulosantiin kirjoitettuna, sen kun saisit käyttöösi siivoukseen :)

Mulla on vähän sama ongelma. Mä aloitin siitä läjästä, joka oli "kiireellisin". Eli niistä asioista, jotka aiheuttaa arjessa jatkuvaa etsimistä jne. ja hidastaa arkea.

Se oli ensin lastenvaatteiden läpikäynti. Ihan yksitellen. Pienet pois kokonaan. Vaatteiden pesu ja lajittelu kaappiin. Kaikki! Vielä pitää nimikoida missä on mitäkin.

Sit toiseks oli eteinen. Koko kaaoksen selvittäminen rankalla kädellä. Siis jokaisen tavaran läpikäynti ja vienti oikeaan osoitteeseen.

Vierailija
37/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun kerran viikossa tuon urakan tekemään ainoastaan sillä erotuksella että wc:t ovat aina hirvässä kunnossa kun meillä 3 kissaa ja putua tulee joka paikkaan.

aloita näin:

-Keitä itsellesi kahvit

-Sillä välin kun kahvi tippuu niin laita likaiset astiat koneeseen ja samalla järkkää sitä paikkaa missa keitin on

-Päätä että juot tsemppaus kahvit ennen urakkaa ja nauti hetki rauhasta.

-Laita lemppari musaa soimaan täysillä

- Avaa kaikki ikkunat/parveke/takapihan ovi yms.

-Kerää keittiöstä roskat yms kaikki irtonainen ylimääräinen tavara pois.Suihkuta hyväntuoksuista pesuainetta pinnoille/tasoille ja anna vaikuttaa. Pyyhi kaikki pikku putu lattialle.

-Siirry olohuoneeseen ja eteiseen.Kerää kaikki ylimääränen pois. Pyyhi taas tasot ja pinnat.

-Voit tässä välissä imuroida ja mopata eteisen ja olkkarin.Ennen moppaamista suihkuta isoimpiin tahroihin lattiassa pesuainetta niin lähtevät ilman hinkkaamista.

-Siirry makkariin.Vie epämääräset vaatteet kylppäriin ja viikkaa puhtaat vaatteet oikeille paikoilleen. Ota vanhat petivaatteet pois ja anna sängyn tuulettua.

-Kerää ylimääräset tavarat pois ja pyyhi pinnat.

-Imuroi ja moppaa.

Siirry imurin kanssa wc:ssaan,heitä kaikki vaatteet yms muut ylimääräset pois lattialta imuroi ja lopuksi moppaa.

-urakan päätteeksi juo kahvia ja aina laita uusi koneellinen vaatteita koneeseen kun oot saanut ohjeman päättymään. Illalla kun meet suihkuun niin siisti tavarat oikeille paikoilleen ja voit suihkun lattian jynssätä samalla kun olet peseytymässä.

Vierailija
38/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin laatikkotekniikan jo monta vuotta sitten. Hankin isoja muovilaatikoita, joiden avulla lajittelin kaiken nopeasti ja joita joskus käytän kiireapuna. Harvoin niitä enää tarvitsee, koska asunto pysyy järjestyksessä.

Laatikkotekniikka toimii niin, että jokaiselle kierrätettävälle asialle on oma laatikko. Vien kamaa kulkiessani niihin ja jos jossakin lojuu joku, vien sen heti omaan laatikkoon. Esim. mainoslehdet vien heti omaan keräyslaatikkoon ja kun laatikko tulee täyteen, käyn tyhjentämässä sen ekopisteellä. Sama juttu pahveille, laseille yms.

Sitten on sellainen sekatavaralaatikko tavaroille, jotka eivät kuulu minnekään. Kerran viikossa tai joka toinen viikko käyn laatikon läpi jos sinne on pantu jotain, mikä kuuluukin muualle.

Kerään kaikki roskiin menevät heti roskiin ja vien roskat ulos. Roskien ei kestä antaa kertyä.

Leluja on vain jonkin verran esillä ja loput kaapissa. Kerran kuussa vaihto ja näin vanhatkin lelut kiinnostavat taas.

Älä hamstraa, koskee puolisoakin. Kaikki mikä on roskiskamaa, viedään roskiin.

Vierailija
39/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin jo virkistää, että saat tasot puhtaiksi ja lattiat pestyä.

Sekaisiin kaappeihin voi myöhemmin paneutua rauhassa vaikka hylly kerrallaan.

Muista myös palkita itsesi: kun yksi tavoite on saavutettu, keitä vaikka kahvit ja syö pulla :-)

Vierailija
40/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä lisävinkeistä, pistin tämän kirjanmerkkeihin ja tulen jatkossakin lukemaan näin ohjeita!

Sain keittiön siivottua ihan lattiasta kattoon, kaappien sisältöön en vielä koskenut, mutta nyt on tasot tyhjätty tavaroista ja roskista ja kaikki pinnat, lattiat, lattialistat, kaappien ovet, kodinkoneet jne. kiiltävät puhtauttaan. Sama homma ruokailutilan kanssa. Ja tässä meni vain ehkä pari tuntia, kun huudatin musaa suht lujalla (mm. Rammsteinia ja 70-luvun diskobiisejä, toimii!) sekä pidin koko ajan mielessä, että olen tosi-tv:ssä :) Mut hitsi sitä roskis-kamaa kertyi kaksi jättikokoista muovikassillista :o

Sit pitikin hakea muksut päiväkodista, mutta vielä äsken sain raivattua makuuhuoneesta paljon tavaraa kellarikomeroon (sinne ihme kyllä mahtui vielä tavaraa) ja ne Huuto.net -kamat sain tungettua yhteen isoon jätesäkkiin, joka on nyt katseilta piilossa mutta saatavilla, kun pitää alkaa lajitella ja postittaa.

Mulla on vielä kaksi vapaapäivää jäljellä, ja ne kyllä aion uhrata tän kämpän siivoukseen! Ja jos samalla raivolla saan tehtyä, niin yllättävän nopeasti saa siistiä jälkeä (mutta sit ne kaikki kaapit odottaa vielä järjestämistä, arrgh.)

Makuuhuoneen siivous jatkuu huomenna heti aamusta, ja olohuoneeseen sit seuraavaksi. Sit vielä lastenhuonetta, vaikka se onkin suht siisti. Lopuksi eteinen ja kylppäri. Ja sit pikkuhiljaa niiden vaatekaappien kimppuun...

Mut näistä neuvoista ja tsempeistä oli suunnaton apu, kiitos mammat!

:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi