Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäonnistunut rintojen pienennys

Vierailija
08.03.2011 |

Täälläkin palstalla on aika-ajoin pyöriny keskustelua rintojen pienennysleikkauksesta. Onko kenelläkään epäonnistunut leikkaus? Minulla oli leikkaus hiljattain ja jo nyt on ihan selvää, että rinnat jää todella pahasti eri muotoisiksi ja kokoisiksi.

Tällä hetkellä en tiedä miten selviän jälkitarkastukseen asti, joka on vasta kesäsulkujen jälkeen alkusyksystä. Rintaliivejä tuskin näihin löytää, ellei sitten toista kuppia täytä pumpulilla tai jotain, eli kesällä on erityisen mukavaa kulkea pienissä vaatteissa...

Pliis tsempatkaa joku tai kertokaa omista kokemuksista miten tilanne on saatu korjattua??

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leikkauksesta vasta reilut pari viikkoa, ja tuntuu, että uudet rintani ovat kovasti keskenään erilaiset - yhden kuppikoon ero löytyy rinnoista ja toinen on kuin elokuvista (kaunis kuin mikä), toinen jostain ihan muualta (toistaiseksi ruma ja ryppyinen). TOIVON, että toisessa rinnassa on vain jotenkin merkittävästi toista enemmän turvotusta ja että ruman pikkusiskon kummalliset ryppyreunat jotenkin tasaantuvat. Olen luottavainen, että muotoutumista tapahtuu 4-6 kk leikkauksesta, ja menetän toivoni vasta elokuussa. :-)

Vierailija
2/55 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintani leikattiin reilut 2 vuotta sitten. Julkisen puolen plastiikkakirurgi ei jostain syystä halunnut käyttää ns. ankkurimallia, jollaista minun rintani olisivat ehdottomasti tarvinneet. Leikkausta seuraavana päivänä kirurgi alkoi suurin piirtein syyttämään, että kun sinulla oli niin paljon tuota nahkaa eli se oli sitten kurottu rypyiksi rintojen alapinnalle ja jälki on edelleen sen näköistä. Olen tietenkin todella pettynyt vaikka olen tietysti huojentunut siitä että ne ovat nyt pienemmät, mutta ankkuri- mallilla niistä olisi myös voitu ottaa jnkv enemmän ja rintani olisivat varmasti paremmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintani leikattiin reilut 2 vuotta sitten. Julkisen puolen plastiikkakirurgi ei jostain syystä halunnut käyttää ns. ankkurimallia, jollaista minun rintani olisivat ehdottomasti tarvinneet. Leikkausta seuraavana päivänä kirurgi alkoi suurin piirtein syyttämään, että kun sinulla oli niin paljon tuota nahkaa eli se oli sitten kurottu rypyiksi rintojen alapinnalle ja jälki on edelleen sen näköistä. Olen tietenkin todella pettynyt vaikka olen tietysti huojentunut siitä että ne ovat nyt pienemmät, mutta ankkuri- mallilla niistä olisi myös voitu ottaa jnkv enemmän ja rintani olisivat varmasti paremmat.

säästyy selkäkivuilta, niskakivuilta, uniongelmilta jne.

Se on ihan oikein, että kunnallisella puolella tehdäänkin vain tuo terveydellinen ratkaisu. Luuliko joku, että siellä rakennetaan seksikkäitä muovi-ihmisiä, kuten telkussa näkee ja yksityisellä saa, jos maksaa?

Vierailija
4/55 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai rinnoistani oli fyysistä vaivaa mutta vielä suurempi vaiva oli henkinen ja terveyskeskuslääkäri totesi leikkaustarpeen täyttyvän aivan lääketieteellisen mittapuun mukaan. Eihän hän olisi muuten lähetettä pistänyt eteenpäin. Kenenkään ei kannata vähätellä toisen kärsimyksiä.

Vierailija
5/55 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan oikein, että kunnallisella puolella tehdäänkin vain tuo terveydellinen ratkaisu. Luuliko joku, että siellä rakennetaan seksikkäitä muovi-ihmisiä, kuten telkussa näkee ja yksityisellä saa, jos maksaa?

Pitääkö siis ehdoin tahdoin tehdä julkisella puolella rumat rypyt, jotta ei oltaisi muovi-ihmisiä?

En nyt tunne näitä tekniikoita ja niiden kustannusvaikuttavuutta, mutta maalaisjärjellä voisi arvella, että useissa tapauksissa on ihan yhtä kallista tehdä nättiä kuin rumaa.

Esim. sektioissa kyllä yritetään ottaa mahdollisuuksian mukaan huomioon myös sen arven tuleva ulkonäkö.

Vierailija
6/55 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUinka paljon sinulta pienennettiin rintoja, eli vaikuttaako rinnoista otettava kudosmäärä käytettävään leikkaustapaan? Onko viilto/arpi vain rinnan alla? Itse harkitsen/haaveilen leikkauksesta. Rintani eivät ole maailman isoimmat(65F), mutta suhteessa muuhun kroppaan huomiota herättävät, selkäsärkyjä aiheuttavat ja painavat. 27 cm taitaa olla se alin mittakriteeri kaulakuopasta nänniin.

Vierailija
7/55 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niska, hartiat, yläselkä, alaselkä kipeät. Rinnat ovat suipot ja painavat. Haluaisin todellakin vain terveydellisistä syistä pienennykseen kunnalliselle, enkä hittojakaan välitä mistään arvista.

Olen saanut tarpeekseni siitä, että miehetkin näkevät vain rintani ja pelkästään ääliöt kiinnostuvat minusta.

Vierailija
8/55 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta otettiin n. 1250 g per rinta ja kun näin paljon otetaan, toimenpide olisi pitänyt ehdottomasti tehdä ankkurimallilla eli viilto myös rintojen alle, mutta kun kirurgi lupaili hyvää jälkeä ja vähemmän haavoja, niin ajattelin, että asiantuntijan käsiinhän tässä ollaan menossa, mutta eihän leikkaus odotusten mukaan sitten mennytkään kun leikkausjäljet parin viikon alkutoppausten jälkeen olivat näkyvissä. Sain myös haavainfektiot molempiin rintoihin ja miten niiden itsehoito olikaan henkisesti raskasta, koska en tullut sinuiksi vuotavien haavakohtien kanssa. Jouduin myös käymään tuon infektion takia montakin kertaa viikossa haavapolilla; leikattiin mm. uutta haavapintaa, että ne paranisivat paremmin ja vaihdettiin erilaisia sidostarvikkei- ta tilanteen mukaan. Penisilliiniä kului myös, kunnes sain lääkeaineihottuman. Myös muita voimakkaita särkylääkeitä alkuun. Pari kuukautta meni tässä rumbassa. Olisin kaivannut kirurgilta aivan erilaista suhtautumista; en ylimielistä töksäyttelyä, jopa syytöksiä jälkitarkastusten yhteydessä vielä reilun vuoden päästä, vaan empaattisuutta ja yhteistyöhalukkuutta,miten saataisiin tilanne korjattua ja päästäisiin mahdollisimman hyvään lopputulokseen. On ollut todella vaikea hyväksyä jälkeä, jota rintani tänä päivänä kantavat; vähän niinkuin eri paria nänneineen ja ryppyineen, mutta ovatpahan pienemmät. Tulevaisuuden korjaus on vielä avoin.

Vierailija
9/55 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niska, hartiat, yläselkä, alaselkä kipeät. Rinnat ovat suipot ja painavat. Haluaisin todellakin vain terveydellisistä syistä pienennykseen kunnalliselle, enkä hittojakaan välitä mistään arvista. Olen saanut tarpeekseni siitä, että miehetkin näkevät vain rintani ja pelkästään ääliöt kiinnostuvat minusta.

Olin rintojen pienennysleikkauksessa vuosi sitten.Huomasin aika pian leikkauksen jälkeen,että rinnat ovat erikokoiset,mutta ajattelin,että kyllä ne ajan kanssa muotoutuvat samankokoisiksi.Kävin syksyllä tarkistuskäynnillä,missä todettiin,että ovat eri kokoa.Nyt maaliskuussa päätimme kirurgin kanssa,että uusintaleikkaus tehdään syksyllä.Todellakin olen tyytyväinen,että pääsin yleensäkin tähän toimenpiteeseen,mutta jos toinen rinta on B ja toinen C-kuppia,niin en halua loppuelämääni elää näiden kanssa vaan korjautan ne sitten syksyllä.

Vierailija
10/55 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten se vaikuttaa seksiin? Minulle rintojen tuntoherkkyys on tärkeä juttu, säilyykö se?

Vierailija
11/55 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen ketjun kaivoin. Erityisesti nro 17 kiinnostaa, olikohan meillä sama lääkäri...? Olen vasta leikkaukseen menossa, mutta lääkäriin ei todellakaan syntynyt luottamusta joten pelkään, millaista jälkeä tulee...

Vierailija
12/55 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen ja tärkein syy pienennnyttää rinnat on niiden roikkuva ulkomuoto. Toisena tulee sitten kivut.

Onneksi ei ole helppoa saada leikkausta yksityiseltä! Tälläiseen verorahoja käytetään. Laihduttakaa.

Vierailija
13/55 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen kommentti tuo "laihduttakaa". Voin iloksesi todeta, että painoindeksi 18 joka minulla oli aikoinaan oli varmasti pienempi kuin teikäläisen nykyinen ja ihan jumalattomat tissit oli. Revi siitä.

Kivut on minulle se syy, miksi leikkaukseen lopulta menen, roikkuvuus sinänsä ei saanut tätä askelta ottamaan vaikka vähän otti päähän sekin.

Vierailija
14/55 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoa 70J ja pituutta 165 cm, mieti siitä pitäiskö laihuttaa.

Olen haaveillut leikkauksesta, mutta pelkään sitä lopputulosta; olen aika perfektionisti ja tuntuu että lääkäreillä ei ole edes tarpeeksi aikaa jutteluun asiasta.

Vierailija
15/55 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin ap ja rinnat todellakin muotoutui kun muotoutuikin aivan samankokoisiksi ja ihaniksi. Nännit on melko korkealla ja jälkitarkastusta ei ole vielä jostain syystä ollut (saamattomuuttani en ole itsekään perään soitellut), joten en tiedä tehdäänkö niille jotain, mutta herra isä, minä en ole syöny särkylääkkeitä puoleen vuoteen kertaakaan!! Pelkästään se, ettei päähän koske joka helkutin päivä, on antanu virtaa elämään ihan kaikilla osa-alueilla ja oikeesti elämä on muuttunu ihan uskomattoman paljon, kun pystyn näkemään itseni ihan erilaisena ja nimenomaan tavallisena, toisin kun ennen leikkausta.

Laihduttaja-huutelijalle nyt ei kukaan järkevä mitään kommentoikaan, joten enpä sitä tee minäkään.

Tsemppiä kaikille leikkaukseen menijöille, suosittelen todellakin täydestä sydämestäni!

ap

Vierailija
16/55 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin ilmoituksesi vasta tänään 21.04.12.

Olin Naistenklinikalla Helsingissä. Olitko sinäkin? Jos olit, niin vastaa ja pistän lääkärin nimen sinulle tiedoksi, josko oli sama kirurgi.

Vierailija
17/55 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se ylimääräinen ei ole läskiä eikä lähde laihduttamalal vaan on rintakudosta suurimmaksi osaksi ja lähtee vain leikkaamalla.

Vierailija
18/55 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se ylimääräinen ei ole läskiä eikä lähde laihduttamalal vaan on rintakudosta suurimmaksi osaksi ja lähtee vain leikkaamalla.

Vierailija
19/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa pls kokemuksia, pelottaa kyllä aika paljon... otettiinko teiltä EKG ennen leikkausta? Minulta ei ole otettu ja se vähän huolestuttaa...

Olen ollut viikko sitten rintojen pienennysleikkauksessa ja toipumassa leikkauksesta. Minulle tehtiin ns. ankkurimallin leikkaus eli nänni siittettiin ylöspäin ja viilto nännistä alas sekä rintojen alle haavat. Otettiin yli kaksi kiloa pois eli F kupista tuli C (tällä hetkellä). Rinnat ovat vielä turvonneet ja hiukan eri muotoiset ei varvmaankaan lopullinen muoto. Olen yli 60:nen ja minulle suositeltiin leikkausta työterveyshuollossa koska olkapääni ovat painuneet eteenpäin johtuen isoista rinnoista ja minulla on ollut myös jatkuvat niska ja hartiakivut. Olin suunnitellut leikkaukseen menoa aivan liian paljon. Olen tähän mennessä parantutut erittäin hyvin. Minulla on erittäin hyvä peruskunto joka olikin tarkeää toipimisen kannalta.

Lääkäri toteutti toiveeni täydellisesti. Hän teki vielä pinemmät rinnat kuin oli luvannut. Sain erittäin hyvää palvelua ja leikkaus tehtiin yleisessä terveydenhuollossa ei yksityisellä puolella.Vaikka rintani jäisivät hiukan eri kokoisiksi niin se ei minua haittaa, plussia on niin paljon enemmän.

Tyytyväinen mummi

Vierailija
20/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne rinnat tosiaan laihduttamalla pienene. Itselläni on kuppikoko 65H ja painoa vähän yli 50 kiloa. Jos tässä on ylimääräistä, niin aika jännä että ne läskit ovat juuri rintoihin sitten menneet. No, ainakaan en ole keskivartalolihava :P

Vakavasti puhuen olen kuullut niin paljon pelottavia juttuja julkisen puolen leikkauksista, että säästän itse rahaa yksityiselle. Ei kai sen lopputuloksen ruma ja kipeä tarvitse olla, vaikka "oikea" syy leikkaukseen onkin lääketieteellinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi