Vähähiilihydraattinen lisuke... jos jollain vinkkiä :)
Se pääruokahan on suht helppo paistaa, kanaa tai lihaa, mutta lisukkeissa mulla on vähän ruvennu tökkimään uunijuurekset.. tök tök, niin, kahden viikon jälkeen :D (toissa päivänä tökki niin paljon että soseutin juurekset sitten kulhossa ja söin sen soseena :D) Jostain syystä pastaa tai riisiä ei ole ikävä yhtään, perunaa vähäsen, vaikka yhden tai kaksi perunaa olenkin vuo'alliseen aina laittanut.
Porkkanasta tykkään ja se onki esiintyny pääraaka-aineena noissa lisukkeissa, mutta muuta, mitä kaikkea sitä vois kehitellä?
Lisukesalaatti vois ainaki olla yks hyvä.. :P Mutta mulla menee nää ruuat yleensä niin, että pyrin lounaalla syömään vähän raskaammin ja päivällisellä sitten noita kana-, tonnikala-, yms. salaatteja... eli kevyemmin. Ja kaks kertaa päivässä salaatti ei oikein nappais, vaikka salaatit onkin hyviä, varsinkin raejuuston kanssa:P
Ps. Varsinainen karppi en siis ole, syön aamulla puuroa ja päivässä 2 viipaletta ruisleipää. Herkuista olen luopunut, lähes kokonaan (lähinnä ajatuksen tasolla annan itselleni luvan syödä makeaa jos tekee mieli)...
Kommentit (6)
punajuuri-aurajuustovuoka
punajuuri-vuohenjuusto paistos
keitetty parsakaali, kukkakaali, porkkana
kukkakaaligratiini
usein kukkakaaligratiinia yksinkertaisesti eli kukkakaalia (vaikka pakasteesta) vuokaan ja päälle kermaa+muna+juustoraastetta ja uuniin. Kun tekee ison vuoan, niin siitä riittää useammaksi päiväksi.
Kesäkurpitsa on toinen hyvä lisuke. Niitä voi paistaa viipaleina tai suikaleina (juustohöylällä saa hyviä pitkiä ja ohuita suikaleita), suolaa ja pippuria sekaan. Kesäkurpitsaa voi tietty tehdä myös uunissa.
kukkakaalista tai lantusta tehtyä muussia (kuten perunamuussi ennen), erilaisia salaatteja, keitettyjä papuja, voissa paistettuja munakoisoviipaleita, pakastevihannessekoituksia saa helposti kypsennettyä paistinpannussa...
on mun suosikki perunankorvike, suolaa ja ripaus muskottia/mustapippuria
toinen mun suosikki on timjami porkkanat. Eli porkkanat paksuhkoiksi tikuiksi kattilaan ja vettä vain sen verran ettei porkkanat edes peity kunnolla, keitinveteen vähän merosuolaa ja kun neste on haihtunut sekaan nokare voita ja timjamia ja pikanen sekoitus. NAM. Porkkanoiden pitää jäädä napakoiksi. Olen käyttänyt myös rakuunaa mausteeksi ja sekin ihan ok, mut lapsi ei tykkää rakuunasta.
Tai sitten paistat pannussa kesäkurpitsaa, porkkanaa, paprikaa, sipulia, kaalia ja purjoa ja haudutat ne kypsäksi. Voit laittaa joukkoon esim. possun lihasuikaleita. Mausteeksi sitruunapippuria.
erilaiset wok vihannekset