millainen kampaus on "menestyvällä naisella?"
Öh siis, haen "uskottavaa lookia". Tilanne on se, että olen yliopistotyöläinen, ammatissani taatusti kansainvälisestikin arvostettu ja pätevä. Ja tällä alalla ei perinteisesti ulkonäöllä kilpailla, vaan julkaisuilla jne. Osittain siksi se ulkonäkö onkin -hm- jäänyt hieman vähemmälle panostuksessa.
Nyt kuitenkin on tilanne, jossa pitäisi olla myös ulkoisesti vakuuttava. Vaatepuolen olen päivittänyt aikaisemmin syksyllä (kiitosta vain kaikille, jotka silloin neuvoivat). Meikata osaan jos vain saan aikaiseksi. Hiuspuoli huolestuttaa nyt.
Hiuspuolen tilanne se, että se on kamala. Minulla on sellainen tyypillinen suomalainen lentäälentääjalatistuu -hiuslaatu, jossa on paljon pieniä ryhdittömiä vauvahiuksia. ne valuvat päätä myöten, yritti niitä kammata tai leikata miten tahansa, ja SAMAAN aikaan sieltä hörhöttää haituvia sinne tänne. Tilanne sama, vaikka olisin juuri käynyt kampaajalla. Nyt en ole edes käynyt. Hiukset tällä hetkellä luonnonblondit, vähän olkapäiden alapuolelle ja niiden latvoissa on puolen vuoden takaisen kerrostuksen rippeet.
Miten nämä nyt kampaisi ja leikkauttaisi niin että näyttäisi vakuuttavalta? Olen lisäksi vielä normaalipainon ylärajoilla ja naamastani aika pullea. Ja jos leikkautan sellaisen leukaan asti ulottuvat suoran polkkatukan, joka monilla näyttää olevan, näytän aivan äidiltäni, mikä ei ole toivottava vaihtoehto.
Ideoita?
Kommentit (27)
tai pyydä ainakin vinkkejä. Hyvällä leikkauksella ja värillä/raidoilla saa ihmeitä aikaan. Lisäksi hiukset pitää aamuisin laittaa eli pestä ja föönata ja käyttää jotain muotoilutuotteita. Kyllä näillä konsteilla kaikista hiuksista saa kelvolliset.
tuntuu, että jokaisesta kampaajasta löytyy vähintään yhtä paljon huonoja kokemuksia kuin niitä hyviäkin, ja varsinkin, jos kasvonpiirteet tai hiukset ovat yhtään haastavammat, on todella vaikea tietää, että kuka leikkaisi juuri omat hiukset hyvin.
jos leikkaat sen polkan, niin saahan sitä väkerrettyä kiinnikkin vaikka millä tavalla. Ja tosiaan, harva suomalainen nainen omistaa sellaisen pehkn, joka näyttäisi pelkästään kammattuna joltakin. Kyllä sitä pitää kääntää ja föönata tms jotta sen saa aamulla johonkin kuosiin.
mutta näin lähes nelikymppisenä kumpikaan noista ei ehkä enää ole ammatillisesti vakuuttava?
mutta näin lähes nelikymppisenä kumpikaan noista ei ehkä enää ole ammatillisesti vakuuttava?
Niitäkin on erilaisia, en nyt tarkoita mitään mummonutturaa tai teinien lenksulla väkerrettyä pesää. Ja ponnarikin voi olla siisti ja tyylikäs.
Katso vaikka diilista Trumpin tyttäreltä mallia. Mutta älä sido donitsilla.
Mutta älä sido donitsilla.
Millä olisi paras se tehdä?
Ohuet lentävät hiukset näyttävät vielä ohuemmilta ja lentävämmiltä, kun latvat ovat kerrostettu, sanoo kampaajat mitä tahansa.
Kun leikkaus on ok, olkoon vaikka pitkä polkka, niin käytä niissä hiuksia "turvottavaa" vaahtoa tai suihketta. Jos vain föönäät, niin meneväthän ne heti pitkin päätä. Esim. Tigillä on pinkissä pullossa hyvä suihke, joka tukee.
Kunhan on hoidettu. Hyvä leikkaus, säännöllisesti kampaajalla huollettu. Joka-aamuinen laitto, kostutus/pesu, kuivaus, asettelu, muotoilutuotteet. Jos laitat kiinni, älä käytä lapsellisia hiuslenksuja tai pinnejä.
Katsele kuvista naisia, joilla on samantapaiset kasvot kuin sinulla, ja tutki niiden kampauksia. Ota kuva mukaan kampaajalle.
mutta hiusten pitää olla silti hyvin leikatut, ettei ponnari ole sellainen liuhu. Sitä voi vaikka vähän tupeerata alta tuuheammaksi.
Muistahan ap ettei tätimäisyys ole sama asia kuin vakuuttavuus eli voit ihan huoletta harkita nuorekastakin tukkaa. Toisaalta pahimmat teinitukat kannattaa unohtaa.
Pidä luonnollinen värisi.
tällä takapuolella on täti, on tukka miten hyvänsä.
Olen kuitenkin ihan valmis harkitsemaan mitä hyvänsä. Jopa ponnarin säästämistä, Varsinkin kun se tukkaan tämmöisenään tehtävissä olevana on ehdottomasti naamaa pukevin kampaus. Mutta juuri siksi se tuntuu hieman masentavalta: eikö se ole jotain, millä kampauksesta "pelastetaan mitä pelastettavissa on", sitten kun se ei enää ole kovin paljon?
Koitappa vaikka leikkauttaa hiuksesi a-linjaiseksi (takaa lyhyempi kuin edestä), mutta älä anna lyhentää edestä kovin paljoa. Pidempikin a-polkka on mielestäni kaunis ja sopii ikäisellesi mainiosti.
Hiuksiin saa ryhtiä hiuspuuterilla (cutrinilla ainakin hyvä). Sitä kun ripauttaa vähän käsiin, hieroo käsiä yhteen ja hieroo puuterin hiuksien juureen ja tupeeraa, niin ohkaisinkin hius pysyy koholla. Myös tuo aikaisemmin mainittu Tigi on loistavaa ainetta! Jos ymmärsin tuotteen oikein, niin nimi on Queen for the day.
Tupeeraukseen on muuten hyvä suihkauttaa lakkaakin sinne alle ja kammata auki vain varovasti, niin luulisi pysyvän.:)
Musta sellainen on aina varma.
Mutta älä sido donitsilla.
Millä olisi paras se tehdä?
joku posh beckham käyttää? kuka normaalipainon ylärajoilla oleva tai leikkelemätön nelikymppinen - molempien yhdistelmästä puhumattakaan - haluaisi saattaa itsensä tuohon vertailuun?
Koitappa vaikka leikkauttaa hiuksesi a-linjaiseksi (takaa lyhyempi kuin edestä), mutta älä anna lyhentää edestä kovin paljoa. Pidempikin a-polkka on mielestäni kaunis ja sopii ikäisellesi mainiosti.
Hiuksiin saa ryhtiä hiuspuuterilla (cutrinilla ainakin hyvä). Sitä kun ripauttaa vähän käsiin, hieroo käsiä yhteen ja hieroo puuterin hiuksien juureen ja tupeeraa, niin ohkaisinkin hius pysyy koholla. Myös tuo aikaisemmin mainittu Tigi on loistavaa ainetta! Jos ymmärsin tuotteen oikein, niin nimi on Queen for the day.
Ja kiitos Cutrinin hiuspuuterivinkistä!
t. 12
Koitappa vaikka leikkauttaa hiuksesi a-linjaiseksi (takaa lyhyempi kuin edestä), mutta älä anna lyhentää edestä kovin paljoa. Pidempikin a-polkka on mielestäni kaunis ja sopii ikäisellesi mainiosti.
eikö tämmöinen kampaus ole jokseenkin se, mitä
joku posh beckham käyttää? kuka normaalipainon ylärajoilla oleva tai leikkelemätön nelikymppinen - molempien yhdistelmästä puhumattakaan - haluaisi saattaa itsensä tuohon vertailuun?
uskottava kampaus on ainakin aina siisti ja puhdas. Ohueeseenkin tukkaan saa kunnon leikkauksella ja käsittelyillä tukea. Minulle toimii permis (voin pitää polkkatukkaa) tai ihan lyhyt "poikatukka". Näillä koen olevani uskottava ja siisti.
ettei hän edes tiedä, mikä sellainen kanantakapuolikampaus on.