Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kotivanhemman pitää hoitaa yöheräilyt? Kotiäiti työskentelee yksin

Vierailija
19.09.2011 |

eikä jaksaminen ja lasten turvallisuuden takaaminen ole parhaimmillaan jos kotiäiti joutuu kuukausikaupalla yksinään hoitamaan vauvan tai taaperon yöheräilyt.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sentään kotona olevana mahdollisuus ottaa rennommin, voin pukeutua tai peseytyä kun kerkiän.

Ei tarvitse edustaa ja ajatuksen juoksun ei tarvitse olla niin nopeaa kuin töissä.

Tuntuis aika raa´alle pistää mies aamulla ruuhkaliikenteeseen ajamaan työmatkat univelkaisena ja painamaan pitkä raskas työpäivä. Sitten vielä illalla kotona odottais kotihommat ja vaativa vaimo ja lapset.

Kun mies saa nukkua kunnolla, tiedän että hänestä on apua mulle illalla, eikä makaa sohvalla puolikuolleena.

Vierailija
42/47 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydänkirurgin leikata äitinsä sydämen huonostinukuttu yö takanaan? Kun pitäähän sen sydänkirurgi-isänkin osallistua yöheräämisiin, ettei kotiäitivaimo olisi niin väsynyt kotona lasten kanssa ollessaan.

Tää nyt ehkä oli ääriesimerkki, mutta on paljon töitä, joissa on todella oltava skarppina, ja joiden tekemisestä ei mitään tule, jos ei ole hyvät yöunet pohjalla. Kotiäidin työ ei ole niin vaativa työ, ettäkö väsyneenä sitä ei pystyisi tekemään.

Mutta tiedä sitten, onko se lapsille hyväksi kun väsynyt äiti vain tiuskii ja räyhää eikä jaksa touhuilla muksujen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä rauhassa kusella, ei syödä ruokaansa rauhassa, ei istua sohvalla kahvitauolla.

Jos lapsia on enemmän kuin yksi ja ovat eri-ikäisiä eivätkä nuku päiväunia.

Vierailija
44/47 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lapsi tai useampi, jotka nukkuvat päiväunet yhtä aikaa, niin tietysti kotivanhempi hoitaa- hänhän saa nukkua myös päiväunet!!!!

Vierailija
45/47 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäisi kotiäidillä paljon enenmmän jos se ei tuhlaisi aikaansa aihe vapaalla. Se on aikamoinen aikasyöppö. Kokeilkaapa sellaisia päiviä, että ette aukaise tietokonetta. Ehditte ulkoilla ja nukahtaa päikkärit ja siivota ja pestä pyykit yms. ihan hyvin.

edellis iltana valmiiksi tai illalla järjestää paikat valmiiksi seuraavaa päivää varten. Nää on vaan niitä järjestelykysymyksiä. Mä en koskaan lasten päikkäriaikana tehnyt enkä tee muuta kuin lepään ja surffailen, luen päivän lehden, katson tv:tä yms. eikä meillä kuitenkaan ole sotkuista ja lapsilla onaina itse tehty ruoka valmiina. Siis ainakaan nyt kun lapset on pieniä ja lepoa tarvitsee. Eikä mies oleta, että kun tulee töistä, että ruoka on just sillon valmiina tai koti kiiltää. Mut jokainen valitsee sen mikä itselleen on tärkeää lepo tai esim. siivous.

sun pitää vaatia sitä ettei se jäisi yksin sun harteille. meillä näin kävi, ja vauva heräili toooosi paljon, minkä seurauksena olin ihan poikki, mutta mies väitti että hän ei ainakaan voi heräillä koska pitää olla aamulla virkeänä töissä. mä kuulemma pystyin helposti nukkumaan päikkäreitä yms... mutta missähän vaiheessa olisin ruuan tehnyt, siivonnut kodin ja pessyt pyykit jos olisin aina nukkunut kun vauva nukkui:)

Vierailija
46/47 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..minun lapseni viihtyi puolivuotiaaksi lähes pelkästään sylissä mutta itse kyllä nukuin aina, kun vauvakin. Työt tein lapsi käsivarrella tai lapsi manducassa.

mutta missähän vaiheessa olisin ruuan tehnyt, siivonnut kodin ja pessyt pyykit jos olisin aina nukkunut kun vauva nukkui:)

Vierailija
47/47 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä rauhassa kusella, ei syödä ruokaansa rauhassa, ei istua sohvalla kahvitauolla.

Jos lapsia on enemmän kuin yksi ja ovat eri-ikäisiä eivätkä nuku päiväunia.

Ei suostu nukkumaan enää päikkäreitä. Olen sitten varmaan tosi paska kotiäiti ;)